خانه
بلاگ
حساب کاربری

جاهای دیدنی پوکت؛ از سواحل بکر تا معابد کهن

جاهای دیدنی پوکت؛ از سواحل بکر تا معابد کهن
تاریخ انتشار: 1403/2/30

جزیره پوکت یکی از مکان‌های توریستی تایلند به شمار می‌رود که جذابیت‌ها و زیبایی‌های منحصربه‌فرد آن باعث شده تا سالانه گردشگران بسیاری با اخذ ویزای تایلند، به این جزیره سفر کنند. جاهای دیدنی پوکت به‌قدری زیاد است که در طول یک اقامت کوتاه‌مدت نمی‌توان به سراغ همه آن‌ها رفت. اگر به‌تازگی برای دریافت ویزا اقدام کرده‌اید و می‌خواهید سفری گردشگری به این جزیره زیبا و منحصربه‌فرد داشته باشید، لازم است که قبل از سفر خود نسبت به جاهای گردشگری پوکت اطلاعات لازم را به دست آورید. اگر می‌خواهید هر چه زودتر با مکان‌های دیدنی پوکت آشنا شوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ساحل آزاد (Freedom Beach)

ساحل آزاد (Freedom Beach)

Freedom Beach

طبیعت بکر و دست‌نخورده این ساحل باعث شده تا موردتوجه گردشگران قرار گیرد. البته دورتر بودن ساحل آزاد نسبت به جزیره، دسترسی به آن را سخت‌تر کرده است. اگر علاوه بر تماشای زیبایی‌های چشم‌نواز به دنبال مکانی برای آرامش هستید، ساحل آزاد می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

ساحل کاتا (Kata Beach)

ساحل کاتا (Kata Beach)

Kata Beach

اگر به‌تازگی تور خارجی خود یه پوکت را تهیه کرده‌اید، حتماً بازدید از ساحل کاتا را در برنامه گردشگری خود قرار دهید. این ساحل رویایی پوشیده از تپه‌های سرسبز، درختان دم‌اسبی و نخل است و گردشگرانی را از نقاط مختلف جهان به خود جذب می‌کند. زیبایی‌های این ساحل شما را مات خود خواهد کرد. می‌توانید در کنار مشاهده طبیعت زیبای این ساحل، ساعاتی را به گرفتن حمام آفتاب مشغول شوید. هر زمانی هم احساس کردید که انرژی شما ازدست‌رفته است و به نوشیدنی یا غذا احتیاج دارید، سری به غرفه‌های کنار ساحل بزنید و از خوراکی‌های خوشمزه و نوشیدنی‌های لذیذ آن‌ها برای خود سفارش دهید.

فانتاسی (Fantasea)

فانتاسی (Fantasea)

Fantasea

یکی دیگر از جاهای توریستی پوکت که می‌تواند شما را مجذوب خود کند و حتماً باید زمانی را برای بازدید از آن اختصاص دهید، پارک فانتاسی است. این پارک شامل سرگرمی‌های مهیج و غذاهای متنوع می‌شود. پارک فنتاسی را بر اساس فرهنگ کشور تایلند ساخته‌اند و همین مسئله باعث شده تا جزو گشت روزانه و شبانه در تور پوکت قرار داشته باشد.

ساحل سورین (Surin beach)

ساحل سورین (Surin beach)

Surin beach

بیشترین جاهای توریستی پوکت را سواحل زیبای آن تشکیل می‌دهند. ساحل سورین یکی از زیباترین سواحل تایلند به شمار می‌رود که راه‌رفتن روی شن‌های سفید آن و تماشای آب‌های زلالش، حس بسیار لذت‌بخشی را به شما منتقل خواهد کرد. زیبایی منحصربه‌فرد این ساحل باعث شده تا در میان ثروتمندان دنیا بسیار مشهور باشد. ازاین‌رو امکانات موجود در این ساحل، قیمت بسیار بالایی دارند. شما در کنار لذت‌بردن از آرامش ساحل می‌توانید سری به رستوران‌های شیک و استراحتگاه‌های لوکس آن بزنید.

بازار واکینگ استریت (Walking Street Market)

بازار واکینگ استریت (Walking Street Market)

Walking Street Market

از دیگر جاهای گردشگری پوکت می‌توان به بازار واکینگ استریت اشاره کرد. این بازار در شهری قدیمی با اسم لاردیای قرار گرفته است. گشت‌وگذار در این بازار، حال و هوای خوبی را به شما منتقل می‌کند. حتماً برای صرف غذاهای سنتی و بازدید از صنایع‌دستی و سوغاتی‌های تایلند، بازدید از این بازار را در برنامه تفریحی خود قرار دهید.

پناهگاه فیل‌ها (Phuket Elephant Sanctuary)

پناهگاه فیل‌ها (Phuket Elephant Sanctuary)

Phuket Elephant Sanctuary

مگر می‌شود به تایلند سفر کرد، اما به سراغ فیل‌های آن نرفت؟ فیل به‌عنوان حیوان ملی تایلند شناخته می‌شود و اغلب در نمایش‌های ملی، از فیل‌ها استفاده می‌کنند. در پناهگاه فیل‌ها از آن‌ها محافظت می‌کنند و اگر آسیبی ببینند، آن‌ها را مداوا خواهند کرد. پیشنهاد می‌کنیم با رفتن به جزیره پوکت بازدید از پناهگاه فیل‌ها را از دست ندهید. تماشای فیل‌ها، غذادادن به آن‌ها و لمسشان می‌تواند حس خوشایندی برای شما به دنبال داشته باشد.

معبد جوی توی (Jui Tui Shrine)

معبد جوی توی (Jui Tui Shrine)

Jui Tui Shrine

این معبد زیبا یکی از معابد چینی است که مجسمه‌های زیبای خدایان چین را در آن قرار داده‌اند. معماری زیبای این بنا ارزشش را دارد که حداقل برای یک‌بار هم که شده، برای بازدید از آن اقدام کنید. این معبد از معروف‌ترین معابد تایلند است که طراحی ویژه‌ای نسبت به دیگر معابد دارد و هر سال جشنواره گیاه‌خواری را در آن برگزار می‌کنند.

ساحل کاتا نوی (Kata Noi Beach)

ساحل کاتا نوی (Kata Noi Beach)

Kata Noi Beach

از دیگر سواحل دیدنی پوکت می‌توان به ساحل کاتا نوی اشاره کرد که زیبایی آن باعث جذب گردشگران زیادی از سراسر دنیا شده است. کل این ساحل کوچک با درختان سرسبز پوشیده شده و دریایی فیروزه‌ای و زیبا آن را احاطه کرده است.

مجسمه بزرگ بودا (Big Buddha Statue)

مجسمه بزرگ بودا (Big Buddha Statue)

Big Buddha Statue

بیشتر مردم تایلند را بودایی‌ها تشکیل می‌دهند و به دلیل رسم خود، مجسمه‌های زیبایی از خدایان خود می‌سازند. مجسمه بزرگ بودا در جزیره پوکت از دیگر مکان‌های دیدنی پوکت است که روی تپه‌های ناکر بین کاتا و چالونگ قرار دارد. این مجسمه زیبا را از سنگ مرمر و به ارتفاع ۴۵ متر ساخته‌اند. شما با قرارگرفتن روی تپه‌های ناکر می‌توانید دیدی ۳۶۰ درجه نسبت به کل شهر داشته باشید.

مجمع‌الجزایر فی فی (Phi Phi Islands)

مجمع‌الجزایر فی فی (Phi Phi Islands)

Phi Phi Islands

مجمع‌الجزایر فی فی موردتوجه گردشگران زیادی قرار دارد و از شش جزیره زیبا تشکیل شده است. این منطقه در فاصله ۴۶ کیلومتری پوکت قرار داشته و بازدید از آن، حس خوب فوق‌العاده‌ای را به همراه دارد. صخره‌های آهکی و آب زلال این مجمع‌الجزایر، آن را به یکی از دیدنی‌های پوکت تبدیل کرده است.

جمع بندی: سفری رویایی در پوکت

پوکت، مروارید دریای اندامان، با سواحل بکر، معابد کهن، و طبیعت سرسبز، مقصدی ایده‌آل برای سفری خاطره‌انگیز است. از غارنوردی و قایق‌سواری تا شکم‌گردی و خرید، پوکت برای هر سلیقه‌ای جاذبه‌ای دارد.

بهترین زمان سفر به پوکت، ماه‌های خنک و آفتابی بین دسامبر تا آوریل است. هتل‌ها و ریزورت‌های متنوع، امکان اقامتی متناسب با بودجه شما را فراهم می‌کنند.

با کمی برنامه‌ریزی، سفری منحصر به فرد به پوکت را رقم بزنید و خاطرات خوش آن را تا همیشه در ذهن خود ثبت کنید. شما تابحال تجربه رزرو تور و سفر به این جزیره خارق‌العاده را داشته‌اید؟

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *