خانه
بلاگ
حساب کاربری

۰ تا ۱۰۰ سفر به تاجیکستان

0 تا 100 سفر به تاجیکستان
تاریخ انتشار: 1401/10/3

در قاره آسیا کشور‌های ی هایی هستند که کمتر به آن‌ها توجه می‌شود. در حالی که دیدنی‌ها و شرایط این نوع کشور‌های می‌تواند یک سفر دلپذیر را برای شما رقم بزند. سفر به تاجیکستان، یک گزینه عالی برای تعطیلات آخر هفته است. چون این کشور در یک منطقه کوهستانی با بارش‌های فراوان  قرار دارد. بنابراین می‌توانید به پیاده‌روی و یا کوهنوردی در طبیعت تاجیکستان فکر کنید. این کشور زیبا علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دیدنی دیگری نیز دارد که  در این مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت. با توریک همراه شوید تا در این سفر مجازی به یک بهشت گمشده، درباره جاذبه‌های سفر به تاجیکستان بیشتر بدانید.

 

معرفی کشور تاجیکستان

تاجیکستان یک کشور کوهستانی است که در آن بارش‌های زیادی اتفاق می‌افتد. به همین دلیل است که این کشور منابع آبی غنی دارد. در فصل‌های گرم سال، آب و هوای تاجیکستان، گرم و مرطوب است. در فصول سرد، هوا معتدل شده و بارش‌ها بیشتر می‌شود. شرایط آب و هوایی تاثیر زیادی بر تجربه شما از سفر به تاجیکستان خواهد داشت. در فصل‌های گرمی مثل بهار و تابستان می‌توانید بهترین تجربیات و خاطرات را از سفر به تاجیکستان زمینی یا هوایی، ثبت کنید. طبق آمارها بیشترین سفرها به کشور تاجیکستان در همین دو فصل گرم صورت می‌گیرد.

پایتخت تاجیکستان استان دوشنبه است. شما در سفر به تاجیکستان می‌توانید از این شهر بازدید کنید. در حال حاضر واحد پولی این کشور سامانی یا سومونی است. همچنین مردم آن به زبان تاجیکی تکلم می‌کنند.

 

سفر به تاجیکستان

 

سفر به تاجیکستان

 

با اخذ ویزای تاجیکستان، می‌توانید به یک کشور با طبیعت شگفت‌انگیز سفر کنید. یکی از جاذبه‌های طبیعی کمیاب که در سفر به تاجیکستان می‌توانید ببینید بزرگراه هیجان‌انگیز پامیر است. این بزرگراه از میان کوه‌های مرتفع و برف گرفته عبور می‌کند. در هنگام عبور از این جاده، می‌توانید از زیبایی  چشم‌اندازهای مسیر لذت ببرید و حتی فیلم و عکس‌های زیبایی را با دوربینی که همراه‌تان دارید، ثبت نمایید. انتهای این بزرگراه به رشته کوه هیمالیا ختم می‌شود. در واقع دلیل نامگذاری بزرگراه پامیر به این نام، این است که در گذشته اهالی پاکستان، قله اورست را پامیر می نامیدند. بنابراین نام پامیر از قله اورست گرفته شده است.

در کشور تاجیکستان می‌توانید جلوه‌ای باور نکردنی  از شکوه طبیعت را ببیند که شما را حیرت‌زده می‌کند. به طوری که از تماشای جاده سیر نخواهید شید. خیلی از تورسیت‌هایی که سفر به تاجیکستان را تجربه می‌کنند، برای دیدن بزرگراه پامیر به این منطقه می‌روند. اگر در این مسیر پیاده‌روی کنید و یا اینکه با موتور سیکلت مسیر را طی کنید، لذت بیشتری از عبور از جاده پامیر خواهید برد.

 

خلاصه‌ای از تاریخ کشور تاجیکستان

 

خلاصه‌ای از تاریخ کشور تاجیکستان

تاریخچه کشور تاجیکستان

 

پیش از ظهور اسلام قومی به نام تاجیک در این منطقه زندگی می‌کردند. نام این کشور نیز از همین قوم  اقتباس شده‌ و به معنی سرزمین تاجیک‌ها است. قدمت تاجیکستان به هزاران سال قبل بازمی‌گردد. به طوری که  برخی از آثار تاریخی کشف شده در این ناحیه مربوط به دوران میان سنگی هستند. تا قبل از اسلام قلمرو تاجیکستان بیشتر از چیزی بود که ما امروز می‌بینیم. در حقیقت سغد و بلخ نیز بخش‌هایی از این سرزمین باستانی بوده‌اند. همه شهر‌های گفته شده و همینطور کشور تاجیکستان تا سال ۱۲۴۷ هجری شمسی، تحت سیطره ایران بودند. اما پس از اشغال این مناطق توسط دولت کمونیستی روسیه، از ایران جدا شدند.  این کشور تا سال ۱۳۰۷ تحت نفوذ کامل شوروی بود و یک انقلاب به نام در آن رخ داد که نام این کشور به جمهوری شوروی تاجیکستان تغییر یافت. در نهایت پس از سقوط شوروی، تاجیکستان به استقلال رسیده و از سلطه روسیه خارج شده. امروزه این کشور با نام جمهوری تاجیکستان شهرت یافته است. کشور تاجیکستان مهد فرهنگ‌ها و قومیت‌های گوناگونی است که در طول تاریخ به آن راه یافته‌اند. این کشور حدود ۸ میلیون  جمعیت دارد. حدود ۶۰ درصد این جمعیت ۸ میلیونی تاجیک هستند. مابقی جمعیت تاجیکستان، شامل قومیت‌ها و نژادهای مختلفی مثل روسی، ازبک، قرقیز و تاتار می‌شود.

 

جاذبه های گردشگری تاجیکستان را از دست ندهید!

حالا که با کشور تاجیکستان آشنا شدید، اجازه دهید درباره جاذبه‌های گردشگری که بعد از صدور ویزا توریستی، می‌توانید در این کشور ببینید صحبت کنیم.  شما در سفر به تاجیکستان، در کنار طبیعت بکر و باصفا، از شهر‌های زیبا و مکان‌های دیدنی موجود در آن‌ها نیز بازدید خواهید کرد. به خواندن ادامه دهید تا چند مورد از این جاذبه‌های دیدنی منحصر به فرد در تاجیکستان را به شما معرفی کنیم.

 

پارک رودکی تاجیکستان

 

پارک رودکی تاجیکستان

پارک رودکی

 

پارک رودکی تاجیکستان یک مکان دیدنی  بسیار جذاب و دل‌انگیز است. همه ساله گردشگران زیادی از داخل و خارج تاجیکستان برای رفتن به این پارک زیبا برنامه‌ریزی می‌کنند. در پارک رودکی می‌توانید مجسمه‌های رنگی متعلق به افراد برجسته تاریخ همچون رودکی را ببینید. اگر فصل‌های بهار و تابستان را برای سفر به تاجیکستان انتخاب کنید. می‌توانید جلوه‌ای بسیار زیبا از گل‌ها و درختان سرسبز داخل این پارک را تماشا کنید. در گذشته این پارک با نام لنین شناخته می‌شد. در پارک رودکی مجسمه‌های رنگی خاص که در کنار درختان قرار دارند، توجه هر گردشگر و بازدید کننده‌ای را به خود جلب می‌کنند.

 

دریاچه علاالدین در تاجیکستان

 

دریاچه علاالدین در تاجیکستان

دریاچه علاالدین

 

دریاچه علاالدین یکی دیگر از زیبا‌ترین دریاچه‌ها در جهان است که در سفر به تاجیکستان نباید آن را نادیده بگیرید. آب‌های زلال و نقره‌ای دریاچه علاالدین زیبایی وصف‌نشدنی دارد. آب و هوای این منطقه بسیار مناسب است. به طوری که می‌توانید در این دریاچه به شنا  و تفریح بپردازید. در اطراف این دریاچه درختان سرسبزی را می‌بینید که در واقع یک جنگل کوچک را در مجاورت دریاچه علاالدین ایجاد کیده‌اند. این جنگل طبیعی کوچک زیبایی دریاچه را دوچندان کرده است.

 

سالن باله تاجیکستان

 

سالن باله تاجیکستان

سالن باله

 

سالن باله در واقع یکی از جذابیته‌های فرهنگی سفر به تاجیکستان است. در این سالن کنسرت‌های جذاب باله و اپرا‌های زیبا برگزار می‌شوند. شما باید حتما از این مکان بازدید کرده و در کنسرت‌های آن شرکت کنید. در سالن باله همچنین رقص و تئاتر اجرا می شود. این سالن فرهنگی در تاجیکستان یک فضای بسیار مناسب برای خانواده‌ها است. یعنی شما می‌توانید به همراه همسر و فرزندان و دیگر اعضای خانواده در این سالن حضور پیدا مرده و خاطرات فراموش‌نشدنی را از حضور در این مکان ثبت کنید.

 

کوهستان‌های تاجیکستان

 

کوهستان‌های تاجیکستان

کوهستان‌های تاجیکستان

 

کوهستان‌های زیبا و مرتفع از جمله جذابیت‌های دیگری است که در سفر به تاجیکستان به هیچ عنوان نباید از قلم بیندازید. اگر از علاقه‌مندان به کوه‌نوردی باشید، این جاذبه‌های طبیعی در تاجیکستان می‌توانند امکان تفریح در طبیعت زیبا را برای شما فراهم کند.

صعود به قله‌های این کشور و پیاده‌روی در جاده‌ها و مسیر‌های روح‌بخش، جزو جاذبه‌های طبیعی منحصر به فردی هستند که آن‌ها را فقط در کشور تاجیکستان پیدا خواهید کرد.

 

 

 

بهترین هتل های تاجیکستان کدام‌اند؟

اقامت در کشور تاجیکستان یک تجربه رویایی برای گردشگران جهانی محسوب می‌شود.‌ چراکه در زمان اقامت در این کشور پر نقش و نگار با تاریخ بسیار قدیمی، جاذبه‌های زیادی پیدا می‌شود که می‌توانید به بازدید آن‌ها بروید. همچنین می‌توانید از تفریح در طبیعت لذت ببرید. اما برای اقامت در تاجیکستان نیاز به یک اقامت‌گاه مناسب با امکانات قابل قبول خواهید داشت. برای این منظور، قصد داریم در این بخش چند مورد از بهترین هتل‌های تاجیکستان را معرفی کنیم تا برای اقامت هیچ مشکلی نداشته باشید.

 

هتل شرایتون تاجیکستان

 

هتل شرایتون تاجیکستان

هتل شرایتون

 

هتل ۵ ستاره شرایتون یکی از اقامت‌گاه‌هایی است که در پایتخت کشور تاجیکستان واقع شده است. این هتل دسترسی خوبی به فرودگاه شهر دوشنبه دارد. در هتل شرایتون شما می‌توانید خدمات کم‌نظیری را دریافت نمایید. با پرداخت هزینه بیشتر امکان اقامت در اتاق‌هایی با امکانات بسیار بالا را دارید. هتل شرایتون دارای استانداردهای جهانی بوده و خدمات بسیار خوبی به افراد ارائه می‌دهد. با اقامت در هتل شرایتون می‌توانید مطمئن باشید که لحظات جذابی را در کشور تاجیکستان سپری خواهید کرد.

 

هتل کاخ لوته در تاجیکستان

 

هتل کاخ لوته در تاجیکستان

هتل کاخ لوته

 

هتل ۴ ستاره کاخ لوتن یکی دیگر از هتل‌هایی است که در سفر به تاجیکستان، می‌توانید در آن اقامت کنید. امکانات هتل کاخ لوت  بسیار بالاست. برای مثال یک مکان مخصوص سرگرمی در این هتل وجود دارد که کودکان می‌توانند در آن مشغول بازی شوند. همچنین وجود رستوران‌های مجلل و اتاق‌های مخصوص کسب و کار و استخر، جزو امکاناتی هستند که این هتل را که از جمله اقامت‌گاه های شهر دوشنبه است، از دیگر هتل‌ها متمایز می‌کند. معماری ساختمان آن نیز از مواردی است که جلب توجه می‌کند. این هتل با سبک معماری قدیمی بنا شده است. در محوطه  آن چیزی جز سرسبزی و زیبایی نمی‌بینید.

 

هتل ۵ ستاره تاجیکستان

در سفر به تاجیکستان، یک اقامتگاه خاص با امکانات باور نکردنی، نیازهای اقامتی و تفریحی شما را برطرف می‌کند. در این هتل هر چیزی که فکرش را بکنید، از رستوران و استخر گرفته تا شهر بازی، را در خود دارد. بنابراین یک اقامت‌گاه مناسب برای گذراندن تعطیلات در تاجیکستان است.

 

روش های سفر به کشور تاجیکستان

 

روش های سفر به کشور تاجیکستان

 

سفر به تاجیکستان به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید هم به صورت زمینی و هم هوایی به این کشور خاص سفر کنید. اما باید بدانید که سفر به روش هوایی مناسب‌ترین راه است. چون در صورت سفر زمینی باید یک مسافت چند روزه را طی کنید که با در نظر گرفتن وقفه‌هایی که در طول مسیر دارید می‌توان گفت که سفرتان حدود یک هفته طول می‌کشد. اما سفر از راه هوایی با در نظر گرفتن توقف‌های احتمالی حداکثر ۲۴ ساعت به طول خواهد انجامید. برای سفر هوایی علاوه بر سفر مستقیم از ایران چند راه وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید پس از پرواز به مسکو پایتخت روسیه، و توقف چند ساعته در آن‌جا، با یک پرواز دیگر به تاجیکستان سفر کنید. راه دیگر این است که از طریق هواپیما به دبی رفته و در نهایت از آنجا به تاجیکستان بروید. لازم به ذکر است هواپیمایی وارش هفته ای یک پرواز از تهران به مقصد دوشنبه و هفته ای یک پرواز از مشهد به مقصد تاجیکستان دارد.

 

هزینه زندگی در تاجیکستان چگونه است؟

 

هزینه زندگی در تاجیکستان چگونه است؟

 

هزینه‌های زندگی در کشور تاجیکستان تقریبا با هزینه‌های ایران برابر است. البته ناگفته نماند که این هزینه‌ها بستگی به عواملی دارد که می‌توانند مخارج شما در سفر به تاجیکستان را افزایش یا کاهش دهند. اگر شما در هتل‌های لوکس و مجلل با امکانات پذیرایی بالا اقامت کنید، طبیعتا باید هزینه‌های بسیار بیشتری در مقایسه با هتل‌های معمولی پرداخت نمایید. هزینه حمل و نقل شما هم با توجه به میزان جا به جایی و تحرک  در بین شهر‌های مختلف تعیین می‌شود.

 

نتیجه گیری

تاجیکستان یکی از مقاصد گردشگری جذاب در آسیای مرکزی به شمار می‌رود. ویزای این کشور با ویزای آذربایجان و دیگر کشور‌های مانند آن در منطقه، برابری می‌کند. اگر از عاشقان طبیعت هستید و دوست دارید در کوه‌ها و جنگل‌های انبوه به کوهنوردی و پیاده‌روی بپردازید، حتما به تاجیکستان سفر کنید. بازدید از شهر‌های مدرن و زیبای این کشور با سبک معماری مشابه اروپایی، از جمله جذابیت‌های شهری سفر به تاجیکستان به حساب می‌آید. سفر به این کشور در فصل‌های گرم با تجربه‌های بسیار شیرینی همراه خواهید. بود.

3 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *