خانه
بلاگ
حساب کاربری

انواع ویزای هند

انواع ویزای هند
تاریخ انتشار: 1402/12/24

هند یکی از مقاصد جذاب و هیجان‌انگیز برای سفرهای توریستی است. به همین خاطر افراد زیادی هستند که برای سفر به این کشور، اقدام به دریافت ویزا می‌کنند. البته علاوه بر ویزای توریستی هر کس با توجه به هدفی که از سفر دارد، می‌تواند یکی از انواع ویزای هند را دریافت کند.

معرفی انواع ویزای هند

بسیاری از شهروندان کشورهای دیگر علاقه‌مند به مراسم‌ها و آیین‌های مردم هند هستند. همین باعث می‌شود تا ترغیب شوند به‌عنوان یک گردشگر پا به سرزمین ۷۲ ملت بگذارند و در جشنواره‌های رنگارنگ و پرزرق‌وبرق مردم هندوستان شرکت کنند. بعضی از افراد هم هستند که به‌قصد تحصیل، سرمایه‌گذاری یا کار وارد کشور هندوستان می‌شوند. همه این افراد باید یک مجوز ورود به نام ویزای هند بگیرند.

ویزای توریستی هند

ویزای توریستی یکی از پرطرفدارترین انواع ویزای هند است که به شهروندان کشورهای خارجی تعلق می‌گیرد. افرادی که برای بازدید از اقوام و دوستان خود یا با هدف گردشگری وارد هند می‌شوند، ویزای توریستی دریافت می‌کنند.

توجه: اخذ ویزای توریستی هند منتج به اخذ اقامت این کشور نمی‌شود.

نوع ویزای توریستی هزینه درخواست زمان درخواست
ویزای توریستی لیبلی عادی یک بار ورود 175 دلار آمریکا مدت زمان صدور آن 14 الی 16 روز کاری و اعتبار آن 60 روز برای اقامت 15 الی 30 روزه است.
ویزای لیبلی فوری یکبار ورود 460 دلار آمریکا مدت زمان صدور آن 6 الی 8 روز کاری و اعتبار آن 60 روز برای اقامت 15 الی 30 روزه است.
ویزای لیبلی عادی یکبار ورود (بدون انگشت نگاری) 240 دلار آمریکا مدت زمان صدور آن 14 الی 16 روز کاری و اعتبار آن 60 روز برای اقامت 15 الی 30 روزه است.

انواع ویزای هند

ویزای تحصیلی هند

دانشجویان خارجی که بخواهند در دانشگاه‌های معتبر هند تحصیل کنند، باید ویزای تحصیلی هند را دریافت نمایند. این ویزا نوعی ویزای بلندمدت است و تا زمانی که تحصیل آن‌ها به پایان برسد، اعتبار دارد. داشتن مدرک پذیرش از دانشگاه‌های هند، جزو شرایط لازم برای اخذ ویزای دانشجویی هند است. افرادی که این ویزا را داشته باشند، پس از پایان تحصیلات می‌توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و در این کشور اقامت داشته باشند.

قیمت ویزای تحصیلی هند ۱۵۰ دلار
اعتبار ویزای تحصیلی هند تا پایان زمان تحصیلات معتبر است

انواع ویزای هند

ویزای کاری هند

بعضی از افراد هستند که به خاطر داشتن مهارت بالا و سابقه کاری ترجیح می‌دهند در کشورهایی که حقوق و درآمد بالاتری دارند، کار کنند. به همین خاطر اقدام به اخذ ویزای اشتغال یا ویزای کاری هند می‌کنند.

  • داشتن یک پیشنهاد شغلی از کارفرمای هندی برای گرفتن ویزای کاری ضروری است.
  • درصورتی‌که فردی یک دعوت‌نامه از شرکت یا کارفرماهای هندی داشته باشد، می‌تواند ویزای کاری بگیرد.

امروزه بعضی از افراد هستند که به‌عنوان کارآموز یا کارورز ویزای کاری هند را می‌گیرند و در این کشور شغل موردنظر خود را آموزش می‌بینند. افرادی که ویزای کاری هند را داشته باشند، می‌توانند اقامت موقت دریافت کنند و پس از گذشت ۵ سال، برای اقامت دائم هند اقدام نمایند.

قیمت ویزای کاری هند ۱۵۰ دلار
اعتبار ویزای کاری هند تا ۵ سال قابل تمدید است

انواع ویزای هند

ویزای تجاری هند

کسانی که قصد راه‌اندازی تجارت یا کسب‌وکار در کشور هندوستان را داشته باشند، باید ویزای تجاری این کشور را بگیرند. این ویزا تا مادامی‌که کسب‌وکار در هند ادامه داشته باشد، قابل تمدید است و درصورتی‌که تجارت موردنظر فعال بماند، دارندگان ویزا پس از گذشت ۵ سال، می‌توانند اقامت دائم هند را دریافت کنند. ویزای بیزینس هند یا ویزای کسب‌وکار هند، نام‌های دیگری هستند که برای ویزای تجاری به کار می‌روند. ویزای تجاری هند جزو ویزاهای بلندمدت است و اعتبار یک‌ساله دارد.

  • نکته: داشتن مجوز لازم برای راه‌اندازی تجارت و دعوت‌نامه‌های قانونی برای اخذ این ویزا ضروری است.
نوع ویزای تجاری هزینه درخواست زمان درخواست
ویزای 6 ماهه تجاری دوبار ورود 395 دلار آمریکا مدت زمان صدور آن 25 الی 30 روز کاری و اعتبار آن 180 روز برای اقامت 180 روزه است.
ویزای 6 ماهه تجاری فوری دوبار ورود 630 دلار آمریکا مدت زمان صدور آن 4 الی 7 روز کاری و اعتبار آن 60 روز برای اقامت 15 الی 30 روزه است.

انواع ویزای هند

ویزای ترانزیت هند

افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور سوم را داشته باشند و ‌بخواهند از خاک کشور هند عبور کنند، ویزای ترانزیت می‌گیرند. این نوع از ویزا، جزو ویزاهای کوتاه‌مدت است و حداکثر سه روز به دارندگان آن اجازه می‌دهد تا در کشور هند بمانند. ویزای ترانزیت با نام ویزای فرودگاهی هند هم شناخته می‌شود. این ویزا تنها امکان عبور از این کشور را برای رسیدن به مقصد موردنظر به دارندگان ویزا می‌دهد. ویزای ترانزیت منجر به اخذ اقامت هند نمی‌شود.

قیمت ویزای ترانزیت هند ۱۵۰ دلار
اعتبار ویزای ترانزیت هند ۱۵ روزه و غیرقابل تمدید

ویزای پزشکی هند

یکی از انواع ویزای هند ویزای پزشکی است. این ویزا به بیمارانی تعلق می‌گیرد که قصد دارند از خدمات درمانی کشور هند استفاده کنند. ویزای پزشکی برای اقامت در هند قابل‌استفاده نیست و با نام ویزای درمانی هند هم شناخته می‌شود. ویزای درمانی به دو شکل بلندمدت و ویزای الکترونیکی صادر می‌گردد.

  • افرادی که ویزای الکترونیکی را دریافت کنند، فقط می‌توانند ۶۰ روز در این کشور اقامت داشته باشند.
  • اثبات بیماری و ارائه مدارک لازم برای انجام جراحی‌های ضروری یا حساس برای دریافت این ویزا لازم است.
قیمت ویزای درمانی هند ۱۵۰ دلار
اعتبار ویزای درمانی هند 1 سال

ویزای تحقیقاتی هند

کسانی که قصد دارند برای انجام پروژه‌های کوتاه‌مدت تحقیقاتی یا شرکت در پروژه‌های صنعتی کوتاه‌مدت وارد هند شوند، ویزای پروژه یا ویزای تحقیقاتی دریافت می‌کنند. البته اعتبار ویزای پروژه هند پس از پایان پروژه، تمام می‌شود. اما ویزای تحقیقاتی این کشور قابل تمدید است. ولی هیچ‌یک از این ویزاها منتج به اخذ اقامت این کشور نمی‌شوند.

قیمت ویزای تحقیقاتی هند ۱۵۰ دلار
اعتبار ویزای تحقیقاتی هند تا ۵ سال قابل تمدید است

ویزای ژورنالیستی هند

عکاسان، روزنامه‌نگاران و خبرنگارانی که در هند فعالیت می‌کنند، می‌توانند ویزای ژورنالیستی این کشور را بگیرند که اخذ اقامت هند را برای آن‌ها در برندارد. این نوع از ویزا دارای تنوع بالایی است و با نام‌های ویزای ساخت فیلم هند، ویزای دیپلماتیکی هند و ویزای کنفرانس هند هم شناخته می‌شود. هر یک از این ویزاها با توجه به نوع آن‌ها دارای شرایط و مدارک خاصی هستند. ویزای فیلم هند با توجه به مدت‌زمان پروژه فیلم‌برداری، دارای اعتبار مشخصی است. اما ویزاهایی که برای خبرنگاران صادر می‌شوند، معمولاً سه‌ماهه بوده و قابلیت تمدید دارند.

قیمت ویزای ژورنالیستی هند ۱۵۰ دلار
اعتبار ویزای ژورنالیستی هند 3 ماهه، قابلیت تمدید دارد

ویزای یک‌بار ورود هند

یکی دیگر از انواع ویزای هند، ویزای یک‌بار ورود است. همان‌طور که از نامش پیداست، این ویزا فقط برای یک‌بار ورود و خروج از کشور هند صادر می‌شود و جزو ویزاهای کوتاه‌مدت است.

قیمت ویزای یک‌بار ورود هند ۱۵۰ دلار
اعتبار ویزای یک‌بار ورود هند 3 ماهه یا کمتر

ویزای مولتی هند

ویزای چند بار ورود هند یا ویزای مولتی این امکان را به دارندگان آن می‌دهد تا برای تردد در کشور هند مشکلی نداشته باشند. این افراد هرچند بار که تمایل داشته باشند، می‌توانند وارد هند شوند و مجدداً از کشور خارج شوند. هزینه ویزای مولتی هند نسبت به سایر ویزاهای یک‌بار ورود بیشتر است.

قیمت ویزای مولتی هند بیشتر از ویزاهای یک‌بار ورود است
اعتبار ویزای ملتی هند ویزای گردشگری چند بار ورود ۶ ماه اعتبار دارد

روش‌های دریافت ویزای هند

دریافت انواع ویزای هند به دو صورت انجام می‌پذیرد.

  1. متقاضیان می‌توانند به‌صورت حضوری به سفارت هند در تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان میرعماد، خیابان نهم، پلاک ۲۲، مراجعه کنند و برای ویزا درخواست خود را ثبت کنند.
  2. روش دیگری هم تحت عنوان روش آنلاین یا الکترونیکی برای اخذ ویزای هند وجود دارد. با انتخاب این روش، متقاضیان انواع ویزای هند می‌توانند به دو سایت e_visa.mfa.ir و indianvisaonline.gov.in، مراجعه کنند و درخواست خود را برای ویزا ثبت نمایند.

اخذ ویزای تجاری و توریستی

دریافت انواع ویزای هند برای ایرانیان کار ساده‌ای است. مدت‌زمان صدور ویزای این کشور معمولاً ۱۰ روز است. متقاضیان اخذ ویزای هند می‌توانند به دو صورت حضوری و الکترونیکی ویزای هند را دریافت کنند و یک لیبل روی پاسپورت خود داشته باشند که به‌عنوان مجوز ورود آن‌ها به کشور هند محسوب می‌شود. ویزای توریستی هند برای ایرانیان تا ۶ ماه قابل تمدید است. درصورتی‌که نیاز به اطلاعات بیشتری درباره انواع ویزای توریستی و تجاری هند دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه گردشگری توریک تماس حاصل فرمایید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *