خانه
بلاگ
حساب کاربری

آکواریوم دبی: جادوی زیرآبی در قلب شهر خلیجی

آکواریوم دبی: جادوی زیرآبی در قلب شهر خلیجی
تاریخ انتشار: 1402/3/21

دبی شهر شگفتی‌های ساخته انسان‌ و داستان موفقیت یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است که از شن‌های طلایی صحرا برخاسته و جاذبه‌های متعدد و امکانات تفریحی و گردشگری جذابی را در خود جای داده است. همه چیز در مورد دبی بسیار شگفت انگیز است؛  کسانی است که به دنبال تعطیلات به یاد ماندنی و هیجان انگیز به سواحل آن می‌آیند و در هتل‌های لوکس آن اقامت می‌کنند و از رفتن به یک سافاری در صحرا گرفته تا تماشای مناظر فوق‌العاده برج خلیفه، گردش در مجلل‌ترین مراکز خرید و امکانات تفریحی متنوع در سطح جهانی، این شهر را به یک مقصد محبوب برای گردشگران جهانی تبدیل کرده است.

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب آن، یکی از این جاذبه‌های بی‌نظیر این شهر توریستی است که شما را با لذت‌های فراوان خود مجذوب خود می‌کند. در این راهنما از توریک همراه ما باشید تا دنیای دریایی متنوع و بسیاری از هیجانات آن را کشف کنیم و تمام اطلاعات مهم در مورد آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب آن را برای شما ارائه دهیم!

معرفی آکواریوم دبی

باغ وحش و آکواریوم زیر آب مرکز خرید دبی دلیل دیگری برای بازدید از مجتمع با برندهای لوکس است. یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در این شهر توریستی، آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب است که دارای سه بخش اصلی است که اکتشاف دریایی نامحدودی را از طریق تجربیات منحصر به فرد به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

۱. مخزن آکواریوم

این مخزن محل نگهداری  140 گونه از هزاران جانور آبزی متنوع و یکی از بزرگترین مخازن آکواریوم معلق در جهان است. در این دنیای شگفت انگیز کوسه‌ها و هزاران موجود دریایی دیگر زندگی می‌کنند که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. این مخزن همچنین دارای بزرگترین مجموعه کوسه ببر شنی در جهان می‌باشد.

۲. تونل آکواریوم

تونل پیاده روی 48 متری در آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب در مرکز خرید دبی، راهی جالب برای حضور در دنیای هیجان انگیز زندگی دریایی و آشنا شدن با آن است.

۳. باغ وحش زیر آب

این باغ وحش زیر آب که در سطح دو بالای مخزن آکواریوم قرار دارد، به شما امکان می‌دهد تا از طریق 40 مخزن نمایشی مختلف، موجودات متنوع و شگفت انگیز آبزی را کشف کنید. این باغ وحش آبی شامل سه اکوسیستم مختلف جنگل بارانی، ساحل صخره‌ای و اقیانوس زنده می‌باشد و فرصتی را به شما می‌دهد تا  موجودات جذابی مانند پنگوئن هومبولت، پیرانا، کروکودیل کوتوله آفریقایی، خرچنگ عنکبوتی غول پیکر، سمور، شیرماهی و … را از نزدیک ببینید.

چرا آکواریوم دبی در سطح جهانی بسیار معروف است؟

چرا آکواریوم دبی در سطح جهانی بسیار معروف است؟

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان، با داشتن بیش از 140 گونه آبزی و 33000 موجود دریایی، مرکز مهمی برای آشنایی با حیوانات دریایی می‌باشد. این آکواریوم با یک مخزن 10 میلیون لیتری، مجموعه وسیعی از حیوانات از کوسه گرفته تا ماهی خالدار و شیرماهی را در خود جای داده است.

آکواریوم دبی که در مرکز خرید معروف دبی مال واقع شده است، رکورد جهانی بزرگترین پنل اکریلیک در یک آکواریوم را دارد. این آکواریوم همچنین مسئول اجرای برنامه‌های آموزشی جامع برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم در مورد حفظ و نگهداری گونه‌های دریایی و اکوسیستم آبی است. آکواریوم دبی به دلایل زیادی شهرت جهانی دارد و علاوه بر میزبانی از بزرگترین مجموعه کوسه‌های ببر شنی جهان، نگاهی غنی به زندگی بیش از 140 گونه از حیات وحش دریایی دارد و آن را در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌دهد.

بازدید از آکواریوم، این فرصت را به شما می‌دهد که با طبیعت یکی شوید و با موجودات آبزی بی‌شماری ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌توانید از میان طیف وسیعی از تجربیات هیجان انگیز مانند غواصی در قفس، برخورد با حیوانات، راه رفتن در میان کوسه‌ها، غذا دادن به آن‌ها و غواصی، یکی را انتخاب کرده و از آن‌ها لذت ببرید. شما همچنین می‌توانید از سواری بر روی قایق کف شیشه‌ای لذت ببرید و از بالا به تماشای حیوانات آبزی بپردازید.

فعالیت‌های هیجان انگیز در آکواریوم دبی

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب در دبی، به شما این امکان را می‌دهد تا با هزاران حیوان آبزی شگفت انگیز از طریق طیف وسیعی از تجربیات منحصر با فرد آشنا شوید. در اینجا برخی از بهترین فعالیت‌های آبی که می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید و دنیا زیر آب را کشف کنید، آورده شده است:

۱. تغذیه کوسه‌ها

در اکواریوم شگفت انگیز دبی می‌توانید از نزدیک با این شکارچیان جذاب آشنا شوید. آکواریوم دبی و باغ‌ وحش زیر آب آن، فعالیت بی‌نظیری را برای غذا دادن به کوسه‌ها ارائه می‌کنند که در آن می‌توانید نحوه غذا خوردن کوسه‌ها را تماشا کنید. غواصان کوسه‌ها را با سطل‌های ماهی جذب می‌کنند و شما می‌توانید در قفس‌های مخصوص از فاصله چند سانتی متری شاهد غذا خوردن کوسه‌ها باشید. ماجراجویی هیجان انگیز 30 دقیقه‌ای زیر آب با نگاهی به برنامه تغذیه کوسه‌ها در آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب، برای شما بسیار هیجان انگیر خواهد بود.

۲. غواصی کوسه

اگر به دنبال تجربه‌ای خاص و بسیار مهیج هستید، می‌توانید تجربه غواصی کوسه را با فرو رفتن در اعماق مخزن 10 میلیون لیتری برای تماشای کوسه‌های ببر شنی در آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب انتخاب کنید.

۳. غواصی در قفس

غواصی در قفس - آکواریوم دبی

در آکواریوم دبی لباس غواصی خود را بپوشید و برای یک شیرجه به دنیای دریایی پر جنب و جوش آکواریوم و مخزن عظیم باغ وحش زیر آب با گونه‌های متنوع جانداران آبزی و صدها کوسه  آماده شوید. شما می‌توانید دنیای زیبای زیر آب و شگفتی‌های آن را از نزدیک و در قفسی امن ببینید.

۴. غواصی

غواصی یکی دیگر از فعالیت‌های مهیجی است که می‌توانید آن را در دبی و آکواریوم بی‌نظیر آن تجربه کنید. این آکواریوم یک مکان عالی برای تحقق رویای غواصی شما با یک دوره 2 روزه گواهینامه حرفه‌ای PADI است. دوره غواصی زیر نظر غواصان متخصص، یک فرصت عالی برای تحقق رویای شما برای داشتن یک غواصی حرفه‌ای خواهد بود.

۵. شگفتی‌های باغ وحش زیر آب

ملاقات با کینگ کروک که قدرتمندترین خزنده جهان با وزن عظیم 750 کیلوگرم است، بی‌شک تجربه به یاد ماندنی برای شما خواهد بود که احساس ترس و هیجان را در شما بر‌می‌انگیزد!

۶. تجربه VRZOO

با  VRZOO که در طبقه همکف اکواریوم قرار دارد، شما می‌توانید در دنیای وحشی و هیجان انگیز برخی از شگفت انگیزترین حیوانات جهان غوطه ور شده و جذابیت دنیای زیر آب را از نزدیک ببینید. VRZOO از ورود به زیستگاه گوریل‌ها در اوگاندا گرفته تا تماشای  کوسه‌ها و نهنگ‌ها در مالدیو و فیل‌ها در ساواناهای آفریقای جنوبی، شما را به سفری تماشایی می‌برد که تجربه منحصر به فرد و بی‌نظیری برای شما خواهد بود. اگر شما نیز می‌خواهید این فعالیت‌های جذاب را تجربه کنید و آکواریوم شگفت انگیز دبی را از نزدیک ببینید، برای اطلاع از نحوه دریافت ویزای دبی می‌توانید به وب سایت رسمی توریک مراجعه کنید.

۷. بازدید از آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب دبی

بازدید از آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب دبی

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب آن در دبی مال، بزرگترین مرکز خرید جهان، واقع شده است. مخزن 10 میلیون لیتری آکواریوم دبی بزرگترین آکواریوم معلق جهان است و مخزن اصلی آن 51 متر طول، 20 متر عرض و 11 متر ارتفاع دارد. این آکواریوم خانه بیش از 140 گونه از حیوانات آبزی است که بیش از 400 نوع کوسه و پرتو در مخزن آن زندگی می‌کنند.

آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی مملو از فعالیت‌های جذاب و هیجان انگیز است که تجربه به یاد ماندنی را برای شما رقم می‌زند. جانوران این آکواریوم عبارتند از: کوسه ببر شنی، شیر ماهی، هامورهای غول پیکر، همراه با مجموعه وسیعی از گونه های دریایی شناخته شده دیگر. اگر شما نیز قصد سفر به دبی را دارید، برای بازدید از این مجموعه می‌توانید بلیط تهیه کنید. بازدید عادی روزانه این آکواریوم از 10 صبح تا 2 بعد از ظهر می‌باشد و برنامه‌های ماجراجویانه این آکواریوم برای نوجوانان و بزرگسالان به ترتیب از ساعت 14 تا 17 و 1 تا 17 بعد از ظهر، بین یکشنبه و پنجشنبه می‌باشد.

هزینه ورود به آکواریوم دبی چقدر است؟

هزینه بلیط اصلی برای بازدید، 120 درهم برای هر نفر است که شامل تجربه تونل آکواریوم و باغ وحش زیر آب آن است. اگر می‌خواهید تجربه آکواریوم دبی و کاوشگر باغ‌وحش زیر آب را انتخاب کنید، قیمت آن 175 درهم خواهد بود. دیگر گزینه‌هایی که به شما امکان می‌دهند تمام فعالیت‌های این آکواریوم جذاب را تجربه کنید، شامل بلیط‌های VIP Experience و Encounter VIP Experience هستند.

شما می‌توانید برای بازدید از این مجموعه و سایر تفریحات جذاب این شهر،  ویزای توریستی دبی را دریافت کنید. همچنین اگر به دنبال مقصدی جذاب برای سفرهای تابستانی خود هستید، برای دریافت ویزای تایلند، ژاپن، عمان و ویزای سنگاپور و … می‌توانید به وب سایت گردشگری توریک مراجعه کرده و با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *