خانه
بلاگ
حساب کاربری

در استانبول مثل بلاگرا عکس بگیر!

در استانبول مثل بلاگرا عکس بگیر!
تاریخ انتشار: 1402/8/15

اگر علاقه‌مند به بازدید و گرفتن عکس از معماری‌های چشمگیر و مکان‌های تاریخی هستید، استانبول یکی از دیدنی‌ترین شهرهایی است که می‌توانید به آن سفر کنید. سالانه گردشگران زیادی در بهترین مکان‌های عکاسی در استانبول، به عکاسی پرداخته و خاطرات سفر خود به این شهر زیبا را ثبت می‌کنند. همانطور که می‌دانید ایرانیان برای سفر به استانبول نیازی به

ندارند. در ادامه این مطلب از شرکت گردشگری توریک، قصد داریم تا به۱۰ مورد از بهترین مکان‌های عکاسی در استانبول پرداخته و آن‌ها را معرفی کنیم.

۱- مسجد اورتاکوی ( Ortaköy Mosque)

۱- مسجد اورتاکوی ( Ortaköy Mosque) - عکاسی در استانبول

Ortaköy Mosque

میدان اورتاکوی که در منطقه بشیکتاش قرار دارد، برخی از بهترین مناظر و مکان‌ها برای عکس گرفتن در استانبول را در خود جای داده است. این مکان علاوه بر اینکه محل ملاقات مردم محلی و گردشگرانی است که در کافه‌ها، بارها و رستوران‌های آن گرد هم می‌آیند، محل قرارگیری یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های استانبول، یعنی مسجد اورتاکوی، که به نام مسجد بزرگ Mecidiye نیز شناخته می‌شود، می‌باشد.

مسجد اورتاکوی، مسجدی نمادین در کنار تنگه بسفر در استانبول است که بر روی آب‌های ساکن قرار دارد. این مسجد با سبک نئوباروک و دو مناره باشکوه، درست در کنار پل غول پیکر بسفر قرار دارد. ترکیب فتوژنیک این مسجد، آن را به لوکیشنی محبوب برای عکاسانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند آن همه زیبایی فضا را ثبت کنند. اگرچه این مسجد و محوطه اطراف آن از همه جهات زیبا هستند، اما یکی از بهترین زاویه‌ها را می‌توانید در داخل کشتی که شما را از سمت آسیایی استانبول به سمت اروپایی می‌برد پیدا کنید.

۲- بسفر (Bosphorus)

۲- بسفر (Bosphorus) - عکاسی در استانبول

Bosphorus

بسفر که تنگه استانبول نیز نامیده می‌شود، آبراه اصلی جداکننده بین آناتولی و تراکیه است که عملاً بخش آسیایی استانبول را از بخش اروپایی آن جدا می‌کند. بسفر، یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی در استانبول است که چه از سمت ساحل و چه از درون قایق، فرصت‌های عکاسی متعددی را در سراسر این تنگه‌ پیدا خواهید کرد. معماری تاریخی اینجا به طور خاص طراحی شده است که از نقاط مختلفی نمایان باشد، بنابراین شما احتمالاً بسفر را در برخی از عکس‌های خود بدون اینکه متوجه شوید، خواهید داشت.

۳- میدان سلطان احمد (Sultanahmet Meydanı)

هیپودروم قسطنطنیه، سیرکی بود که مرکز ورزشی و اجتماعی قسطنطنیه، پایتخت امپراتوری بیزانس بود. اما امروزه میدانی در استانبول است که به میدان سلطان احمد معروف است. میدان سلطان احمد، محل هیپودروم تاریخی رومی است که در آن هنوز می‌توانید بقایای سیرک قدیمی و همچنین چندین اثر هنری و بنای تاریخی دیگر را مشاهده کنید.

فرصت‌های عکاسی در این میدان، تقریباً در هر جایی از آن که بچرخید در دسترس است و معماری مصری، رومی و بیزانسی به کار رفته در آن اجازه می‌دهد تا تنوع زیادی در عکس‌های شما ایجاد شود. عکس‌های زیبایی که در این مکان می‌گیرید، شما را وادار خواهد کرد که در سفر‌های آینده خود هم کشور ترکیه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید و با تور‌های شهر استانبول یا تور آنتالیا، به دو شهر‌ زیبای این کشور سفر داشته باشید.

۴- پل گالاتا (Galata Köprüsü)

۴- پل گالاتا (Galata Köprüsü) - عکاسی در استانبول

Galata Köprüsü

یکی دیگر از بهترین نقاط عکاسی در استانبول، پل گالاتا است. پل گالاتا، پلی است که بر روی شاخ طلایی در استانبول قرار دارد. به ویژه از اواخر قرن نوزدهم، این پل در ادبیات، تئاتر، شعر و رمان‌های ترکی بسیار برجسته شده است. پل کنونی گالاتا آخرین پل از سری پل‌هایی است که امینونو در منطقه فاتح و کاراکوی در بی اوغلو را از اوایل قرن نوزدهم به هم متصل می‌کند. از روی این پل می‌توانید از هر دو طرف اصلی استانبول و چشم‌انداز‌های جذاب آن عکس بگیرید. طول این پل 491 متر است، بنابراین می‌توانید به راحتی بر روی آن حرکت کرده و جا‌به‌جا شوید، تا بهترین مکان و نور برای عکس گرفتن را پیدا کنید.

جدای از همه این‌ها، یک موضوع مهم فرهنگی در مورد این پل وجود دارد که می‌توانید آن را به عنوان سوژه در عکس‌های خود ثبت کنید. از گذشته‌های دور، این پل ارتباطی بین نهادهای مذهبی اصلی امپراتوری و ساکنان خارجی و غیر‌مسلمان آن بوده است. امروزه نیز دیدن مسلمانان و غیرمسلمانانی که با هم در حال ماهیگیری بر روی پل هستند، صحنه جذابی است.

۵- تراموا خیابان استقلال(İstiklal Caddesi Tram)

۵- تراموا خیابان استقلال(İstiklal Caddesi Tram) - عکاسی در استانبول

İstiklal Caddesi Tram

تراموای İstiklal Caddesi یک سیستم تراموای تاریخی با 2 خط است که هنوز در نقاط خاصی از شهر به چشم می‌خورد و فرصت‌هایی برای عکس‌های منحصربه‌فرد ارائه می‌دهد. یکی از ترامواها از تکسیم به تونل و دیگری از Kadikoy به Moda حرکت می‌کند. خود ترامواها به قدری زیبا هستند که ارزش عکس گرفتن را دارند. پیشنهاد می‌کنیم سوار شدن بر تراموا و عکس گرفتن از آن را حتما در برنامه تور استانبول خود قرار دهید.

۶-  محله بالات (Balat)

۶-  محله بالات (Balat) - عکاسی در استانبول

Balat

بالات محله‌ای بسیار معروف در منطقه فاتح استانبول است که به طور سنتی محله یهودی‌نشین می‌باشد. بالات که بیشتر به خاطر ساختمان‌های رنگارنگ و تاریخی‌اش که عمدتاً خانه‌های باریک و بلندی هستند شناخته می‌شود، یکی از معروف‌ترین و بهترین مکان‌های عکاسی در استانبول به شمار می‌آید. علیرغم تاریخچه آن، این محله در دوران مدرن پس از چندین رویداد مهم در تاریخ که جمعیت یهودی آن را به جاهای دیگر کشاند، اکثریت مسلمان شده‌اند. می‌توانید این محله را در ضلع جنوبی شاخ طلایی در غرب آیاکاپی پیدا کنید.

۷- خیابان چتر (Şemsiyeli Sokak)

۷- خیابان چتر (Şemsiyeli Sokak) - عکاسی در استانبول

Şemsiyeli Sokak

اگر هنوز برایتان سوال است که در استانبول کجا عکس بگیریم؟ خیابان چتر که دارای سقفی مملو از چترهای رنگارنگ که بالای آسمان خیابان معلق هستند، می‌باشد، دیگر لوکیشن زیبا و مناسب برای عکاسی در استانبول است. برای پیدا کردن یک فرصت خوب برای عکاسی در اینجا، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوربین خود را به سمت تنوعی از رنگ‌هایی که به شما این احساس را القا می‌کنند که در یک فیلم کودکانه هستید، بگیرید.

یکی از بهترین جنبه‌های این خیابان این است که می‌توانید در تمام طول سال از آن لذت ببرید و در آن عکاسی کنید. با رفتن به Karakoy و پیاده‌روی در خیابان‌های باریک آن در ساحل جنوب شرقی استانبول، می‌توانید به راحتی به این خیابان برسید.

۸- قلعه روملی (Rumeli Hisarı)

۸- قلعه روملی (Rumeli Hisarı) - عکاسی در استانبول

Rumeli Hisarı

قلعه روملی یک مجموعه از قلعه‌های قرن پانزدهمی در کرانه بسفر است که به عنوان قلعه Boğazkesen نیز شناخته می‌شود. این قلعه، فرصت‌های عکاسی زیبا و در عین حال ترسناکی ارائه می‌دهد. بازدید از قلعه روملی، اکنون برای عموم دایر است و می‌توانید از داخل و خارج آن عکس بگیرید. قلعه روملی، تاریخچه بسیار کهن و جالبی هم دارد. پس از فتح شهر توسط عثمانی‌ها، این قلعه به عنوان یک زندان، به ویژه برای سفارتخانه‌های کشورهایی که با امپراتوری در حال جنگ بودند، خدمت می‌کرد.

پس از متحمل شدن صدمات فراوان در زلزله بزرگ 1509، سازه تعمیر شد و تا اواخر قرن 19 به طور مداوم مورد استفاده قرار گرفت. امروزه نیز، این قلعه به یک موزه محبوب تبدیل شده است که بیشتر به عنوان یک مکان در فضای باز برای برگزاری کنسرت‌های فصلی، جشنواره‌های هنری و رویدادهای ویژه عمل می‌کند. قلعه روملی، در چندین مایلی شمال غربی مرکز شهر در امتداد ساحل غربی تنگه بسفر، قابل دسترسی است.

اگر برای گردشگری به این شهر سفر می‌کنید بهتر است بدانید که علاوه بر استانبول، دبی، تایلند، بالی، آنتالیا و مالدیو نیز از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی و گردشگری، به ویژه در میان ایرانیان هستند. می‌توانید به راحتی و در مدت زمان کوتاهی، از طریق شرکت گردشگری توریک، ویزای دبی، ویزای بالی و ویزای تایلند را دریافت کرده و همچنین از شرایط تور مالدیو و تور شهر‌های استانبول و آنتالیا مطلع شوید.

۹- پارک مینیاتورک (Miniatürk Park)

۹- پارک مینیاتورک (Miniatürk Park) - عکاسی در استانبول

Miniatürk Park

پارک مینیاتورک، یک پارک سرگرم‌کننده است که در یک مقیاس وسیع، ساختارهای نمادینی از داخل و اطراف ترکیه که با جزئیات پیچیده ساخته شده‌اند را ارائه می‌دهد. مساحت این پارک 14864 متر مربع است، بنابراین شما فضای زیادی برای عکاسی از نسخه‌های مینیاتوری برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های ترکیه را دارید. در پارک، مدل‌های مینیاتوری از برج گالاتا، خانه‌های سنگی ماردین، معبد آرتمیس و آب انبار باسیلیکا را خواهید دید.

هر مینیاتور به طور مجزا فرصتی عالی برای عکاسی ایجاد می‌کند، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در تور استانبول خود، حتماً بازدید از این پارک که در شمال مرکز شهر در نزدیکی دهانه نهر Kagithane واقع شده است را قرار دهید.

۱۰- پاساژ چیچک (Çiçek Pasajı)

۱۰- پاساژ چیچک (Çiçek Pasajı) - عکاسی در استانبول

Çiçek Pasajı

در آخرین مورد از معرفی بهترین مکان‌های عکاسی پس از رزرو تور استانبول، به سراغ Çiçek Pasajı یا پاساژ گل می‌رویم. پاساژ چیچک، یک گذرگاه و پاساژی تاریخی است که معماری چشمگیر اواخر قرن نوزدهم را با طاق‌ها و نماهای مدور به نمایش می‌گذارد. نام این مکان از تمام گل فروشی‌هایی می‌آید که پس از بیرون راندن اشراف روسی پس از انقلاب، در اینجا افتتاح شدند. هنگام بازدید، می‌توانید نقوش گل بر سردر پاساژ و همچنین معماری ظریفی که توسط رستوران‌های محل مورد استفاده قرار گرفت است را مشاهده کنید. پاساژ چیچک، در منطقه بی اوغلو، بین خیابان استقلال و خیابان صحنه قرار دارد.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *