خانه
بلاگ
حساب کاربری

12 کاری که نباید در استرالیا انجام دهید!

کارهایی که نباید در استرالیا انجام دهید!
تاریخ انتشار: 1402/7/17

هر کشوری قوانین و بایدها و نبایدهای مربوط به خود را دارد و شما به ‌عنوان مهاجر یا توریست برای این‌که اوقاتی خوش را بدون کوچک‌ترین دردسری بگذرانید، لازم است که با این قوانین آشنا شوید. اگر به‌تازگی موفق به دریافت ویزای استرالیا شده‌اید بهتر است نسبت به کارهایی که نباید در استرالیا انجام دهید، آگاهی پیدا کنید. آشنایی نسبت به قوانین هر کشوری به شما کمک می‌کند تا ناخواسته مردم آن کشور را آزار ندهید؛ زیرا شاید انجام کاری در کشور شما هیچ عیبی نداشته باشد، اما همین کار در کشورهای دیگر ناپسند دیده شود.

ما در این مقاله از آژانس توریک به ‌طور کامل به بررسی کارهایی که نباید در استرالیا انجام دهید، می‌پردازیم.

 

لیست کارهایی که نباید در سیدنی انجام دهید!

اگر قصد سفر به سیدنی را دارید، باید بدانید که انجام کارهای زیر در این شهر چندان خوشایند نیست:

 

۱. نباید پاداش دادن را فراموش کنید!

در استرالیا بعد از اینکه خدمات گوناگونی دریافت کردید، مرسوم است تا پاداشی را برای فرد یا افرادی در نظر بگیرید. اغلب 20 درصد هزینه را به‌ عنوان پاداش در نظر می‌گیرند. البته در استرالیا به دلیل اینکه کارگران، حقوق خوبی دریافت می‌کنند، اغلب مقدار پاداش برابر با 10 درصد است و پاداش 20 درصدی می‌تواند سخاوت بیش ‌از اندازه‌ شما را نشان دهد.

 

 

۲. از اولورو بالا نروید!

از اولورو بالا نروید. - کارهایی که نباید در استرالیا انجام دهید!

 

اولورو ( Uluru) به ‌عنوان بزرگ‌ترین صخره‌ ماسه‌ای جهان شناخته می‌شود و به آن صخره آیزر نیز گفته می‌شود. این صخره زیبا که در استرالیا قرار گرفته است، توریست‌های زیادی را برای بالا رفتن از آن ترغیب می‌کند، اما بهتر است این کار را فراموش کنید؛ زیرا هر ساله به‌ طور میانگین 35 نفر در بالا رفتن از این صخره 348 متری جان خود را از دست می‌دهند. البته مردمان محله آلیس اسپرینگز که به آن‌ها انانگو می‌گویند، این صخره را مقدس می‌دانند و اعتقاد دارند که نباید از آن بالا بروند. برخی از توریست‌ها با انجام این کار، این افراد محلی را ناراحت می‌کنند.

 

 

۳. احترام به قوانین موج‌سواری را فراموش نکنید

موج‌سواری در استرالیا به دلیل آب و هوای خوبی که دارد از بهترین تفریحات شناخته می‌شود. از دیگر قوانین کشور استرالیا که باید به آن احترام بگذارید، قوانین مربوط به موج‌سواری است؛ زیرا تعداد افرادی که این کار را انجام می‌دهند زیاد است و برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکل، حتماً بایستی این قوانین را در نظر بگیرید.

 

 

 

۴. از پرتاب کردن آب دهان خود در مکان‌های عمومی خودداری کنید

در بریزبن استرالیا، هیچ‌‌کس نباید در مکان‌های عمومی آب دهان خود را پرتاب کند. در این قسمت از استرالیا به محض انجام این کار، باید منتظر جریمه شدن از سوی مقامات قضایی باشید.

 

 

۵. از ورود حیوانات خانگی بدون مدرک خودداری کنید

از ورود حیوانات خانگی بدون مدرک خودداری کنید. - کارهایی که نباید در استرالیا انجام دهید!

 

استرالیا از ورود حیوانات خانگی بدون مدرک جلوگیری می‌کند. وجود گونه‌های مختلف و نادر حیوانات در استرالیا باعث شده تا از ورود حیوانات خانگی به این کشور جلوگیری شود؛ زیرا باید حیوانات استرالیا در امان بمانند و خطری آن‌ها را تهدید نکند.

 

 

 

۶. از پوشیدن لباس و کفش مشکی خودداری کنید!

سرتاپا مشکی پوشیدن در استرالیا خلاف قانون است. برای مثال اگر لباس شما سیاه باشد، دیگر اجازه ندارید که کفش مشکی بپوشید. شاید عجیب به نظر برسد، اما این قانون را برای جلوگیری از گربه دزدی وضع کرده‌اند. بهتر است در سفر به استرالیا لباس‌های مشکی خود را با رنگ‌های دیگری ترکیب کنید.

 

 

۷. مواظب حواس‌پرتی‌های خود باشید

در استرالیا باید مراقب باشید که کلید اتومبیل را بدون اینکه کسی داخل ماشین باشد، جا نگذارید. این کار به ‌عنوان جرم شناخته می‌شود. این قانون را برای جلوگیری از سرقت ماشین در نظر گرفته‌اند.

 

 

۸. فروش سیگار به افراد زیر 18 سال ممنوع است

فروش سیگار به افراد زیر 18 سال ممنوع است. - کارهایی که نباید در استرالیا انجام دهید!

 

بر اساس قانون استرالیا سیگار کشیدن توسط افراد زیر 18 سال مشکلی ندارد، اما این افراد نمی‌توانند خودشان برای خرید سیگار اقدام کنند. خیلی عجیب است که بتوانید سیگار بکشید، اما نتوانید سیگار بخرید!

 

 

۹. بدون دلیل مژدگانی ندهید

در صورت پیدا کردن اموال سرقتی شما توسط فردی دیگر، او نمی‌تواند بدون اجازه پلیس، مژدگانی دریافت کند. در صورت انجام این کار به ‌طور یواشکی و متوجه شدن توسط حوزه‌های قضایی استرالیا باید خودتان را برای جواب پس دادن آماده کنید؛ زیرا پلیس می‌خواهد از طریق فرد مورد نظر، مجرمان را پیدا کند.

 

 

۱۰. مواظب کبوترها باشید

در ایالت ویکتوریا و ایالت استرالیا جنوبی در صورت واردکردن آسیب به کبوترها به‌ عنوان مجرم شناخته می‌شوید. پس نگاه چپ کردن به کبوترها از جمله کارهایی است که نباید در استرالیا انجام دهید.

 

 

۱۱. نوشیدن الکل در اماکن عمومی ممنوع است

نوشیدن در اماکن عمومی ممنوع است. - کارهایی که نباید در استرالیا انجام دهید!

 

نوشیدن الکل در مکان‌های عمومی استرالیا را فراموش کنید. بهترین کار این است که نوشیدنی را برای خانه یا بار بگذارید. شاید این قانون برای علاقه‌مندان به نوشیدنی‌های الکلی بسیار دشوار و آزاردهنده باشد.

 

 

۱۲. در شهر سیدنی، تعریف از ملبورن را کنار بگذارید

مردم شهر سیدنی و ملبورن باهم در رقابت هستند. پس تعریف و تمجید از مبلورن از جمله کارهایی است که نباید در سیدنی انجام دهید.

 

 

جمع‌بندی

ما سعی کردیم مهم‌ترین کارهایی که نباید در استرالیا انجام دهید را در این مقاله، لیست کنیم. برای داشتن سفری خوب و رعایت حال شهروندان استرالیایی بهتر است به این قوانین احترام بگذارید؛ به‌خصوص که در صورت عدم رعایت برخی از آن‌ها باید جریمه بپردازید و به‌ عنوان مجرم شناخته می‌شوید. فراموش نکنید که توریک برای انجام صفر تا صد اخذ ویزای استرالیا، در کنار شماست.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *