خانه
بلاگ
حساب کاربری

با دبیت کارت دبی بی دغدغه خرید کن!

با دبیت کارت دبی بی دغدغه خرید کن!
تاریخ انتشار: 1402/9/15

یکی از سؤالاتی که مسافران در هنگام تهیه تور دبی با آن مواجه می‌شوند، این است که آسان‌ترین راه برای پرداخت هزینه‌های سفر به دبی چیست؟ دبیت کارت دبی به‌ عنوان ساده‌ترین راه برای پرداخت هزینه‌ها شناخته می‌شود؛ زیرا اغلب داشتن پول نقد در سفرهای خارجی با ریسک زیادی همراه خواهد بود. اگر نمی‌دانید دبیت کارت دبی چیست و چگونه می‌توان آن را تهیه کرد، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

دبیت کارت دبی چیست؟

دبیت کارت به حساب‌های بانکی شما تعلق دارد. این کارت را بانک برای وجوه واریزی به حسابتان صادر می‌کند. هر خریدی که شما با استفاده از این کارت انجام می‌دهید، موجودی حسابتان را کاهش می‌دهد. این کارت‌ها شبیه به کیف پول شما هستند که فرایند پرداخت و خرید کردن را بسیار راحت می‌کنند. در همه فروشگاه‌های دبی و مراکز خرید، دستگاه کارت‌خوان و خودپرداز برای راحتی مشتریان و گردشگران قرار داده شده است. درواقع دبیت کارت، شبیه تمام کارت‌های اعتباری است که درون ایران از آن استفاده می‌کنید.

دبیت کارت دبی خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در صورتی که شما با استفاده از این کارت خریدی انجام دهید، مبلغ مورد نظر به سرعت به حساب فروشنده واریز نمی‌شود. این مبلغ ابتدا در حساب شما مسدود شده و بعد از گذشت 24 ساعت از حساب شما کم خواهد شد. همچنین از طریق دبیت کارت‌ها تنها تا یک حد مشخصی می‌توان خرید را انجام داد و برای خرید از کارت تنها یک سقف روزانه تعیین شده است.

دبیت کارت چه کاربردهایی دارد؟

دبیت کارت چه کاربردهایی دارد؟

این که دبیت کارت چه کاربردی دارد، سؤالی است که ذهن اغلب توریست‌ها را به خود مشغول می‌کند. هر جایی که دستگاه کارت‌خوان یا خودپرداز وجود داشته باشد، می‌توان به‌ راحتی از دبیت کارت استفاده کرد. گردشگران برای خرید از فروشگاه‌ها به جای پرداخت پول نقد می‌توانند از دبیت کارت خود استفاده کنند و دیگر هنگام خرید سوغاتی دبی یا حتی پرداخت هزینه رستوران مشکلی ندارند. دبیت کارت امنیت بیشتری را نسبت به پول نقد برای شما ایجاد خواهد کرد. حتی اگر به پول نقد نیاز داشته باشید، می‌توانید از طریق دبیت کارت خود و دستگاه خودپرداز، به میزان دلخواه پول دریافت کنید. از طرفی با داشتن دبیت کارت، دیگر نیازی به رفتن به صرافی‌ها برای تبدیل پول نخواهید داشت.

استفاده از دبیت کارت دبی چه مزایایی دارد؟

  • ایجاد امنیت: کارت‌های اعتباری در مقابل پول نقد امنیت بیشتری برای کاربران خود دارند. اگر که دبیت کارت خود را گم کنید، تنها لازم است گزارش دهید تا حساب شما بسته شود.
  • استفاده آسان: از مهم‌ترین مزایای دبیت کارت‌ها، استفاده آسان آن‌ها است. برای استفاده از دبیت کارت تنها لازم است به رمز آن دسترسی داشته باشید.
  • امکان کنترل هزینه‌ها: با استفاده از دبیت کارت می‌توانید به‌ راحتی روی مخارج خود کنترل داشته باشید. در حالی که با استفاده از پول نقد، چندان روی وجه باقیمانده کنترل نخواهید داشت.

پیشنهاد می‌شود: شغل‌های پردرآمد در دبی

برای استفاده از دبیت کارت در دبی چه هزینه‌ای باید پرداخت؟

برای استفاده از دبیت کارت در دبی باید کارمزدی بین 2.5 تا 3.5 درصد مقدار مبلغ تراکنش را پرداخت کنید. لازم است بدانید که در استفاده از دبیت کارت، برای هر تراکنش، کارمزد دریافت وجه در نظر گرفته شده است، یعنی در هر بار برداشت از طریق کارت، مقدار کارمزد از حساب شما کسر می‌شود.

تفاوت دبیت کارت با کردیت کارت چیست؟

تفاوت دبیت کارت با کردیت کارت چیست؟

بین کردیت کارت و دبیت کارت تفاوت چشمگیری وجود دارد. اغلب کسانی که موفق به دریافت ویزای دبی می‌شوند و صاحب شغل ثابت و تجارت در دبی هستند، بهتر است از Credit Card استفاده کنند. دبیت کارت دبی شبیه به کارت‌های اعتباری است که برای استفاده‌های روزمره در داخل کشور از آن‌ها استفاده می‌شود. دبیت کارت‌ها به حساب بانکی شما متصل هستند و تا زمانی که موجودی داشته باشید، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

کردیت کارت نقش اعتبار را برای شخص مورد نظر دارد. او لازم است به بانک ثابت کند که صاحب شغل و درآمد است تا بانک این کارت را برایش صادر کند. شما با استفاده از کردیت کارت می‌توانید بعد از هر خرید، مبلغ مشخص‌شده را در زمانی دیگر پرداخت کنید؛ یعنی حتی اگر حساب شما خالی باشد، کردیت کارت این اجازه را به شما می‌دهد تا بعد از فراهم‌کردن هزینه، آن را پرداخت نمایید. هر چقدر که فرد خوش‌حساب‌تری باشید، مجموعه‌ای که کردیت کارت را برای شما صادر کرده است، اعتبار بیشتری برای شما در نظر خواهد گرفت.

بهترین دبیت کارت دبی کدام است؟

از برندهای معتبر دبیت کارت در دبی می‌توان به ویزاکارت اشاره کرد. بانک‌هایی مانند سیتی بانک، بانک تجاری ابوظبی، مشرق بانک و بانک‌های دیگر این کارت را برای شما صادر می‌کنند. ویزاکارت در میان گردشگرانی که با ویزای توریستی به امارات سفر می‌کنند نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. این کارت می‌تواند خدمات پرداخت ارزی متنوعی را برای کاربران خود فراهم کند. ویزاکارت نه‌تنها در امارات بلکه در دیگر کشورهای دنیا به شما اجازه انتقال وجه و پرداخت را می‌دهد. البته به دلیل تحریم‌های ایران شما برای افتتاح حساب ارزی حتماً باید به خارج از کشور سفر کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *