خانه
بلاگ
حساب کاربری

نمایشگاه گوانجو چین 2024 (CantonFair)

نمایشگاه گوانجو چین 2023 (CantonFair)
تاریخ انتشار: 1403/2/5

درحال حاضر اکثر کشورها سیاست‌های مربوط به شیوع بیماری کرونا را کنار گذاشته‌اند و نمایشگاه‌ها، ایونت‌ها و دیگر برنامه‌هایشان را از سرگرفته‌اند و درب‌های خود را به روی گردشگران گشوده‌اند. کشور چین هم از این قاعده مستثنی نیست و امسال (2024) نمایشگاه گوانجو (canton fair 2024) برگزار خواهد شد تا بار دیگر راه همکاری میان تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان سراسر جهان در چین باز شود و مجددا تجارتشان را با کشور چین از سر بگیرند.

قصد بازدید از نمایشگاه گوانجو را دارید؟ فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در دراسرع‌وقت با شما تماس بگیرند.

این نمایشگاه از 26 فروردین 1403 آغاز می‌شود و تا 15 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. همچنین دوره پاییزه نمایشگاه گوانجو از تاریخ 23 مهر تا 13 آبان برگزار می‌شود. برای کسب اطلاعات کامل و بیشتر در ادامه این مطلب از توریک با ما همراه باشید.

معرفی نمایشگاه گوانجو چین

نمایشگاه گوانجو چین را باید یک رویداد تجاری جهانی دانست که هر سال دو بار در کشور چین برگزار می‌شود. اگر صاحب کسب و کار هستید و علاقه دارید با کشور چین همکاری تجاری داشته باشید؛ این نمایشگاه را باید بهترین فرصت دانست. این نمایشگاه، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تجاری جهان است و به‌همین دلیل هم تمام کسانی که دستی در آتش تجارت دارند، به حضور در این نمایشگاه علاقه نشان می‌دهند.

این نمایشگاه را با نام کانتون و یا نمایشگاه صادرات و واردات چین نیز می‌شناسند. در کانتون نه تنها پیشرفت‌های هرساله چین برای جهان به نمایش در می‌آید بلکه فرصت‌های بی‌نظیری هم برای همکاری تجاری پدید خواهد آمد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید معاملات تجاری در این نماشگاه هر سال رکورد می‌زند.

نمایشگاه کانتون در دو دوره 3 فازی برگزار می‌شود که در هر کدام از این فازها گروه‌های مختلفی شرکت می‌کنند. فازهای نمایشگاه گوانجو به شرح زیر هستند:


پیشنهاد می‌شود: بهترین هتل‌های چین

دوره بهاره نمایشگاه کانتون

  • فاز اول از April 15-19: برای لوازم الکترونیکی و خانگی، روشنایی، وسایل نقلیه، لوازم جانبی، ماشین‌آلات، سخت‌افزار، مصالح ساختمانی، محصولات شیمیایی و… .
  • فاز دوم از April 23-27: کالاهای مصرفی روزانه، هدایا و دکوراسیون خانه
  • فاز سوم از  May 1-5: منسوجات و پوشاک، کفش، وسایل اداری، محصولات تفریحی، دارو، مراقبت‌های بهداشتی، موادغذایی

فاز یک: 15-19 آوریل ( 27 تا 31 فروردین)

در افتتاحیه نمایشگاه گوانجو، جدیدترین ساخته‌های تکنولوژی در معرض دید تماشاگران قرار می‌گیرند. از به‌روزترین فناوری‌ها در حیطه‌های زیر در روزهای آغازین نمایشگاه گوانجو رونمایی می‌شود:

  • محصولات الکترونیکی و تجهیزات مربوط به برق و روشنایی
  • جدیدترین نوآوری‌ها در حیطه محصولات تجدیدپذیر
  • سخت‌افزارهای تکنولوژی
  • ابزار و قطعات مکانیکی
  • ماشین‌آلات کشاورزی، مکانیکی و ساختمانی
  • اتوماسیون صنعتی و تولیدات هوشمند

فاز دو:  23-27 آوریل ( 4 تا 8 اردیبهشت)

در فاز دوم نمایشگاه بر تجهیزات مربوط به ساختمان‌سازی، طراحی داخلی و سرامیک و پارکت و تجهیزات آشپزخانه تمرکز می‌شود. در این مرحله از مصالح ساختمانی گرفته تا انواع تجهیزات مرتبط با دکوراسیون داخلی مثل لوازم و ظروف آشپزخانه، مبل و تجهیزات بهداشتی و همچنین صنایع‌دستی در معرض نمایش هستند. برای همه افراد با هر سلیقه‌ای در این بخش از نمایشگاه لوازم موردنیاز برای دکوراسیون خانه موجود است و معماران و ساختمان‌سازان نیز می‌توانند با جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی‌های عمرانی آشنا شده و بهترین کالاها را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه تهیه کنند.

فاز سه: 1-5 می ( 12 تا 16 اردیبهشت)

در فاز نهایی نمایشگاه گوانجو محصولاتی به نمایش در می‌آیند که برای زندگی روزمره مورد نیازند. لوازم مراقبت‌های بهداشتی، داروها و مکمل‌های تغذیه‌، تجهیزات پزشکی، اسباب‌بازی‌های کودک و جدیدترین محصولات موردنیاز حیوانات خانگی، لباس و پارچه و محصولات نساجی، کیف، کفش و چمدان و لوازم منزل از جمله مواردی هستند که در چهار روز پایانی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند.

دوره پاییزه نمایشگاه کانتون

  • فاز اول: 15-19 October برای همه صنف‌ها
  • فاز دوم: 23-27 October برای کالاهای مصرفی آشپزخانه، دکوراسیون منزل، سفال و سرامیک، لوازم آرایشی، لوازم توالت، باغبانی، هدیه ساعت، دوربین و تلسکوپ، اسباب بازی و…
  • فازم سوم 31 October تا 4 November برای پوشاک مردانه و زنانه، لباس اسپرت، لباس کودک، لوازم مد، چرم، خز، کرک، مواد خام بافتنی و منسوجات و…

این نمایشگاه در مرکز نمایشگاهی مجتمع نمایشگاهی کانتون در گوانگجوی چین برگزار می‌شود.

نمایشگاه پاییزه کانتون چین 2024 (گوانجو)

صد و سی و چهارمین دوره نمایشگاه کانتون در پاییز 2024 از 23 مهر تا 13 آبان برگزار می‌شود. همانطورکه گفته شد نمایشگاه آفلاین گوانجو، سه فاز 5 روزه دارد که فاز سوم آن قرار است پاییز امسال برگزار شود. در این نمایشگاه منسوجات و پوشاک، کفش، ادارات، چمدان و محصولات تفریحی، دارو و مراقبت های بهداشتی، مواد غذایی… به نمایش گذاشته می‌شود.

برای شرکت در این نمایشگاه باید ویزای تجاری چین را بگیرید و برای اخذ ویزای چین به دعوتنامه نیاز خواهید داشت.
اگر دعوتنامه دارید که آن را در لیست مدارکتان برای اخذ ویزا چین قرار دهید و در صورتی که دعوتنامه ندارید توریک می‌تواند آن را برایتان تهیه کند.

نمایشگاه گوانجو

تور نمایشگاه کانتون چین

برای شرکت در نمایشگاه کانتون چین باید ویزای تجاری یا ویزای گروهی توریستی این کشور را بگیرید. برای اخذ ویزای تجاری چین به دعوتنامه نیاز خواهید داشت. اگر دعوتنامه دارید که در مدارک خود قرار دهید اما اگر دعوتنامه ندارید ما در توریک امکان تهیه آن را برایتان داریم. اخذ ویزای تجاری چین حداقل دو ماه زمان می‌برد. بنابراین اگر قصد دارید با این ویزا وارد چین شوید، حتما از حالا برای اخذ آن اقدام کنید.
یک راه دیگر برای شرکت در این نمایشگاه اخذ ویزای توریستی گروهی چین است. این ویزا برای پنج نفر با هم صادر می‌شود و در طول سفر این پنج نفر همیشه باید با هم باشند و با هم رفت و آمد کنند. ویزای توریستی گروهی چین در طول دو هفته صادر می‌شود.

 

محل برگزاری نمایشگاه گوانگجو کجاست؟

نمایشگاه گوانجو، با مساحت کلی 1,100,000 مترمربع، بزرگ‌ترین نمایشگاه مدرن در قاره آسیا است. این نمایشگاه در جزیره پاژو استان گوانجو در چین قرار گرفته و دارای 3 سالن بزرگ سرپوشیده است.
• منطقه A دارای فضای سرپوشیده نمایشگاهی 130,000 مترمربع و فضای باز نمایشگاهی 30,000 مترمربع است.
• منطقه B دارای فضای سرپوشیده نمایشگاهی به مساحت 128,000 مترمربع و فضای باز نمایشگاهی 13,600 مترمربع است.
• منطقه C دارای فضای سرپوشیده نمایشگاهی به مساحت 80,000 مترمربع است.

مروری بر تاریخچه نمایشگاه گوانجو چین

نمایشگاه کانتون اولین بار در سال 1957 در چین برگزار شد. در اولین دوره برگزاری آن 1223 خریدار بین‌المللی از 219 کشور جهان حضور پیدا کردند. این نمایشگاه برای مدت‌ها تنها راه ارتباطی فروشندگان خارجی با تجار چینی بود. بسیاری از اقتصاددانان اعتقاد دارند برگزاری کانتون در 50 سال اخیر کمک زیادی به رشد اقتصادی کشور چین کرده است.

کانتون اهمیت زیادی در چین دارد. به طوری که تاکنون 30 رئیس‌جمهور و 84 نخست وزیر در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند. این نمایشگاه تا سال 2019 به طور مداوم دو بار در سال برگزار شده بود و حتی شیوع سارس در سال 2003 هم نتوانست آن را تعطیل کند. نه تنها تجار بلکه حتی موسسات علمی و تحقیقاتی و شرکت‌های سرمایه‌گذار خصوصی هم در کانتون شرکت می‌کنند.

رکوردهای نمایشگاه گوانجو چین

نمایشگاه گوانجوی چین تاکنون توانسته رکوردهای عجیب و شگفت‌انگیز زیادی کسب کند که برخی از این رکوردها به شرح زیر است:

  • بیشترین تعداد غرفه
  • باسابقه‌ترین نمایشگاه تجاری دنیا
  • بزرگترین محیط برگزاری
  • بالاترین درخواست برای شرکت در یک رویداد
  • بالاترین گردش مالی در یک رویداد نمایشگاهی در سراسر دنیا
  • بالاترین آمار بازدیدکنندگان از بیش از ۲۱۵ کشور دنیا
  • بیشترین تعداد غرفه

چگونه به نمایشگاه گوانجو چین برویم؟

برای شرکت در نمایشگاه کوانتون چین لازم نیست ویزای توریستی دریافت کنید بلکه ویزای چین نمایشگاه گوانجو از نوع تجاری است. شما می‌توانید به صورت آنلاین درخواست اخذ ویزای چین را در وبسایت توریک ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت جهت دریافت ویزای شما پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

توجه داشته باشید که این نمایشگاه از 26 فروردین تا 15 اردیبهشت برگزار می‌شود و از آنجایی که ممکن است اخذ ویزای چین مدتی به طول بیانجامد بهتر است اگر قصد شرکت در نمایشگاه را دارید زودتر برای اخذ ویزا اقدام کنید.

چرا باید از نمایشگاه گوانجو دیدن کنیم؟

نمایشگاه گوانجو چین برای صاحبان کسب‌وکار و علاقه‌مندان به فعالیت‌های صنعتی این امکان را می‌دهد که به‌صورت تفکیک شده و در بالاترین سطح کیفیت، در معرض جدیدترین نوآوری‌های حیطه کاری خود قرار بگیرند. چین جزو سه اقتصاد بزرگ جهان با بالاترین میزان صادرات در دنیا است و رویداد سالانه‌ای که در شهر گوانجو برگزار می‌شود، سالانه افراد زیادی را برای قرارگرفتن در جریان جدیدترین فناوری‌های صنعتی به این کشور می‌رساند تا جایی که گفته می‌شود بزرگ‌ترین گردش مالی اقتصاد چین در مدت‌زمان 12روزه برگزاری این نمایشگاه رخ می‌دهد.

موارد زیر تنها گوشه‌ای از مزایایی است که سفر به گوانژو برای بازدید از نمایشگاه این شهر می‌تواند برای شما به همراه بیاورد:

  1. شما امکان خواهید یافت با 48 هیئت تجاری و 2000 شرکت معتبر چینی با گردش مالی بالا که در زمره بهترین کسب‌وکارهای این کشور هستند آشنا بشوید.
  2. همچنین امکان آشنایی و ملاقات با بیش از دویست هزار شرکت بین‌المللی از 211 کشور مختلف جهان را خواهید داشت.
  3. شما با سفر به گوانجو می‌توانید یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای صنعتی چین را ببینید و همچنین از رویدادهای مرتبط با کسب‌وکار در استان‌های مجاور مثل هنگ‌کنگ، دونگوان و فوشان نیز دیدن کنید.
  4. همچنین شما می‌توانید در حاشیه این نمایشگاه 12 روزه فرصتی داشته‌باشید تا در روزهای آزاد خود، سفر کاری را به سفر تفریحی تبدیل کرده و از امکانات تفریحی این شهر هم دیدن کنید.

هزینه سفر برای نمایشگاه گوانجو چقدر خواهد بود؟

باتوجه‌به اینکه تقاضای سفر به گوانجو در هنگام برگزاری نمایشگاه این شهر افزایش می‌یابد، هزینه مسافرت به گوانجو از اواخر ماه آوریل تا اوایل ماه مه (اردیبهشت) افزایش قابل‌توجهی می‌یابد. قیمت پروازها، هتل‌ها و تورهای مسافرتی در این زمان افزایش می‌یابد؛ چون هزاران نفر از کشورهای مختلف برای بازدید از نمایشگاه روانه گوانژو می‌شوند.

البته قیمت پروازهای داخلی به گوانژو نسبت به پروازهای خارجی کمتر است. هواپیمایی ماهان برای مسافران ایرانی که قصد بازدید از نمایشگاه را دارند، پروازهای مستقیمی را به این شهر قرار داده است؛ اما چون ظرفیت این پروازها خیلی سریع پر می‌شود، نیاز است از چند وقت قبل برای گرفتن بلیط اقدام کنید.

برای کاهش هزینه اقامت در گوانجو لازم است تا روزهایی که می‌خواهید در نمایشگاه شرکت کنید را از قبل مشخص کنید. اگر قصد بازدید قسمت خاصی از نمایشگاه را دارید، باید از قبل در مورد روزهای برگزاری آن بخش پرس‌و‌جو کنید. همچنین پیش از سفر به گوانجو لازم است هزینه شرکت در نمایشگاه را بپردازید برای شما دعوت‌نامه صادر شود. داشتن این دعوت‌نامه برای دریافت ویزا اجباری است.

 

کلام آخر

در این مقاله درباره نمایشگاه کانتون در سال 2024 حرف زدیم. تجار و صاحبان کسب و کار همیشه به دنبال فرصتی برای شرکت در این نمایشگاه هستند چرا که کانتون راه ارتباطی خوبی برای مراوده تجاری با کشور چین محسوب می‌شود. چین هم یک کشور قوی از نظر اقتصادی است و مراوده با آن حتما برای تجار پرسود خواهد بود.

شما می‌توانید تور نمایشگاه گوانجو را از توریک تهیه نمایید. اگر نکته دیگری درباره صد و سی و سومین نمایشگاه صادرات و واردات گوانجوی چین وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران نیز بتوانند از آن بهره ببرند. همچنین اگر قصد شرکت در نمایشگاه را دارید و هنوز برای اخذ ویزا اقدام نکرده‌اید می‌توانید از توریک به صورت آنلاین درخواست ویزای خود را ثبت کنید و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قصد بازدید از نمایشگاه گوانجو را دارید؟ فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در دراسرع‌وقت با شما تماس بگیرند.

سؤالات متداول نمایشگاه گوانجو چین

نمایشگاه کانتون هم برای بازدیدکنندگان و هم برای غرفه‌داران امکان استخدام مترجم را فراهم کرده و از این نظر به مشکل نخواهید خورد. محل استخدام مترجمین در ابتدای در ورودی با یک بنر مشخص شده و این مترجمان به زبان‌هایی مثل انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیای و... مسلط هستند.
برای بازدید از نمایشگاه می‌توانید تاکسی بگیرید و یا از وسایل نقلیه عمومی مثل مترو و اتوبوس استفاده کنید.
2 16
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ندا گفت:

    شما تور نمایشگاه کانتون هم برگزار می کنید؟

  2. asal گفت:

    نمایشگاه بسیار کاربردی برای تاجرا👌

  3. ساسان ابراهیمی گفت:

    توی دوره های قبلی نمایشگاه کانتون چین شرکت کردم اگه بتونم توی نمایشگاه گوانجو 2023 هم شرکت میکنم

    • touric گفت:

      انشالله ساسان جان 🌷 اگر برای تهیه تور نمایشگاه گوانجو یا ویزای کشور چین نیاز به راهنمایی داشتید میتونید با کارشناسان توریک در ارتباط باشید.

  4. علی آقایی گفت:

    من توی سه راه جمهوری مغازه تجهیزات پزشکی دارم این نمایشگاه خیلی واسه کار من خوبه
    اگه میشه تورشو واسم بفرستین

  5. محمد عسگریان گفت:

    سلام، به نظرم بهترین نمایشگاهی هست که برای پیدا کردن جنس هایی با همه کیفیت ها و قیمت ها . ولی باید دقت کنید که تو این نمایشگاه تخفیف نمیدن ولی به جای تخفیف کیفیت همون جنس رو میارن پایین. من یک بار رفتم اما تو همون یک باری که رفتم نمایشگاه گوانجو یک عالمه لینک گرفتم و با همونا دارم کار میکنم.