خانه
بلاگ
حساب کاربری

جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد
تاریخ انتشار: 1403/2/30

اگرچه اکثر مسافران مشهد برای ادای احترام به خدمت امام رضا (ع) مشرف می‌شوند. اما اکثر آن‌ها می‌خواهند بدانند جاهای دیدنی مشهد به‌غیراز حرم کجاها هستند و در فصل‌های مختلف از کدام جاذبه‌های گردشگری مشهد می‌توانند دیدن کنند. مجله گردشگری توریک برای شما عزیزان فهرست کاملی از بهترین جاهای دیدنی مشهد آماده کرده‌ایم.

جاهای دیدنی مشهد؛ اماکن مقدس و مذهبی

بهترین جاهای دیدنی مشهد را می‌توانید از بین اماکن مذهبی، مسجدهای تاریخی، آرامگاه بزرگان و جاهای تفریحی و گردشگری مشهد پیدا کنید. بیشتر اماکن مقدس در نزدیکی حرم قرار دارند. اما برخی از جاهای دیدنی و تفریحی هم هستند که فاصله زیادی تا مرکز شهر دارند. بنابراین خودتان را برای یک سفر طولانی و پربار آماده کنید. زیرا قصد داریم به گوشه و کنار مشهد سر بزنیم و شما را با تمام این مکان‌ها آشنا کنیم.

در میان اماکن مقدس تعداد زیادی مسجد، آرامگاه و مقبره بزرگان وجود دارند که جزو اماکن تاریخی هم محسوب می‌شوند. از مساجد معروفی چون گوهر شاد گرفته تا آرامگاه بزرگان و عالمان مذهبی همه در لیست ما قرار می‌گیرند. فهرست این مکان‌های دیدنی مشهد را برای مدریت هزینه سفر به مشهد می‌توانید در ادامه مشاهده نمایید.

حرم مطهر امام هشتم شیعیان

حرم امام رضا (ع)، در مرکز شهر مقدس مشهد، قرار دارد. این مکان معنوی، زیبایی‌های فراوانی را در خود جای‌داده است که باعث لذت و شگفتی زائران می‌شود. داخل حرم نیز زیبایی‌های بسیاری وجود دارد که شامل آیینه‌کاری‌های هنرمندانه، درهای با نقوش اسلیمی و صحن‌هایی باصفا می‌شود. همچنین، وجود مقبره‌هایی از افراد برجسته نظیر شیخ بهایی داخل این حرم امکان بازدید از آن‌ها پس از زیارت را برای زائران فراهم می‌آورد.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، مشهد

مسجد گوهر شاد

یکی از جاذبه‌های دیدنی معروف مشهد، مسجد گوهرشاد است؛ که در نزدیکی حرم امام رضا (ع) واقع شده است. این مسجد، به‌عنوان یکی از آثار تاریخی از دوران تیموری شناخته می‌شود. گنبد مسجد گوهرشاد با ارتفاع ۴۱ متر و مناره‌هایی به ارتفاع ۴۳ متر، جلوه‌ای چشمگیر دارد. ایوان مقصوره این مسجد، تابلوهای هنرنمایی از دوره تیموری را به نمایش می‌گذارد. کتیبه‌های بایسنقر نیز از جمالی فراوان در این مسجد برخوردارند. همچنین، کاشی‌کاری‌های زیبا و دل‌نشین این ایوان، به تماشایی‌تر شدن این مکان می‌افزاید.

آدرس و لوکیشن: استان خراسان رضوی، مشهد، جنوب حرم مطهر رضوی

گنبد سبز

یکی از مکان‌های دیدنی مشهد که جزو اماکن مقدس محسوب می‌شود و فاصله کمی تا حرم امام رضا علیه‌السلام دارد، گنبد سبز است. این گنبد متعلق به شیخ محمد مؤمن عارف استرآبادی بوده و به خاطر رنگ آبی مایل به سبزش به گنبد سبز معروف شده است. نقاشی‌های بسیار زیبا و تزیینات هنرمندانه این گنبد ارزش یک بار دیدن را دارد.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، مشهد، خیابان آخوند خراسانی

مسجد ۷۲ تن

مسجد ۷۲ تن در سال ۸۵۵ هجری قمری ساخته شده و روایت‌های متعددی درباره سازنده‌های این مسجد وجود دارد. بعضی افراد معتقدند که امیر غیاث‌الدین شاه ملک تیموری در این مسجد به خاک سپرده شده است. اما معماری و کاشی‌کاری‌های بسیار زیبای آنجایی برای تفکر به سازنده‌های این مسجد باقی نمی‌گذارد. پس حتماً سری به مسجد ۷۲ تن هم بزنید.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، مشهد، خیابان خسروی، ابتدای بازار بزرگ

آرامگاه پیر پالاندوز

یکی از جاهای دیدنی نزدیک حرم آرامگاه پیر پالان دوز است. محمد عارف عباسی در این مکان به خاک سپرده شده و بنای این عمارت ازنظر هنری بسیار باارزش است. کاشی‌های فیروزه‌ای‌رنگ و آجرهای زیبایی که برای ساخت آن به‌کاررفته، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

آدرس و لوکیشن: استان خراسان رضوی، مشهد، خیابان نواب صفوی، ضلع شرقی حرم امام رضا

کلیسای مسروپ مقدس

کلیسای مسروپ مقدس یکی از مکان‌های دیدنی مشهد است که برای افرادی که به تاریخ مسیحیان علاقه دارند، بسیار جذاب است. این کلیسا در سال ۱۹۴۱ ساخته شده است و وسعت آن نزدیک به ۳۰۰ مترمربع است. گنبدهای مخروطی شکل و صلیب‌های کوچک روی آن‌ها از فاصله دور هم به چشم می‌خورند. بنابراین اگر سری به خیابان جانباز زدید، حتماً از این کلیسا هم دیدن کنید.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، مشهد، میدان ۱۰ دی

گنبد خشتی

گنبد خشتی در دوران تیموریان ساخته شده و ساخت آن تا دوران صفوی و قاجار هم ادامه داشته است. بنابراین این گنبد راوی دوره‌های تاریخی متفاوتی است. گفته می‌شود یکی از نوادگان امام موسی بن جعفر یعنی سید محمد در این مکان دفن شده و جزو مکان‌های مذهبی و مقدس مشهد محسوب می‌شود. بد نیست بدانید که این گنبد خشتی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، مشهد، میدان طبرسی

جاهای دیدنی مشهد؛ پارک‌ها و طبیعت بکر مشهد

در شهر مشهد پارک‌های بسیار زیبا و سرسبزی وجود دارند که مسافران می‌توانند در آنجا تفریح کنند یا برای شب در این پارک‌ها چادر بزنند. البته در همه پارک‌ها امکان چادر زدن وجود ندارد. اما در اغلب این بوستان‌ها امکانات رفاهی برای مسافران فراهم شده است. طبیعت بکر اطراف مشهد نیز برای مسافران جذابیت خاصی دارند. به همین خاطر در این قسمت درباره پارک‌ها، بوستان‌ها و طبیعت زیبای اطراف صحبت می‌کنیم.

کوه سنگی مشهد

کوهسنگی

پارک کوهسنگی مشهد یکی از مکان‌های تفریحی و معروف است که از سال ۱۳۱۰ تاکنون در شهر مشهد ساخته شده است. محل قرارگیری این پارک جزو مناطق ییلاقی خراسان رضوی محسوب می‌شود. جاذبه‌های بسیاری در این پارک برای مسافران وجود دارد. خوبی پارک کوهسنگی این است که در نزدیکی فرودگاه هاشمی نژاد قرار دارد.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، مشهد، بلوار کلانتری، انتهای خیابان کوهسنگی

پارک وکیل آباد

پارک وکیل آباد مشهد نیز یکی از پارک‌های بسیار زیبا و خوش آب‌وهوا است که به خاطر عبور رودخانه‌ای بسیار زیبا از داخل آن و داشتن درختان سرسبز و کهن‌سال، جزو پارک‌های پرطرفدار مشهد محسوب می‌شود. وسعت این پارک ۲۶۰ هزار مترمربع است.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، مشهد، منطقه ۹، بزرگراه وکیل آباد

باغ وحش وکیل آباد

اغلب ایرانی‌ها از باغ وحش مشهد یک خاطره خوش دارند. زیرا باغ وحش مشهد جز اولین باغ وحش‌های کشور است. این باغ وحش که در انتهای بلوار و نزدیکی باغ وکیل آباد ساخته شده، محل زندگی گونه‌های متنوع جانوری و پرندگان است. ساعت بازدید از این باغ وحش نیز ۸: ۳۰ دقیقه صبح تا ۴ بعدازظهر است. در باغ وحش امکانات متعددی مانند پارکینگ، رستوران، کافه، بوفه، سرویس‌های بهداشتی، استودیو عکاسی و … وجود دارد.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، جنب باغ وکیل آباد

چالیدره مشهد

اگر به این فکر می‌کنید که پس از زیارت‌ نیاز به استراحت دارید، بعد از دیدن جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد سری هم به طبیعت اطراف بزنید. توصیه ما به شما این است که حتماً به‌طرف غرب مشهد بروید و چند ساعتی را در چالیدره بمانید. این منطقه دیدنی و توریستی تمام امکانات رفاهی مورد نیاز برای مسافران را دارد. می‌توانید در دریاچه بزرگ چالی دره قایق سواری کنید و یا از تله سیژ چالیدره استفاده کنید و مناظر زیبای زیر پایتان را تماشا کنید. امکانات متعددی مانند بانجی جامپینگ، برج گردان، زیپ لاین، ماهیگیری، رستوران، کافی‌شاپ و … نیز در این منطقه وجود دارد.

آدرس و لوکیشن: مشهد، طرقبه، کیلومتر ۲ جاده نقندر، چالیدره

طرقبه مشهد

طرقبه مشهد

طرقبه از جاهای معروف و دیدنی مشهد است که به خاطر داشتن آب‌وهوای بسیار عالی، زبانزد خاص و عام است. قرار گرفتن کافه‌ها و رستوران‌های متعدد در این منطقه نیز یکی دیگر از دلایل شهرت طرقبه است. در این منطقه باغ وحش، مجتمع سوارکاری، پیست اسکی، مجتمع ورزشی و مراکز خرید وجود دارد.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، شهرستان طرقبه، شاندیز، طرقبه

پارک ملت مشهد

اگر می‌خواهید به یک پارک زیبا و خوش آب‌وهوا بروید که شهربازی هم برای بچه‌ها دارد، پارک ملت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. چرخ و فلک بزرگ این پارک، سورتمه، اسکیت برد و اسکای فلایر جزو امکانات موجود در این پارک زیبا هستند.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، مشهد، بلوار وکیل آباد

غار مغان مشهد

غار مغان مشهد جزو جاهایی است که باید یک روز کامل برای دیدن آن در نظر بگیرید. این غار بیشتر در فصل بهار و تابستان قابل دیدن است. ممکن است دو ساعت طول بکشد تا بخواهید تمام قسمت‌های آن را ببینید. البته اگر می‌ترسید و از ماندن در جاهای بسته مضطرب می‌شوید، دیدن این غار را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی؛ ۳۵ کیلومتری مشهد، جنوب روستای مغان

جنگل جیغ مشهد

جنگل جیغ مشهد یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی اطراف مشهد است که به خاطر داستان‌های عجیب‌وغریبش شهرت بسیاری پیدا کرده است. اگر می‌خواهید سر از راز جنگل جیغ دربیاورید و بدانید که چه چیزی باعث شنیدن صداهای ترسناک و جیغ مانند می‌شود، حتماً یک روز وقت بگذارید و برای دیدن جنگل جیغ به روستای سر برج در ۳۲ کیلومتری مشهد بروید. مردم محلی داستان‌های زیادی درباره صداهای جیغ مانند تعریف می‌کنند. اما به‌تازگی مشخص شده که دلیل شنیدن صدای جیغ در این جنگل نوعی جانور بسیار ریز است که محلی‌ها به آن چز می‌گویند.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، جنوب مشهد، بخش طرقبه، دهستان طرقبه، روستای سر برج

باغ گیاه شناسی مشهد

باغ گیاه شناسی مشهد یکی از پرطرفدارترین باغ‌های کشور است که مساحتی حدود ۴۵ هزار مترمربع دارد. انواع گونه‌های گیاهی در این باغ نگهداری می‌شوند. شما می‌توانید از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب از این پارک دیدن کنید.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، بلوار جمهوری اسلامی، حد فاصل چهارراه مقدم و میدان غدیر

باغ ملی مشهد

باغ ملی مشهد اولین پارکی بوده که در این شهر تأسیس شده و در حال حاضر به خاطر داشتن درختان قدیمی خود، مناظر بسیار شگرفی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. این پارک دارای امکانات ورزشی، زمین بازی کودکان و امکانات رفاهی برای مسافران است. البته معمولاً به خاطر نداشتن پارکینگ مسافران علاقه چندانی برای دیدن این پارک نشان نمی‌دهند. زیرا خیابان‌های اطراف پارک هم معمولاً شلوغ هستند. بنابراین اگر قصد دارید باغ ملی مشهد را از نزدیک ببینید از قبل فکری برای جای پارک خودروتان بکنید.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، خیابان امام خمینی، امام خمینی ۲۵، روبروی خیابان جنت

مجموعه باغ خونی

باغ خونی نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد است که به خاطر قدمت خود شهرت زیادی دارد. این باغ مربوط به دوره قاجار است و نام آن نیز به خاطر وجود یک خان یا چشمه در این باغ معروف به باغ خونی شده است. زمانی که مردم مشهد در مسجد گوهرشاد تحصن کرده بودند، روس‌ها این باغ را به توپ بستند و عمارت باشکوهش را نیز خراب کردند. اما هنوز هم یکی از جاذبه‌های دیدنی و مکان‌های بسیار زیبا در مشهد است.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، مشهد، شمال شرقی میدان بسیج، نزدیک خیابان نواب صفوی

جاهای دیدنی مشهد

بند گلستان مشهد

سد زیبایی که روی رودخانه گلستان در استان خراسان رضوی قرار دارد به بند گلستان معروف است. این سد قدمتی ۵۰۰ ساله دارد و یکی از جاهای تفریحی اطراف مشهد محسوب می‌شود. اگر با خانواده به مشهد سفر کرده‌اید، بهترین مکان برای تفریحات دوستانه و خانوادگی بند گلستان، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های اطراف آن است.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، ۸ کیلومتری غرب مشهد

بوستان سنگی کمر مقبولا

کمر مقبولا یک بوستان بسیار قدیمی است که به خاطر وجود نقش و نگارهای قدیمی روی صخره‌های آن و داشتن معادن تاریخی، ارزش بسیار زیادی دارد. این بوستان دارای سنگ‌های آتش‌فشانی و دشت‌های بسیار بزرگ و سرسبزی است که علاوه بر طبیعت گردان برای باستان شناسان و مسافران عادی هم جذابیت زیادی دارد.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، ۳ کیلومتری شمال شهر طرقبه

درخت سرو کهن‌سال روستای باغ فراگرد

درخت سرو کهن‌سالی که در روستای فراگرد استان خراسان قرار گرفته، محلی است برای برآوردن آرزوها. بنابراین اگر شما هم به این داستان‌ها علاقه دارید و می‌خواهید با بستن پارچه‌های رنگارنگ روی یک درخت به آرزوهایتان برسید به روستای باغ فراگرد سری بزنید. بهتر است از نزدیک این درخت قدیمی را ببینید که عمر آن ز سال ۱۳۵ تا ۱۰۸۲ تخمین زده می‌شود.

آدرس: خراسان رضوی، مشهد، بخش مرکزی دهستان تبادکان، روستای باغ فراگرد

سد کارده

سد کارده مشهد در کنار یک دریاچه بسیار زیبا قرار گرفته و جزو مکان‌های خوش آب‌وهوا و سرسبز مشهد است. افرادی که به دنبال یک محل برای استراحت و تفریح خانوادگی می‌گردند، می‌توانند از سد کارده و دریاچه زیبایش دیدن کنند.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، ۴۲ کیلومتری شمال مشهد، روستای کارده

چشمه گراب

چشمه گراب مشهد یکی دیگر از جاهای دیدنی است که به خاطر داشتن خواص دارویی بین محلی‌ها شناخته شده است. این چشمه آتش‌فشانی دارای چندین چشمه متعدد است و هرساله پذیرای بسیاری از افرادی است که به خاطر بهبود زخم‌ها و بیماری‌های پوستی خود به این منطقه سفر می‌کنند.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، مشهد، ۵۰ کیلومتری جنوب شهر مشهد، 1 کیلومتری جنوب آزادراه مشهد، باغچه

آبشار آبگرم کلات

آب گرم کلات و آبشار زیبایش ۷۵ کیلومتر تا شهرستان کلات فاصله دارد. این مکان بهشت طبیعت گردان است و اگر بخواهید آبشار آنجا را از نزدیک ببینید باید یک ساعتی را در طبیعت پیاده‌روی کنید. اما این آبشار آب گرم می‌تواند خستگی راهی که رفته‌اید را از تنتان به درکند! توصیه می‌کنیم حتماً از یک راهنمای محلی برای رفتن به آبشار کمک بگیرید و یک روز کامل را هم باید برای دیدن آبشار و جاذبه‌های طبیعی اطرافش در نظر بگیرید.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، ۷۵ کیلومتری شهرستان کلات، روستای آبگرم

پارک مینیاتوری مشهد

پارک مینیاتوری مشهد جزو مراکز تفریحی است که هم طبیعت سرسبزی دارد، هم به خاطر داشتن ماکت‌های بسیار کوچک از جاهای دیدنی ایران، برای گردشگران جذابیت زیادی دارد. این پارک دارای زمین بازی کودکان، مسیر پیاده‌روی، کافی‌شاپ، پیست ماشین کنترلی و قطار ریلی است.

آدرس و لوکیشن: استان خراسان رضوی، بلوار الهیه، بلوار سجادیه، نبش سجادیه ۲۶

دره آل مشهد

شاید از شنیدن نامه دره آل وحشت کنید. اما اگر بدانید که این دره چقدر سرسبز و زیبا است و چه طبیعت بکری انتظار شما را می‌کشد، ترس را فراموش می‌کنید. دره آل یکی از جاهای دیدنی مشهد در فصل بهار و تابستان است. البته بهتر است حتماً یک راهنمای محلی بگیرید و تجهیزات کافی برای رفتن به این دره همراه داشته باشید.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، ۴۵ کیلومتری شمال شرقی مشهد، نزدیک کلات، نزدیک روستای آل

روستا و آبشار اخلمد

آبشار اخلمد که در روستایی به همین نام قرار گرفته درواقع یک منطقه ییلاقی بسیار خوش آب‌وهوا است که هرچه از زیبایی آن بگوییم، کم گفته‌ایم. اگر می‌خواهید چند ساعتی را از شهرهای شلوغ و پرسروصدا فاصله بگیرید. پیشنهاد ما به شما روستای اخلمد است.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، شمال غربی مشهد، شهرستان چناران، روستای اخلمد

چشمه گیلاس

چشمه پر آب گیلاس که در روستای گیلاس قرار گرفته همیشه پر آب است. پس این چشمه مناسب تمام فصول است. عمق این چشمه نیز حدود 5 متر است و طبیعت بسیار زیبایی دارد.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، ۵۰۰ کیلومتر مانده تا شمال مشهد، ۲۵ کیلومتری چناران، روستای چشمه گیلاس

باغ نادری

باغ نادری مشهد یک محوطه بسیار زیبا و سرسبز است که در اطراف آرامگاه نادرشاه افشار قرار گرفته است. در این باغ، فضای سبز، فروشگاه هنرهای دستی و یک موزه قرار گرفته است. البته آرامگاه نادرشاه افشار نیز در همین باغ قرار دارد.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، مشهد، خیابان شیرازی، ضلع شمال غربی چهارراه شهدا، باغ موزه نادری

فردوسی مشهد

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی مشهد است که اغلب مسافران حتماً سری به آنجا می‌زنند. این آرامگاه که در نزدیکی شهر توس قرار گرفته، ۳۰ کیلومتر تا مشهد فاصله دارد. آرامگاه فردوسی بسیار زیبا است و گردشگران می‌توانند از موزه و بازارهای اطراف آنجا دیدن کنند. این روزها دیگر به خاطر قرار گرفتن آرامگاه استاد شجریان در این باغ زیبا، افراد بسیاری به شهر توس سر می‌زنند.

آدرس و لوکیشن: استان خراسان رضوی، شهر توس، انتهای بلوار بهارستان

آرامگاه نادرشاه افشار

آرامگاه نادرشاه افشار یا همان باغ نادری، محل دفن نادرشاه افشار است. یک آرامگاه کوچک و بسیار ساده در این محل برای پادشاه و بنیان‌گذار سلسله افشاری ساخته شده که در کنار آن یک موزه هم قرار دارد.

آدرس و لوکیشن: خراسان رضوی، مشهد، خیابان شیرازی، شمال غربی چهارراه شهدا

آرامگاه شیخ بهایی

آرامگاه شیخ بهایی در مشهد قرار گرفته است. این آرامگاه که فاصله کمی تا حرم دارد، محل خاک‌سپاری یکی از دانشمندان بزرگ و علمای ایرانی است که آثار به‌جامانده از او را می‌توانید در شهر زیبای اصفهان ببینید. آرامگاه شیخ بهایی دارای کتیبه‌های بسیار زیبا و آینه‌کاری‌های جذابی است. بنابراین دیدن آنجا خالی از لطف نیست.

آدرس: خراسان رضوی، مشهد، حرم امام رضا

جاهای تاریخی مشهد؛ سفری روحانی به دل تاریخ

درست است که اماکن دیدنی مشهد اغلب مذهبی و مقدس هستند. اما یک سری از ساختمان‌های تاریخی هم هستند که برای علاقه‌مندان به تاریخ ایران جذاب هستند. حمام‌های قدیمی، مدرسه‌های تاریخی و خانه‌های قدیمی که هر یک به‌تنهایی راوی یک داستان از دوره‌های تاریخی متفاوت هستند. این مکان‌ها عبارت‌اند از:

  • مدرسه عباس قلی خان
  • مدرسه میرزا جعفر
  • گنبد خشتی مشهد
  • حمام مهدی قلی بیک
  • آرامگاه نادرشاه افشار
  • آرامگاه شیخ بهایی
  • آرامگاه فردوسی در توس مشهد
  • برج رادکان چناران
  • چهارطاقی بازه هوره
  • خانه ملک مشهد
  • خانه داروغه
  • خانه تاریخی توکلی
  • خانه اردکانی
  • خانه کوزه کنانی
  • خانه پیشه‌وران
  • خانه وطنچی
  • خانه پریشانی مشهد

پارک ابی مشهد

جاهای دیدنی مشهد برای جوانان، مکان‌هایی پر از شور و هیجان

جاهای دیدنی مشهد برای جوانان باید پر از هیجان و شادی باشد. به همین خاطر ما در این قسمت به مکان‌هایی که برای تفریح جوانان بسیار مناسب هستند، اشاره می‌کنیم. اتاق‌های فرار، استخرها و سرزمین‌های آبی، شهربازی و کارتینگ، همه و همه مکان‌های مناسبی برای تخلیه انرژی و هیجان جوانان هستند.

  • سرزمین موج‌های آبی مشهد
  • چالی دره مشهد
  • پارک ساحلی آفتاب مشهد
  • سرزمین موج‌های خروشان مشهد
  • زیپ لاین مشهد
  • پینت بال بدون رنگ
  • سینما ماشین مشهد
  • پاتیناژ مشهد
  • کارتینگ
  • پیست اسکی شیر باد
  • اتاق فرارهای مشهد
  • تونل باد صبا مشهد

جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم

مهم‌ترین جای دیدنی مشهد، حرم مطهر امام رضا (ع) است و اغلب مسافرانی که به پابوس امام رضا مشرف می‌شوند، دوست دارند جاهای دیدنی اطراف حرم را هم از نزدیک ببینند. مهم‌ترین جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم امام رضا عبارت‌اند از:

  • مسجد گوهرشاد
  • مسجد پریزاد
  • مقبره شیخ بهایی
  • موزه آستان قدس رضوی
  • مهمانسرای حضرت
  • بازار رضا
  • مشهد مسجد ۷۲ تن
  • آرامگاه پیر پالاندوز
  • حمام مهدی قلی بیک
  • مدرسه عباس قلی خان
  • خانه تاریخی داروغه
  • خانه تاریخی توکلی

بازار اطلس مشهد

مراکز خرید مشهد؛ سفر که بدون خرید نمی‌شود!

از گذشته تاکنون در بین ما ایرانی‌ها رسم بوده که مسافران مشهد برای افراد خانواده و نزدیکان خود سوغاتی‌هایی را به‌عنوان تبرک از مشهد می‌آوردند. به همین خاطر آشنایی با مراکز خرید مشهد و بازارهایی که مناسب خرید سوغاتی هستند، برای مسافران این شهر سیاحتی زیارتی ضروری است. این مراکز خرید به بازارهای سنتی، مراکز خرید لوکس و مدرن، پاساژها و فروشگاه‌های سنتی تقسیم می‌شوند. معروف‌ترین مراکز خرید مشهد عبارت‌اند از:

  • بازار رضا
  • مرکز خرید الماس شرق
  • بازار کفش مشهد
  • مرکز خرید پروما
  • مجتمع تجاری وصال مشهد
  • پاساژ کاسپین
  • مراکز خرید مشهد نزدیک حرم
  • بازار روس‌ها مشهد
  • بازار فردوسی مشهد
  • بازار چرم مشهد در پاساژ ترنج

کلام آخر

جاهای دیدنی مشهد بسیار زیاد هستند و اگر بخواهیم تنها به چند جاذبه گردشگری اشاره کنیم، واقعاً کم‌لطفی کرده‌ایم. در این نوشتار درباره بهترین و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در داخل شهر مشهد و اطراف آن صحبت کردیم. اگر قصد خرید تور مشهد را داشته باشید، می‌توانید با خیال راحت برای سفر برنامه‌ریزی کنید. زیرا کارگزاران تور بهترین مکان‌های دیدنی مشهد در فصول مختلف را برای گشت‌وگذار مسافران انتخاب می‌کنند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *