خانه
بلاگ
حساب کاربری

جشن آب وارداوار؛ هر آنچه باید از آب‌بازی ارمنستان بدانید!

جشن آب وارداوار؛ هر آنچه باید از آب‌بازی ارمنستان بدانید!
تاریخ انتشار: 1403/3/19

آیا شما هم برای آب‌بازی با هزاران نفر در روزهای داغ تابستانی اشتیاق دارید؟ سفر به ارمنستان می‌تواند این رؤیا را به حقیقت پیوند دهد!

جشن آب ارمنستان که با نام فستیوال وارداوار (Vardavar festival) نیز شناخته می‌شود، یکی از محبوب و جذاب‌ترین جشن‌های آب‌بازی است که بسیاری از گردشگران را به‌سوی خود فرامی‌خواند.

آیا شرکت در جشنواره آب ارمنستان نیاز به اخذ ویزای توریستی دارد؟ این فستیوال در چه تاریخی برگزار می‌شود؟ در ادامه این مقاله، با ما همراه شوید تا پاسخ به این سؤالات را داده و همه چیز درباره شرکت در جشنواره آب ارمنستان را برای شما عزیزان شرح دهیم.

جشن آب وارداوار؛ لذت آب‌بازی در ارمنستان

آب‌بازی در کشور ارمنستان که یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات تابستانی به شمار می‌رود، اغلب با نام‌های دیگری همچون «جشن آب وارداوار» یا «فستیوال آب‌بازی ایروان» نیز شناخته می‌شود.

در این جشنواره، سرگرمی‌های جذابی اعم از آب‌بازی، آوازخوانی و رقص و پایکوبی یک روز به‌یادماندنی را برای همگان به ارمغان می‌آورد.

جالب است بدانید آب‌بازی در جشن مخصوص ارمنستان هیچ حدومرز و یا محدودیت سنی ندارد! چراکه در این فستیوال نه‌تنها همه مردم به آب‌بازی و خیس کردن هم مشغول می‌شوند، بلکه ماشین‌های آتش‌نشانی نیز شروع به آب پاشیدن به شهر می‌کنند.

این جشن‌وسرور تا جایی ادامه دارد که دیده شده در برخی از شهرها، گودال‌های عمیقی از آب همچون دریاچه، ایجاد می‌شود.

اگر شما نیز می‌خواهید یکی از مهیج‌ترین تفریحات تابستانی را تجربه کرده و روح خود را همچون یک کودک شوق ببخشید، ثبت نام در تور جشن آب ارمنستان می‌تواند گزینه عالی باشد.

تاریخچه جشن وارداوار ارمنستان

تاریخچه جشن وارداوار ارمنستان

درست است که جشن وارداوار ارمنستان از لحاظ گردشگری طرف‌داران بسیار دارد، اما این جشنواره اهمیت معنوی نیز برای مردم ارمنستان داشته و یکی از مهم‌ترین روزهای تقویم این کشور به شمار می‌رود.

این جشنواره از یک افسانه قدیمی که با مذهب ارمنستان گره‌خورده، الهام گرفته است. طبق این افسانه، الهه آب به نام آستغیک (Astghik) که به‌عنوان خدای عشق نیز شناخته می‌شود در روزی خاص، با پاشیدن آبی گلگون شهر را غرق در عشق کرده است.

به همین خاطر، مردم ارمنستان هر سال در تاریخی منحصربه‌فرد این روز را جشن می‌گیرند و با رقص و پایکوبی شادی را در سطح شهر پخش می‌کنند تا الهه آب را خشنود کنند.

علت نام‌گذاری جشن آب‌بازی وارداوار

در زبان ارمنی کلمه وارد (Vard) به معنی «گل سرخ آتشین» و وار (Var) به معنای «بر خواستن» است.

نام‌گذاری “Vardavar” برای این فستیوال، به معنای بر خواستن گل سرخ آتشین است که از افسانه خدای آب و عشق الهام گرفته است.

جشن آب ارمنستان در کجا برگزار می‌شود؟

نکته‌ای که جشن آب وارداوار را جذاب‌تر می‌کند، نبود محدوده‌ای معین برای برگزاری آن است! به زبان ساده‌تر، در این روز شما در هر کجای ارمنستان که راه بروید خیس خواهید شد!

درواقع جشنواره آب‌بازی وارداوار شامل تمامی مناطق ارمنستان می‌شود. در این روز حتی مناطقی که استفاده از آن‌ها ممنوع است، مانند دریاچه قو نیز باز شده و رفتن به آن آزاد می‌شود.

البته ازآنجاکه ایروان پایتخت ارمنستان است، نسبت به سایر مناطق شلوغ‌تر شده و بیشتر آب‌بازی در این بخش انجام می‌شود.

از همین روی، اگر شما نیز صرفاً برای شرکت در این فستیوال هیجان‌انگیز قصد سفر به ارمنستان را دارید، بهترین انتخاب رزرو تور ایروان است.

قصد شرکت در جشن آب بازی وارداوار را دارید؟ همین حالا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.


تاریخ برگزاری جشن وارداوار

تاریخ اصلی برگزاری جشن آب ارمنستان، ۹۸ روز بعد از جشن عید پاک و درست هنگام برداشت محصول است. به همین خاطر است که تاریخ برگزاری این جشن هر سال متفاوت است و دائماً تغییر می‌کند.

طبق آخرین اطلاعات، زمان برگزاری جشن آب ارمنستان در سال ۲۰۲۴، روز ۷ جولای (یکشنبه ۱۷ تیر) تعیین شده است.

هزینه شرکت در آب‌بازی وارداوار

هزینه شرکت در آب‌بازی وارداوار

برای مشارکت در جشن آب وارداوار نیازی به پرداخت هزینه نیست و همین که شما در تاریخ برگزاری این فستیوال در کشور ارمنستان حضور داشته باشید، با قدم‌زدن در شهر خیس خواهید شد.

در این روز، تمامی همسایه‌ها، گردشگرها و هر شخصی که در کوچه و خیابان‌های ارمنستان حضور داشته باشد، در مسابقه آب‌بازی دلچسبی مشارکت داده می‌شود.

البته شایان‌ذکر است که جشن آب ارمنستان شامل پرداخت ورودی نمی‌شود، اما هر مسافر باید هزینه‌های مربوط به اقامت در هتل و هزینه‌های جانبی سفر به ارمنستان را در نظر داشته باشد.

مسیرهای دسترسی به ارمنستان و شرکت در جشن وارداوار

مسیرهای دسترسی متفاوتی برای رفتن به کشور ارمنستان وجود دارد که می‌توانید بسته به علاقه‌مندی خود، یکی از آنها را انتخاب کنید. تمامی مسافرین ایرانی می‌توانند از طریق اتوبوس، خودروی شخصی و هواپیما به این کشور زیبا سفر کنند. در ادامه، نحوه سفر به هر یک را توضیح داده‌ایم:

  • سفر با خودروی شخصی: شما می‌توانید از طریق مرز “نوردوز” در استان آذربایجان شرقی، تبریز و سپس جلفا به ایروان بروید.
  • سفر با اتوبوس: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق اتوبوس‌های پایانه غرب یا آزادی و همچنین پایانه بیهقی در آرژانتین خود را به ایروان برسانند.
  • سفر با هواپیما: سفر به ارمنستان به‌وسیله هواپیما، یکی از ساده‌ترین و البته سریع‌ترین راه‌ها است که از مبدأ تهران انجام می‌شوند.
  • سفر به ارمنستان با تور ایروان: تورهای گردشگری یکی از بهترین گزینه‌های سفر به هر منطقه‌ای هستند؛ تور ایروان نیز انتخاب عالی برای شرکت در جشن آب ارمنستان است که توریک در این راه همراه شماست. برای رزرو و خرید تور دلخواه خود می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

آیا برای سفر به ارمنستان نیاز به اخذ ویزا است؟

شاید یکی از مزیت‌های بزرگ سفر به ارمنستان و لذت‌بردن از جشن وارداوار، عدم نیاز به اخذ ویزای توریستی باشد!

ازآنجاکه ارمنستان در همسایگی کشور ما قرار داشته و به دلیل بهبود روابط این دو کشور، مردم ایران نیازی به اخذ ویزای توریستی برای سفر به این اقلیم زیبا را ندارند.

شما می‌توانید به‌راحتی و بدون نیاز به اخذ ویزا، به این کشور سفرکرده و از تاریخ و تمدن محشر آن دیدن کنید.

البته نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که بازدید از ارمنستان بدون ویزای توریستی، حداکثر تا ۹۰ روز مجاز است و پس از آن باید ویزای مربوط به ادامه فعالیت در ارمنستان را دریافت کنید.

سخن پایانی

جشن آب ارمنستان که با نام «فستیوال آب‌بازی وارداوار» نیز شناخته می‌شود، یکی از خاص‌ترین جشنواره‌های ملی در کشور ارمنستان است که شوروشوق آب‌بازی در یک روز گرم تابستانی را به‌تمامی مردم هدیه می‌دهد. در این جشنواره نه‌تنها لذت آب‌بازی با مردم ارمنستان را تجربه خواهید کرد، بلکه رقص و آوازخوانی نیز یکی از تفریحات اصلی آن محسوب می‌شود. جالب است بدانید آزادکردن کبوترها، دعا برای جلوگیری از بلاهای طبیعی، رفتن به کلیسا و شرکت در آوازخوانی، تقدیس آب و پخش‌کردن میوه، خواندن سرودهای محلی و… نیز بخشی از جشن آب‌بازی ارمنستان هستند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *