خانه
بلاگ
حساب کاربری

چگونه ویزای انگلیس بگیریم؟ 0 تا 100 ویزای انگلستان

چگونه ویزای انگلیس بگیریم؟ 0 تا 100 ویزای انگلستان
تاریخ انتشار: 1402/2/6

چگونه ویزای انگلیس بگیریم؟ انگلستان یکی از توسعه یافته‌ترین کشورهای اروپایی است با تاریخ و فرهنگی غنی است که مهاجران بسیاری از سراسر جهان را در خود جای داده است. این کشور با دارا بودن امکانات رفاهی پیشرفته، دانشگاه‌های معتبر و فراهم بودن شرایط کاری مناسب، مقصد بسیاری از مهاجران ایرانی است. اما چگونه ویزای انگلیس بگیریم و دریافت ویزای این کشور و سفر به آن با چه شرایطی امکان‌پذیر است؟ در این راهنما از آژانس توریک با بررسی شرایط اخذ ویزای انگلستان همراه ما باشید.

 

 

 

گذری به کشور انگلیس

انگلیس یکی از کشورهای اروپایی توسعه یافته با جاذبه‌های دیدنی و گردشگری متنوع و تاریخی غنی است که پادشاهی‌های بسیاری را به خود دیده است. این کشور از نظر امکانات رفاهی بسیار پیشرفته است و دانشگاه‌های معتبر آن حرف اول را در جهان می‌زنند. کشور انگلستان در طول تاریخ نقش بسزایی بر روی اتفاقات مهم در سراسر جهان داشته است. علاوه بر این‌ها، دارا بودن خدمات پزشکی سطح بالا، دانشگاه‌ها و مدارس معتبر با امکانات آموزشی باکیفیت، شرایط شغلی پویا و آب و هوایی بی‌نظیر و … موجب شده است تا انگلیس مقصد بسیار محبوبی برای مهاجران ایرانی باشد.

انگلیس برای تجربه یک سفر جذاب و کوتاه مدت نیز بسیار مناسب است؛ موزه‌های متعدد، خیابان‌های شهر لندن، کلیساها، برج تاریخی لندن، مراکز خرید لوکس، رستوران‌ها و کافه‌های بسیار جذاب و … نقش مهمی در جذب توریستان از سراسر جهان ایفا می‌کنند. اما چگونه ویزای انگلیس بگیریم و به این کشور سفر یا مهاجرت کنیم؟ برای دریافت ویزای این کشور ابتدا باید نوع ویزای خود را مشخص کنید و سپس با ارائه مدارک موردنیاز به سفارت، نسبت به دریافت ویزا اقدام نمایید.

 

انواع ویزای انگلستان

متقاضیان با اهداف مختلفی به کشور انگلستان سفر می‌کنند که ممکن است این سفر توریستی، مهاجرت تحصیلی و یا کاری باشد. ویزای کشور انگلستان نیز در انواع مختلفی صادر می‌شود که محبوب‌ترین ‌آنها‌ ویزای کاری، تحصیلی و توریستی است.

 

۱. ویزای توریستی انگلیس

ویزای توریستی انگلیس - چگونه ویزای انگلیس بگیریم؟

 

یکی از مهم‌ترین شرایطی که برای دریافت ویزای توریستی انگلستان مورد نیاز است، ارائه مدارک مالی می‌باشد. مدارک مالی که برای دریافت ویزا به سفارت ارائه می‌شود، به طور کاملاً دقیق توسط افسر سفارت بررسی می‌شود. مدارک مالی ارائه شده به سفارت باید شامل حقوق دریافتی، اجاره پرداختی و گردش حساب چند ماه اخیر است. به طور میانگین تمکن مالی مورد نیاز برای دریافت ویزای انگلیس برای هر نفر حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ میلیون تومان متغیر است.

 

 

 

۲. ویزای تحصیلی انگلیس

ویزای تحصیلی انگلیس - چگونه ویزای انگلیس بگیریم؟

 

ویزای تحصیلی انگلستان نوع دیگری از ویزای این کشور است که به ویزای Tier4 نیز معروف است. این نوع ویزا اغلب برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان صادر می‌شود. اگر شما نیز متقاضی دریافت این نوع ویزا هستید، باید برگه پذیرش تحصیلی را از سوی یک کالج یا دانشگاه ارائه کنید. همچنین تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی به رشته تحصیلی شما بستگی دارد.

 

 

 

۳. ویزای کار انگلستان

ویزای کار انگلستان - چگونه ویزای انگلیس بگیریم؟

 

ویزای کاری انگلستان یکی دیگر از انواع ویزاهای این کشور است که از سوی یک کارفرما، شرکت و یا موسسه یک دعوتنامه به متقاضی ارسال می‌شود که مهم‌ترین شرط دریافت ویزای کاری نیز همین است. همچنین یکی دیگر از شرایطی که برای دریافت ویزای کاری و اشتغال در این کشور مورد نیاز است، ارائه مدرک زبان آیلتس با توجه به نوع شغل می‌باشد.

 

وقت سفارت بریتانیا در تهران

تا چند سال قبل سفارت انگلیس در تهران فعال نبود اما در سال‌های اخیر سفارت بریتانیا نماینده دولت این کشور در تهران است. اما همچنان مسئول رسیدگی مدارک نیست و ویزاها از امارات بررسی می‌شود. بنابراین برای دریافت ویزای توریستی و یا تحصیلی این کشور می‌توانید به vfs مراجعه کنید. شما همچنین برای طی مراحل گرفتن ویزای انگلیس علاوه بر امکان انگشت‌نگاری در تهران، می‌توانید به کشورهای همسایه مثل ترکیه و امارات نیز سفر کنید و ویزای خود را از این طریق دریافت کنید.

فراموش نکنید اگر قصد انگشت‌نگاری در امارات را دارید ابتدا باید ویزای امارات را دریافت کنید. وقت سفارت انگلیس در واقع زمانی است که برای انگشت نگاری توسط VFS برای متقاضیان تعیین می‌شود که در این صورت می‌توانید به کارگزاری وی اف اس و یا سفارت کشورهای همسایه مراجعه کنید.

 

 

شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای انگلیس

شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای انگلیس - چگونه ویزای انگلیس بگیریم؟

 

چگونه ویزای انگلیس بگیریم؟ از جمله شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای انگلیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱. ارائه مدارک مالی

یکی از موارد ضروری برای دریافت ویزای این کشور، ارائه تمکن مالی است. تمکن مالی برای ویزای انگلیس برای هر نفر حدود ۱۰۰۰۰ پوند متغیر است. تمکن مالی که به سفارت ارائه می‌شود، باید به پوند و یا دلار آمریکا باشد. گردش مالی حساب متقاضیان نیز باید مربوط به ۶ ماه اخیر باشد. لازم به ذکر است که مبلغ ورودی و خروجی حساب اهمیت بسیار زیادی دارد و در صورتی که با مدارک شغلی همخوانی نداشته باشد باعث رد شدن ویزا می‌شود.

 

۲. ارائه دعوت‌نامه

دعوتنامه‌ای که به سفارت انگلیس برای اخذ ویزا ارائه می‌شود، حتماً باید از سمت بستگان درجه یک، دوستان و یا آشنایان باشد و در آن مدت زمان اقامت متقاضی، نسبت متقاضی با دعوت کننده و تاریخ ورود و خروج به کشور ذکر شود. توجه داشته باشید که ارائه دعوتنامه تنها برای اخذ ویزای توریستی این کشور می‌باشد.

 

۳. تاریخچه سفری

در صورتی که از سوی بستگان و آشنایان خود دعوت‌نامه ندارید، باید تاریخچه سفری معتبر داشته باشید تا ویزا برای شما صادر شود. ویزای شینگن، ویزای کانادا، ویزای استرالیا و ویزای کشورهای آسیایی نظیر ژاپن و … یک تاریخچه سفری معتبر برای شما محسوب می‌شوند.

 

مدارک اولیه برای وقت سفارت انگلیس

مدارک اولیه برای وقت سفارت انگلیس - چگونه ویزای انگلیس بگیریم؟

 

مدارک اولیه‌ای که باید برای حضور در کارگزاری وی اف اس آن‌ها را ارائه دهید، شامل موارد زیر است.

 

  • اسکن واضح از صفحات پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل ۶ ماه
  • فرم درخواست وقت سفارت به زبان فارسی
  • محل اقامت در هتل و همچنین رزرو بلیط رفت و برگشت
  • ارائه فایل اسکن شده دعوتنامه از سوی بستگان و آشنایان
  • ارائه مدارک هویتی دعوت کننده در صورت داشتن دعوتنامه معتبر
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی متقاضی را تایید می‌کند

 

مدارک مورد نیاز برای سفارت انگلیس در تهران

 

مدارکی که برای طی مراحل گرفتن ویزای انگلیس ارائه کنید تا وقت سفارت برای شما تعیین شود، شامل موارد زیر است:

 

  • ارائه اصل پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  •  ارائه فرم تکمیل شده درخواست روادید و همچنین ارائه برگه تاییدیه وقت سفارت
  • ارائه اصل و یا کپی دعوت نامه از سوی بستگان و آشنایان و یا مدارکی دال بر رزرو هتل در انگلستان
  • اصل و ترجمه رسمی مدارک هویتی نظیر شناسنامه، کارت ملی، کارت معافیت یا پایان خدمت و همچنین مدارک شغلی
  • رزرو بلیط هواپیما به  انگلستان
  • مدارک هویتی میزبان در انگلستان در صورتی‌ که دعوتنامه معتبر داشته باشید
  • ریز پرینت حساب شخصی و جاری به زبان لاتین که مربوط به ۶ ماه اخیر باشد
  • نامه تمکن مالی حساب شخصی و جاری به زبان لاتین همراه با سایر سپرده‌های بانکی و …
  • ترجمه رسمی تمامی مدارک ذکر شده (ترجمه رسمی کافی است و نیاز به مهر امور خارجه و دادگستری نمی‌باشد).
  • تمامی مدارک ارائه شده برای دریافت وقت سفارت باید در سایز A4 بوده و هیچ‌گونه منگنه یا سوزنی به آن‌ها متصل نباشد.

 

 

مراحل وقت سفارت انگلیس

مراحل وقت سفارت انگلیس - چگونه ویزای انگلیس بگیریم؟

 

برای دریافت ویزای انگلیس باید مراحلی را طی کنید که در ادامه به توضیح بیشتر آن می‌پردازیم. به هنگام دریافت ویزای این کشور و ارائه مدارک مورد نیاز، تا حد امکان سعی کنید این کارها را با کمک کارشناسان مجرب انجام دهید تا در روند اخذ ویزای انگلستان دچار مشکلی نشوید.

 

  • فرم‌های مربوط به دریافت وقت سفارت را تکمیل کنید.
  • یک حساب کاربری برای خود بسازید.
  • با توجه به نوع شرایطی که دارید، نوع ویزای خود را مشخص کنید.
  • اطلاعات مورد نیاز را با دقت و با کمک کارشناسان مجرب تکمیل کنید.
  • فرم‌ها و مدارک مورد نیاز را با اسکن صفحه اول پاسپورت، دعوتنامه (در صورت داشتن) و واچر هتل را ارائه کنید.
  • هزینه‌های مورد نیاز را پرداخت کرده و وقت سفارت را رزرو کنید.

 

 

دریافت وقت فوری سفارت انگلیس

در صورتی‌ که قصد سفر فوری به این کشور را دارید و نمی‌توانید مدت زمان طولانی را برای جواب سفارت صبر کنید، می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر، وقت سفارت انگلیس به صورت فوری را دریافت کنید. در این حالت طی حداکثر ۲ هفته وقت سفارت فوری برای شما صادر می‌شود. در حال حاضر اما امکان دریافت وقت فوری سفارت در تهران وجود ندارد؛ اما متقاضیان می‌توانند از کنسولگری کشورهای ترکیه و امارت وقت فوری دریافت کنند و مدارک مورد نیاز را به موقع به همراه ترجمه رسمی به سفارت این‌ کشور ارسال نمایند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *