خانه
بلاگ
حساب کاربری

انواع اتاق هتل با معرفی خدمات و تفاوت آن‌ها

انواع اتاق هتل
تاریخ انتشار: 1403/3/13

اگر فکر سفر به سرتان زده باشد، یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن بعد از اخذ ویزا، رزرو هتل و اقامتگاه است. اقامت در هتل کارتان را ساده‌تر می‌کند؛ چرا که به‌راحتی در آن استراحت می‌کنید و امکانات رفاهی که در اختیار شما قرار داده می‌شود لذت اقامت را دو چندان می‌کند. پیش از سفر خارجی باید حتماً اقامتگاه خود را رزرو کنید و پیش از سفر داخلی هم پیشنهاد می‌کنیم این کار را انجام دهید تا خیالتان راحت باشد. چه اقدام به رزرو تور کنید و چه خودتان به صورت جدا پرواز و هتل را خریداری کنید، باید با یک سری اصطلاحات آشنا باشید. در هتل‌ها انواع اقامت وجود دارد و احتمالاً این سوال برایتان پیش می‌آید که از میان انواع اتاق هتل کدام یک برای اقامت مناسب است؟

هر کدام از انواع اتاق‌های هتل ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند! در این مقاله از مجله گردشگری توریک به بررسی انواع اتاق در هتل می‌پردازیم تا ببینید کدام یک برای شما مناسب است و آن را رزرو کنید.

معرفی انواع اتاق هتل‌

انواع اتاق هتل از نظر قیمت، خدمات، تعداد نفرات ساکن، تعداد طبقه و ماهیت اقامتگاه متفاوت هستند. حال اگر قصد اقامت در هتل را دارید، باید حتماً انواع اتاق هتل را بشناسید تا ببینید کدام یک واقعاً برای اقامت شما مناسب است.

در هتل‌های لوکس و درجه یک انواع اتاق وجود دارد! این در حالی است که در هتل‌های درجه پایین‌تر تنوع اتاق‌ها کمتر است.  در این بخش به بررسی انواع اتاق در هتل‌های لوکس و باکیفیت می‌پردازیم تا بتوانید از میان ده‌ها نوع اتاق، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

1.        اتاق تک نفره یا سینگل (Single)

اتاق تک نفره یکی از انواع اتاق‌های هتل است که فقط برای اقامت یک نفر مناسب است! چرا که فقط یک تخت دارد. البته این موضوع، به این معنی نیست که متراژ آن کوچک است. بلکه ممکن است متراژ آن بزرگ بوده و امکانات بسیار خوبی داشته باشد.

این اتاق برای افرادی که به منظور تجارت و کار برای مدت کوتاه سفر می‌کنند، بهترین گزینه است. همچنین در برخی اتاق‌های تک نفره ممکن است تخت دونفره درنظر گرفته شده باشد.

انواع اتاق هتل

2.       اتاق دو نفره دبل (Double)

اتاق دو نفره دبل یکی دیگر از انواع اتاق است که در آن، دو تخت دو نفره وجود دارد! این اتاق معمولاً در هتل‌های 5 ستاره دیده می‌شود. در واقع این اتاق برای 4 نفر مناسب است؛ یعنی دو زوج یا یک خانواده 4 نفره.

3.     اتاق دو نفره تویین (Twin)

اتاق دو نفره تویین اتاقی است که در آن یک تخت دونفره وجود دارد و برای یک زوج مناسب است. اگر به همراه دوستان خود به سفر می‌روید و دوست دارید در کنار هم استراحت کنید، این اتاق بهترین گزینه است.

4.      اتاق سه نفره (Triple)

این نوع اتاق دارای 3 تخت مجزای یک نفره است که مورد توجه توریست‌ها قرار دارد. البته در برخی هتل‌ها، اتاق سه نفره به همراه یک تخت دو نفره و یک تخت یک نفره است.

انواع اتاق هتل

5.     اتاق چهار نفره (Quad)

این نوع اتاق ظرفیت 4 نفره دارد که معمولاً 4 تخت مجزای یک نفره در اختیار مسافران قرار دارد. استفاده اتاق Quad در هتل های لوک برخی از کشور‌ها مانند دبی برای مدیریت هزینه سفر به دبی گزینه مناسبی است.

6.      اتاق کینگ (King)

اتاقی یک نفره است که اندازه تخت آن بزرگ‌تر از تخت یک نفره است! البته تخت آن دو نفره نیست و فقط سایز آن کمی بزرگ‌تر و حدود 1.8 متر در 1.8 متر است.

7.     اتاق کانکت یا متصل (Connecting Rooms)

اتاق متصل اتاقی از انواع اتاق‌های هتل است که چند اتاق تو در تو دارد و به وسیله راهرو متصل می‌شوند. ممکن است ورودی این اتاق‌ها مشترک یا مجزا باشند. این اتاق برای سفرهای خانوادگی مناسب است که مساحت آن بین 30 تا 50 متر مربع است.

انواع اتاق هتل

8.     اتاق دلوکس (Deluxe)

اتاق دلوکس (به زبان فرانسوی و به معنای لوکس) در هتل‌های 5 ستاره وجود دارد. امکانات رفاهی آن بیشتر بوده و حداقل دو تخت دو نفره دارد. این نوع اتاق هتل بهترین گزینه برای افرادی است که یک سفر لاکچری و گروهی در پیش دارند.

9.       اتاق پارلور (Parlor)

این نوع اتاق بدون تخت خواب است و معمولاً برای افرادی مناسب است که قصد اقامت موقت و چند ساعته در هتل را دارند.

10.    اتاق کوئین (Queen)

این اتاق یک نفره است که تختی بزرگ‌تر از تخت‌های یک نفره دارد! این اتاق مشابه اتاق کینگ است با این تفاوت که اندازه تخت آن 1.5 متر در 1.5 است.

11.     اتاق کابانا (Cabana)

اتاقی است دور از ساختمان اصلی هتل و معمولاً در نزدیکی استخر یا ساحل قرار دارد. این اتاق ممکن است بدون تخت باشد و معمولاً به عنوان رخت‌کن برای ورود به استخر یا ساحل استفاده می‌شود.

12.    اتاق استدیو (Studio)

اتاق استدیو یکی از انواع اتاق هتل است که متراژ آن بین اتاق توئین و اتاق دبل است! از نظر قیمت هم بین این دو نوع اتاق است و معمولاً یک تخت یک نفره یا دو نفره در آن وجود دارد. همچنین معمولاً این تخت در زمان‌های غیر از خواب، امکان تبدیل شدن به کاناپه را دارد تا روی آن استراحت کنید.

انواع اتاق هتل

در برخی هتل‌های بسیار لوکس، در این اتاق انواع امکانات اضافی نظیر آشپزخانه، یخچال و امکانات دیگر هم وجود دارد. این اتاق برای کسانی مناسب است که به دنبال قیمت ارزان و اقامت طولانی هستند.

13.   ویلا (Villa)

ویلا از مجهزترین اتاق‌های یک هتل 5 ستاره محسوب می‌شود که معمولاً از بخش‌های مختلفی نظیر اتاق نشیمن، بالکن، حمام، جکوزی و… تشکیل شده است. امکانات این نوع اتاق در هتل‌های مختلف متفاوت است و بستگی به هتلی که انتخاب می‌کنید، دارد.

در کشورهایی که هزینه هتل در آنها پایینتر است مانند ارمنستان، استفاده از این نوع اتاق بر هزینه سفر به ارمنستان تاثیر زیادی ندارد.

14.   آپارتمان (Apartment)

اگر قصد سفر طولانی‌مدت دارید، بهتر است به سراغ آپارتمان بروید. قیمت آن در مقایسه با ویلا کمتر است اما همان امکانات را (شاید کمی کمتر) در اختیار شما قرار می‌دهد. معمولاً واحدهای آن برای دو نفر مناسب است اما امکان رزرو آن برای افراد بیشتر هم وجود دارد.

15.   سوئیت (Suite)

سوئیت برای افرادی مناسب است که با بیش از 3 الی 4 نفر به سفر می‌روند و می‌خواهند به صورت گروهی اقامت داشته باشند. سوئیت از چند اتاق مجزا تشکیل شده است که در کل، یک واحد را تشکیل می‌دهد. فضای مشترکی به نام نشیمن هم در آن به صورت مشترک وجود دارد تا افراد بتوانند در کنار هم بنشینند. البته فضای خواب آن کاملاً خصوصی است و هیچ مزاحمتی برای یک‌دیگر ندارد.

16.    فیستا سوییت (Fiesta Suite)

فیسا سوئیت معمولاً در هتل‌های لاکچری خارجی دیده می‌شود و معمولاً هتل‌هایی این اتاق را دارند که بخش تالار هم در همان هتل وجود دارد. عروس و داماد می‌توانند یک شب رویایی را پس از مراسم عروسی در آن اقامت داشته باشند. هزینه آن معمولاً با هزینه مراسم محاسبه می‌شود. در این اتاق معمولاً یک تخت دو نفره وجود دارد و امکانات آن مانند سوئیت است.

انواع اتاق هتل

17.   سوییت ریاستی یا پرزیدنتال (Presidential Suite)

این نوع اتاق در هتل‌های 5 ستاره و لوکس وجود دارد و جزء گران‌ترین گزینه‌های اقامت در هتل است. شاید بتوان این سوئیت را همان سوئیت معمولی دانست، با این تفاوت که دکوراسیون آن زیباتر و خدمات متنوع‌تری در آن وجود دارد.

تجربه نشان داده است که استفاده از این نوع اتاق، هزینه سفر را افزایش چشم‌گیری می‌دهد. مثلاً هزینه سفر به استانبول با متوسط هزینه اقتصادی 40 الی 50 میلیون تومان تا 500 میلیون تومان هم رسیده است.

18.   سوییت دوپلکس (Duplex Suite)

امکانات این نوع اتاق با سوئیت معمولی یکسان است اما ساختاری متفاوت دارد! در قسمت پایین آشپزخانه، هال و پذیرایی قرار می‌گیرد و در قسمت بالای آن، اتاق خواب قرار دارد.

19.    اتاق لانای (Lanai)

این نوع اتاق دارای ایوان مسقف است که از آن به عنوان اتاق نشیمن برای دور هم نشستن برای ساعاتی محدود استفاده می‌شود.

نتیجه‌گیری

هنگام رزرو هتل ممکن است با انواع اتاق‌های آن روبرو شوید و ندانید هر کدام از این اتاق‌ها چه ویژگی‌ها و مزایایی دارند. در این مقاله سعی کردیم به بررسی کامل انواع اتاق هتل بپردازیم تا هنگام رزرو بدانید کدام گزینه برای شما مناسب است.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *