خانه
بلاگ
حساب کاربری

مکان‌های گردشگری سیدنی، تجربه‌ای تکرار ناپذیر!

جاهای دیدنی سیدنی؛ رویایی از اقیانوس تا اسکایلاین
تاریخ انتشار: 1402/5/14

سیدنی را می‌توان زیباترین، متنوع‌ترین و همچنین محبوب‌ترین شهر استرالیا معرفی کرد که سالانه میلیون‌ها گردشگر از آن بازدید می‌کنند. چیزی که سیدنی را از دیگر شهرهای بزرگ در سراسر جهان متمایز می‌کند، بندرگاه زیبا، مکان‌های دیدنی منحصر به فرد مانند پل هاربر و خانه اپرا، آب و هوای بسیار عالی و خط ساحلی خیره کننده با سواحل بی‌شمار آن است.

سیدنی و همچنین جاهای دیدنی سیدنی، بیانگر تاریخی با قدمت طولانی هستند. امروزه نیز می‌توانید تاریخ افسانه‌ای سیدنی را در خیابان‌ها و ساختمان‌های تاریخی آن مشاهده کنید. اگر دوست دارید تا به سیدنی سفر کرده و از جاذبه‌های گردشگری شگفت انگیز این شهر دیدن کنید، در این مقاله از شرکت توریک با ما همراه باشید تا به معرفی ۱۰ مورد از محبوب‌ترین و بهترین جاهای دیدنی سیدنی بپردازیم.

۱. خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی که در سال 1973 افتتاح شد، نه تنها یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری سیدنی است، بلکه یکی از معروف‌ترین و متمایزترین ساختمان‌های قرن بیستم استرالیا نیز به حساب می‌آید. خانه اپرای سیدنی، یکی از نمادهای بزرگ و مهم جهان و یکی از میراث‌های جهانی یونسکو است که در حال حاضر از یک مرکز هنرهای نمایشی، چندین سالن تئاتر، استودیو تمرین، دو سالن اصلی، رستوران‌ها، بارها و فروشگاه‌های فروش سوغاتی تشکیل شده است.

معماری خانه اپرای سیدنی به قدری متفاوت و منحصر به فرد است که هنگامی که برای اولین بار به این اثر مهندسی و هنری باشکوه نگاه کنید، شگفت زده خواهید شد. خانه اپرای سیدنی، موقعیت مکانی زیبایی نیز دارد، چرا که به اسکله دایره‌ای و پل هاربر نزدیک است. این ساختمان خاص، به شکل صدف یا بادبان‌های متحرک، روی قسمتی از زمین که توسط آب احاطه شده است، قرار گرفته است.

اگر قصد دارید به عنوان توریست از سیدنی دیدن کنید، پیشنهاد می‌شود حتماً به تماشای یک اجرای هنری در خانه اپرای سیدنی نشسته و از قسمت داخلی آن مانند، سالن تئاتر، استودیو، اتاق نمایشگاه، سالن کنسرت و سالن سینما نیز بازدید کنید.

۲. کروز بندرگاه سیدنی

کروز بندرگاه سیدنی - جاهای دیدنی سیدنی

یکی دیگر از محبوب‌ترین دیدنی‌های سیدنی، پل بندرگاه سیدنی است که با نام مستعار “Coathanger” شناخته می‌شود. این پل، از مهم‌ترین نمادهای سیدنی است که در سال 1932 ساخته شده و همچنان بزرگ‌ترین پل قوسی فولادی جهان نیز به شمار می‌آید. از قابلیت‌های این پل این است که می‌توانید بر روی آن رانندگی کنید، از زیر آن عبور کنید، با قطار از روی آن حرکت کنید یا از دور از آن عکس بگیرید.

بالا رفتن از این پل 135 متری، یکی از بهترین ماجراجویی‌هایی است که می‌توانید در استرالیا تجربه کنید. از آنجایی که این پل سواحل شمالی و جنوبی بندر را به هم متصل می‌کند، کشتی راهی عالی برای حرکت در امتداد پل و بازدید از زیبایی‌های بندر سیدنی است.

۳. باغ وحش تارونگا سیدنی

باغ وحش تارونگا در Mosman سیدنی، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی سیدنی است که در سمت شمالی بندر سیدنی با چشم‌اندازی فوق‌العاده از شهر قرار دارد. این باغ وحش، بزرگ‌ترین باغ‌وحش استرالیا است که حیوانات متنوع و نمایش‌های عالی در آن وجود دارند. در این باغ وحش می‌توانید به زرافه‌ها غذا بدهید، با فیل‌های آسیایی آشنا شوید، از کوالا‌ها، شامپانزه‌ها و گوریل‌ها بازدید کنید و به تماشای نمایش رایگان پرواز پرندگان بنشینید.

اگر بازدید از باغ وحش به اندازه کافی برایتان هیجان انگیز نیست، می‌توانید پیاده روی کنید. چرا که این باغ وحش، نقطه شروع یکی از لذت بخش‌ترین مسیرهای پیاده روی در بندر سیدنی است. باغ وحش تارونگا تا ساحل بالمورال مسیری به طول 6.5 کیلومتر دارد که از کنار سواحل بکر، خلیج‌های زیبا، چشم‌اندازهای چشمگیر و مناظر تاریخی عبور می‌کند. با خرید بلیط ترکیبی کروز و باغ وحش تارونگا، می‌توانید یک سفر با کشتی همراه با ورود به باغ وحش را داشته باشید.

۴. برج چشم سیدنی

برج چشم سیدنی - جاهای دیدنی سیدنی

برج چشم سیدنی با ارتفاع 309 متر که بر فراز خط افق شهر سیدنی اوج گرفته است، بلندترین ساختمان شهر و یکی از مکان‌های دیدنی آن است. این برج زیبای طلایی رنگ، از میان مرکز خرید Centrepoint برمی‌خیزد که با ایستادن بر فراز آن، می‌توان چشم اندازی زیبا از شهر سیدنی و حومه‌های اطراف آن را تماشا کرد. این برج شامل قابلیت‌هایی مانند یک سینمای 4 بعدی، رستوران و بار گردان در اخرین طبقه برج است و آسانسورهایی در آن تعبیه شده‌اند که بازدیدکنندگان را به آخرین طبقه برج و سکوی تماشای کف شیشه‌ای در فضای باز می‌برند.

اگر در این مقاله با همراه شده‌اید، حتماً از علاقه‌مندان سفر به کشور استرالیا و شهر سیدنی هستید. دریافت ویزای استرالیا، اولین کاری است که باید برای سفر به این کشور انجام دهید. توریک که بک شرکت فعال در حوزه گردشگری است نیز شما را در این مسیر همراهی کرده و خدمات مربوط به دریافت ویزا را به شما ارائه می‌کند.

۵. صخره‌های سیدنی (The Rocks)

اگر علاقه دارید تا در مورد تاریخ سیدنی بیشتر بدانید، صخره‌ها یا The Rocks سیدنی، گزینه خوبی برای بازدید هستند. منطقه تاریخی راکس در قسمتی از زمین که به بندر سیدنی منتهی می‌شود بیرون زده و زمانی محل زندگی بومیان گادیگال بوده است. بعد‌ها نیز، اولین مکان استقرار اروپایی در استرالیا شد. امروزه بیش از 100 مکان و ساختمان میراث فرهنگی در امتداد مسیر این صخره‌ها وجود دارند که از جمله قدیمی‌ترین آن‌ها کلبه کادمن است که در سال 1816 ساخته شده است.

با بازدید ار این منطقه، می‌توانید در مورد دگرگونی شگفت‌انگیز این منطقه از سرزمین‌های بومی سنتی به محله‌های فقیر نشین توریستی بیاموزید و پس از آن، در خیابان‌های باریک و سنگ‌فرش شده اطراف آن پرسه بزنید. همچنین، از غرفه‌های دایر در آن، محصولات دست‌ساز خریده و در گالری‌ها از هنر بومی و معاصر بازدید کنید.

۶. ذخیره‌گاه بارانگورو سیدنی (Barangaroo Reserve)

ذخیره گاه بارانگورو سیدنی (Barangaroo Reserve) - جاهای دیدنی سیدنی

ذخیره‌گاه بارانگورو نمونه‌ای عالی از یک پروژه موفق نوسازی شهری است که از مکان‌های دیدنی سیدنی به شمار می‌آید. این منطقه که به نام رهبر زن با نفوذ بومی در زمان استعمار اروپا نام‌گذاری شده بود، از یک پایانه کانتینری نامناسب تغییر پیدا کرده و در سال 2015 با تعهد به پایداری و افزایش رفاه جامعه به روی عموم بازگشایی شد.

با کاشت بیش از 75000 درخت و درختچه بومی و همچنین طراحی مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، این محوطه ساحلی 22 هکتاری در کنار دریا، امروزه به مکانی دوست‌داشتنی و محبوب برای قدم زدن یا دوچرخه‌سواری در امتداد بندر دارلینگ تبدیل شده است.

همچنین فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و فضایی برای برگزاری رویداد و نمایشگاه نیز در این محل وجود دارند. علاوه بر این، در طول مسیر، مجموعه‌ای از اینستالیشن‌های هنری و یک پانل عمودی 22 متری که توسط دو هنرمند برجسته استرالیایی ایجاد شده است، به چشم می‌خورد.

۷. خیابان George سیدنی

خیابان شلوغ جورج که در قلب شهر قرار دارد، قدیمی‌ترین خیابان استرالیا است و یکی از شریان‌های ترافیکی اصلی شهر به شمار می‌آید. اغلب گردشگران برای دریافت نبض شهر پر جنب و جوش سیدنی و گشت و گذار در مغازه‌های آن، از این خیابان بازدید می‌کنند. در این خیابان، ترکیبی از سبک‌های معماری و ساختمان‌ها و بناهای تاریخی به چشم می‌خورند. یکی از بنا‌های برجسته این ساختمان، ساختمان زیبای ملکه ویکتوریا به سبک رومی است که مملو از گنبدهای زیبا، پنجره‌های شیشه‌ای رنگی، و فروشگاه‌های گران‌قیمت و سطح بالا است.

در این خیابان، تالار شهر سیدنی و همچنین کلیسای جامع سنت اندرو به سبک نئوگوتیک نیز به چشم می‌خورد. همچنین، بوتیک‌های طراحان مطرح و جواهرات‌فروشی‌های لوکس به سبک ویکتوریایی هم در این خیابان قرار دارند. اگر به دنبال برندهای مطرح قابل دسترس‌تر هستید، مرکز خرید خیابان پیت، در بلوک شرق خیابان جورج، یکی از مراکز خرید عمده شهر سیدنی است.

با دریافت ویزای استرالیا، می‌توانید به کشور استرالیا ‌و شهرهای مختلف آن من جمله شهر سیدنی سفر کرده و از بیشمار جاذبه‌های دیدنی آن بازدید کنید. در این مسیر، شرکت توریک شما را همراهی کرده و خدمات متنوعی را ارایه می‌دهد.

۸. پارک Hyde Park سیدنی

پارک Hyde Park سیدنی - جاهای دیدنی سیدنی

هاید پارک سیدنی که نامش از هاید پارک لندن گرفته شده است، قدیمی‌ترین پارک کشور استرالیا و یکی از جاذبه‌های دیدنی سیدنی است. این پارک زیبا، در قلب شهر قرار داشته و با چمن‌های وسیع، گل‌های رنگارنگ و متنوع، فواره‌ها، و درخت‌های انجیر، یک مکان دوست داشتنی برای پیک نیک می‌باشد.

در این پارک قدیمی، چندین بنای تاریخی و یادبود وجود دارند که عبارتند از فواره آرچیبالد برنزی پارک (1932) یادآور اتحاد استرالیا با فرانسه در طول جنگ جهانی اول و یادبود جنگ هنر دکو آنزاک (1934) که در نیمه جنوبی پارک، به یاد قربانیان این واقعه ساخته شده است. در انتهای شمالی هاید پارک و در میدان کوئینز نیز، سه ساختمان زیبا به نام‌های پادگان هاید پارک، کلیسای سنت جیمز و دادگاه عالی که از شاهکارهای معمار شناخته شده، سر فرانسیس گرین وی هستند به چشم می‌خورند.

پادگان هاید پارک که در فهرست میراث جهانی یونسکو در سال‌های 1817-1919 ساخته شده بود، در سال‌های 1975 تا 1984 به وضعیت اولیه خود بازگردانده شد و اکنون موزه‌ای در سیدنی است که داستان اولین زندگی یکجانشینی غیر ارادی را به تصویر می‌کشد. در ضلع شرقی هاید پارک نیز، موزه استرالیا، با بزرگترین و کامل‌ترین مجموعه تاریخ طبیعی این کشور قرار دارد.

۹. گالری هنری نیو ساوت ولز سیدنی (Art Gallery of New South Wales)

گالری هنری نیو ساوت ولز که توسط فضاهای سبز زیبایی احاطه شده است، یکی از برجسته‌ترین موزه‌های هنری کشور استرالیا می‌باشد. این ساختمان متعلق به سال 1885 بوده و دارای گالری‌های بزرگ و پر نور، با مجموعه‌هایی از آثار استادان اروپایی و هنرمندان آسیایی تا هنر معاصر تداعی‌کننده از سراسر جهان است. این گالری همچنین یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنر بومی در استرالیا را نیز در خود جای داده است.

در حال حاضر، گالری هنری نیو ساوت ولز در حال تحول و توسعه است تا یک ساختمان جدید، یک باغ هنری و یک محوطه بزرگ به آن اضافه شده و همچنین ساختمان تاریخی آن نیز بازسازی می‌شود. در این گالری، علاوه بر آثار هنری، یک کافه، یک رستوران و یک فروشگاه نیز وجود دارند.

۱۰. کلیسای جامع سنت مریم سیدنی (Mary’s Cathedral)

کلیسای جامع سنت مریم سیدنی (Mary's Cathedral) - جاهای دیدنی سیدنی

درست روبه روی پارک بزرگ هاید سیدنی، کلیسای جامع سنت مریم (1868-1882) که نمادی از آغاز معنوی کلیسای کاتولیک در استرالیا است، قرار دارد. این مکان برجسته و شناخته شده، معماری منحصر به فردی به سبک نئوگوتیک دارد که در نوع خود بسیار شگفت‌انگیز و جالب است. این ساختمان که بر فراز مناره‌های دوقلو قرار دارد، از کلیسای جامع لینکلن الگوبرداری شده و نمای باشکوه آن منعکس کننده طراحی کلیسای نوتردام در پاریس است.

در داخل کلیسای جامع، پنجره‌های رنگی بزرگ، الگوهای زیبایی از نور را به داخل می‌تابانند. کریسمس زمان ویژه‌ای برای بازدید از این کلیسا است، چرا که در این زمان، کلیسای جامع با چراغ‌ها و تزئینات زیبایی دیزاین می‌شود.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *