خانه
بلاگ
حساب کاربری

بهترین شغل برای خانم‌ها در دبی: راهی به سوی استقلال مالی

بهترین شغل برای خانم‌ها در دبی: راهی به سوی استقلال مالی
تاریخ انتشار: 1402/3/31

شهر دبی، واقع در امارات متحده عربی، در چند سال اخیر به یکی از شهر‌های تجاری مهم در جهان تبدیل شده است که علاوه بر جذب توریست‌ها به واسطه جاذبه‌های گردشگری فراوان، در زمینه‌های شغلی و تجاری نیز پیشرفت‌های زیادی داشته است. اگرچه کشور امارات و شهر دبی از نظر برابری جنسیتی فضای کمی برای رشد دارد، اما زنان همچنان می‌توانند مشاغل پردرآمدی را در این شهر داشته باشند. در کشوری مانند امارات متحده عربی که به سرعت در حال توسعه است و تغییرات و رشد زیادی در آن اتفاق می‌افتد، آشنایی با فرصت‌های شغلی مناسب و بهترین شغل برای خانم‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

بهترین مشاغل در دبی برای خانم‌ها چیست؟

اگر به عنوان یک زن به دنبال استقلال مالی و کسب شغلی هیجان‌انگیز و پر‌درآمد در دبی هستید، در ادامه این مطلب از آژانس مسافرتی توریک که در آن قصد داریم تا ۱۱ مورد از بهترین شغل برای خانم‌ها در دبی را معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

۱. متخصص مراقبت‌های پوستی

در چند سال اخیر، کلینیک‌ها و خدمات مربوط به پوست بسیار رواج پیدا کرده‌اند. متخصصان مراقبت از پوست بیماری‌های رایج پوست را شناسایی و درمان کرده و به مراجعین خود کمک می‌کنند تا پوستی درخشان داشته باشند. برخی از متداول‌ترین وظایف یک متخصص مراقبت از پوست عبارتند از: شناسایی مشکلات صورت، فیشیال پوست، ماساژ، لیزر درمانی، ماسک، لایه‌برداری و درمان‌های تخصصی دیگر. از آنجایی که دبی شهری است که در آن زنان اهمیت زیادی به پوست خود می‌دهند و اقدامات زیبایی نیز در آن بسیار متداول است، می‌توان فعالیت در حوزه پوست را بهترین شغل برای خانم‌ها در دبی معرفی کرد.

۲. متخصص تغذیه

متخصص تغذیه - بهترین شغل برای خانم‌ها در دبی

 

متخصص تغذیه نیز یکی از بهترین مشاغل برای زنان در دبی است. وظایف شغلی متخصص تغذیه معمولاً شامل کمک به بیماران در درک تغذیه و بهبود رژیم غذایی خود است. متخصصان تغذیه می‌توانند در بیمارستان‌ها، مطب‌های پزشکان کار کنند یا مطب خود را داشته باشند. اگرچه دستمزدی که به عنوان متخصص تغذیه دریافت می کنید بسته به تخصص و تجربه شما متفاوت است، اما با این حال این یکی از پردرآمدترین مشاغل در امارات متحده عربی برای زنان بدون در نظر گرفتن سطح تجربه آن‌ها است.

اگر به عنوان یک زن علاقه‌مند هستید تا به دبی سفر کرده و در شغل مناسب و مورد علاقه خود مشغول به کار شوید، در اولین قدم باید برای اخذ ویزای دبی اقدام کنید. برای این کار می‌توانید به توریک، شرکت اخذ کننده ویزای کشور‌های مختلف مراجعه کرده و در سربع‌ترین زمان ممکن ویزای خود را دریافت کنید.

۳. مربی یوگا

یوگا، مجموعه‌ای از فعالیت‌های جسمی وذهنی است که هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ جسمی بسیار مفید می‌باشد. مربیان یوگا مسئول کمک به افراد در یادگیری حرکات مختلف یوگا و فرم صحیح انجام این حرکات هستند. مربیان یوگا می‌توانند کلاس‌های گروهی و یا خصوصی را برگزار و رهبری کنند. همان طور که گفته شد، دبی شهری است که زنان اهمیت زیادی به ظاهر خود می‌دهند. بنابراین فعالیت در حوزه یوگا می‌تواند بسیار عالی باشد. هیچ شرایط تحصیلی خاصی برای تبدیل شدن به یک مربی یوگا وجود ندارد، تنها کافی است دوره‌های مرتبط با این ورزش را گذرانده باشید.

۴. مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی و پرستاری

مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی و پرستاری - بهترین شغل برای خانم‌ها در دبی

 

مشارکت زنان در حوزه مراقبت‌های بهداشتی از زمانی که دکتر زلیخا داود اولین پزشک زن کشور امارات در سال 1963 شد، راه طولانی را پیموده است و  تعداد پزشکان زن در امارات متحده عربی به طور مداوم به صورت صعودی می‌باشد. در حال حاضر نیز نیاز زیادی به پزشک زن در این کشور وجود دارد. ظهور دبی به عنوان یک مرکز گردشگری پزشکی نیز این تقاضا را افزایش می‌دهد. پرستاران زن نیز شرایط مشابهی در دبی دارند. پرستاران در مطب‌های پزشکی و بیمارستان‌ها فعالیت کرده و مسئولیت‌هایی مانند جمع‌آوری شرح حال بیمار، انجام آزمایشات، مشاوره بیماران و غیره را بر عهده دارند.

پیشنهاد می‌شود: انواع ویزا دبی

۵. مربی ورزش و تناسب اندام

مربیان ورزشی که در حوزه تناسب اندام فعالیت می‌کنند، به افراد کمک می‌کنند تابه صورت صحیح و اصولی به ورزش بپردازند و در حین انجام تمرینات فرم بدن خود را حفظ کنند. راه اندازی یک باشگاه ورزشی و فعالیت به عنوان مربی در آن، می‌تواند بهترین کسب و کار در دبی برای خانم‌ها باشد. برای تبدیل شدن به یک مربی تناسب اندام در امارات متحده عربی، باید مدرک سطح 3 در آموزش شخصی دریافت کرده و در REPs UAE ثبت نام کنید.

۶. مهماندار هواپیما

مهماندار هواپیما - بهترین شغل برای خانم‌ها در دبی

مهماندار هواپیما شدن یکی از مشاغل برتر برای زنان در دبی است. از آنجایی که دبی شهری بسیار توریستی با پرواز‌های بین‌المللی زیاد است، مهماندار هواپیما شدن را می‌توان بهترین شغل برای خانم‌ها در دبی معرفی کرد. مسئولیت‌های این کار شامل تمیز کردن کابین هواپیما، تضمین و آموزش ایمنی مسافران، انبار کردن و توزیع غذا و نوشیدنی در پرواز، انجام دستورات خلبان و دیگر امورات مربوط به پرواز می‌باشد. برای تبدیل شدن به مهماندار هواپیما در دبی، متقاضیان باید حداقل 21 سال سن، تجربه مهمانداری و تسلط به زبان انگلیسی داشته باشند.

لازم به ذکر است که از دیگر مزایای این شغل، تجربه تفریحات رایگان دبی در تیم پرواز است.

 

۷. کار در آژانس‌های مسافرتی

همان طور که گفته شد، دبی در طی یک دهه اخیر، به شهری بسیار توریستی تبدیل شده است که سالانه افراد زیادی آن را برای سفر و تفریح انتخاب می‌کنند. به همین دلیل مشاغل مربوط به گردشگری در دبی می‌توانند مشاغل خوب و پردرآمدی باشند. به همین دلیل راه اندازی یک آژانس مسافرتی و یا کار در آن، از ایده‌های تجاری مناسب بانوان در دبی می‌باشد. آژانس‌های مسافرتی اقداماتی مانند هماهنگ کردن سفرها برای مشتریان، برنامه‌ریزی و رزرو پرواز‌ها، اقامت و به طور کلی خدمات مربوط به سفر و پرواز را به مشتریان خود ارائه می‌کنند.

 

۸. عکاسی ، طراحی و تولید محتوا

عکاسی ، طراحی و تولید محتوا - بهترین شغل برای خانم‌ها در دبی

 

یکی دیگر از بهترین شغل برای خانم‌ها در دبی، شغل‌های مربوط به خلاقیت و نوآوری مانند عکاسی، طراحی و تولید محتوا می‌باشد. از آن‌جایی که دبی شهری توریستی و همچنین تجاری است، افراد زیادی به قصد گردشگری و همچنین تجارت و خرید ملک به آن سفر می‌کنند. از همین رو، شرکت‌های زیادی در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند که نیازمند افرادی خلاق برای ارتقای شرکت می‌باشند. این شرکت‌ها و آژانس‌های مختلف، به گرافیست‌های حرفه‌ای، عکاسان، نویسندگان و ایده پردازان خلاقی نیاز دارند تا ایده‌های تجاری خوبی ارائه کنند، تصاویر خوبی بگیرند و طراحی‌های متناسب با نوع فعالیت شرکت انجام دهند.

 

 

۹. راهنمای تور یا تور لیدر

راهنمایان تور گروه‌هایی از گردشگران را هدایت کرده، آموزش داده و جاذبه‌های معروف منطقه را به آنها نشان می‌دهند. راهنمای تور شغل مناسبی برای بانوان در دبی می‌باشد؛ چرا که این شهر توریستی، میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است که تمایل دارند درمورد دبی و مناطق گردشگری آن بیشتر بدانند. به عنوان یک راهنمای تور، می‌توانید با گروه‌های بزرگ یا کوچک گردشگران همراه شوید و اطلاعات لازم را به آن‌ها ارائه کنید.

 

۱۰. معلمی و آموزش

آموزش - بهترین شغل برای خانم‌ها در دبی

 

قبل از شیوع همه‌گیری بیماری کرونا، کشور امارات متحده عربی با کمبود معلم مواجه بود و بسیاری از مدارس امارات متحده عربی برای پیدا کردن معلم در تلاش بودند. شهر دبی نیز با جمعیت رو به رشد خود، تقاضای فزاینده‌ای برای مربیان در تمام سطوح، از آموزش ابتدایی تا آموزش عالی دارد. زنان با تجربه تدریس یا با داشتن مدارک آموزشی مرتبط، فرصت‌های شغلی خوب زیادی در بخش آموزش دبی پیدا خواهند کرد.

 

۱۱. خدمات آرایشی و آرایشگری در دبی

مردم در شهر دبی برای آراستگی ظاهری هزینه‌های زیادی متقبل می‌شوند. آراسته و شیک بودن جزو فرهنگ این شهر می‌باشد؛ به‌طوری که پلتفرم‌های آنلاینی در این شهر وجود دارد که از طریق آنها، نیروهای خدماتی آرایشگری، به منزل افراد می‌روند و درآمد خوبی کسب می‌کنند! بنابراین اگر خود را آرایشگر توانمندی می‌بینید و به زندگی در این شهر علاقه دارید، این گزینه مناسب شماست.   متوسط درآمد یک آرایشگر زنانه در کشور امارات و شهر دبی، حدود 8300 درهم در ماه است که مبلغ قابل توجهی به شمار می‌رود.

برای دریافت ویزای کاری از دبی، باید مدرک معتبر فنی حرفه‌ای آرایشگری و چند سال سابقه کار(با ارائه مدرک) داشته باشید. توجه داشته باشید که مهاجرت از طریق آرایشگری به دبی و داشتن مجوز کار در این کشور تضمینی برای دریافت شهروندی دبی نیست. بنابراین صرفا می‌توانید برای کار و بهره‌مندی از بازار کار پررونقش، اقدام به مهاجرت کنید.

مزایای کار در دبی برای بانوان چیست؟

کار در دبی برای خانم ها مزایای زیادی دارد. بارزترین مزیت، حقوق معاف از مالیات است که می‌تواند تا 30 درصد بیشتر از حقوق زنان در کشورهای دیگر باشد. علاوه بر این، فرصت‌های متعددی برای توسعه حرفه‌ای و ایجاد شبکه کاری وجود دارد. این شهر محل بسیاری از سازمان‌ها و مشاغل بین‌المللی است که محیط کاری جهانی برای زنان شاغل فراهم می‌کند. دبی همچنین تعادل بین کار و زندگی را نیز برای زنان فراهم می‌کند. فعالیت‌های تفریحی فراوان و همچنین امکانات آموزشی و مراقبتی عالی برای کودکان در این شهر وجود دارد. دبی شهر بسیار امنی است و زنان می‌توانند به تنهایی در آن قدم بزنند یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. به طور کلی، کار در دبی مزایای بسیاری را برای زنان فراهم می‌کند و یک مکان عالی برای پیشرفت شغلی در عین لذت بردن از استاندارد بالای زندگی است. شرکت‌های زیادی در دبی وجود دارند که محیط کاری حمایتی و توانمندی را برای زنان فراهم می‌کنند. برخی از بهترین شرکت‌ها برای کار کردن زنان در دبی عبارتند از: Emirates، Google، IBM، EY و Deloitte.

 

چالش‌های کار در دبی برای زنان چیست؟

چالش‌های کار در دبی برای زنان چیست؟ - بهترین شغل برای خانم‌ها در دبی

 

۱. یکی از چالش‌های کار در دبی برای زنان عدم وجود تنوع جنسیتی در نیرو‌های کار است. چرا که زنان تنها حدود یک چهارم نیروی کار در دبی را تشکیل می‌دهند و بیشتر نیز در مشاغل کم درآمدی فعالیت می‌کنند. این امر می‌تواند یافتن شغل خوب و کسب درآمد مناسب را برای زنان در این شهر دشوار کند.

۲. یکی دیگر از چالش‌های کار در دبی برای زنان، عدم حمایت آن‌ها از سوی محل کار است. به این معنا که هیچ قانونی وجود ندارد که کارفرمایان را ملزم به ارائه مرخصی زایمان یا ساعات کاری منعطف برای زنان کند. این امر می‌تواند توازن میان مسئولیت‌های کاری و خانوادگی را برای زنان دشوار کند و آنها را در برابر استثمار توسط کارفرمایان آسیب پذیرتر کند.

۳. چالش دیگر کاری زنان در دبی این است که فرصت‌های کمی برای معاشرت با زنان دیگر خارج از محل کار وجود دارد. این انزوا می‌تواند منجر به ایجاد احساس تنهایی در زنان شاغل شود و انگیزه ماندن در کار را نیز دشوار کند.

۴. زنان برای کار کردن در دبی نیازمند کسب اجازه از همسر و پدر خود هستند. برخی از مردان به دلیل تعصبات بیهوده و نادرست، مانع از اشتغال همسر با دختر خود می‌شوند و زنان به این دلیل، برای کار کردن در دبی سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

1 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *