خانه
بلاگ
حساب کاربری

فلورانس؛ جواهری از هنر و شگفتی

فلورانس؛ جواهری از هنر و شگفتی
تاریخ انتشار: 1402/6/14

نام فلورانس آدم را یاد رنسانس می‌اندازد و لئونادردو داوینچی. نام فلورانس آدم را یاد تمدن ناب ایتالیایی میاندازد و تمام نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی که شهرت جهانی پیدا کردند. فلورانس یکی از شهرهای کشور ایتالیاست که هر سال بین 10 تا 16 میلیون گردشگر از جاذبه‌های گردشگری آن بازدید می‌کنند.

باید بدانید این شهر جایی است که رنسانس از آن آغاز شد و از هزار هنرمند مهم هزاره دوم اروپا، 300 نفرشان اهل این شهر بوده‌اند. حتی لئونادرو داوینچی، هنرمند معروف ایتالیایی بیشتر عمرش را در این شهر سپری کرده است. در این مطلب از آژانس توریک قرار است با هم به شهر زیبا و دوست داشتی سفر کنیم.

 

 

مختصری درباره تاریخچه فلورانس

قدمت فلورانس به دو هزار سال پیش یعنی حدود 59 سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. در روم باستان این شهر را به‌عنوان فلورنتیا یعنی سرزمین پر از گل می‌شناختند. از تاریخ دو هزار ساله این شهر زیبا آثار و نشانه‌های زیادی به جا مانده و آن را به یک موزه زنده بدل کرده است.

فلورانس در قرون وسطی مرکز مبادلات تجاری بود و بنابراین به شهرت و ثروت فراوانی دست یافت اما دوره طلایی این شهر را باید دوره رنسانس دانست. رنسانس را می‌توان دوره نوزایی و تجدید حیات معنا کرد. در این عصر یک دوره فرهنگی از فلورانس آغاز شد و در نهایت به پیشرفت هنر در اروپا انجامید. به این تحول 300 ساله، عصر روشنگری اروپا می‌گویند.

یک تحول دیگر در فلورانس در قرن پانزدهم زمانی که خانواده مدیچی Medici وارد این شهر شدند، اتفاق افتاد. آنها بانکداری و سرمایه‌گذاری را در فلورانس توسعه دادند و از آنجایی که به هنر و معماری علاقه داشتند، بسیار در پیشرفت این شهر کمک کردند. بسیاری از هنرمندان مهم عصر رنسانس در فلورانس زندگی می‌کردند.

 

معنی فلورانس چیست؟‌

اصلا فلورانس یعنی چه؟ نام “فلورانس” از کلمه لاتین “Florentia” گرفته شده است که به معنای “شکوفنده” است. این نام به خوبی با تاریخ و فرهنگ این شهر مطابقت دارد، زیرا فلورانس یکی از شهرهای مهم دوران رنسانس بود. در این دوران، فلورانس مهد هنر، ادبیات، موسیقی و علم بود و هنرمندان و دانشمندان بزرگی مانند دانته، بوکاچو، میکل آنژ، داوینچی و گالیله در این شهر زندگی و کار می‌کردند.

جاذبه‌های گردشگری فلورانس

در شهر زیبای فلورانس جاهای دیدنی فراوانی وجود دارد. در ادامه این مطلب یک لیست از این جاذبه‌ها به شما ارائه خواهیم داد تا در مدتی که در این شهر هستید، بتوانید از آن استفاده کنید.

 

۱. کلیسای جامع فلورانس

کلیسای جامع فلورانس

 

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره یا همان کلیسای جامع فلورانس را باید یکی از فوق‌العاده‌ترین معماری‌های موجود در اروپا دانست. این کلیسا در سال 1296 توسط آرنولفو دی کامبیو به سبک گوتیک طراحی شد و ساخت ان در سال 1436 به اتمام رسید. گنبد کلیسای فلورانس بسیار دیدنی‌ست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در کلیسای اصلی این مجموعه پاپ اعظم کاتولیک رومی ساکن است. اگر راهی فلورانس شدید، حتما سری هم به این کلیسای شکوهمند بزنید.

 

۲. اوفیتزی

اوفیتزی یک گالری هنر است که باید آن را یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های هنر جهان دانست. در میان موزه‌های ایتالیا معمولاً اوفیتزی بیشترین بازدیدکننده را دارد. هر قسمت از این موزه را که می‌بینید انگار دریچه‌ای جدید از تاریخ هنر پیش رویتان باز می‌شود. حیف است که به ایتالیا سفر کنید و به بازدید از اوفیتزی نپردازید.

 

۳. کاخ پیتی

کاخ پیتی - فلورانس

 

کاخ پیتی را باید یکی از بزرگ‌ترین قصرهایی دانست که در دوره رنسانس در ایتالیا ساخته شده است. یک بانکدار جاه‌طلب به نام پیتی داخل این کاخ زندگی می‌کرده است. خاندان مدیچی این عمارت باشکوه را در سال 1549 خریدند و آن را به محل اقامت خانواده‌های بزرگ توسکانی بدل کردند. این کاخ پرماجرا در قرن هجدهم پایگاه اصلی ناپلئون بناپارت شد و ویکتور امانوئل سوم آن را در سال 1919 به مردم هدیه کرد. درحال حاضر کاخ پتینی به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه موزه فلورانس شناخته می‌شود.

 

 

 

۴. برج ناقوس جوتو

یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی فلورانس که باید در طول سفرتان زمانی را برای بازدید از آن کنار بگذارید، برج ناقوس جوتو است. این برج افسانه‌ای که 84 متر ارتفاع دارد در قرن سیزهم، به سبک گوتیک ساخته شد. برج ناقوس کلیسای فلورانس را با سنگ‌های مرمر قرمز، سفید و سبز تزئین کرده‌اند. این برج 56 نقش برجسته، 16 مجسمه و حکاکی‌های بی‌شمار دارد.

 

۵. پیازاله میکل‌آنجلو

پیازاله میکل‌آنجلو

 

بنای میکل آنجلو در ساحل آرنو روی یک تپه قرار دارد. زمانی که فلورانس پایتخت ایتالیا بود، یعنی در سال 1869 این ساختمان ساخته شد. پیازاله میکل‌آنجلو دارای یک تراس پانوراما است و آن را یک معمار معروف ایتالیایی به نام جوزپه پگی، برای میکل آنجلو طراحی کرده است. اگر منظره غروب خورشید فلورانس را از تراس این عمارت ببینید، یک تصویر شگفت‌انگیز را تا ابد در ذهنتان ثبت خواهید کرد.

 

بهترین زمان سفر به فلورانس

بهترین زمان سفر به فلورانس از نظر آب و هوایی فصل بهار است زیرا هوای این شهر در مطبوع‌ترین حالت خود قرار دارد. اما اگر مهر ماه یا شهریورماه هم فرصتی برای این سفر پیدا کردید به هیچ‌عنوان از دستش ندهید زیرا در این دو ماه هم هوای فلورانس هنوز مطبوع است. در مهر ماه از میزان گردشگرانی که ایتالیا را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اند، کم شده و بنابراین می‌توانید در یک فلورانس خلوت‌تر قدم بزنید.

 

اخذ ویزا برای سفر به فلورانس

فلورانس یکی از شهرهای کشور ایتالیاست و در حوزه شنگن قرار دارد. برای سفر به این شهر دوست داشتنی که برخی آن را خواهرخوانده اصفهان می‌دانند، باید ویزای ایتالیا را بگیرید. البته با گرفتن این ویزا می‌توانید به دیگر کشورهایی که در حوزه شنگن قرار دارند نیز سفر کنید. یعنی فرقی ندارد که ویزای فرانسه بگیرید یا ایتالیا، با هر دوی این ویزاها می‌توانید هم از کشور زیبای فرانسه و هم از کشور رویایی ایتالیا دیدن کنید.

 

 

 

غذاهایی که باید در سفر به فلورانس بخوریم

غذاهایی که باید در سفر به فلورانس بخوریم

 

مگر می‌شود به یک شهر سفر کرد و در طول این سفر به سراغ غذاهای محلی نرفت؟ در سفرتان به فلورانس ایتالیا حتما زمانی را برای امحان کردن غذاهای زیر کنار بگذارید:

 

۱. بیستکا آلا فیورنتینا

این غذا را باید در دسته کباب‌ها قرار داد که در آن از لیمو، پیاز و فلفل برای طعم‌دهی استفاده می‌شود و یک مزه دودی خوشمزه را به شما هدیه می‌دهد.

 

۲. روبیلیتا

این غذا یک نوع سوپ محلی است که با لوبیا و سبزیجات درست می‌شود و رنگ قرمزی دارد. ایتالیایی‌ها معمولاً در فصول سرما این سوپ را می‌خورند.

 

۳. لوبیای سفید

در دستور پخت این غذا از لوبیا، کلم، گوجه، سیر و انواع ادویه استفاده می‌شود. این غذا را می‌توان یکی از خوردنی‌های ارزان فلورانس دانست که حتماً باید امتحان شود.

 

سوغاتی که باید از فلورانس بخریم

حالا که جاذبه‌های فلورانس را دیدید و غذاهای محلیش را هم چشیدید، وقت سوغاتی خریدن است. برای خرید سوغات می‌توانید به خیابان‌های ویا دل کورسو، ویا سانتو اسپریتو، سن لورنزو، ویا دتورنابوبی و… بروید. از میان سوغات‌های این شهر می‌توانید روغن زیتون، زیورآلات طلا، شکلات و… را برای دوستانتان تهیه کنید.

 

نکاتی که باید قبل از سفر به فلورانس بدانیم:

  • اگر بخواهید تمام جاذبه‌های ریز و درشت فلورانس را ببینید و از همه موزه‌ها و فستیوال‌های این شهر 2هزار ساله دیدن کنید، حتماً وقت کم خواهید آورد بنابراین اگر زمان سفرتان محدود است باید بین موزه و فستیوال یکی را انتخاب کنید.
  • نکته بعدی این است که حتما باید هنگام بازدید از کلیساهای فلورانس به این مکان مقدس برای ایتالیایی‌ها احترام بگذارید.
  • در طول سفرتان به فلورانس سعی کنید شب‌ها به تنهایی در محله‌های خلوت قدم نزنید تا مبادا خطری شما را تهدید کند.
  • سعی کنید بلیط مکان‌های تاریخی فلورانس و یا حتی شرکت در فستیوال‌ها را فقط از جاهای رسمی بخرید.

 

کلام آخر

در این مطلب سیر تا پیاز را درباره سفر به شهر فلورانس ایتالیا بررسی کردیم تا در طول سفرتان بدانید که باید از چه جاذبه‌هایی دیدن کنید، چه غذاهایی بخورید و اصلا پا به چه موزه‌ تاریخی‌ای گذاشته‌اید. اگر نکته دیگری درباره فلورانس وجود دارد که در مقاله بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *