خانه
بلاگ
حساب کاربری

بهترین زمان سفر به تایلند، عروس شرق آسیا

بهترین زمان سفر به تایلند، عروس شرق آسیا - توریک
تاریخ انتشار: 1401/11/25

تایلند، کشوری با آب و هوای متنوع است که بخش زیادی از آن را کوه‌ها تشکیل می‌دهند. به طوری که تا چشم کار می‌کند، کوه می‌بینید و جنگل‌های انبوه که ترکیبی بسیار دلپذیر را به وجود آورده‌اند.

سوالی که معمولاً گردشگران جهانی در ذهن دارند، این است که بهترین زمان سفر به تایلند چه زمانی است؟ چون همانطور که می‌دانید تایلند در نزدیکی خط استوا قرار دارد؛ پس یعنی نور خورشید را به طور مستقیم دریافت می‌کند و آب و هوای استوایی دارد. به هر قسمت از تایلند که سفر کنید، آب و هوای آن‌جا متفاوت خواهد بود. در ادامه این مطلب از آژانس توریک به بررسی بهترین زمان برای سفر به کشور تایلند می‌پردازیم.

 

آب و هوای تایلند

گفتیم که تایلند نور مستقیم خورشید را می‌گیرد. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که تایلند یک کشور گرمسیری در جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود. اما با وجود این که تایلند یک کشور گرمسیری است، به خاطر موقعیت جغرافیایی خاص این کشور، در شمال و جنوب و بخش‌های دیگر آن، آب و هوا کمی تفاوت دارد. این تفاوت به اندازه‌ای است که می‌تواند تجربه سفر شما را تحت تاثیر قرار دهد. پس اگر ویزای تایلند را دارید نباید این موضوع را نادیده بگیرید. در ادامه درباره آب و هوای تایلند توضیح خواهیم داد.

 

سفر به تایلند در فصل زمستان

سفر به تایلند در فصل زمستان

 

تایلند زمستان‌های بسیار دلپذیری دارد. در حقیقت شما در فصل زمستان اگر به هرمنطقه‌ای از جهان سفر کنید، سرمای هوا شما را کلافه خواهد کرد. اما در تایلند اصلا اینطوری نیست. در این کشور هوا در زمستان معتدل است و بهترین زمان برای سفر و تفریحاتی که در اکثرکشور‌های دیگر به خاطر سرمای هوا از آن‌ها محروم هستید.

هوای تایلند در فصل سرد زمستان حدود ۲۰ درجه است و گاهی تا ۳۲ درجه همه می‌رسد. در این فصل هوا رطوبت کمی دارد و هوا ملایم متمایل به گرما است. چیزی که کمی از گرمای هوا کم می‌کنید، نسیم ملایمی است که در مناطق ساحلی وزش ملایم آن را می‌توانید حس کنید.

 

 

 

دیدن تایلند در فصل  پاییز

دیدن تایلند در فصل  پاییز - بهترین زمان سفر به تایلند

 

از اواخر ماه شهریور تا ماه آبان را می‌توان به عنوان فصل پاییز در تایلند در نظر گرفت. در این فصل باران به صورت پراکنده می‌بارد. هوا نسبت به تابستان کاهش دما دارد؛ اما هنوز هم کمی گرم است. به همین دلیل است که اگر در این زمان به سواحل تایلند بروید، کمتر کسی را می‌بینید که برای بازدید از آن آمده باشد. چون هوا هنوز می‌تواند آزار دهنده باشد. علاوه بر آن، بارش‌های ناگهانی باران هم می‌تواند شما را غافلگیر کند. البته این فصل برای کسانی که می‌توانند با باران کنار بیایند، آنقدرها هم فصل بدی برای سفر به تایلند نیست.

 

فصل تابستان، فصلی کم طرفدار برای سفر به تایلند

فصل تابستان، فصلی کم طرفدار برای سفر به تایلند

 

فصل تابستان زمانی است که تایلند تعداد کمی از گردشگر را به خود می‌بیند. خب طبیعی است؛ دلیل کمبود گردشگر در این فصل را به آسانی می‌توانید حدس بزنید بله درست است! از اردیبهشت ماه تا خرداد ماه، فصل تابستان تایلند محسوب می‌شود‌. گرم‌ترین و سوزان‌ترین هوا در تایلند را در این فصل می‌بینید. فصلی که روزهای گرمی دارد. هرچند در شب هوا کمی خنک‌تر می‌شود. به طوری که می‌توان گرمای هوا را تحمل کرد. سفر به تایلند در تابستان را به شما توصیه نمی‌کنیم. مخصوصاً اگر جزو افرادی هستید که از گرما خوشتان نمی‌آید. چرا که ممکن است گرمازده شوید!

در ماه‌های تیر تا شهریور که گرمای هوا به همین شکل ادامه دارد، بیشترین بارش در تایلند اتفاق می‌افتد. در این فصل به قدری باران می بارد که اگر زیر آن بمانید، خیس آب می‌شوید. البته اگر بتوانید موقع بارش‌های شدید تایلند از خانه بیرون بروید. این بازه زمانی هم مثل فصل تابستان، جزو ماه‌هایی است که تایلند خالی از گردشگران خارجی است. اما به طور کلی این چند ماه، ارزان‌ترین زمان سفر به تایلند هم محسوب می‌شود.

 

 

 

بهترین زمان سفر به شهرهای مختلف تایلند

در بخش قبل ۳ فصل آب و هوایی که در تایلند وجود دارد را به شما معرفی کردیم. اما می‌دانید که شرایط در شهر‌های مختلف تایلند یکسان نیست. بنابراین برای انتخاب بهترین زمان سفر به تایلند باید به شرایط آب و هوایی در هر شهری که قصد سفر به آن را دارید، توجه کنید. البته این موضوع در کشور‌های مجاور تایلند مثل سنگاپور یا مالزی نیز همینطور است.

 

بهترین زمان سفر به ساحل آندامان

بهترین زمان سفر به ساحل آندامان - بهترین زمان سفر به تایلند

 

ساحل آندامان، یکی ازجاذبه‌های دیدنی تایلند است که اگر در فصل مناسب به بازدید آن بروید، لحظات بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد. در واقع بهترین زمان برای سفر به ساحل آندامان، ماه‌های دی و بهمن هستند. زیرا در این زمان هوا کمترین رطوبت را داشته و خورشید تابش ملایمی دارد. ترکیب این دو مورد، یک هوای معتدل و لذت بخش را به وجود می‌آورد. هوایی که در آن می‌توانید به غواصی در دریا بپردازید.

چون در این فصل خبری از امواج ترسناک دریا نیست و این موضوع راه را برای غواصی شما باز می‌گذارد. بدترین زمانی که می‌توانید به ساحل آندامان بروید ماه تیر تا آبان ماه است. چون در این زمان هوا به شدت گرم است و به خاطر بارش باران و باد‌های شدید، امواج زیادی هم در دریا ایجاد می‌شود.

 

 

 

بهترین زمان سفر به بانکوک

بهترین زمان سفر به بانکوک - بهترین زمان سفر به تایلند

 

بانکوک پایتخت کشور تایلند است. در هنگام بازدید از این شهر زیبا، ترکیبی از آثار تاریخی و مدرن را می‌بینید که تلفیق قشنگی از معماری را تشکیل داده‌اند. شما در هر فصلی می‌توانید به بانکوک سفر کرده و لذت ببرید. ولی بهتر است که در فصلی که هوا خنک‌تر است این کار را بکنید. چون گشت زدن در بانکوک در هوای خنک بسیار لذتبخش‌تر از فصول گرم است. بهترین زمان برای سفر به بانکوک ماه‌های بهمن تا اسفند هستند که خبری از گرمای تابستان نیست و می‌توانید آزادانه در شهر قدم بزنیم و زیبایی‌های آن را از نزدیک لمس کنید.

 

 بهترین زمان سفر به پاتایا

 بهترین زمان سفر به پاتایا

 

پاتایا یکی از زیباترین شهر‌های تایلند است که گردشگران معمولاً به راحتی از کنار آن رد نمی‌شوند. به طوری که در فصل خاصی از سال، تعداد بسیار زیادی از گردشگران را در این شهر خواهید دید. از آنجایی که تایلند یک کشور قدیمی است، در پاتایا هم تعداد زیادی از بنا‌ها و آثار تاریخی به چشم می‌خورد. بهترین زمان سفر به پاتایا، بین ماه‌های آبان تا فروردین است. چون در این زمان هوا معتدل بوده و رطوبت هوا بسیار کم است. اما هر چه به فصل سال نزدیک و هوا گرم‌تر شود، بازدید از پاتایا از رونق می‌افتد.

 

بالاخره بهترین فصل بازدید از تایلند کدام است؟

تا حالا درباره ۳ فصل آب و هوایی تایلند، صحبت کردیم، همچنین به بهترین فصل بازدید از مناطق مختلف این کشور نیز پرداختیم. با اینکه تا حالا متوجه شده‌اید که بهترین زمان سفر به تایلند کدام فصل است، در بخش معرفی بهترین فصل بازدید از مناطق مختلف تایلند، اغلب به ماه‌های مهر تا فروردین اشاره کردیم. این ماه‌ها شامل فصول پاییز و زمستان در تایلند می‌شوند. بنابراین، می‌توان گفت که بهترین زمان سفر به تایلند فصل زمستان است. اما فصل پاییز هم برای بازدید از تایلند انتخاب خوبی به حساب می‌آید. چون در این فصل گرمای هوا به اندازه تابستان گرم نیست. به همین این فصل را نیز برای سفر به تایلند انتخاب کنید.

 

نتیجه

اگر در فصل مناسب به بازدید از تایلند بروید، به شما قول می‌دهیم که از دیدن آن سیر نمی‌شوید. اما بازدید از تایلند در فصل تابستان و ماه‌های تیر تا شهریور، می‌تواند شما را از این کشور پشیمان کند. پس غیر از پاییز و زمستان به تایلند سفر نکنید تا تجربیات خوبی در سفر به این کشور، به دست بیاورید. البته این را هم یادتان باشد که تایلند یک کشور کوهستانی است. پس در هر زمانی که بخواهید به  آن سفر کنید، باید وسایل لازم مثل لباس گرم، کفش مخصوص و آب کافی همراه‌تان ببرید. در این صورت، با دلی شاد از تایلند برمی‌گردید و خاطرات فراموش نشدنی برایتان به یادگار می‌ماند.

 

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *