خانه
بلاگ
حساب کاربری

به دنیای اسرارآمیز معابد تایلند، خوش‌آمدید!

به دنیای اسرارآمیز معابد تایلند، خوش‌آمدید!
تاریخ انتشار: 1402/5/16

احتمالاً بسیاری از شما نیز می‌دانید که یکی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند، معابد اسرار آمیز و شگفت انگیز است که در بسیاری از شهرهای آن دیده می‌شود. هرکدام از معابد تایلند با معماری خاص و منحصر‌به‌فردی ساخته شده‌اند و با طراحی مجسمه‌های مختلفی که در اطراف این معبدها قرار گرفته‌اند، شکل و شمایل جذابی به آن‌ها بخشیده‌اند که مورد علاقه بسیاری از گردشگران است.

اگر شما نیز قصد سفر به تایلند را دارید و علاقمندید تا تعطیلات خود را در این کشور بی‌نظیر و رویایی بگذرانید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً در طول سفر خود یکی از معابد تایلند را از نزدیک ببینید. پس در این راهنما از توریک همراه ما باشید تا برخی از جذاب‌ترین و اسرار آمیزترین معبدهای تایلند را به شما معرفی کنیم.

۱. معبد وات یاناوا (Wat Yannawa)

معبد وات یاناوا Wat Yannawa - معابد تایلند

Wat Yannawa

اگر می‌خواهید در طول سفر خود به تایلند، سرزمین شگفتی‌ها و زیبایی‌ها، در بانکوک اقامت داشته باشید، معبد Wat Yannawa یکی از زیباترین معابد تایلند است که می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز به آن دسترسی داشته باشید. با این حال این معبد برای گردشگران خارجی شناخته شده نیست و بیشتر آنها فرصت دیدن یکی از جذاب‌ترین و اسرار آمیزترین معابد تایلند را از دست می‌دهند.

در واقع چیزی که این معبد را از دیگر معابد این کشور متمایز کرده است، سالن زیارتگاه قایق شکل آن با تیرچه‌هایی است که مانند دکل‌ها طراحی شده‌اند. این معبد در سواحل رودخانه چائو فرایا و در فاصله کوتاهی از ایستگاه قطار هوایی Saphan Taksin BTS واقع شده است.

۲. معبد جهنمی وات سان سوک (Wat Saen Suk)

معبد جهنمی وات سان سوک Wat Saen Suk - معابد تایلند

Wat Saen Suk

در حالی که بیشتر معابد بودایی با مجسمه‌ها و تصاویر بودا طراحی و ساخته شده‌اند و اغلب مکانی برای آرامش و راز و نیاز هستند، اما همیشه اینطور نیست. وات سان سوک که در بنگ سان و در نزدیکی پاتایا واقع شده است، یک معبد جهنمی با تصاویر گرافیکی و مجسمه‌های ترسناک است که زندگی جهنمی گناهکاران را به تصویر می‌کشد. اگرچه بودایی‌های تایلندی به تناسخ اعتقاد دارند، اما در فرهنگ تایلند نیز تصور می‌شود که دوره‌ای بین مرگ و تولد دوباره وجود دارد که در آن روح به طور موقت در یک مکان بهشتی یا مکانی جهنمی مانند ساکن می‌شود.

معابد جهنمی بسیاری در اطراف تایلند وجود دارد که Wat Saen Suk یکی از بزرگترین و اسرار آمیزترین آنهاست. اگر شما نیز ویزای تایلند خود را دریافت کرده‌اید و قصد سفر به این کشور توریستی را دارید، بازدید از این معبد را از دست ندهید!

۳. معبد نقره‌ای وات سریسوفان (Wat Srisuphan)

معبد نقره ای وات سریسوفانWat Srisuphan - معابد تایلند

Wat Srisuphan

یکی از جذاب‌ترین و در عین حال غیرمعمول ترین معابد تایلند، در جنوب منطقه قدیمی شهر قدیمی چیانگ مای واقع شده است. معبد وات سریسوفان در محله Wualai، منطقه سنتی نقره‌سازی چیانگ مای، واقع شده است. از اوایل دهه 1500 معبدی در این مکان وجود داشته است و در طول سال‌ها چندین بار طراحی و بازسازی شده است و آخرین بار در سال 2004 بود که طراحی و ساخت این معبد با هنرهای نقره سازان محلی کامل شد.

سالن اصلی این معبد باشکوه یک سازه خیره کننده به رنگ نقره‌ای است که زیر نور خورشید می‌درخشد. اگرچه بیشتر کارهای این معبد با استفاده از روی و آلیاژ انجام شده است، اما برای تصاویر مقدس در داخل این معبد از نقره گرانبها استفاده شده است که توجه بسیاری از بازدید کنندگان را به خود جلب می‌کند.

۴. معبد سفید رونگ خون (Wat Rong Khun)

معبد سفید رونگ خون Wat Rong Khun - معابد تایلند

Wat Rong Khun

وات رونگ خون که در فاصله کوتاهی از مرکز شهر چیانگ رای قرار دارد، یکی از معابد معروف تایلند است که در میان بسیاری از گردشگران نیز با معبد سفید شناخته می‌شود. این معبد باشکوه که ویژگی‌های طراحی معاصر و کلاسیک را در هم آمیخته است، اثر هنرمند چیانگ رای، چالرمچای خوسیتپیپات است. معبد سفید پر از نمادهای بهشت ​​و جهنم بودایی است. این اثر هنری باورنکردنی یک کار عاشقانه و در عین حال نمادین و اسرار آمیز است که با سرمایه گذاری یک فرد تایلندی ساخته شده است. ساخت و طراحی معبد سفید در اواخر دهه 1990 آغاز شده و انتظار می‌رود که تا چند سال آینده نیز ادامه داشته و سایر قسمت‌های آن تکمیل شود.

اگر شما نیز در طول سفر خود به تایلند می‌خواهید جاذبه‌های شگفت انگیز این کشور را از نزدیک ببینید، بهتر است معبد سفید را نیز در لیست جاهای دیدنی خود در این کشور قرار دهید.

۵. معبد وات هوای پلاکلانگ (Wat Huay Pla Klang)

معبد وات هوای پلاکلانگ Wat Huay Pla Klang - معابد تایلند

Wat Huay Pla Kang

این معبد را می‌توان از جدیدترین معابد تایلند در نظر گرفت که در چیانگ رای طراحی و ساخته شده است. در نزدیکی این معبد تازه ساخت مجسمه بزرگ 80 متری Kuan Im (الهه رحمت) را مشاهده خواهید کرد که توجه شما را به خود جلب می‌کند. این مجسمه در بالای تپه‌ای کوچک قرار دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند از پله‌های داخل برای دیدن مناظر منطقه بالا بروند. همچنین در کنار ساختمان اصلی این معبد یک بتکده 9 طبقه قرار دارد که می‌توانید از مجسمه‌ها و بت‌هایی که در آن نگهداری می‌شود، دیدن کنید.

۶. معبد پرا پاتوم چدی (Phra Maha Chedi TripobTrimongkol)

معبد پرا پاتوم چدی Phra Maha Chedi TripobTrimongkol - معابد تایلند

Phra Maha Chedi TripobTrimongkol

این معبد در شهر هات یای در جنوب تایلند واقع شده است و یکی از زیباترین معابد بودایی در تایلند است که برای گرامیداشت پادشاه راما نهم و بزرگداشت شصتمین سالگرد جانشینی او بر تاج و تخت در سال 2006 ساخته شده است. این معبد باشکوه در نور روز می‌درخشد و در شب هنگام روشنایی به همان اندازه چشمگیر به نظر می‌رسد. این معبد با زیبایی خیره کننده‌ای که دارد، توجه بسیاری از گردشگران خارجی را به خود جلب کرده است.

۷. معبد کرابی یا معبد غار ببر Krabi (Tiger Cave Temple)

معبد کرابی یا معبد غار ببرKrabi (Tiger Cave Temple) - معابد تایلند

Krabi Tiger Cave Temple

قرن‌ها پیش، ببری در یکی از غارهای تایلند زندگی می‌کرده است که یاد آن هنوز با زیارتگاهی در داخل غار و معبد اصلی گرامی داشته می‌شود، اما این معبد بالای صخره فراتر از غار است که به زیبایی هرچه بیشتر منطقه وات تام سئوا افزوده و آن را بسیار خاص می‌کند. پیاده روی به سمت قله در گرمای کرابی با بیش از 1200 پله منتهی به صخره 600 متری یک کار دشوار است.

اما کسانی که موفق به این کار می‌شوند با تماشای مناظر حومه شهر کرابی و کوه‌ها و نمای دیگر معابد، تجربه بی‌نظیری از سفر به تایلند برای خود به ارمغان می‌آورند. معبد کرابی نیز از جمله معروف‌ترین معابد تایلند است که بازدید از آن و مناظر بکر اطراف کرابی را پیشنهاد می‌کنیم.

۸. معبد اژدها وات سامفران (Wat Samphran the dragon temple)

معبد اژدها وات سامفرانWat Samphran the dragon temple - معابد تایلند

Wat Samphran the dragon temple

ناخون پاتوم در بخش غربی بانکوک واقع شده است و یکی از غیرمعمول‌ترین جاذبه‌های مصنوعی تایلند  را در خود جای داده است. معبد وات سامفران به طور رسمی در دهه 1980 به عنوان یک معبد با اژدهای غول پیکری که برج صورتی را پوشانده است به ثبت رسید و آن را می‌توان یکی از خاص‌ترین و اسرار آمیزترین مناظر طبیعی در تایلند معرفی کرد.

اگرچه اژدها را می‌توان در برخی از معابد به سبک چینی در تایلند دید، اما موجودات مار مانندی که بیشتر در طراحی معبد تایلندی اغلب در راه پله‌ها استفاده می‌شوند به نام ناگا شناخته می‌شوند. معبد اژدها وات سامفران نیز از جمله محبوب‌ترین معابد تایلند در بانکوک است که طراحی و معماری آن زبانزد بسیاری از گردشگرانی است که به این کشور جذاب سفر می‌کنند.

۹. معبد فیل و لاک پشت وات بان رای (Wat Ban Rai the elephant and turtle temple)

معبد فیل و لاک پشت وات بان رایWat Ban Rai the elephant and turtle temple - معابد تایلند

Wat Ban Rai the elephant and turtle temple

معبد فیل و لاک پشت وات بان رای یکی از اسرار آمیزترین و جذاب‌ترین معابد بودایی در تایلند است که در منطقه شمال شرق آن واقع شده است. ویژگی منحصر به فرد این معبد، زیارتگاهی در آب است. این معبد به شکل یک فیل بوده و در ساخت آن از میلیون‌ها قطعه کاشی و موزاییک سرامیکی استفاده شده است. طراحی هوشمندانه این معبد در آن است که از روی زمین مانند یک فیل به نظر می‌رسد، اما وقتی از بالا به آن نگاه کنید، شکل یک لاک پشت را دارد.

شما می‌توانید برای تماشای این معابد جذاب و اسرار آمیز و آشنایی با ادیان بودایی و دریافت ویزای توریستی تایلند به وبسایت گردشگری توریک مراجعه کنید و کل پروسه دریافت ویزا را به کارشناسان این مجموعه بسپارید.

۱۰. وات نوی کوچک‌ترین معبد در تایلند (Wat Noy)

وات نوی کوچکترین معبد در تایلندWat Noy - معابد تایلند

Wat Noy

وات نوی کوچک‌ترین معابد تایلند است ‌و به قدری کوچک است که نمی‌توانید وارد آن شوید. این معبد منحصربه‌فرد که در محوطه‌ زیبای موزه ملی نان قرار دارد، شبیه زیارتگاه یا خانه روح است. طبق تاریخ محلی تایلند، حاکم Nun این معبد خاص را پس از بازدید پادشاه راما پنجم از شهر در اواخر دهه 1800 ساخته است. داستان‌هایی در مورد این معبد وجود دارد که می‌گوید یکی از کارکنان قصر در مورد تعداد معابد در شهر نان با پادشاه صحبت می‌کرد، اما این رقم را اشتباه محاسبه کرده و معابد را یک عدد کمتر از تعداد اصلی آن‌ها به پادشاه اعلا‌م کرده است.

پادشاه برای جبراین این اشتباه و اطمینان از تعداد معابد این شهر، دستور داد تا این معبد در اندازه کوچکتر و به سرعت از سنگ سفید آهک بسازند. این معبد در عرض 2 متر و ارتفاع 3 متری، به عنوان یکی از خاص‌ترین معابد جهان در نظر گرفته می‌شود.

۱۱. معبد وات خوا سووان (Wat Khua Suwan)

معبد وات خوا سووان Wat Khua Suwan - معابد تایلند

Wat Khua Suwan

فتالونگ یکی از خیره کننده‌ترین جاذبه‌های طبیعی تایلند، تالاب‌های Thale Noi را در خود جای داده است. مرکز این استان نیز همچنین مکانی جذاب برای گشت و گذار چند روزه شما در تایلند خواهد بود. همچنین یکی از جاذبه‌های اصلی شهر معبد وات خوا سووان است که در لیست معروف‌ترین معابد تایلند قرار گرفته است. شما در طول بازدید خود از این معبد شگفت انگیز می‌توانید از پله‌های آن بالا بروید تا وارد غاری پر از مجسمه‌های بودا شوید.

همچنین بخش دیگر این معبد شما را به قسمتی از کوه می‌برد که می‌توانید از تماشای مناظر چشم‌گیر فتالونگ و کوه کائو اوک تالو در دوردست لذت ببرید. اگر شما نیز قصد سفر به تایلند را دارید و می‌خواهید از معابد باشکوه و اسرار آمیز آن دیدن کنید، برای دریافت ویزای توریستی کشور تایلند و یا اطلاع از شرایط و نحوه صدور ویزای برای کشورهای دیگر می‌توانید به وب سایت گردشگری توریک مراجعه کنید و از کادر مجرب این مجموعه راهنمایی بخواهید.

۱۲. معبد وات تیلوک آرام (Wat Tilok Aram)

معبد وات تیلوک آرامWat Tilok Aram - معابد تایلند

Wat Tilok Aram

اگر می‌خواهید در طول سفر خود به تایلند در  شهر زیبای Phayao اقامت داشته باشید، نباید فرصت سفر با قایق در دریاچه معروف به Kwan Phayao را از دست بدهید. این دریاچه مصنوعی در دهه 1930 به عنوان بخشی از یک پروژه آبیاری ایجاد شد و در قسمتی از آن معبد تاریخی وات تیلوک آرام واقع شده است که قدمت آن به قرن پانزدهم بازمی‌گردد. معبد وات تیلوک آرام یکی از زیباترین معابد تایلند است که امروزه نیز یک سکوی شناور و تصویر بودا روی دریاچه درست بالای خرابه‌های زیر آب معبد قرار گرفته و به یکی از جاذبه‌های دیدنی این منطقه تبدیل شده که در میان مردم محلی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است.

۱۳. معبد وات فراتات فاسورنکائو (Wat Phrathat Phasornkaew)

معبد وات فراتات فاسورنکائو Wat Phrathat Phasornkaew - معابد تایلند

Wat Phrathat Phasornkaew

وات فراتات فاسورنکائو در استان پتچابون، از جمله شگفت انگیزترین معابد تایلند است که مسیر دسترسی آن بسیار دشوار است و گردشگران کمی حاضرند تا با تحمل سختی‌های مسیر، معماری خیره کننده این معبد را از نزدیک ببینند. طراحی منحصر به فرد معبد سفید و مجسمه پنج بودا، منظره کوهستانی باشکوه Khao Kho را تکمیل می‌کند. این معبد باشکوه همچنین دارای یک بتکده به شکل گل نیلوفر آبی است که سطح آن با کاشی‌های موزاییکی و تکه‌های سفال‌های رنگارنگ پوشیده شده است. با تکمیل طراحی و ساخت این معبد در سال 2004، یک معبد دیگر به لیست اسرار آمیزترین معابد تایلند اضافه شد!

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *