خانه
بلاگ
حساب کاربری

آشنایی با معروف‌ترین غذاهای استرالیایی

آشنایی با معروف‌ترین غذاهای استرالیایی
تاریخ انتشار: 1402/4/3

غذا، یکی از مولفه‌های مهم در فرهنگ و پیشینه هر کشور است که در میان جاذبه‌های دیدنی‌ و تاریخی آن کشور، بیان کننده داستان‌ها و روایت‌های تاریخی و قدیمی زیادی است. هر کشوری در جهان، غذاهای مخصوصی دارد که در میان مردم آن کشور بسیار محبوب هستند.

کشور استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای مجموعه وسیعی از غذاها است که طعم‌های منحصر به فرد و لذیذی را ارائه می‌دهند. غذا‌های استرالیا، غذای‌های متنوع و چندفرهنگی هستند که تحت تأثیر فرهنگ‌های مختلفی قرار گرفته‌اند و می‌توانند تجربه لذت بخشی را برای افرادی که به استرالیا سفر می‌کنند، به ارمغان آورند. در ادامه این مطلب از آژانس توریک قصد داریم، تا ۲۰ مورد از بهترین و محبوب‌ترین غذا‌های استرالیا را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

۱. Continental roll

Continental roll، یکی از محبوب‌ترین غذا‌های استرالیا است که تحت تاثیر غذاهای ایتالیایی قرار گرفته است. Continental roll، یک ساندویچ با نان خمیری پر شده با پنیر، گوشت مخلوط، مورتادلا، سالامی، کوپا و انواع چاشنی‌های مختلف مانند ترشی بادمجان و گوجه فرنگی خشک شده است که استرالیایی‌ها موادی مانند هویج رنده‌شده و چغندر نیز به آن اضافه می‌کنند. این ساندویچ‌ها به طور سنتی در اغذیه فروشی‌ها و ایستگاه‌های غذا فروخته می‌شوند.

 

 

۲. ساندویچ فریتز و سس (Fritz and sauce)

ساندویچ فریتز و سس (Fritz and sauce) - غذاهای استرالیایی

Fritz and sauce

 

ساندویچ فریتز و سس یک ساندویچ کلاسیک محبوب و از غذا‌های مورد علاقه کودکان است. این ساندویچ از دو برش نان، کمی سس گوجه فرنگی و سوسیس فریتز تشکیل شده است. فریتز نوعی سوسیس است که از گوشت گاو، بره و خوک، نشاسته، آرد و چاشنی درست می‌شود. نان را کره می‌مالند، سپس برش‌های فریتز و سس را بر روی آن می‌ریزند و در نهایت ساندویچ با تکه دوم نانی که بر روی آن قرار می‌گیرد، کامل می‌شود. این ساندویچ معمولاً برای ناهار مدرسه یا پیاده‌روی بعد از ظهر تهیه و سرو می‌شود.

اگر علاقه دارید تا به کشور استرالیا سفر کرده و غذاهای لذیذ آن را تجربه کنید، در اولین قدم باید ویزای استرالیا را دریافت کنید. توریک، آژانس گردشگری است که در این زمینه فعالیت کرده و به شما کمک می‌کند تا ویزای کشور‌های مختلف را دریافت کنید.

 

 

۳. رول پنیر و بیکن (bacon and cheese Roll)

رول‌های پنیر و بیکن، محبوب‌ترین و بهترین غذای استرالیا برای بسیاری از کودکان در سراسر این کشور هستند. برای پخت این رول‌ها، بر روی خمیر تکه‌های بیکن و پنیر قرار داده شده و سپس در فر قرار می‌گیرد تا پنیر‌ها آب شده و رول‌ها طلایی رنگ شوند. این رول‌ها مناسب میان وعده هستند و برای یک وعده غذایی کامل، توصیه می‌شود آن‌ها را با یک کاسه سوپ میل کنید.

 

 

۴. pie floater

pie floater - غذاهای استرالیایی

pie floater

 

pie floater، یکی از برترین غذاهای استرالیا است که بیشتر در آدلاید و سیدنی مصرف می‌شود. این غذا یک پای گوشت به سبک استرالیا است که معمولاً به صورت وارونه در سوپ نخود سبز قرار می‌گیرد. این غذا تاریخچه چشمگیری دارد که می‌توان آن را در بیش از 130 سال پیش ردیابی کرد.

اعتقاد بر این است که منشاء این غذا به غذای سنتی انگلیسی سوپ نخود با کوفته‌های شناور مارماهی در سوپ مربوط می‌شود. در سال 1890 در پورت پیری در استرالیای جنوبی، pie floater توسط یک نانوایی به نام ارن برادلی اختراع شد. به طور معمول، همراه فلوتر پای، سس گوجه‌فرنگی یا سس نعناع، ​​سس Worcestershire یا سرکه مالت نیز استفاده می‌شود.

 

 

 

 ۵. سوسیس‌های کبابی (Barbecue snags)

سوسیس‌های کبابی، میان‌ وعده‌ای استرالیایی هستند که معمولاً طعم ملایمی دارند و با گوشت گاو، گوشت خوک، سیر و پیاز درست می‌شوند. آنها تقریباً در هر مهمانی در استرالیا به چشم می‌خورند و همراه با پوره سیب زمینی، پیاز کبابی، سس گوجه فرنگی، سس باربیکیو، سالاد، چاتنی و نان‌های مختلف سرو می‌شوند. امروزه مدل‌های جدیدی از این سوسیس‌ها با محتویات مدرن و لذیذ متعددی مانند گوشت بره و رزماری، مرغ و پنیر و یا گوشت گاو و شراب قرمز نیز وجود دارند.

 

 

۶. چیکو رول (Chiko roll)

چیکو رول (Chiko roll) - غذاهای استرالیایی

Chiko roll

 

چیکو رول، در واقع نسخه استرالیایی اسپرینگ رول چینی یا رول تخم مرغ است که قسمت بیرونی آن از خمیر تخم مرغ و آرد تشکیل شده و با چاشنی‌ها، هویج، کلم، جو، گوشت گوسفند، کرفس و برنج پر شده است. رول‌های چیکو معمولاً در روغن داغ سرخ می‌شوند و آنها را می‌توان در اکثر فروشگاه‌ها و رستوران‌های استرالیا پیدا کرد. این میان وعده، توسط فرانک مک انرو در دهه 1950 اختراع شد و معمولاً در ایستگاه‌های غذای کنار ساحل سرو و فروخته می‌شد. در واقع می‌توان گفت، چیکو رول یکی از غذاهای خیابانی استرالیا است.

 

 

۷. کباب کانگورو (Kangaroo)

گوشت کانگورو، از غذا‌های استرالیا و یک گوشت بدون چربی و سالم است که در این کشور محبوبیت زیادی دارد. این گوشت طعمی غنی و تند دارد که مطمئناً هر دوستدار گوشتی را راضی می‌کند. گوشت کانگورو اغلب به عنوان استیک، برگر یا حتی در پودر کاری و پودر سوخاری استفاده می‌شود. علاوه بر این، گوشت کانگورو یک منبع غذایی پایدار است، زیرا کانگوروها در استرالیا فراوان هستند و نیازی به پرورش ندارند. این باعث می‌شود کسانی که در مورد انتخاب‌های غذایی خود حساس هستند، یک انتخاب سازگار با محیط زیست داشته باشند.

به طور کلی، کانگورو یک گوشت منحصر به فرد و خوشمزه دارد که برای هر کسی که به دنبال تجربه یک طعم جدید و هیجان‌انگیز است، ارزش امتحان کردن را دارد.

 

 

۸. مرغ پارمیجیانا (Chicken parmigiana)

مرغ پارمیجیانا (Chicken parmigiana) - غذاهای استرالیایی

Chicken parmigiana

 

مرغ پارمیجیانا یک غذای معروف استرالیایی است که معمولا در بار‌ها یا رستوران‌ها سرو می‌شود. این غذا ترکیبی از سینه مرغ سوخاری و سرخ شده با سس گوجه فرنگی، پنیر موزارلا و سبزیجات تازه است که اغلب با چیپس، سالاد و سبزیجات برای یک وعده غذایی سبک و کامل سرو می‌شود. مرغ پارمیجیانا مطمئناً بهترین گزینه برای امتحان کردن در استرالیا است که طعم بی‌نظیری دارد.

 

 

 

۹. باراموندی (Barramundi)

باراموندی، یکی از غذا‌های محلی استرالیا است. این غذا در واقع یک ماهی بومی استرالیا با طعم ملایم است که در سراسر این قاره یافت می‌شود و می‌توان آن را به روش‌های مختلفی مانند کبابی، سرخ شده یا پخته شده در ادویه کاری میل کرد. این ماهی همچنین یک انتخاب پایدار نیز است، زیرا در بسیاری از مناطق استرالیا یافت می‌شود. اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و مغذی هستید، باراموندی مطمئناً بهترین گزینه است.

 

 

۱۰. پای گوشت (Meat Pies)

پای گوشت (Meat Pies) - غذاهای استرالیایی

Meat Pies

 

هیچ لیستی از معروف‌ترین غذاهای استرالیا بدون وجود پای گوشت کلاسیک کامل نمی‌شود. این غذا که در واقع غذای ملی استرالیا به حساب می‌آید، تکه‌های کوچکی هستند که با گوشت چرخ کرده، سبزیجات، آب گوشت و سایر مواد خوش طعم پر شده‌اند. پای گوشت یک میان وعده عالی است که می‌توانید در هر زمانی از آن لذت ببرید. این غذا معمولا یک غذای اصلی در بسیاری از خانواده‌های استرالیایی است که به صورت گرم و سرد سرو می‌شود.

 

 

۱۱. Emu

Emu یکی دیگر از گوشت‌های جایگزین در استرالیا است که اگر به دنبال تحربه طعمی متفاوت هستید، باید آن را امتحان کنید. Emu، پرنده‌ بومی غول پیکری است که در استرالیا یافت می‌شود و گوشت قرمز تیره رنگ، چربی کم، امگا ۳ و آهن بالایی دارد. گوشت این پرنده که برای قرن‌ها در استرالیا محبوبیت بسیار زیادی دارد، اغلب به عنوان استیک، سوسیس، سالامی و حتی برگر سرو می‌شود. در اواخر دهه 90 میلادی، گوشت emu ناگهان مورد توجه عموم قرار گرفت و بسیاری آن را گوشت قرمز دیگر نامیدند. البته امروزه گوشت emu نتوانسته است از گوشت گاو پیشی بگیرد و محبوبیت جهانی پیدا کند.

 

 

۱۲. سوپ کدو حلوایی (Pumpkin soup)

سوپ کدو حلوایی (Pumpkin soup) - غذاهای استرالیایی

Pumpkin soup

 

سوپ کدو حلوایی یک غذای محبوب در کشور استرالیا است که در طول سال می‌توان آن را در منوی رستوران‌ها یافت. این سوپ دلپذیر با کدو حلوایی تفت داده شده، پیاز، سیر و ادویه‌های مختلف به آرامی پخته می‌شود. سپس با نان خرد شده یا خامه ترش سرو می‌شود. سوپ کدو حلوایی در استرالیا اغلب به عنوان پیش غذا یا غذای سبک میل می‌شود، اما می‌توان آن را در کنار گوشت‌های کبابی و سبزیجات برای یک شام کامل‌تر نیز سرو کرد.

 

 

۱۳. کباب پای بره (Lamb Leg Roast)

استرالیا صنعت دامداری بزرگی دارد که هنوز هم در حال رونق بوده و فرهنگ غذایی استرالیا را متحول کرده است. مهاجران بریتانیایی در کشور استرالیا، تقریباً بلافاصله پس از ورود به قرن 18 شروع به کشاورزی کردند و کباب پای بره از همان روزهای اولیه به عنوان یک غذای محبوب رواج پیدا کرد.

کباب پای بره معمولاً بخش اصلی وعده شام برای تعداد زیادی از مردم استرالیا است. این غذا مزه کمی تند و چربی بیشتری نسبت به گوشت‌های دیگری مانند گوشت گاو دارد. کباب پای بره همراه با مواد دیگری مانند رزماری و سیر، برای مدت طولانی در فر پخته می‌شود و برای برخی از افراد که ترجیح می‌دهند گوشت رطوبت خود را حفظ کند، بر روی گوشت فویل قرار داده می‌شود.

 

 

۱۴. Crab Sticks

Crab Sticks - غذاهای استرالیایی

Crab Sticks

 

Crab Sticks، بر خلاف اسمش همان گوشت خرچنگ نیست، بلکه از گوشت ماهی سفید تشکیل شده است که به شکل تکه‌های نواری ریزی برش داده شده است که از بیرون به رنگ قرمز دیده می‌شود، به این معنی که از نظر ظاهری شبیه پاهای خرچنگ است. این ایده، یک ایده‌ی ژاپنی است که به عنوان جایگزینی ارزان برای پاهای خرچنگ گران قیمت ارائه شده است.

Crab Sticks، در دهه 1970 در ژاپن پدیدار شد و با توجه به علاقه مردم کشور استرالیا به غذاهای دریایی، آنها خیلی زود آن را در کشور خود رواج دادند. Crab Sticks عطر و طعم بسیار ملایمی دارد و طعم ماهی به کار برده شده در آن به اندازه‌ای ملایم است که به هیچ وجه آزاردهنده نیست. این غذا به عنوان یک فینگر فود آسان، غذای محبوب در میز مهمانی‌های استرالیا است که اغلب با سالاد سرو می‌شود.

 

 

 

۱۵. پیتزای دریایی (Seafood Pizza)

پیتزا بدون شک متعلق به کشور ایتالیا است. با این حال، یک غذای محبوب استرالیایی نیز می‌باشد. پیتزایی که در سراسر استرالیا محبوب است، پیتزای دریایی است. قبلاً اشاره کردیم که استرالیایی‌ها چقدر از غذاهای دریایی لذت می‌برند و پیتزا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در این پیتزا می‌توانید همه محصولات دریایی از میگو گرفته تا کالاماری و صدف را پیدا کنید. هر یک از این طعم‌ها همراه با سس گوجه فرنگی و سیر کاملاً یکدیگر را تکمیل می‌کنند. در اواخر دهه 1940 که شهروندان ایتالیایی و یونانی پس از جنگ جهانی دوم به استرالیا مهاجرت کردند، پیتزا و در پی آن پیتزای دریایی در استرالیا معرفی شد. در واقع اولین رستوران پیتزا در استرالیا در سال 1961 افتتاح شد و پس از آن نیز محبوبیت آن به سرعت اوج گرفت.

 

 

۱۶. crocodile meat

crocodile meat - غذاهای استرالیایی

crocodile meat

 

دو گونه کروکودیل که در استرالیا یافت می‌شوند، کروکودیل‌های آب شور (Crocodylus porosus) و کروکودیل‌‌های آب شیرین (Crocodylus johnsoni) هستند. برخلاف تصور رایج، مصرف گوشت کروکودیل در استرالیا چیز جدیدی است و در گذشته، هر دو این گونه‌ها شکار می‌شدند و بعداً عمدتاً از پوستشان استفاده می‌شد. بعد‌ها از طریق توسعه غذاهای سنتی استرالیایی، کروکودیل‌ها به خاطر گوشت سفید آبدارشان و همچنین بافت ظریف، اما سفت و طعم منحصر به فردی که دارند، بسیار محبوب شدند.

امروزه نیز گوشت کروکودیل در طیف گسترده‌ای از اشکال و برش‌ها، از استیک بدون چربی گرفته تا دنده کروکودیل، ارائه می‌شود.

 

 

۱۷. Fritz

فریتز، سوسیس پخته شده با گوشت گاو یا گوسفند بدون چربی، گوشت خوک، چربی خوک و چاشنی‌های مختلف است. این غذا یک غذای گوشتی به سبک استرالیای جنوبی است که اغلب با سوسیس Devon مقایسه می‌شود، اما از نظر فرآیند تولید و دستور پخت کاملاً منحصر به فرد است. چرا که سوسیس Devon اغلب از قطعات غیرقابل استفاده گوشت تشکیل شده است، اما فریتز حاوی تکه‌های گوشتی باکیفیت و درجه یک است. اعتقاد بر این است که اولین سوسیس فریتز، در اواخر قرن نوزدهم در استرالیای جنوبی، توسط مهاجران آلمانی معرفی شد.

 

 

۱۸. Salt and pepper calamari

Salt and pepper calamari - غذاهای استرالیایی

Salt and pepper calamari

 

کالاماری نمک و فلفل یک غذای الهام گرفته شده از غذاهای چینی است که در استرالیا آنقدر محبوب است که حتی می‌توان آن را به عنوان یکی از غذاهای ملی این کشور نیز معرفی کرد. کالاماری، ماهی مرکبی پوشانده شده از خمیر نمک و فلفل است که سرخ می‌شود تا کاملاً ترد شود.

این غذا اغلب به عنوان یک میان وعده در بار‌ها سرو شده و اغلب با سیر، فلفل قرمز سرخ شده و پیازچه تزیین می‌شود. کالاماری نمک و فلفل به قدری در کشور استرالیا محبوب و در دسترس است که می‌توان آن را در همه جای کشور از کافه‌ها تا بار‌ها و رستوران‌ها پیدا کرد.

 

 

۱۹. کوکتل میگو (prawn cocktail)

کوکتل میگو، یکی از غذا‌های دریایی استرالیا است که از میگوهای پخته شده در یک لیوان با سس کوکتل سرو می‌شود. منشا این غذا مبهم است، اما اکثر مردم ادعا می‌کنند که توسط یک معدنچی کالیفرنیایی در قرن نوزدهم اختراع شد که اولین بار میگو را همراه با سس در یک لیوان مصرف کرد.

هتل گلدن گیت در لاس وگاس نیز اولین هتلی بود که این ترکیب را در سال 1959 ارائه کرد و کوکتل میگو را در لیوانی به شکل گل لاله با سس کوکتل سرو کرد. سس کوکتل معمولا از سس کچاپ خالی یا ترکیب سس کچاپ و مایونز تشکیل شده است. این غذا، از دهه 1960 تا 1980 محبوبیت خاصی در استرالیا داشت.

 

 

۲۰. Vegemite

Vegemite - غذاهای استرالیایی

Vegemite

 

Vegemite نوعی مخمر معروف است که در همه جای کشور استرالیا یافت می‌شود. داستان این مخمر، از سال 1922 در شهر ملبورن شروع شد، زمانی که شرکت فرد واکر (که امروزه به عنوان شرکت غذایی کرافت شناخته می‌شود) یک شیمیدان را برای اختراع یک ماده خاص که سرشار از ویتامین B است، استخدام کرد.

این فرد که سیریل کالیستر نام داشت، این ماده خاص را که از عصاره باقی‌مانده مخمر آبجو با غلظت بالایی از اسید گلوتامیک، ادویه‌، سبزیجات و افزودنی‌های گیاهی تهیه شده بود، Vegemite نامید. بافت Vegemite ضخیم، چسبناک و متراکم، شبیه به کره بادام زمینی است و رنگ آن نیز قرمز تیره متمایل به قهوه‌ای، می‌باشد. در استرالیا این ماده بر روی نان زده شده و وعده غذایی خوشمزه و محبوبی محسوب می‌شود.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *