خانه
بلاگ
حساب کاربری

قوانین ورود به کانادا (قدم‌به‌قدم)

ورود به کانادا
تاریخ انتشار: 1402/12/15

قبل از ورود به هر کشور لازم است که در مورد قوانین و مقررات مربوط به آن کشور تحقیقات لازم را انجام دهید. این موضوع می‌تواند باعث شود که فرایند پیچیده سفر یا مهاجرت به هر کشوری ساده‌تر شود و احتمال بروز مشکلات مختلف در طول سفر هم کاهش پیدا کند. در ادامه در مورد اقدامات مختلفی که قبل، بعد و در حین ورود به کانادا لازم است انجام دهید صحبت خواهیم کرد.

اقداماتی که قبل از ورود به کانادا باید انجام داد

درصورتی‌که قصد مهاجرت یا سفر به کشور کانادا را دارید، قبل از ورود به خاک این کشور وارد شوید باید اقدامات مختلفی را انجام دهید که این اقدامات عبارت‌اند از:

دریافت ویزا

در مرحله اول لازم است که ویزای خود را دریافت کنید. برای این کار لازم است که همه اقدامات لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا را انجام دهید و در نهایت پاسپورت خود را به یکی از مراکز VAC ارسال کنید. این مراکز مسئول واردکردن مهر تأیید ویزای شما در پاسپورتتان هستند.

تهیه بلیت

بعد از اینکه پاسپورت و ویزای شما آماده شد لازم است که بلیت سفر خود را تهیه کنید. یکی از نکاتی که برای تهیه بلیت باید به آن توجه کنید مدت‌زمان لازم برای صدور نامه‌های مهاجرتی است‌. برای مثال درصورتی‌که بخواهید وارد شهر ونکوور شوید، پرواز شما ابتدا در شهر مونترال خواهد نشست و شما برای سفر به ونکوور باید دوباره سوار هواپیما شوید. صادرشدن مدارک لازم برای سفر بین مونترال و ونکوور می‌تواند حداقل ۳ ساعت طول بکشد و شما هنگام رزرو بلیت سفر خود باید این موضوع را در نظر داشته باشید.

فراهم‌کردن محل اقامت

باید قبل از ورود به کانادا یک محل زندگی برای خودتان تهیه کنید. از روش‌های مختلفی مثل رزرو هتل و اجاره‌کردن خانه می‌توانید برای تهیه محل اقامت خود استفاده کنید و این موضوع کاملاً به شرایط شما بستگی خواهد داشت. توصیه می‌شود که قبل از هرگونه اقدام در این مورد تحقیقات لازم را انجام دهید و به‌هیچ‌وجه اقدام به اجاره بلندمدت خانه‌ای که آن را ندیده‌اید نکنید.

بررسی مدارک

قبل از اینکه وارد کانادا شوید توصیه می‌شود که همه مدارک خود را بررسی کنید تا متوجه هرگونه کم‌وکاستی در آنها بشوید. برخی از مدارکی که باید وجود آنها را بررسی کنید عبارت‌اند از:

  • پاسپورت معتبری که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
  • ویزای معتبر
  • نامه POE
  • نامه پذیرش از طرف دانشگاه معتبر
  • نامه CAQ درصورتی‌که قصد سفر به استان کبک را دارید.
  • پول کافی برای تأمین نیازهای ضروری
  • استادی پرمیت یا ورک پرمیت معتبر
  • آدرس محل اقامتی که برای خودتان فراهم کرده‌اید.
  • شماره‌تلفن و آدرس فرد دعوت‌کننده شما به کانادا

ورود به کانادا

اقداماتی که هنگام سفر به کانادا باید در فرودگاه انجام دهید

زمانی که برای سفر به کشور کانادا وارد فرودگاه می‌شوید باید اقدامات مختلفی را انجام دهید که این اقدامات عبارت‌اند از:

عبور از کیوسک‌های بازرسی

در مرحله اول باید از کیوسک‌های بازرسی شلوغ واقع در فرودگاه عبور کنید که برای عبور از این کیوسک‌ها لازم است چندین مدرک مختلف خود را ارائه دهید. در وهله اول باید اپلیکیشن CanBorder را نصب کنید و به سؤالات آن پاسخ دهید که بعد از آن برنامه به شما یک بارکد خواهد داد و می‌توانید آن را در کیوسک اسکن کنید. پاسپورت، عکس و اثر انگشت شما سایر مواردی هستند که باید در این کیوسک‌های بازرسی اسکن شوند. در نهایت به شما یک رسید داده خواهد شد که باید آن را به همراه خود ببرید و به سمت افسر مرزی حرکت کنید.

لینک دانلود نسخه اندروید:

https://play.google.com/store/apps/details?id=ca.gc.cbsa.canborder.bwt&hl=en

لینک دانلود نسخه iOS:

https://geo.itunes.apple.com/ca/app/cbsa-canborder/id1110491634?mt=8

تحویل چمدان‌ها

بعد از عبور از کیوسک‌های بازرسی باید چمدان‌های خود را تحویل دهید. درصورتی‌که از شما خواسته شد که برای بازرسی بیشتر وارد بخش گمرک شوید این کار را انجام دهید و در فرایند بازرسی با کارمندان فرودگاه همکاری‌های لازم را انجام دهید.

دریافت پرمیت

در نهایت شما باید به سمت اتاق immigration حرکت کنید. بعد از اینکه استادی پرمیت یا ورک پرمیت خود را در این اتاق دریافت کردید حتماً اطلاعات روی آن را به‌خوبی چک کنید و اگر اطلاعات روی پرمیت با اطلاعات شما مغایرت داشت به مسئولین فرودگاه خبر دهید.

اقداماتی که بعد از ورود به کانادا باید انجام دهید

برخی از اقداماتی که به‌محض ورود به کانادا باید انجام دهید عبارت‌اند از:

دریافت سین نامبر

در مرحله اول باید کدی به نام Social Insurance Number را دریافت کنید که این کد برای اشتغال شما در کانادا ضروری خواهد بود. درصورتی‌که بخواهید از امکاناتی مثل باز کردن حساب بانکی، دریافت وام، انجام کار دانشجویی و مواردی ازاین‌دست استفاده کنید لازم است که این کد را داشته باشید. این کد که با نام سین نامبر هم شناخته می‌شود را می‌توانید هم به شکل آنلاین و هم از طریق پست دریافت کنید و توصیه می‌شود که به دلایل امنیتی آن را به‌هیچ‌وجه در اختیار افراد دیگر قرار ندهید.

افتتاح حساب بانکی

حتماً یک حساب بانکی را به‌محض ورود به کانادا باز کنید. به‌طورکلی باز کردن حساب بانکی در این کشور کار سختی نیست و تنها لازم است که مدارک موردنیاز برای آن را جمع‌آوری کنید. البته هر بانک ممکن است مدارک خاصی را از شما بخواهد و به همین دلیل بهتر است که از قبل با بانکی که می‌خواهید در آن حساب باز کنید ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید یک حساب‌جاری یا یک حساب پس‌انداز را در کشور کانادا باز کنید و از طریق آن هزینه‌های خود را مدیریت کنید. می‌توانید امتیازات اعطا شده توسط بانک‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و بانکی را انتخاب کنید که با شرایط شما سازگارتر است.

دریافت بیمه درمانی

حتماً بعد از ورود به کانادا تحت پوشش یک بیمه درمانی قرار بگیرید. درصورتی‌که دارای کارت سلامت کانادا باشید می‌توانید خدمات درمانی و بهداشتی مختلف را به شکل رایگان دریافت کنید. صدور کارت سلامتی می‌تواند تا ۳ ماه هم طول بکشد و به همین دلیل توصیه می‌شود که هر چه زودتر برای دریافت این کارت اقدام کنید. سازمان RMAQ در مونترال و OHIP در تورنتو دو مورد از سازمان‌هایی هستند که می‌توانید برای دریافت کارت سلامت به آنها مراجعه کنید.

تهیه سیم‌کارت

بعد از ورود به کانادا حتماً یک سیم‌کارت هم تهیه کنید. هزینه استفاده از رومینگ ایران می‌تواند بسیار بالا باشد و به همین دلیل تهیه یک سیم‌کارت کانادا انتخاب عاقلانه‌تری است. شرکت‌های ارتباطی مختلفی هستند که می‌توانید از آنها سیم‌کارت تهیه کنید و می‌توانید در مورد این شرکت‌ها و خدمات ارائه شده توسط آنها تحقیق کنید تا بهترین گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

سایر اقدامات مهم

  1. درصورتی‌که در یک دانشگاه یا مؤسسه آموزشی پذیرش دارید سریعاً اقدام به ثبت‌نام و انتخاب واحد در آن کنید.
  2. با نحوه عملکرد وسایل نقلیه عمومی در کانادا آشنا شوید تا بتوانید از آنها استفاده کنید و هزینه کمتری را برای حمل‌ونقل خود بپردازید.
  3. حتماً قوانین حول محور تمدید استادی پرمیت در کانادا را مطالعه کنید تا بتوانید به‌محض اتمام اعتبار پرمیت خود آن را تمدید کنید.
  4. در کلاس‌های رانندگی شرکت کنید تا بتوانید گواهینامه خود را دریافت کنید.
  5. با قوانین رهن و اجاره‌خانه در کانادا آشنا شوید تا بتوانید یک محل اقامت مناسب برای خود تهیه کنید.
  6. وسایل اولیه زندگی را تهیه کنید تا بعد از فراهم‌کردن یک‌خانه بتوانید در آن زندگی کنید.

ورود به کانادا

تهیه محل اقامت بعد از ورود به کانادا

فراهم‌کردن یک محل اقامت مناسب بعد از ورود به کانادا می‌تواند به نظر دشوار برسد؛ اما روش‌های مختلفی وجود دارند که از طریق آنها می‌توانید یک‌خانه مناسب برای خود پیدا کنید. استفاده از وب‌سایت‌هایی مثل Kijiji و Airbnb می‌تواند گزینه مناسبی برای پیداکردن خانه باشد. در این وب‌سایت‌ها می‌تواند خانه‌هایی که توانایی تهیه آنها را دارید مشاهده کنید و حتی آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. به این نکته توجه کنید که بعد از تهیه خانه باید آدرس جدید خود را به اداره مهاجرت کانادا اعلام کنید و برای این کار هم فقط ۱۸۰ روز فرصت دارید که می‌توانید آن را به شکل آنلاین هم انجام دهید.

کالاهای ممنوع‌الورود به کانادا

آوردن برخی از کالاها به کشور کانادا ممنوع است و قبل از ورود به خاک کانادا نباید هیچ‌کدام از این موارد را به همراه داشته باشید. این کالاها می‌توانند در دسته‌های مختلفی مثل مواد غذایی، گل‌وگیاه، حیوانات و طبیعتاً اسلحه‌ها و مواد مخدر قرار بگیرند که می‌توانید در جدول زیر این موارد را به شکل دقیق‌تر مشاهده کنید.

لیست کالاهای ممنوع‌الورود به کانادا

ردیف نام کالا توضیحات
1 اقلام غذایی تازه و فاسدشدنی گوشت خام یا پخته، میوه و سبزیجات تازه، شیر، تخم‌مرغ
2 گل‌وگیاه از تمامی انواع آن و تمامی محصولات خانگی ساخته شده از چوب و گیاه، دانه و بذر، گونه‌های در معرض انقراض، چوب و هیزم
3 حیوانات حیوانات خانگی، حیوانات در معرض انقراض و طعمه زنده برای ماهیگیری
4 خاک حتی چکمه‌ها و ابزارهای گل‌آلود
5 سلاح انواع سلاح سردوگرم، مواد محترقه، اسپری فلفل، شوکر، پنجه‌بوکس
6 مواد مخدر از تمامی انواع آن

چه فرم‌هایی را برای ورود به کانادا باید پر کرد؟

زمانی که در راه کانادا قرار دارید لازم است که ۳ فرم مختلف را درون هواپیما پر کنید. این سه فرم که با نام‌های Declaration form و bsf186 و bsf186a شناخته می‌شوند دارای اهمیت زیادی هستند و باید در ثبت اطلاعات در این فرم‌ها دقت زیادی به خرج دهید. این سه فرم عبارت‌اند از:

Declaration form

در این فرم باید موارد مختلفی را که با خود وارد کانادا می‌کنید ثبت کنید. این موارد می‌تواند شامل پول و هر چیز دیگری باشند که لازم است دولت کانادا در مورد آن اطلاع داشته باشد. به این نکته هم توجه کنید که اگر به شکل خانوادگی به کانادا سفر می‌کنید تنها لازم است که یک Declaration form را پر کنید.

فرم‌های bsf186 و bsf186a

فرم‌های bsf186 و bsf186a تفاوتی با یکدیگر ندارند. هر وسیله کوچک یا بزرگی را که می‌خواهید به همراه خود یا تا ۵ سال آینده وارد کانادا کنید، باید در این فرم ثبت کنید. درصورتی‌که یک فرم برای ثبت همه وسایل شما کافی نباشد باید فرم bsf186a را هم دریافت کنید تا بتوانید با جزئیات کامل این موارد را ثبت کنید. درصورتی‌که قصد دارید وسایل قیمتی مثل طلا، جواهر، عتیقه و مواردی ازاین‌دست را وارد کانادا کنید توصیه می‌شود که علاوه بر ثبت‌کردن در این فرم، از آنها عکس‌برداری هم انجام دهید تا در صورت گم‌شدن آنها بتوانید پیگیری‌های لازم را انجام دهید. بهتر است که از فرم bsf186 یک نسخه اضافه هم تهیه کنید تا خیال شما راحت‌تر شود.

آیا می‌توانید با خودتان دارو هم وارد کانادا کنید؟

بله درصورتی‌که به دلیل بیماری یا هر دلیل دیگری از داروهای مختلف استفاده می‌کنید می‌توانید داروهای خود را وارد کشور کانادا کنید. البته این موضوع دارای شرایط خاصی است که برخی از این شرایط عبارت‌اند از:

  • می‌توانید داروهای تجویز شده برای خود را به کانادا ببرید؛ اما مقدار این داروها باید در حد استفاده شخصی شما باشد. درصورتی‌که افراد دیگری را به‌عنوان همراه با خود می‌برید این موضوع برای آنها هم صدق می‌کند.
  • داروهایی که بدون نسخه دریافت کرده‌اید را هم می‌توانید همراه خود وارد کانادا کنید؛ اما مقدار این داروها باید منطقی باشد و نباید از حد استفاده شخصی خودتان بالاتر برود.
  • هر دارویی را که می‌خواهید وارد کانادا کنید را باید با افسر گمرک در میان بگذارید و مهم نیست که برای داروی خود نسخه دارید یا خیر. این کار باعث می‌شود که احتمال بروز مشکلات مختلف در هنگام عبور از مرز کاهش پیدا کند.
  • به‌طورکلی مقدار دارویی که می‌توانید با خود وارد کانادا کنید نباید بیشتر از مقدار لازم برای مصرف شخصی شما به مدت ۳ ماه باشد. یک نامه از طرف پزشک شما برای مشخص‌کردن نوع دارو، دوز آن و مدت‌زمان درمان می‌تواند در مشخص‌کردن این مقدار به شما کمک کند.
  • توصیه می‌شود که نسخه پزشک خود را هنگام ورود به کانادا حتماً به همراه داشته باشید.
  • برای واردکردن برخی داروها به کانادا ممکن است لازم باشد که از سازمان Health Canada هم یک تأییدیه دریافت کنید.

چقدر پول نقد را می‌توان در ورود به کانادا به همراه داشت؟

به‌طورکلی می‌توان گفت محدودیتی در این مورد وجود ندارد و هر مقدار پول نقدی که بخواهید می‌توانید وارد کانادا کنید؛ اما درصورتی‌که مبلغ موردنظر بیشتر از ۱۰ هزار دلار کانادا است باید به افسر آژانس خدمات مرزی کانادا یا CBSA این موضوع را اطلاع‌رسانی کنید. در این شرایط باید کارت اظهارنامه یا فرم E676 را پر کنید که می‌توانید آن را به شکل آنلاین پیدا کرده و پرینت بگیرید یا اینکه از خود فرودگاه تهیه کنید. درصورتی‌که پول شما دلار کانادا نیست باید نوع ارز خود و مقدار آن را مشخص کنید.

درصورتی‌که بیشتر از ۱۰ هزار دلار کانادا را بدون اطلاع افسران CBSA  وارد کانادا کنید ممکن است مشکلات مختلفی را تجربه کنید. برای مثال ممکن است پول شما توقیف شود، جریمه نقدی شوید یا حتی تحت پیگرد قانونی قرار بگیرید. احتمال اینکه افسران CBSA در مورد منبع پول شما سؤال بپرسند وجود دارد و به همین دلیل توصیه می‌شود که مدارک مربوط به انتقال پول نقد مثل صورت‌حساب‌های بانکی و رسیدهای برداشت پول را همراه خود نگهداری کنید.

آیا واردکردن مواد غذایی به کانادا مجاز است؟

بله واردکردن مواد غذایی به کانادا بامانع خاصی روبرو نیست؛ اما برای انجام این کار مقررات و شرایط خاصی وجود دارند که باید رعایت شوند. برخی از این شرایط عبارت‌اند از:

  • می‌توان مواد غذایی مختلفی را که به شکل تجاری بسته‌بندی شده‌اند وارد کانادا کرد؛ اما مقدار وارد شده تنها باید در حد مصارف شخصی شما باشد و بسته‌بندی این محصولات غذایی هم نباید باز شده باشد.
  • به‌طورکلی واردکردن هر ماده غذایی تازه‌ای که بتواند فاسد شود و باعث بیماری‌زایی شود به کشور کانادا ممنوع است. این مواد غذایی می‌توانند شامل میوه‌ها و سبزیجات تازه‌ای باشند که دارای بسته‌بندی‌های مهروموم شده نیستند یا اینکه شامل فرآورده‌های گوشتی مختلفی باشند که فراوری نشده‌اند. حتی واردکردن انواع غذاهای خانگی به کانادا هم مجاز نیست؛ چون که ممکن است این غذاها در شرایط بهداشتی تهیه نشده باشند.
  • درصورتی‌که قصد دارید هرگونه ماده غذایی را وارد کشور کانادا کنید باید به افسران CBSA این موضوع را اطلاع‌رسانی کنید. این موضوع می‌تواند احتمال بروز مشکلات مختلف در سفر شما را کاهش دهد.

جدول زیر نشان‌دهنده مواد غذایی مختلفی است که می‌توانید وارد کانادا کنید. می‌توانید مقدار مجاز هر ماده غذایی و توضیحات مربوط به آن را هم در این جدول مشاهده کنید.

نام کالا توضیحات میزان مجاز
چربی حیوانی پخته شده و قابل نگه‌داری
بسته‌بندی‌شده در شیشه یا قوطی یا هر بسته‌بندی سفت.
20 کیلوگرم یا 20 لیتر
نان، شیرینی، کیک، بسکوییت نباید حاوی گوشت باشد 20 کیلوگرم
چاشنی‌ها، سس‌ها 20 کیلوگرم یا 20 لیتر
شیرینی‌ها و شیرین‌کننده‌ها نباید حاوی گوشت باشد. 20 کیلوگرم یا 20 لیتر
محصولات لبنی فقط پنیر، بستنی، ماست و کشک مجاز است. 20 کیلوگرم یا 20 لیتر
عسل 20 کیلوگرم
شیرخشک و غذای کودک 20 کیلوگرم یا 20 لیتر
شربت 20 لیتر
نوشیدنی‌های غیرالکلی 50 لیتر
آجیل، غلات، دانه‌ها 20 کیلوگرم
ادویه، چای و قهوه 20 کیلوگرم

ورود به کانادا

آیا به‌همراه‌داشتن حیوانات خانگی هنگام ورود به کانادا مجاز است؟

بله می‌توانید حیوانات خانگی خود را هم وارد کانادا کنید؛ اما این موضوع دارای شرایط خاصی است که باید به آنها توجه کرد. برخی از شرایط کلی واردکردن حیوانات خانگی به کانادا عبارت‌اند از:

  • حیوان خانگی شما باید کاملاً سالم و عاری از هرگونه بیماری واگیردار باشد.
  • حیوان خانگی شما باید دارای مدارک معتبر واکسیناسیون باشد.
  • حیوان خانگی شما باید دارای گواهی سلامت باشد و شما این گواهی را تا ۱۰ روز بعد از سفر به کانادا به خود به همراه داشته باشید.
  • سگ شما باید حداقل ۸ ماه سن داشته باشد تا بتواند واکسیناسیون خود را انجام بدهد.
  • گربه شما باید حداقل ۳ ماه سن داشته باشد تا بتواند واکسیناسیون‌های خود را انجام بدهد.
  • درصورتی‌که سگ شما جز برخی از نژادهای این حیوانات قرار بگیرد نمی‌تواند وارد کانادا شود؛ اما نژاد گربه شما اهمیتی ندارد و همه انواع گربه‌ها می‌توانند وارد کشور کانادا شوند.
  • سگ‌ها و گربه‌های وارد شده از برخی کشورها نیاز دارند که تحت آزمایش‌های مختلف قرار بگیرند یا اینکه برای ورود آنها مجوزهای بیشتری دریافت شود.
  • سگ یا گربه شما باید دارای شرایطی که در وب‌سایت آژانس بازرسی غذای کانادا یا CFIA مشخص شده‌اند باشد.
  • درصورتی‌که حیوان خانگی شما در دسته پرندگان، خزندگان و جوندگان قرار دارد برای ورود به کانادا باید شرایط مختلفی را داشته باشد که این شرایط را می‌توانید در وب‌سایت CFIA مشاهده کنید.

اگر بعد از ورود به کانادا دچار استرس و شوک شدید، باید چه کاری انجام دهید؟

درصورتی‌که خودتان یا یکی از همراهان شما دچار چنین مشکلی شدید باید سریعاً با ۹۱۱ تماس بگیرید. بروز استرس می‌تواند موضوعی کاملاً طبیعی باشد و لازم نیست بیش از حد نگران شوید. علاوه بر ۹۱۱ می‌توانید در چنین شرایطی با خطوطی مثل S.U.C.C.E.S.S هم تماس بگیرید. اپراتورهای این خطوط می‌توانند با گوش‌دادن به مشکلات شما و راهنمایی‌کردن خود به شما کمک زیادی بکنند. استفاده از این خطوط کاملاً رایگان است و حتی می‌توانید با زبان فارسی هم با اپراتورهای آنها صحبت کنید. برای مثال در سرویس S.U.C.C.E.S.S می‌توانید داخلی ۴ را برای صحبت با اپراتور فارسی‌زبان بگیرید. شماره این سرویس  0596 721 888 1+ است.

آیا واردکردن سیگار به کانادا مجاز است؟

بله واردکردن سیگار به کانادا مشکلی را ایجاد نمی‌کند؛ اما این موضوع دارای شرایط مختلفی است که این شرایط عبارت‌اند از:

  • مالیات و عوارض قابل‌پرداخت سیگار قبل از ورود آن به کانادا پرداخت شده باشند.
  • فرد واردکننده باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد.
  • درصورتی‌که می‌خواهید به کانادا سیگار یا هر محصول تنباکویی دیگری را وارد کنید باید این موضوع را با افسران CBSA در میان بگذارید.
  • هر فرد بیشتر از ۲۰۰ نخ سیگار را نمی‌تواند وارد کانادا کند.

مقدار بار مجاز برای سفر به کانادا چقدر است؟

به‌طورکلی وزن چمدان‌های دستی قبل از واردشدن به هواپیما بررسی نمی‌شود و از این لحاظ محدودیتی وجود ندارد. بااین‌وجود می‌توان گفت که چمدان دستی شما باید تا حدی وزن داشته باشد که بتوانید آن را در محفظه بالای سرخود قرار دهید. اینکه چمدان شما باید چه وزنی داشته باشد می‌تواند به موارد مختلفی بستگی داشته باشد. برای مثال اینکه چه کلاس پروازی را انتخاب کرده باشید بر این موضوع تأثیرگذار است. درصورتی‌که کلاس پرواز شما اقتصادی است چمدان شما نباید بیشتر از ۵۰ پوند یا ۲۳ کیلوگرم وزن داشته باشد؛ اما این عدد برای پروازهای کلاس تجاری ۷۰ پوند یا ۳۲ کیلوگرم است. درصورتی‌که وزن بار شما بیشتر از مقادیر گفته شده باشد باید هزینه‌های اضافی را پرداخت کنید.

شماره‌تلفن ۹۱۱ برای چه مواردی در کانادا کاربرد دارد؟

شماره‌تلفن ۹۱۱ خط اورژانسی کشور کانادا به شمار می‌رود که به پلیس، آتش‌نشانی و اورژانس پزشکی متصل است. درصورتی‌که در هر نقطه از کانادا دچار هرگونه مشکلی شدید می‌توانید با این خط تماس بگیرید و مشکل خود را بیان کنید. البته در برخی مناطق روستایی و دورافتاده ممکن است سرویس ۹۱۱ پاسخگو نباشد و لازم باشد که با شماره‌های محلی تماس بگیرید.

0 2
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. محمد بشیر گفت:

    میخوام برم به کانادا زندگی کنم

    • touric گفت:

      با سلام به شما توریکی عزیز.
      برای ثبت درخواست ویزای توریستی کانادای خود به صفحه درخواست ویزا در همین وبسایت و برای راهنمای تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا به مقاله مربوطه در بلاگ مراجعه نمایید.
      با تشکر.