خانه
بلاگ
حساب کاربری

دبی بهتر است یا عمان؟ معرفی + بررسی همه زوایا

دبی بهتر است یا عمان؟ اینجا همه زوایا دیده می‌شه
تاریخ انتشار: 1402/7/8

برخلاف انتظار‌ها، خاورمیانه و کشور‌های این منطقه با طیف گسترده‌ای از استراحتگاه‌های مجلل، غذاهای لذیذ، سواحل باشکوه و تاریخ باستانی جذاب، یکی از هیجان‌انگیزترین مقاصد جهان هستند. دبی و عمان، به ترتیب شهر و کشوری هستند که در میان گردشگران علاقه‌مند به منطقه خاورمیانه، محبوبیت زیادی دارند. به احتمال زیاد اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به خاورمیانه هستید، احتمالاً سفر به شهر‌هایی مانند دبی را در نظر گرفته‌اید.

عمان نیز، کشوری است که به خاطر دیدنی‌های باستانی باورنکردنی، مساجد و معماری سنتی‌اش بسیار مشهور است. بنابراین انتخاب بین دو منطقه دبی یا عمان برای سفر ممکن است برای شما سخت باشد. ما در این مطلب از توریک، شما را از این دو دل بودن رها کرده و با معرفی ویژگی‌های هر یک از این دو مقصد، به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید بین دبی یا عمان یکی را برای سفر انتخاب کنید.

 

معرفی شهر دبی، شهر مجلل امارات

معرفی شهر دبی، شهر مجلل امارات - دبی یا عمان

 

پیش از این که به مقایسه دبی و عمان بپردازیم، بهتر است به طور مجزا با هر یک از این دو مقصد آشنا شویم. بدون شک دبی که از شهر‌های کشور امارات است، از مشهور‌ترین مناطق در خاورمیانه است که گردشگران زیادی سالانه به آن سفر می‌کنند. دبی که در زمان‌های نه چندان دور، یک دهکده کوچک با امکانات ناچیز بود، در طی یک دهه اخیر پیشرفت زیادی داشته و به شهری لوکس و مجلل تبدیل شده است.

دبی که در حاشیه خلیج فارس قرار دارد و شهر تجاری مهمی هم به شمار می‌آید، بیستمین شهر لوکس در جهان است. از آنجایی مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری بسیار عالی، هتل‌های لوکس و سواحل زیبایی در دبی وجود دارند، سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان به این شهر جذاب سفر می‌کنند. برج خلیفه، ساحل جمیرا، اسکای دایو آبی، ساحل لامر، دبی مارینا و … تنها چند مورد از بیشمار مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی و گردشگری دبی هستند که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن‌ها را حتما در برنامه تور دبی خود قرار دهید.

 

معرفی کشور عمان، کشوری تاریخی

معرفی کشور عمان، کشوری تاریخی - دبی یا عمان

 

در ادامه بحث و پس از آشنایی با دبی، بهتر است با کشور عمان نیز آشنا شویم. عمان، یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که در میان کشور‌های عربی لقب قدیمی‌ترین کشور مستقل را به خود می‌گیرد. کشور عمان یکی از قدیمی‌ترین مکان‌ها در خاورمیانه است که مسکونی بوده و طبق شواهد حتی صد هزار سال پیش هم در آن انسان‌ها سکونت داشته‌اند. اگر ویزای عمان را دریافت کرده و به آن سفر کردید، حتما از قلعه حزم در نزدیکی رستاق دیدن کنید. همچنین سعی کنید به وادی شب (نزدیک تیوی)، جبل شمس و شن‌های وهیبه (کمپ بیابانی) هم سری بزنید.

اگرچه ممکن است برخی بر این باور باشند که عمان کشور فقیر و ضعیفی است، اما از زمان بر روی کار آمدن سلطان قابوس که پادشاه معروف و محبوب عمان بود، این کشور از یک کشور فقیر و منزوی به کشوری ثروتمند و در عین حال مدرن تبدیل شد. از طرفی عمان نیز مانند اغلب کشور‌های حوزه خلیج فارس، از منابع نفت و گاز بهره‌مند است و همین موضوع به رشد و پیشرفت آن کمک زیادی کرده است. در چند سال اخیر نیز با توجه به برنامه‌های اقتصادی که توسط عمان ارائه شده و نیاز این کشور به سرمایه‌گذار و نیروی کار، افراد زیادی این سوال برایشان پیش می‌آید که برای مهاجرت کاری و زندگی، عمان بهتر است یا امارات؟!

 

 

عمان یا دبی، کدام بهتر است؟!

پس از اینکه عمان و دبی را معرفی کردیم، وقت آن رسیده که این دو منطقه را از جهات مختلفی مورد بررسی قرار دهیم. برای افرادی که به منطقه خاورمیانه سفر می‌کنند، دبی واقعاً نمی‌تواند تجربه فرهنگی زیادی ارائه دهد. اما عمان به واسطه تاریخچه غنی که دارد، نمادی عالی از عربستان را ارائه می‌دهد. چرا که از شمال تا صلاله در جنوب، عمان گنجینه‌ای از مکان‌های تاریخی و طبیعی شگفت‌انگیز است. از سوی دیگر دبی، شهری برای لوکس پسندان است که همه چیز در آن به طرز شگفت‌آوری مجلل و بسیار لوکس است. در ادامه بیشتر و بهتر می‌توانیم متوجه شویم که بالاخره عمان بریم یا دبی؟!

 

دبی یا عمان، کدام یک برای خرید بهتر است؟

دبی یا عمان، کدام یک برای خرید بهتر است؟

 

خاورمیانه به واسطه قرار گرفتن در حاشیه خلیج فارس یکی از ثروتمندترین و بزرگ‌ترین مناطق جهان است که بیشتر ثروت خود را مدیون تجارت عظیم نفت و گاز در آن است. به همین دلیل، می‌توانید انتظار انبوهی از فروشگاه‌های طراحان معروف و عالی و مراکز خرید دیدنی را در سراسر این منطقه و دو شهر و‌ کشور دبی و عمان داشته باشید.

اما اگر قصد مقایسه داشته باشیم، اگر به دنبال یک خرید لوکس هستید، مطمئناً دبی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. همان طور که گفتیم، در دبی همه چیز به طرز عجیبی لوکس است. مراکز خرید لوکسی هم در این شهر وجود دارند که مطرح‌ترین برند‌های جهان را می‌توان در آن‌ها پیدا کرد. مرکز خرید خارق‌العاده امارات و مرکز خرید بزرگ دبی هر کدام کمتر از 700 و 1200 فروشگاه دارند، البته بدون اینکه به تعداد باورنکردنی غذاخوری‌ها و مراکز تفریحی اشاره کنیم!

 

دبی با عمان، کدام یک برای گشت‌و‌گذار و تفریح بهتر است؟

وقتی نوبت به مقابسه گشت‌و‌گذار و مکان‌ها تفریحی بین دبی یا عمان می‌‌رسد، هم دبی و هم عمان شایسته توجه ویژه‌ای هستند. اگر به دنبال ترکیبی جالب از جاذبه‌های تاریخی باستانی و سنتی هستید، گشت‌و‌گذار در عمان یک گزینه عالی است. عمان با توجه به اینکه قدیمی‌ترین منطقه در میان کشور‌های عربی است و کماکان نیز بافت سنتی خود را حفظ کرده است، اغلب مناطق و جاذبه‌های دیدنی آن مربوط به گذشته بوده و تاریخی هستند.

با سفر به عمان می‌توانید معنا و مفهوم دقیق خاورمیانه را بچشید و با عربستان اصلی و تاریخی آشنا شوید. از عمان دیدن کنید تا از بازدید از مسجد جامع سلطان قابوس، موزه خیره‌کننده فرانسوی عمانی و قلعه باله که به قرن سیزدهم و چهاردهم باز می‌گردد، شگفت‌زده شوید. به همین ترتیب، دبی شهری است مدرن و مجلل که بازدید از آن شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دبی برخلاف عمان، مکان‌های تاریخی کمی در خود جای داده است. بر‌عکس، اغلب مکان‌های دیدنی آن مدرن و جدید هستند. برج خلیفه که بلندترین ساختمان جهان با 829.8 متر ارتفاع است و همچنین مکان‌های دیدنی مانند جزایر نخل جمیرا و نخل جبل علی، پارک بالیوود دبی، تفرجگاه دبی مارینا و همچنین ساحل حیرت‌انگیز جمیرا برخی از مکان‌های تفریحی دبی هستند. جذابیت‌های دبی و عمان باعث می‌شود افراد دچار دوگانگی شده و برای آن‌ها این سوال مطرح شود که زندگی در عمان بهتر است یا دبی؟!

 


پیشنهاد می‌شود: لوکس‌ترین تفریحات دبی

 

دبی یا عمان، سواحل کدام یک بهتر است؟

دبی یا عمان، سواحل کدام یک بهتر است؟ - دبی یا عمان

 

وقتی صحبت از سواحل به میان می‌آید، هم در دبی و هم در عمان از انتخاب خود غافلگیر خواهید شد. چرا که هر دو این مقاصد دارای سواحل زیبای باورنکردنی هستند که شن‌های سفید و آب‌های زلالی را شامل می‌شوند. اگر به دنبال یک تعطیلات ساحلی آرام در عمان هستید، سواحلی مانند ساحل القرم، ساحل المغسیل، ساحل جصه، ساحل طیوی و ساحل راس‌الحد از بهترین سواحل این کشور هستند.

در دبی نیز، سواحل بسیار زیبا و فوق‌العاده‌ای وجود دارند که مراکز غواصی، ورزش‌های آبی و تعدادی باشگاه ساحلی را در خود جای داده‌اند. از معروف‌ترین سواحل دبی می‌توان به ساحل جمیرا، ساحل کایت، ساحل السیف، ساحل الصفوح، ساحل ام سقیم و ساحل لامر، اشاره کرد.

 

دبی یا عمان، مهاجرت و سرمایه‌گذاری در کدام یک بهتر است؟

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی که در مقایسه دبی و عمان مطرح می‌شود، شرایط مهاجرت و سرمایه‌گذاری در این دو مقصد است. در پاسخ به سوال سرمایه‌گذاری در عمان بهتر است یا امارات می‌توان گفت که اگرچه دبی شهر پیشرفته‌تری است که امکانات تجاری و مهاجرتی در آن بیشتر است.

اما با توجه به برنامه توسعه و پیشرفتی که کشور عمان در چند سال اخیر در پیش گرفته است و در پی آن به نیروی کار و سرمایه‌گذار نیاز دارد، در حال حاضر سرمایه‌گذاری در عمان می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد. البته دبی هم از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به پیشرفت‌هایی که داشته، بدون شک از سرمایه‌گذاری و مهاجرت به آن پشیمان نخواهید شد.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *