خانه
بلاگ
حساب کاربری

شهرهای توریستی استرالیا: سفری که در قلبتان به یادگار می‌ماند

شهرهای توریستی استرالیا: سفری که در قلبتان به یادگار می‌ماند
تاریخ انتشار: 1402/3/8

استرالیا، کشوری پهناور با شهرهای خارق العاده زیبا و متنوع است که در نیمکره جنوبی کره زمین قرار گرفته و به وسیله دو اقیانوس‌ هند و آرام نیز احاطه شده‌ است. استرالیا، با توجه به جاذبه‌های دیدنی بی‌شماری که در خود جای داده است، سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان می‌باشد.

چندین ساحل زیبا، مکان‌های فرهنگی، مناظر طبیعی شگفت انگیز و جاذبه‌های گردشگری بیشمار، همه و همه، چند شهر را به شهرهای توریستی استرالیا تبدیل کرده‌اند. اگر قصد سفر به کشور استرالیا و یا آشنایی بیشتر با آن را دارید، در ادامه این مقاله از آژانس توریک با ما همراه باشید تا به معرفی ۱۰ مورد از شهرهای توریستی استرالیا بپردازیم.

 

 

۱. سیدنی (Sydney)

سیدنی (Sydney) - شهرهای توریستی استرالیا

Sydney

 

سیدنی، یکی از شهر‌های شناخته شده استرالیا است که در زمینه گردشگری پیشگام می‌باشد. سیدنی اگرچه شهری صنعتی نیز به شمار می‌آید، اما با جاذبه‌های گردشگری بیشماری که در خود جای داده است، یکی از شهرهای توریستی استرالیا نیز به شمار می‌آید. خانه اپرا و پل بندرگاه سیدنی، ساحل بزرگ بوندی و نمای زیبای بندرگاه، از جاذبه‌های خیره‌کننده شهر سیدنی هستند که هر ساله توریست‌های زیادی را به این شهر جذب می‌کنند.

سیدنی شهری پرجنب‌وجوش، با مکان‌ها و اتفاقات فرهنگی و هنری زیاد، مکان‌های تاریخی با قدمت و پارک‌های ملی زیبا است که برای سفر و گردش عالی هستند. به طور کلی، سیدنی را می‌توان شهری سرگرم‌کننده و هیجان انگیز برای سفر و گردش معرفی کرد.

 

 

 

۲. ملبورن (Melbourne)

ملبورن (Melbourne) - شهرهای توریستی استرالیا

Melbourne

 

ملبورن، دومین شهر بزرگ کشور استرالیا و شهری شیک و بین‌المللی برای بازدید و گردش است که چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در آن وجود دارد. علاوه بر اینکه ملبورن یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی است و شهروندان کشورهای زیادی از سراسر جهان نیز در آن زندگی می‌کنند، یک شهری توریستی نیز به شمار می‌آید و این همان چیزی است که این شهر را منحصر به فرد می‌کند.

این شهر که اغلب به عنوان پایتخت فرهنگی استرالیا شناخته می‌شود، از این جهت توریست پسند است که گالری‌های هنری متعدد، اجرا‌های موسیقی مختلف، نمایشگاه‌ها و موزه‌های زیادی را شامل می‌شود. اگرچه ملبورن از نظر مناظر خیره‌کننده و توریستی قابل مقایسه با شهر سیدنی نیست، اما جاذبه‌های توریستی چون محله‌های اصیل، نقاشی‌ها و هنر‌های خیابانی، ساحل ویکتوریا، گالری ملی ویکتوریا که از قدیمی‌ترین گالری‌های استرالیا است، جزیره فلیپ و ده‌ها مورد دیگر را در خود جای داده است که سالانه مقصد هزاران گردشگر از اقصی نقاط جهان هستند.

 

 

 

۳. آدلاید (Adelaide)

آدلاید (Adelaide) - شهرهای توریستی استرالیا

Adelaide

 

شهر آدلاید که به شهر کلیساها، مادر موزه‌ها و غذا‌های محلی شهرت دارد، یکی از شهر‌های توریستی استرالیا است که جاذبه‌های دیدنی زیادی را در خود جای داده است. شهر آدلاید که در سواحل رودخانه تورنس ساخته شده است، شهری زیبا با فضاهای سرسبز فراوان است که در میانه استرالیای جنوبی قرار گرفته است. در این شهر، رستوران‌های جذاب و اجراهای موسیقی زنده زیاد، موزه‌ها و گالری‌های متعدد مانند گالری هنری AGSA و همچنین پارک ملی بلیر وجود دارند و سالانه در ماه مارس نیز جشنواره‌ها و رویدادهای زیادی در آن برگزار می‌شوند. همه این‌ها، منجر شده تا آدلاید سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان باشد.

اگر علاقه دارید تا به کشور استرالیا سفر کرده و از شهرهای زیبای آن بازدید کنید، در وهله اول باید به دریافت ویزای استرالیا اقدام کنید. برای این کار می‌توانید به توریک، شرکت ارائه‌ دهنده خدمات متعدد مربوط به ویزا مانند اخذ ویزای کشور‌های مختلف است، مراجعه کنید.

 

۴. بریزبن (Brisbane)

بریزبن (Brisbane) - شهرهای توریستی استرالیا

Brisbane

 

سومین شهر بزرگ استرالیا، بریزبن، پایتخت ایالت سان شاین است و به همین دلیل، در طول سال دارای آب و هوای دلپذیر و طبیعتی بی‌نظیر می‌باشد. از کایاک سواری و کوهنوردی گرفته تا پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، همه و همه بریزبن را به یک شهر پر‌جنب‌جوش و پویا تبدیل کرده است تا گردشگران زیادی را به خود علاقه‌مند کند. سواحل رودخانه بریزبن، گالری هنری مشهور کوئینزلند، رستوران‌ها، بارها، اجراهای موسیقی‌های محلی و موارد دیگر، مواردی هستند که برای تبدیل کردن بریزبن به یکی از شهرهای توریستی استرالیا کافی می‌باشند.

 

 

 

۵. پرث (Perth)

پرث (Perth) - شهرهای توریستی استرالیا

Perth

 

اگر به دنبال استراحت و تفریح هستید، پرث، پایتخت آرام و زیبای استرالیای غربی بهترین انتخاب است. پرث با سواحل دوست داشتنی، آب و هوای شگفت انگیز و طبیعتی بی‌نظیر، از توریستی‌ترین شهرهای استرالیا است که می‌توان از سفر به آن نهایت لذت را برد. این شهر دارای کافه‌ها، رستوران‌ها، مکان‌های فرهنگی، جاذبه‌های دیدنی و همچنین فعالیت‌های زیادی در فضای باز است که بازدیدکنندگان و مردم محلی را به یک اندازه به خود جذب می‌کند.

 

۶. داروین (Darwin)

داروین (Darwin) - شهرهای توریستی استرالیا

Darwin

 

داروین یکی از شهر‌های بندری استرالیا و مرکز ایالت قلمرو سرزمین شمالی این کشور است که دارای میراث فرهنگی غنی و منحصر به فردی می‌باشد. این شهر متشکل از شهروندان بیش از پنجاه ملیت، مکانی چند فرهنگی با ترکیبی التقاطی از فرهنگ‌های آسیایی و بومی است. این همان چیزی است که بازدید از آن را بسیار جذاب کرده و آن را به یکی از توریستی‌ترین شهرهای استرالیا تبدیل می‌کند.

از آنجایی که داروین شهری آرام در ساحل دریای تیمور در قلمرو شمالی است، بسیاری از مردم در داروین توقف کرده و از آن به عنوان محلی برای کشف شگفتی‌های طبیعی نزدیک پارک‌های ملی کاکادو و لیچفیلد و همچنین جزایر چشمگیر تیوی استفاده می‌کنند. از جاذبه‌های گردشگری شهر داروین می‌توان به اسکله استوکس هیل، غار کروکوزاروس، جزیره تیوی، باغ گیاه شناسی جورج براون، معبد چینی و موزه چانگ وا و … اشاره کرد.

 

۷. هوبارت (Hobart)

هوبارت (Hobart) - شهرهای توریستی استرالیا

Hobart

 

شهر هوبارت، یک شهر بندری واقع در ایالت جزیره‌ایی تاسمانیا است که چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در آن وجود دارد. شهر هوبارت که دومین بندر طبیعی عمیق در جهان برخوردار است، دارای کوه‌هایی زیبا که پس زمینه شهر را تشکیل می‌دهند و همچنین اقیانوسی که ساحل را احاطه کرده است، می‌باشد. جنوبی‌ترین شهر استرالیا، یعنی موقعیت دورافتاده هوبارت در جزیره تاسمانی از قضا به حفظ ساختمان‌های تاریخی و معماری ویکتوریایی آن کمک کرد.

امروزه اما هوبارت به لطف جاذبه‌های فراوان، هر ساله از افراد بیشتری استقبال می‌کند. از جاذبه‌های دیدنی هوبارت می‌توان به کوهستان ولینگتون یا کُنای که از بالای آن می‌توان کل شهر را تماشا کرد، محله و بازار سالامانکا با معماری‌ کلاسیک خیره‌کننده، بنای پورت آرتور، بنای یادآور تبعیدگاه‌های دوران استعمار، موزه هنر MONA (Museum of Old and New Art) با تلفیقی از آثار هنری قدیم و جدید و … اشاره کرد.

 

 

۸. گلد کوست (Gold Coast)

گلد کوست (Gold Coast) - شهرهای توریستی استرالیا

Gold Coast

 

یکی از توریستی‌ترین شهرهای استرالیا که از مقاصد محبوب در بین گردشگران و مردم محلی است، شهر Gold Coast می‌باشد. زمانی که نام شهر گلد کوست می‌آید، ترکیبی تماشایی از خورشید، دریا و موج سواری تداعی می‌شود. شهر ساحلی گلد کوست که یکی از بزرگترین شهرهای استرالیا است، از جهات مختلفی چون رفاه، وضعیت اشتغال امنیت، آرامش و تفریح و گردش، بسیار سرآمد است. گلد کوست، زیبا‌ترین سواحل استرالیا را در خود جای داده است که برخی از آن‌ها عبارتند از: ساحل، برلی هدز، کولانگاتا، ساحل نوبی و … .

علاوه بر همه اینها، انواع شهربازی‌های خارق العاده نیز در شهر گلد کوست وجود دارند که معروف‌ترین آن، دریم ورلد (Dreamworld)، بزرگ‌ترین پارک موضوعی کشور استرالیا است که تعدادی از بهترین و با‌کیفیت‌ترین ترن‌های هوایی‌هایی استرالیا را می‌توان در آن سوار شد و  چندین ساعت به گشت و گذار پرداخت.

 

 

 

۹. وولونگونگ (Wollongong)

وولونگونگ (Wollongong) - شهرهای توریستی استرالیا

Wollongong

 

در هشتاد کیلومتری جنوب شهر سیدنی، شهر زیبای وولونگونگ قرار دارد. در داخل و اطراف این شهر که با دو ساحل فوق‌العاده خارق‌العاده هم‌مرز است، مکان‌هایی برای موج‌سواری وجود دارند که بسیار پر طرفدار هستند. شهر Wollongong که یک شهر بندری در ایالت نیو ساوت ولز است، سومین شهر پر‌جمعیت این ایالت می‌باشد.

جاذبه‌های دیدنی Wollongong، مانند مرکز هنرهای نمایشی ایلاوارا، موزه ایلاوارا، دریای تاسمان، پارک بزرگ McCabe، ساحل Wattamolla، ساحل Wollongon، حفره Kiama Blowhole، معبد Non Tien، باغ گیاه‌شناسی ولونگونگ و …، این شهر را به یکی از شهرهای توریستی استرالیا تبدیل کرده‌اند.

 

۱۰. نیو کاسل (Newcastle)

نیو کاسل (Newcastle) - شهرهای توریستی استرالیا

Newcastle

 

نیو کاسل، دومین شهر قدیمی استرالیا و مکانی جذاب و آرام است که در واقع سفر به آن می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. شهر نیوکاسل که در ساحل نیو ساوت ولز واقع شده است، دارای معماری تاریخی جالب، مکان‌های موج سواری بیشمار و البته سواحل بسیار زیبایی برای بازدیدکنندگان است.

همه اینها نشان از این واقعیت هستند که نیو کاسل، از شهرهای توریستی استرالیا به شمار می‌آید. از دیدنی‌های این شهر که سالانه گردشگران و مشافران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند، می‌توان به ساحل نوبیس (Nobbays)، استخر صخره‌ای بوگی هول  (Bogy Hole)، پورت استفانز  (Port Stephens)، ساحل میروِدر  (Merewether)، موزه نیوکاسل  (Newcastle Museum)، قلعه اسکرچلی (Fort Scratchley) و چندین مورد جاذبه دیگر اشاره کرد.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *