خانه
بلاگ
حساب کاربری

غذاهای معروف انگلیس: از محلی تا جهانی

غذاهای معروف انگلیس: از غذاهای محلی تا غذاهای معروف جهانی
تاریخ انتشار: 1402/5/2

علاوه بر بناها و آثار تاریخی، غذا‌ها نیز یکی از مواری هستند که نشان‌دهنده گذشته و فرهنگ یک کشور می‌باشند. هر کشوری غذاهای محلی و معروفی دارد که در کل کشور بسیار شناخته شده‌ و محبوب هستند. کشور انگلستان نیز غذاهای بسیار معروفی دارد. غذاهای معروف انگلیس، عطر و طعمی لذیذ دارند که بسیاری از آن‌ها بیان‌گر روایتی تاریخی هستند. اگر علاقه‌ دارید تا با غذاهای معروف انگلیس بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مطلب از توریک با ما همراه باشید.

۱. Fish and Chips

Fish and Chips یا همان ماهی و چیپس را می‌توان محبوب‌ترین و معروف‌ترین غذای انگلیس معرفی کرد که در سراسر جهان نیز شناخته شده است. ماهی (کاد) و چیپس (سرخ شده) یکی از غذاهای انگلیسی است که معمولاً در کاغذ پیچیده شده و با نمک و سرکه مالت سرو می‌شود. در سال 1860 در اولدهام، منطقه بزرگ منچستر، اولین فروشگاه ارایه‌دهنده ماهی و چیپس در کشور راه‌اندازی شد. این غذا توسط مهاجران یهودی هلندی به جزایر بریتانیا آورده شده و هر جمعه نیز به دلایل مذهبی توسط آن‌ها سرو می‌شد.

فرهنگ بریتانیا نیز در نهایت این غذا را پذیرفته و به یک غذای سنتی بریتانیایی تبدیل شد. Fish and Chips از فیله ماهی تازه سرخ شده و سیب زمینی سرخ شده ورقه شده تشکیل می‌شود. برای پخت آن ماهی را در خمیر تخم مرغ، آرد و شیر فرو می‌برند و سپس در روغن،سرخ می‌کنند. اگر ویزای توریستی این کشور را دریافت کردید، حتما فیش اند چیپس انگلیسی را امتحان کنید.

رایج‌ترین انواع ماهی های مورد استفاده عبارتند از: ماهی کاد، هادوک، اسکیت و پولاک، اما ماهی کاد محبوب‌ترین و بهترین انتخاب است. ماهی کاد بافتی بسیار نرم، لطیف و ملایم دارد و کنتراست فوق العاده‌ای را با پوسته خمیر سرخ شده ایجاد می‌کند. علاوه بر این، گوشت لطیف آن چاشنی‌هایی مانند سرکه مالت و نمک را به خوبی به خود جذب می‌کند.

۲. Roast Dinner

Roast Dinner - غذاهای معروف انگلیس

Roast Dinner

Roast Dinner را می‌توان محبوب‌ترین و بهترین غذای لندن معرفی کرد. در اغلب خانه‌ها در بریتانیا، در روز‌های یکشنبه این غذا پخته می‌شود. Roast Dinner معمولاً از انواع گوشت‌های بریان شده مانند سینه مرغ، بوقلمون، گوشت خوک و گاو تشکیل شده و با انواع سبزیجات فصلی، سیب زمینی کبابی و سس سرو می‌شود. این غذا اغلب در رویدادهای ویژه و مهم بریتانیا مانند کریسمس و سال نو سرو می‌شود.

اگر علاقه‌مند چشیدن عطر و طعم غذا‌های لذیذ انگلستان هستید، برای سفر به این کشور، باید در قدم اول ویزای این کشور را دریافت کنید. برای دریافت ویزا به سریع‌ترین شیوه ممکن و کسب اطلاعات بیشتر راجع به آن مانند اطلاع از قیمت ویزای انگلیس، می‌توانید به وب سایت توریک، شرکت گردشگری ارائه دهنده خدمات متعدد مربوط ویزا مراجعه کنید.

قصد سفر دارید؟ با تکمیل فرم زیر پیشنهاد اخذ ویزا، هتل و پرواز با بهترین قیمت را دریافت خواهید کرد.


۳. Faggots

یکی از گزینه‌های محبوب و همیشگی در پاسخ به سوال در انگلیس چی بخوریم؟، بدون شک Faggots است. این غذای کلاسیک انگلیسی از تکه‌های گوشت خوک که به شکل یک کوفته در آمده‌اند، تشکیل شده است. این غذا به ویژه در ولز و منطقه میدلندز انگلستان بسیار محبوب است و از گوشت خوک و قسمت‌های مختلف آن مانند قلب و جگر که با ادویه‌جات، ترشی‌جات و گیاهان تازه مخلوط می‌شوند، تهیه می‌شود. این غذا معمولاً با پوره سیب زمینی، نخود فرنگی و مقدار زیادی سس پیاز سرو می‌شود. این غذا در طول جنگ جهانی دوم، زمانی که گوشت کمیاب بود، محبوبیت زیادی پیدا کرد.

۴. Shepherd’s Pie

Shepherd's Pie - غذاهای معروف انگلیس

Shepherd’s Pie

یکی از غذاهای معروف انگلیس، Shepherd’s Pie نام دارد که یک غذای تند و خوش طعم است که متشکل از گوشت چرخ کرده بره یا گوسفند، پیاز، هویج، سس Worcestershire، سس غلیظ، و چاشنی‌هایی مانند مرزنجوش، جعفری و فلفل سیاه می‌باشد. همه مواد گفته شده، زیر انبوهی از پوره سیب زمینی کره‌ای و خامه‌ای قرار می‌گیرند و در فر می‌پزند تا پای برای مصرف آماده شود. این خوراکی ساده توسط چوپانان در قرن 18 انگلستان و اسکاتلند اختراع و در دهه 1870 بسیار محبوب شد.

۵. Scottish Porridge

فرنی اسکاتلندی که قرن‌های طولانی است در اسکاتلند مصرف می‌شود، از جو دوسر که یکی از معدود غلاتی است که در این کشور به خوبی رشد می‌کند، تهیه می‌شود. فرنی اسکاتلندی یک غذای بسیار سالم و خوشمزه است که حاوی مقادیر زیادی فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد. برای تهیه آن، به طور سنتی، بلغور جو دوسر را در آب با مقداری نمک می‌پزند و در جهت عقربه‌های ساعت، با میله‌ای چوبی به نام Spurtle، آن را هم می‌زنند که این کار از بسته شدن فرنی جلوگیری می‌کند. سپس در حالی که هنوز داغ است، در کاسه‌های چوبی سرو می‌شود.

گاهی اوقات کمی شیر، میوه‌های خشک و شکر قهوه‌ای نیز به عنوان شیرین کننده به این فرنی  اضافه می‌شود. گفته می‌شود این میان وعده را باید در حالت ایستاده خورد که این کار سنتی به جا مانده از کشاورزان پرمشغله‌ اسکاتلندی است که همزمان کار می‌کردند و صبحانه خود را می‌خوردند، می‌باشد.

۶. Kipper

Kipper - غذاهای معروف انگلیس

Kipper

کیپر یک غذای سنتی بریتانیایی است که از یک شاه ماهی کامل که نصف می‌شود، تشکیل شده است. در پخت این غذا، روده ماهی را می‌برند، با نمک آن را مزه دار می‌کنند و روی تراشه‌های چوب آن را می‌پزند. این فرآیند طولانی منجر به یک غذای بسیار خوشمزه و مغذی می‌شود که در سال 1843 توسط جان وودگر، یک پردازشگر ماهی ساخته شد. نمکی که در غذا استفاده می‌شود از طعم و بوی بد ماهی جلوگیری می‌کند و دود نیز باعث کوچک و فشرده شدن طعم آن می‌شود. به طور سنتی، کیپر را روی نان برشته شده با کره برای صبحانه می‌خورند، اما این ماهی را می‌توان به سس، کیچ و املت نیز اضافه کرد.

۷. Parmo

پارمو یک غذای محبوب بریتانیایی است که می‌توان آن را جز چند مورد بهترین غذای انگلیس نیز معرفی کرد. پارمو تشکیل یافته از کتلت مرغ که در پودر سوخاری سرخ شده و سس خامه‌ای است که بر روی این ترکیب، پنیر و بیکن و سس پپرونی و سیر ریخته می‌شود. این غذا به طور سنتی با مقدار زیادی چیپس و سالاد در کنار آن سرو می‌شود. اعتقاد بر این است که پارمو اولین بار در دهه 1950 در یک رستوران در میدلزبرو پخته شد. اگرچه نام این غذا از غذای دیگری به نام پارمزان مرغ گرفته شده است، اما معمولاً روی آن پنیر چدار ریخته می‌شود و هرگز با پنیر پارمزان سرو نمی‌شود.

۸. Horseradish sauce

Horseradish sauce - غذاهای معروف انگلیس

Horseradish sauce

سس ترب یک سس سنتی بریتانیایی است که معمولاً به عنوان همراه با گوشت کباب سرو می‌شود. این سس با طعم قوی معمولاً با قرار دادن ریشه ترب در سرکه سفید تهیه می‌شود و پس از آبکشی، آن را با خامه ترش، ماست، خامه فرم گرفته یا خامه ترش مخلوط می‌کنند. بسیاری از آشپزها دوست دارند کمی سیر رنده شده نیز به این ترکیب اضافه کنند تا طعم سس را کامل کند. مهم است که بدانید هر چه ترب ریزتر خرد شود، عطر و طعم آن بیشتر و بهتر خواهد بود. اگرچه سس خامه‌ای ترب معمولاً با گوشت کباب سرو می‌شود، اما می‌توان آن را با خورش گوشت گاو یا پوره سیب‌زمینی نیز میل کرد.

۹. Cullen skink

Cullen skink غذایی است که حتی با وجود اینکه به طور سنتی در سراسر ساحل تهیه می‌شود، اما غذایی است که از دهکده ماهیگیری کالن در شمال شرقی اسکاتلند سرچشمه می‌گیرد. این غذا یک سوپ ماهی غلیظ و خامه‌ای معمولاً بر پایه هدوک دودی پخته شده با شیر، تره فرنگی، پیاز و سیب‌زمینی است. در برخی از دستور العمل‌ها از ماهی‌های دودی Arbroath نیز استفاده می‌شود. کالن اسکینک معمولاً همراه با شراب سفید اسکاتلندی سرو می‌شود.

۱۰. Lancashire hotpot

Lancashire hotpot - غذاهای معروف انگلیس

Lancashire hotpot

در شهرستان لنکاوی در بریتانیا، یک غذای بسیار لذیذ وجود دارد که به دلیل سادگی و خوش طعم بودنش معروف است. نام این غذا Lancashire hotpot است که نام آن از قابلمه‌ای بلند و راست که برای پخت غذا استفاده می‌شود، گرفته شده است. برای تهیه آن، بر روی گوشت بره، پیاز و سیب زمینی‌های نازک خلال شده می‌ریزند و در فر می‌پزند. برخی افراد در دستور پخت خود از سبزیجات و چاشنی‌هایی مانند هویج، شلغم، جعفری، آویشن و برگ بو نیز استفاده می‌کنند. گوشت به کار برده شده در این غذا باید ترکیبی از سه نوع برش، گردن، ساق پا و شانه باشد.

۱۱. Triple cooked chips

Triple cooked chips، یکی از غذاهای خوشمزه انگلیسی است که توسط سرآشپز هستون بلومنتال، که برای اولین بار در سال 1992 شروع به تهیه این دستور غذا کرد، تهیه شد. در پخت این غذا، چیپس سیب زمینی ابتدا آب پز شده، سپس سرد می‌شود، آبکش می‌شود و در نهایت منجمد می‌شود.

بعداً چیپس‌ها در دمای دقیق سرخ شده و سرد می‌شوند و سپس یک بار دیگر سرخ می‌شوند. چیپس سیب زمینی به دست آمده پوسته‌ای ترد و شیشه‌ای دارد، در حالی که داخل آن کرکی و نرم است. این غذای خلاقانه برای اولین بار در رستوران Blumenthal’s The Fat Duck در سال 1995 سرو شد و امروزه یک غذای استاندارد در بسیاری از رستوران‌های انگلیسی  است.

۱۲. Cheese and onion pie

Cheese and onion pie - غذاهای معروف انگلیس

Cheese and onion pie

پای پنیر و پیاز یک غذای راحت و سنتی انگلیسی است که اگرچه در سراسر کشور مصرف می‌شود، اما برخی منابع نشان می‌دهند که غذایی مربوط به شمال غربی بریتانیا می‌باشد. این پای معمولاً ترکیبی از شیرینی و شوری است. چرا که در پخت آن از پنیر چدار یا خرد شده و پیاز پخته یا سرخ شده استفاده می‌شود. افزودنی‌های رایج و در عین حال غیر سنتی شامل سیب‌زمینی، کرم فریشه، و سس ساخته شده با آرد، شیر و خامه است. توصیه می‌شود این پای را گرم یا سرد و ترجیحاً همراه با چیپس و سالاد در کنار آن سرو کنید.

۱۳. Welsh rarebit

یکی دیگر از غذاهای محلی انگلستان، Welsh rarebit است. ولز راربیت یک میان‌وعده سنتی است که به‌طور کامل بر پایه پنیر چدار یا کرفیلی محلی ذوب شده، با کره و خامه یا آلو مخلوط می‌شود، سپس روی نان تست داغ و کره‌ای ریخته می‌شود. این غذا از قرن 14th به عنوان راهی برای برجسته کردن عظمت نان گندم و چدار ولزی سرچشمه می‌گیرد. کلمه rarebit زمانی رایج شد که ولزی‌ها شکارچیان بسیار بدی بودند و نمی‌توانستند خرگوش شکار کنند. بنابراین پنیر جایگزین خرگوش برای شام آن‌ها می‌شد.

۱۴. BLT sandwich

BLT sandwich - غذاهای معروف انگلیس

BLT sandwich

ساندویچ BLT، ساندویچی تشکیل شده از بیکن ترد و شور، گوجه‌فرنگی تازه، کاهو، سس مایونز و نان تست است. به گفته میمی شرایتون، منتقد مواد غذایی، قوانین سختگیرانه ای در مورد مواد تشکیل دهنده این ساندویچ وجود دارد. به این صورت که بیکن باید داغ، تازه سرخ شده و بسیار ترد باشد، گوجه فرنگی باید رسیده و نازک برش داده شود، کاهو باید به صورت لقمه شده ( کاهو iceberg ممنوع است) و نان باید برشته شود تا طلایی شود.

به سختی می‌توان ریشه اولیه ساندویچ BLT را مشخص کرد، اما برخی ادعا می‌کنند در اصل از ساندویچ‌های بیکنی که از زمان ویکتوریا برای صرف چای در حومه انگلیس سرو می‌شد، تهیه شده است. ساندویچ BLT اولین بار در اواخر دهه 1920 در کتاب‌های آشپزی بریتانیا ظاهر شد و محبوبیت آن در آمریکا پس از جنگ جهانی دوم به دلیل عوامل مهمی مانند این که کاهو و گوجه فرنگی در سوپرمارکت‌ها در دسترس قرار گرفتند و زنان که معمولاً خانه‌دار بودند، شروع به کار در خارج از خانه کردند، افزایش یافت.

۱۵. Coronation chicken

Coronation chicken، یکی دیگر از غذا‌های معروف انگلستان به سبک هندی است که منشا آن انگلستان می‌باشد. این غذا معمولاً با ترکیبی از مرغ پخته خرد شده، سس مایونز، رب گوجه فرنگی، پودر کاری، پیاز، آب مرغ، آب لیمو، ماست، زردآلو خشک و روغن تهیه می‌شود، البته فهرست مواد اولیه ممکن است متفاوت باشد. مواد پخته یا سرخ شده، سپس با تکه‌های مرغ ترکیب می‌شوند. قبل از سرو، ظرف باید حداقل یک ساعت در یخچال بماند. این غذا در سال ،1953 توسط کنستانس اسپری و رزماری هیوم برای جشن تاجگذاری ملکه الیزابت دوم پخته شد.

۱۶. Bubble and Squeak

Bubble and Squeak - غذاهای معروف انگلیس

Bubble and Squeak

Bubble and Squeak، یک غذای سنتی بریتانیایی است که از سیب زمینی و سبزیجات سبز تشکیل شده است. در ابتدا از کلم به عنوان سبزیجات اصلی استفاده می‌شد، اما آشپزهای مدرن ممکن است از کلم بروکلی یا هر نوع صیفیجات دیگری همراه با سیب زمینی نیز استفاده کنند. مخلوط سیب زمینی و سبزیجات با هم له و سرخ شده و به طور سنتی در کنار گوشت‌های سرد سرو می‌شود. اولین اشاره به این غذا در کتاب آشپزی 1806 نوشته ماریا الیزا کتلبی راندل آمده است.

این غذا در طول جنگ جهانی دوم، زمانی که غذا کمیاب بود، به اوج محبوبیت رسید. نام این غذا به صداهایی اشاره دارد که هنگام سرخ شدن در ماهیتابه ایجاد می‌شوند، البته برخی می‌گویند به صداهای غیرعادی معده پس از مصرف آن نیز اشاره دارد.

۱۷. Cornish pasty

خمیر کورنیش یک غذای محبوب در بریتانیا است که میان وعده‌ای ترد و آبدار می‌باشد که به شکل حرف D یا نیمه ماه پخته می‌شود. این میان وعده با گوشت گاو و سبزیجات تازه مانند سیب زمینی، شلغم، پیاز، گوشت گاو خرد شده، سبزی و چاشنی‌های مختلف پر می‌شود و رنگ طلایی دارد که به دلیل استفاده از تخم مرغ یا لعاب شیر به دست می‌آید.

محصول نهایی به دلیل استفاده از گوشت گاو مرغوب و سبزیجات منطقه Cornwall در آن، طعم و ظاهر بسیار متعادل و خوش طعمی دارد. اعتقاد بر این است که خمیر کورنیش اولین بار به عنوان یک وعده غذایی کاربردی و قابل حمل برای معدنچیان قلع که نمی‌توانستند برای ناهار از معادن خارج شوند پخته شد و پوسته ضخیم آن مواد پرکننده را برای مدت طولانی گرم نگه می‌داشت.

۱۸. Pork pie

Pork pie - غذاهای معروف انگلیس

Pork pie

Pork pie یا همان پای خوک، یکی از غذاهای محبوب در بریتانیا مربوط به دهه 1300 است که در آشپزخانه‌های پادشاه ریچارد پخته می‌شد. آشپزان آن دوران از گوشت خوک آبدار، چاشنی‌شده و چرخ‌کرده یا خرد شده و ژله گوشت خوک که در قالب‌های کوچکی پخته می‌شدند، استفاده می‌کردند. گوشت خوک را می‌توان با مرغ یا گوشت گاو نیز درست کرد. امروزه بهترین پای‌ها از شهر Melton Mowbray می‌آیند و هنوز هم یکی از محبوب‌ترین غذاها در بریتانیا هستند و در جشن‌های تولد، شام و مهمانی‌ها سرو می‌شوند. این غذا به صورت سرد مصرف شده و ژله گوشت بر روی آن ریخته می‌شود که به عنوان یک لایه محافظ عمل می‌کند که پای را تثبیت می‌کند.

۱۹. Chicken tikka masala

تیکا ماسالا مرغ، یک غذای بریتانیایی و از غذاهای محلی لندن است که تحت تأثیر غذاهای هندی قرار دارد و شامل تکه‌های مرغ ترش شده و پخته شده در تنور است که در سس خامه گوجه فرنگی ادویه دار سرو می‌شود. منشا این غذا هنوز مورد بحث است. برخی ادعا می‌کنند که این غذا اولین بار در دهه 1970 در گلاسکو توسط یک سرآشپز پاکستانی به نام علی احمد اسلم پخته شد که سوپ خامه گوجه فرنگی خود را به تیکا مرغ اضافه کرد تا مشتری خود را راضی کند، و برخی دیگر ادعا می‌کنند که این غذا به سادگی تنها یک غذا است و پیشینه خاصی ندارد.

امروزه غذای تیکا ماسالا مرغ حتی به عنوان غذای ملی کشور انگلستان نیز در نظر گرفته می‌شود و رابین کوک، وزیر امور خارجه، این غذا را در سال 2001 به عنوان نمادی از بریتانیای چندفرهنگی مدرن معرفی کرد.

۲۰. Sunday roast

Sunday roast - غذاهای معروف انگلیس

Sunday roast

آخرین مورد از غذاهای معروف انگلیسی که در این مقاله معرفی می‌کنیم، Sunday roast است. این غذا را احتمالاً می‌توان معروف‌ترین غذای انگلیسی پس از ماهی و چیپس، معرفی کرد که به طور سنتی به صورت خانوادگی برای ناهار روزهای آخر هفته پخته می‌شود. بسته به منطقه، برخی گوشت را از پیش به صورت ورقه‌های نازک برش داده و سر میز می‌آورند و برخی دیگر آن را بر روی سفره به هنگام سرو برش می‌دهند تا همه از منظره لذت ببرند.

اگرچه گوشت گاو سنتی‌ترین گزینه برای این غذا است، اما گوشت‌های دیگری مانند گوشت بره، اردک، غاز، گوشت خوک یا بوقلمون نیز اغلب برای کباب یکشنبه استفاده می‌شوند. این گوشت همیشه با مخلفات دیگری مانند سیب زمینی سوخاری، سبزیجات فصلی تازه مانند کلم بروکلی، کلم و جعفری، هویج با گشنیز و سس غلیظ و غنی همراه است.

قصد سفر دارید؟ با تکمیل فرم زیر پیشنهاد اخذ ویزا، هتل و پرواز با بهترین قیمت را دریافت خواهید کرد.


0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *