خانه
بلاگ
حساب کاربری

شهرهای تجاری چین؛ کجا خرید کنیم؟

شهرهای تجاری چین؛ کجا خرید کنیم؟
تاریخ انتشار: 1402/2/4

کشور چین یک مقصد خرید فوق‌العاده است که می‌تواند تمام خواسته‌ها و نیازهای خریداران را برآورده کند. چین را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین و بهترین بازارهای مالی و تجاری جهان برای خرید کردن به صورت عمده و خرده معرفی کرد. اکثر شهرهای بزرگ چین دارای خیابان‌های تجاری با مراکز خرید بین‌المللی بزرگ یا غرفه‌های کوچک هستند که محل فروش محصولات خاص و‌ مختلفی می‌باشند. هر یک از شهر‌های تجاری چین، نقش مهمی در توسعه اقتصاد، سیاست، آموزش، امور مالی، امور دریایی و بسیاری از جنبه‌های مختلف این کشور ایفا می‌کنند. در این مقاله از آژانس توریک، نگاهی به شهرهای تجاری چین انداخته و بهترین و مهم‌ترین شهرها برای خرید عمده و خرده در این کشور را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

معرفی بهترین شهرهای کشور چین برای خرید

کشور چین، بزرگترین کشور آسیایی است که بیشترین جمعیت را در بین کشورهای جهان دارد. چین تقریباً کل خشکی آسیای شرقی را اشغال کرده و تقریباً یک چهاردهم مساحت زمین را در بر می‌گیرد. در میان کشورهای بزرگ جهان، چین از نظر مساحت تنها با روسیه و کانادا قابل مقایسه بوده و تقریباً به اندازه کل اروپا وسعت دارد. چین دارای 22 استان، 5 منطقه خودمختار، 4 شهرداری (چونگ کینگ، پکن، شانگهای و تیانجین) و 2 منطقه اداری ویژه (هنگ کنگ و ماکائو) است.

شهر پکن، پایتخت جمهوری خلق، همچنین مرکز فرهنگی، اقتصادی و ارتباطات این کشور، شانگهای شهر صنعتی است که همراه با هنگ کنگ، از شهرهای تجاری چین به شمار می‌آیند. در داخل مرزهای چین کشوری بسیار متنوع و پیچیده وجود دارد که مهم‌ترین مشخصه معروف آن برای مردم سایر نقاط جهان، اندازه جمعیت آن است.

چین را می‌توان کشوری مناسب برای خرید معرفی کرد که شهر‌های تجاری آن، هر یک مأمن و مرجع فروش و ارائه محصولات و کالاهایی خاص هستند. در ادامه، هشت مورد از شهر‌های تجاری چین که محل مناسبی برای خرید محصولات عمده و خرده هستند را معرفی می‌کنیم.

 

۱- هنگ کنگ

هنگ کنگ - شهرهای تجاری چین

Hong Kong

 

هنگ کنگ (Hong Kong) که اغلب به عنوان “بهشت خرید” در میان مسافران به چین شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین و بهترین مکان‌ها برای خرید در چین است. در این شهر، محصولات متنوعی از سراسر جهان، از برندهای برتر بین‌المللی تا کالاهای تخصصی و محلی را خواهید یافت. اکثر کالاها در هنگ کنگ مشمول مالیات فروش نبوده و بنابراین، بسیاری از کالاها در اینجا ارزان‌تر هستند. به همین دلیل هنگ کنگ را می‌توان بهترین شهر چین برای خرید عمده معرفی کرد.

میدان تایمز، در خلیج کوزووی، یکی از برترین مراکز خرید هنگ کنگ است که به خاطر برندهای لوکس پوشاک، ساعت، کیف، لوازم آرایشی و جواهرات، معروف است. شهر بندری بزرگ، Tsim Sha Tsui، نیز بزرگ‌ترین پاساژ خرید در هنگ کنگ است که خدمات خرید و تفریحی را برای خریداران ارائه می‌دهد. این پاساژ تقریباً 700 مغازه مختلف، 70 رستوران، دو سینمای مجزا و دیکر امکانات را دارا می‌باشد. مکان‌های بیشتری برای خرید در شهر هنگ کنگ عبارتند از The Landmark، Pacific Place، Mong Kok و New Town Plaza.

 

 

 

۲- گوانگژو

گوانگژو - شهرهای تجاری چین

Guangzhou

 

لوازم الکترونیکی ارزان قیمت، پوشاک مختلف و هزاران محصول دیگر شهر گوانگژو (Guangzhou) را به یکی از بهترین شهرهای چین برای خرید تبدیل کرده است. در این شهر می‌توانید بسیاری از مقاصد خرید، از فروشگاه‌های لوکس گرفته تا بازارهای عمده فروشی را بیابید. خیابان Shangxiajiu، با بیش از 300 مغازه که مد روزترین لباس‌ها و کفش‌ها را با قیمت‌های پایین به فروش می‌رسانند، بهترین مکان برای خرید در این شهر است.

جاده پکن نیز پررونق‌ترین مرکز توزیع تجاری با سابقه هزاران سال است که دارای مغازه‌های چندین و چند ساله متعدد، انواع رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی است که خواسته‌ها و نیاز‌های خریداران را برآورده می‌کند. در گوانژو، بازارهای الکترونیکی نیز در اطراف میدان هایین وجود دارند که محل مناسب برای خرید لوازم الکترونیکی با قیمت مناسب هستند.

 

 

 

۳- شنژن

شنژن - شهرهای تجاری چین

Shenzhen

 

شنژن (Shenzhen) که با نام پِنگ نیز شناخته می‌شود، یکی از مناطق ویژه اقتصادی در چین و جز چهار شهر درجه اول چین است. شنژن قطب مهم دریایی و هوایی و بندر تجارت خارجی در جهان و همچنین مرکز مهم مالی و اقتصادی چین است. شنژن اولین منطقه ویژه اقتصادی و نماد اصلاحات چین و شهری برای تجارت خارجی است که در حال حاضر، آن را تبدیل به یک شهر بین المللی کرده است.

نمایشگاه بین‌المللی صنعت فرهنگ چین ( ICIF )، تنها نمایشگاه ملی صنعت فرهنگی است که هر ساله در ماه می در شنژن برگزار می‌شود و تنها نمایشگاه ملی، بین المللی و جامع است که هدف آن ارائه بستری برای معرفی محصولات فرهنگی چین و شناساندن صنعت فرهنگی چین در جهان می‌باشد. در میان شهرهای تجاری چین، شنژن به طور ویژه برای محصولات الکترونیکی شناخته می‌شود.

حلقه‌های دانگمن، نانشان و هواچیانگ‌بی سه منطقه محبوب در این شهر هستند و Huaqiangbei نیز مرکز خرید شماره 1 شنژن برای وسایل الکترونیکی مختلف است که با تقریباً 3000 فروشگاه و طیف گسترده‌ای از محصولات از جمله قطعات الکترونیکی، رایانه و محصولات دیجیتال خریداران زیادی را به خود جذب می‌کند. شنژن به عنوان یک شهر در حال توسعه، بسیاری از محصولات دیگر را نیز برای خرید ارائه می‌دهد. برای نمونه، دانگمن بهترین منطقه برای خرید کالاهای روزانه، از جمله لباس‌های مد روز، جواهرات، صنایع دستی، اسباب‌بازی‌ و غیره است. منطقه نانشان نیز دارای مراکز خرید بزرگ و زیبا و طیف کاملی از برندهای مختلف مانند پارک COCO است.

 

۴- سانیا

سانیا - شهرهای تجاری چین

Sanya

 

شهر سانیا (Sanya) به لطف فروشگاه Haitang Bay که بزرگترین فروشگاه معاف از عوارض و مالیات در جهان است و منطقه تجاری 72000 متر مربع را پوشش می‌دهد، قطعا برای عده‌ای به عنوان بهترین مکان‌ خرید در چین محسوب می‌شود. در این شهر، خریداران می‌توانند از برندهای معروف بین‌المللی لوازم آرایشی، کیف، لباس، جواهرات، ساعت، عطر و غیره خرید کنند. علاوه بر این، سانیا به عنوان یک شهر ساحلی دارای غذاهای دریایی مختلف، میوه‌های استوایی و سوغاتی‌های صدفی است.

بازار اول سانیا معروف‌ترین مکان برای غذاهای دریایی خشک و میوه‌های محلی است.  جاده جیفانگ نیز در این شهر، یک خیابان مطرح است که سوغاتی‌های توریستی و برخی از برند‌های بین المللی کالا را ارائه می دهد. علاوه بر این، خیابان هونگکی و خیابان تجاری نزدیک به آن نیز از دیگر مقاصد محبوب برای خرید پوشاک برند و تزئینات مرواریدی و صدفی هستند.

 

۵- هانگژو

هانگژو - شهرهای تجاری چین

Hangzhou

 

شهر هانگژو (Hangzhou) به عنوان یکی از مناطق اصلی تامین ابریشم و چای Longjing چین است که بدون شک، یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید در کشور چین می‌باشد. هانگژو سابقه‌ای طولانی در ساخت ابریشم به مدت 4700 سال دارد و شهر ابریشم چینی هانگژو معروف‌ترین بازار ابریشم هانگژو است. چای وست لیک لونجینگ که یکی از 10 چای برتر چینی بوده و دارای رنگ سبز روشن و رایحه تازه و طعم ملایم است، از محصولات محبوب و معروف در این شهر می‌باشد.

مزرعه چای Meijiawu مکانی ایده آل برای نوشیدن یک فنجان چای و انتخاب چای مناسب با راهنمایی حرفه‌ای است. بازار پوشاک Sijiqing نیز یکی از تاثیرگذارترین بازارهای عمده فروشی پوشاک در چین است که لباس‌هایی به سبک Hangzhou را به نمایش می‌گذارد. خیابان‌های Qinghefang، Wulin Road و Yan’an Road سه مکان خرید محبوب در شهر Hangzhou هستند. اگر قصد سفر به چین و تجارت در این کشور را دارید، می‌توانید به دریافت ویزای تجاری چین اقدام کنید.

 

۶- شانگهای

شانگهای - شهرهای تجاری چین

Shanghai

 

شهر شانگهای (Shanghai)، به اختصار «هو» یا «شن» بزرگترین شهر چین است. شانگهای، مأمن اقتصاد، حمل و نقل، علم و تکنیک، امور مالی، تجارت، نمایشگاه و مرکز حمل و نقل در کشور چین است. بندر شانگهای به یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری جهان تبدیل شده است و صادرات و واردات بندر شانگهای رتبه اول را در بین شهرهای جهان دارد. شانگهای به‌عنوان یک کلان شهر بین‌المللی و یک شهر بزرگ در چین، یکی از برترین مراکز خرید جهان است که قرن‌ها به عنوان «بهشت خرید» و «پاریس شرق» شناخته می‌شد.

این شهر دارای انبوهی از مراکز خرید لوکس، فروشگاه‌های خرده‌فروشی درجه یک، فروشگاه‌های مد با فروش عمده و بازارهای ارزان‌قیمت الکترونیکی است که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که علاقه‌مندان به خرید را جذب می‌کند. از مزایای این شهر این است که خرید بدون مالیات امکان‌پذیر است و بسیاری از مغازه‌های معاف از گمرک در مناطق خریدی از جمله جاده نانجینگ، جاده هوایهای و بازار یووان متمرکز شده‌اند. در میان آنها، خیابان نانجینگ، خیابان تجاری شماره 1 شانگهای است که دارای مغازه‌های کوچک و فروشگاه‌های تخصصی فروش لباس، لوازم الکترونیکی، جواهرات و غیره است.

جاده نانجینگ غربی نیز، مراکز خرید متعددی مانند Westgate Mall، میدان CITIC و Plaza 66 را در خود جای داده است. علاوه بر این، بهترین مکان‌ها برای خرید لوازم الکترونیکی در شانگهای Pacific Digital Plaza، Bai Nao Hui Computer Store و Shinesun Digital Plaza هستند. برای سفر به کشور چین و بازدید از بازارهای شانگهای و خرید از آن‌‌ها، باید در وهله اول ویزای این کشور را دریافت کنید. برای این کار می‌توانید از آژانس توریک که ارائه دهنده خدمات مختلف ویزا است، کمک بگیرید.

 

 

 

۷- پکن

پکن - شهرهای تجاری چین

Beijing

 

شهر پکن (Beijing) که امروزه به اختصار «جینگ» نامیده شده و قبلاً یانجینگ و پکن نامیده می‌شد، پایتخت، شهرداری مستقیماً زیر نظر دولت مرکزی، شهر مرکزی ملی و کلان شهر جمهوری خلق چین می‌باشد. این شهر، مرکز سیاسی، مرکز فرهنگی، مرکز مبادلات بین المللی و مرکز نوآوری فناوری کشور چین است که توسط شورای دولتی تایید شده است. پکن یکی از چهار شهر باستانی چین است که دارای 6 میراث جهانی و بیشترین تعداد آثار فرهنگی در جهان می‌باشد.

پکن شهری باستانی با قدمت سه هزار ساله است که یکی از بهترین مقاصد خرید چین به حساب می‌آید. با تعداد نسبتاً زیادی از مغازه‌های قدیمی، مراکز تجاری تازه تاسیس، بازارهای شلوغ عتیقه جات، فروشگاه‌های مد روز و بازارهای عمده فروشی، خرید در پکن به یک امر ضروری و محبوب تبدیل شده است. خیابان Wangfujing با بیش از 700 سال سابقه، شناخته شده‌ترین و پر رونق‌ترین خیابان خرید با برندهای قدیمی و مدرن است.

خیابان تجاری Xidan نیز از شهرت زیادی برخوردار است که عمدتاً بر جوانان و عناصر مد ویژه آن‌ها تمرکز دارد و توانسته جوانان زیادی را برای خرید و تفریح ​​جذب کند. علاوه بر این، خریداران می‌توانند برای خرید برخی از عتیقه‌جات مانند حکاکی‌های یشم و عاج، اقلام لاکی، خوشنویسی‌های چینی و نقاشی‌های سنتی، چینی و سفال، سکه و مبلمان به بازار Panjiayuan در این شهر بروند. بازار مروارید Hongqiao برای خرید محصولات مروارید، بازار  Zhongguancun برای خرید محصولات الکترونیکی و بازار ابریشم پکن برای خرید زیور آلات و لباس‌های ابریشمی، از دیگر مکان‌ها برای خرید در شهر پکن هستند.

 

۸- ماکائو

ماکائو - شهرهای تجاری چین

Macau

 

شهر ماکائو (Macau) به دلیل موقعیت بندر آزاد خود به سرزمین محبوبی برای خرید تبدیل شده است و همه چیز را برای افراد علاقه‌مند به خرید با بودجه‌های متفاوت ارائه می‌کند. از مراکز خرید بزرگ گرفته تا بوتیک‌های خیابانی ارزان، خریداران می‌توانند خرید خوبی در این شهر داشته باشند. محبوب‌ترین محصولات برای خرید در ماکائو شامل طلا، لباس‌های طراحان معروف، لوازم آرایشی، عتیقه‌های چینی، شراب پرتغالی، ساعت، دوربین‌ها و لوازم الکترونیکی است که بسیاری از آن‌ها با قیمت‌های بدون مالیات در دسترس هستند.

میدان سنادو، قلب شهر و یکی از شلوغ‌ترین مناطق آن است که به دلیل فروش لباس‌های مد روز در آن مورد توجه قرار گرفته است. خیابان Rua de S. Paulo نیز مکانی محبوب در این شهر است که مسافران می‌توانند عتیقه‌جات ظریف، سوغاتی‌های خاص و کارت پستال‌ها را در آن بیابند. جدای از آن، نیو یائوهان 9 طبقه نیز مقصد خوبی برای خرید وسایل برقی، لوازم جانبی و لباس‌های مجلل است.

 

12 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *