خانه
بلاگ
حساب کاربری

راهنمای سفر به پوکت؛ هرآنچه قبل از سفر باید بدانید!

راهنمای سفر به پوکت؛ هرآنچه قبل از سفر باید بدانید!
تاریخ انتشار: 1402/9/14

زمانی که برای تهیه تور پوکت اقدام می‌کنید، سؤال‌هایی ذهن شما را درباره سفر درگیر خواهد کرد. بهتر است قبل از آنکه پایتان به پوکت، بزرگ‌ترین جزیره تایلند برسد، درباره رزرو تور این سفر اطلاعاتی را از قبیل آب و هوا، بهترین زمان سفر، دیدنی‌ها و موارد بسیار دیگر کسب کنید. شما به عنوان یک مسافر با تحقیق درست درباره سفر خود و مطالعه راهنمای سفر به پوکت می‌توانید خاطراتی بسیار خوش و دلنشین را برای خودتان و همراهانتان به ارمغان بیاورید. با ما در این مطلب از راهنمای سفر به پوکت همراه باشید تا پاسخ بسیاری از سؤالات خود را درباره این سفر شگفت‌انگیز بیابید.

اطلاعاتی مختصر درباره شهر پوکت

پوکت به ‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره تایلند شناخته می‌شود که از کنار هم قرار گرفتن 32 جزیره کوچک تشکیل شده است. این شهر که در جنوب غربی تایلند قرار دارد، در میان توریست‌ها برای گذراندن یک تعطیلات عالی بسیار محبوب است. ترکیب آب زلال دریا، سواحل شنی و طبیعت زیبا باعث شده تا مناظری شگفت‌انگیز و چشم‌نواز خلق شود. بهتر است بدانید که برای سفر به این شهر رویایی نیاز به اخذ ویزای تایلند دارید که می‌توانید فرایند صدور ویزای توریستی را به توریک بسیپارید.

جزیره پوکت مساحتی برابر با  576 کیلومتر دارد و برای دسترسی به جاذبه‌های گردشگری پوکت نیاز نیست که فواصل طولانی را طی کنید. البته دسترسی به تمام جاذبه‌های آن با راه پیاده ممکن نیست؛ زیرا 17 درصد از مساحت این جزیره را کوه‌ها پوشانده‌اند. در صورتی که برای اولین بار است که قصد سفر به پوکت را دارید، لازم است بدانید که گشت و گذار در این جزیره بیش از قدم زدن روی شن‌های ساحل و تماشای دریا لذت‌بخش خواهد بود.  البته در کل، کشور تایلند از شهرهایی با طبیعت بسیار زیبا تشکیل شده است؛ به عنوان مثال، پاتایا از دیگر شهرهای زیبای این کشور به حساب می‌آید. شما با تهیه تور پاتایا می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا نیز لذت ببرید.

آب و هوای پوکت

آب و هوای پوکت - راهنمای سفر به پوکت

در تهیه تور تایلند و سفر به جزیره پوکت بهتر است که از قبل اطلاعاتی را درباره آب و هوای این شهر به دست آورید؛ زیرا سفر در روزهای طوفانی اصلاً خوشایند نخواهد بود. پوکت در دسته شهرهایی قرار دارد که آب و هوای موسمی گرمسیری دارند. این شهر در همه روزهای سال، هوایی گرم و شرجی دارد؛ بنابراین اصلاً اهمیتی ندارد که در چه فصلی به پوکت سفر کنید؛ زیرا در همه روزها با هوایی گرم روبه‌رو خواهید شد.

با این حال اگر قصد دارید در روزهایی به این شهر زیبا سفر کنید که حداقل از شدت گرما و رطوبت کاسته شود از آبان تا اوایل فروردین، بهترین زمان خواهد بود. البته این مسئله را نیز در نظر داشته باشید که در این مواقع، تعداد گردشگران زیاد بوده و جزیره بسیار شلوغ است؛ بنابراین اگر به دنبال خلوت‌تر و ارزان‌تر بودن محل اقامت و تفریحات پوکت هستید، در گرم‌ترین ماه‌های سال یعنی آوریل و می، سفر به پوکت برای شما مناسب خواهد بود.

بهترین منطقه برای اقامت در پوکت

بسته به علاقه خود می‌توانید یکی از مناطق زیر را برای اقامتتان در پوکت انتخاب کنید:

  • اگر به بازدید از دیدنی‌ها و نقاط فرهنگی شهر علاقه دارید و گشت و گذار شهری را بر دیگر قسمت‌های سفر ترجیح می‌دهید، شهر قدیمی پوکت می‌تواند بهترین مکان برای اقامت شما باشد. در این منطقه از شهر می‌توانید از دیدن فروشگاه‌های قدیمی و ساختمان‌های رنگی لذت ببرید و با فرهنگ گذشتگان پوکت آشنا شوید.
  • برای اقامت در کنار ساحل و لذت‌بردن از دریای زلال، منطقه کاتا با سواحل تمیز و آرام خود می‌تواند بسیار ایده‌آل باشد.
  • اگر به شلوغی علاقه‌مند هستید، ساحل پاتونگ می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. البته بهتر است در این شلوغی‌ها، قید سفرهای خانوادگی را بزنید.

تفریحات پوکت

تفریحات پوکت - راهنمای سفر به پوکت

در این بخش از راهنمای سفر به پوکت قصد داریم تا درباره تفریحات آن صحبت کنیم. بهتر است قبل از سفر پوکت درباره تفریحاتی که می‌توانید در آنجا داشته باشید، اطلاعات کاملی به دست آورید تا راحت‌تر برنامه‌ریزی کنید. این تفریحات را در ادامه معرفی می‌کنیم:

موج‌سواری و حمام آفتاب

در سواحل غربی پوکت شما می‌توانید لذت حمام آفتاب‌گرفتن روی شن‌های سفید و موج‌سواری در آب‌های شفاف را تجربه کنید. اگر در هتل‌هایی که نزدیک به این سواحل هستند اقامت داشته باشید، به ‌راحتی می‌توانید به انجام این تفریحات آبی بپردازید. در صورت داشتن اقامت در شهر نیز برای رساندن خود به ساحل می‌توانید از اتوبوس‌های محلی، خودروها یا موتورهای کرایه‌ای استفاده نمایید.

تور یک روزه جزیره‌های پوکت

در اطراف پوکت، جزایر کوچک و زیبای بسیاری وجود دارد که شما برای رفتن به آن‌ها می‌توانید از قایق‌های دربست استفاده کنید. البته کرایه این قایق‌ها چندان ارزان نیست و توصیه می‌کنیم که برای بازدید از این جزایر به سراغ تهیه تورهای یک‌روزه بروید. این تورها بسته به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، کیفیت‌های مختلفی دارند.

غواصی

غواصی در سواحل پوکت می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش و بسیار شگفت‌انگیز باشد. تماشای دنیای زیر آب در مناطق حفاظت‌شده پوکت از بهترین تفریحات سفر به این جزیره زیبا شناخته می‌شود. برای تهیه وسایل غواصی می‌توانید به سراغ مغازه‌هایی که در سراسر جزیره هستند، بروید و آن‌ها را کرایه کنید. برای اینکه بتوانید در مناطق مخصوص غواصی کنید، قایق‌های سریع‌السیر وجود دارند تا شما را به این مناطق ببرند.

شیرجه در آب‌های پوکت

پوکت به ‌عنوان مرکز شیرجه در تایلند شناخته می‌شود و چندین منطقه برای این تفریح لذت‌بخش وجود دارد. اکثر مناطق شیرجه در فاصله نزدیکی نسبت به جزایر قرار دارند. برای تهیه لوازم غواصی می‌توانید به سراغ فروشگاه‌ها و مغازه‌های اطراف بروید. از معروف‌ترین مناطق شیرجه در پوکت می‌توان به منطقه راچا یای اشاره کرد که جزیره‌های مرجانی بسیار زیبا و زیادی دارد.

بازدید از مراکز خرید

بازدید از مراکز خرید از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی است که شما در هر سفری آن را انجام می‌دهید. در پوکت می‌توان فروشگاه‌های زیورآلات، غذاهای دریایی و مروارید را به وفور پیدا کرد. اگر به دنبال خرید سوغاتی‌های تایلند برای عزیزان خود هستید، می‌توانید به سراغ مراکز خرید در مونتری، تیلوک یو تیت، یاووارات و راتسادا بروید. بازار چیلوا، بازار بنزان، جیم تامپسون، اوتلت پرمیوم و بازار معبد کارون نیز از دیگر مراکز خرید در پوکت به شمار می‌روند.

کروز

اگر به گشت و گذار با قایق‌های تفریحی علاقه‌مند هستید، پوکت می‌تواند شرایط لازم برای این تفریح را فراهم کند. شما متناسب با بودجه خود می‌توانید قایق‌های تفریحی را برای کشف جزیره‌های اطراف کرایه کنید. برای کرایه قایق‌های کروز می‌توانید به سراغ شرکت‌های فعال در این زمینه بروید.

بهترین غذاهای پوکت

اغلب دغدغه مسافران در هنگام سفر به کشورهای خارجی، انتخاب غذا است. بهتر است قبل از مسافرت، با سبک غذایی و ذائقه مردم تایلند آشنا شوید تا در هنگام سفارش غذا بتوانید بهترین غذا را بر اساس ذائقه خود سفارش دهید. البته اغلب اوقات، ذائقه ایرانی‌ها با غذاهای تایلندی سازگار نیست. از میان غذاهای عجیب در پوکت، برخی می‌توانند کمی با ذائقه ما سازگار باشند که عبارتند از:

تام یام تالای

Tam Yam Talay نوعی سوپ است که برای پخت آن از غذاهای دریایی استفاده می‌کنند. در صورتی که تمایلی به غذاهای دریایی ندارید، می‌توانید تام یام گای را سفارش دهید که با مرغ پخته می‌شود.

پد تای

این غذا شبیه نودل است که در پخت آن از رشته‌های برنج سرخ‌شده و میگو استفاده می‌کنند. شما بسته به ذائقه خود می‌توانید ادویه این غذا را با سس ماهی و بادام‌زمینی یا فلفل ساده انتخاب کنید.

البته چندان نگران غذا در پوکت نباشید؛ زیرا با کمی گشت و گذار می‌توانید رستوران‌های بین‌المللی را پیدا کنید که غذاهایی مانند برگر یا پیتزا دارند و همه ما عاشق آن‌ها هستیم.

وضعیت حمل و نقل در پوکت

وضعیت حمل و نقل در پوکت - راهنمای سفر به پوکت

وضعیت حمل و نقل در تایلند چندان بد نیست اما شهر پوکت از نظر حمل و نقل عمومی در وضعیت خوبی قرار ندارد و از طرفی برای تردد با تاکسی هزینه‌ها بسیار بالا است. مشکل دیگری که وجود دارد، ترافیک بسیار زیاد در سطح شهر است. شما برای گشت و گذار در پوکت می‌توانید اسکوتر و یا خودرو کرایه کنید و درخواست راننده شخصی داشته باشید. البته در سواحل پاتونگ پوکت امکان تردد با استفاده از تاکسی موتوری و توک توک نیز وجود دارد.

چگونگی دسترسی به پوکت

پرواز، بهترین راه دسترسی به پوکت است که در زمانی کوتاه شما را به این شهر زیبا می‌رساند. گفتنی است که بین این جزیره و دیگر شهرهای تایلند، تنها یک مسیر زمینی وجود دارد که در شمال این جزیره قرار گرفته است. این مسیر از طریق پل Sarasin به منطقه Phang Nga متصل می‌شود. تور پوکت می‌تواند به‌ صورت مستقیم باشد یا به شکل ترکیبی، چند مقصد مختلف را شامل شود. انتخاب نوع تور بستگی به خودتان خواهد داشت؛ اینکه آیا می‌خواهید در چند شهر اقامت داشته باشید یا تنها شهر پوکت را برای سفر خود انتخاب می‌کنید، کاملاً به شما بستگی دارد.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *