خانه
بلاگ
حساب کاربری

با عجیب‌ترین سنگ قبرهای دنیا آشنا شوید!

با عجیب‌ترین سنگ قبرهای دنیا آشنا شوید!
تاریخ انتشار: 1402/4/31

گشت و گذار در دنیای قبر و قبرستان همیشه برای عده‌ای از افراد جالب و هیجان‌انگیز بوده است. به‌طوری که خیلی‌ها دوست دارند با بازدید از گورستان‌های عجیب و غریب هیجان زندگی خود را بالا ببرند. در این مطلب از توریک قصد داریم عجیب‌ترین سنگ قبرها و قبرستان‌های دنیا را بررسی کنیم. اگر شما هم علاقمند به این دسته موضوعات هستید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

سنگ قبر همسران آقای بین!

سنگ قبر همسران آقای بین

یکی از عجیب‌ترین سنگ قبرهایی که می‌توانید ببینید، سنگ قبر همسران آقای بین در گورستان راش است. آقای بین یک دکتر کانادایی بود که در قرن 18 زندگی می‌کرد و دو همسر جوان به نام‌های هنریتا و سوزانا داشت که هر دو تقریباً در یک زمان با فاصله کمی از هم فوت کردند.

آقای بین همسرانش را در گورستان راش به خاک سپرد و برایشان یک سنگ قبر مشترک درست کرد. این سنگ قبر با سنگ‌های رایج این گورستان فرق دارد. روی این سنگ قبر نشانه بین زده شده و یک پیام با کد متقاطع «خواننده ما را در بهشت ملاقات کن» دیده می‌شود.

داستان مرگ همسران دکتر ساموئل بین

هنریتا، همسر اول دکتر ساموئل بین 7 ماه پس از ازدواجشان درگذشت. همسر دوم او، سوزانا نیز پس از چند ماه زندگی زناشویی دچار مرگ ناگهانی شد. دکتر بین هر دو عشقش را کنار هم دفن کرد و برایشان این سنگ قبر عجیب را ساخت و هیچ توضیحی هم درباره آن نداد.

بسیاری از افراد که این سنگ قبر را دیده بودند، دوست داشتند آن را رمز گشایی کنند و رازش را بدانند. نگهبان گورستان ادعا کرده بود که یک بار در سال 1940 سنگ قبر را شکسته است. در هر صورت در دهه 80 میلادی دیگر کدهای روی سنگ قبر ناخوانا شده بود و بنابراین تصمیم گرفته شد یک ماکت جایگزین آن کنند.

در دهه 70 میلادی یک پیرزن 94 ساله توانست راز سنگ قبر را حل کند و کدها را ترجمه نماید. به اعتقاد او این کتیبه را باید از هفتمین کاراکتر ردیف هفتم به صورت مارپیچ شروع به خواندن کرد. بر این اساس روی این سنگ قبر نوشته شده است:

به یاد هنریتا، همسر اول بین، که در 27 سپتامبر 1865 در سن 23 سال و 2 ماه و 17 روز درگذشت. و سوزانا همسر دوم او که در 27 آوریل 1867 در سن 26 سال، 10 ماه و 15 روز درگذشت. دو همسری که یک مرد بهتر از آنها هرگز نداشته است، آنها هدایای خدا بودند اما اکنون در بهشت ​​هستند. خداوند به من کمک کند تا آنها را در آنجا ملاقات کنم.

سنگ قبر جان رنی

سنگ قبر جان رنی

یکی دیگر از سنگ قبرهای عجیب و معمایی در جهان، متعلق به یک نقاش به نام جان رنی است. یک کلیسا به نام سنت مری در مونماوت ولز وجود دارد که می‌توانید در آن سنگ قبر جان رنی، نقاشی که در سال 1832 فوت کرد را ببینید. روی سنگ قبر این نقاش یک  پازل ۲۸۵ حرفی، براساس سبک ادبی موشح طراحی و حک شده است. سبک ادبی موشح به این صورت است که اگر حرف‌های اول هر بیت یا مصرع به دنبال هم بیایند، نام یا لقب کسی یا واژه، جمله و بیت دیگری شکل می‌گیرد.

روی سنگ قبر رنی، در مرکز مربع جمله، یک H بزرگ دیده می‌شود که از آنجا به هر جهتی که پیش بروید، این جمله را می‌توانید بخوانید: «اینجا جان رنی خوابیده است» اینطور به نظر می‌رسید که این نقاش خودش سنگ قبرش را طراحی کرده و می‌خواسته شیطان را گول بزند و به راحتی وارد بهشت شود!

دیگر سنگ قبرهای عجیب دنیا

دیگر سنگ قبرهای عجیب دنیا

یکی دیگر از سنگ قبرهای عجیب و رازآلود دنیا، سنگ قبر ویکتور هوگو نویسنده معروف فرانسوی و خالق رمان‌هایی همچون بینوایان و گوژپشت نوتردام است. این سنگ قبر در پاریس قرار دارد و روی آن یک پایه و یک قلم مو معروف به “کلمات” قرار داده‌اند. این پایه و قلم‌مو نماد ارزشمند بودن نوشن و قلم در زندگی ویکتور هوگو است. برای بازدید از سنگ قبر ویکتور هوگو باید ویزای توریستی گرفته و به فرانسه سفر کنید.

از دیگر سنگ قبرهای عجیب افراد معروف می‌توان به سنگ قبر آنتوان دوسنت اگزوپری در روم و سنگ قبر مارتین لوتر کینگ در آلمان اشاره کرد. روی سنگ قبر اگزوپری یک کتاب باز شده را می‌توانید ببینید که نشان‌دهنده علاقه او به کتاب است. روی سنگ قبر مارتین لوتر کینگ هم برخی از نامه‌ها و سخنرانی‌هایش ذکر شده است.

کلام آخر

در این مطلب چند سنگ قبر عجیب و معمایی را در جهان به شما معرفی کردیم تا اگر علاقمند به جاذبه‌های رازآلود هستید، در طول سفرتان به این کشورها از این گورستان‌ها هم دیدن کنید. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد و یا اگر سنگ قبر رازآلود دیگری را می‌شناسید که جایش در این لیست خالی است. حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *