خانه
بلاگ
حساب کاربری

محله‌های استانبول؛ بهترین محله‌ها برای بازدید و اقامت کدام هستند؟

محله های استانبول
تاریخ انتشار: 1403/7/15

استانبول یکی از بزرگ‌ترین شهرهای خاورمیانه است که در آن، محله‌های زیبا و دیدنی زیادی وجود دارد. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، بهتر است پیش از سفر بهترین محله‌های استانبول را بشناسید تا بتوانید چند مورد از آن‌ها را برای بازدید و اقامت انتخاب کنید. در این مقاله از توریک قصد داریم به بررسی محله‌های اروپایی و آسیایی استانبول به همراه ویژگی‌ها، فرهنگ، آداب و رسوم و جاذبه‌های هر یک بپردازیم تا به خوبی بشناسید.

بهترین محله‌های استانبول کدام هستند؟

استانبول به عنوان پایتخت شهرهای توریستی ترکیه شناخته می‌شود که مناطق آن در دو بخش آسیایی و اروپایی قرار گرفته است. در واقع این شهر دو قاره را به هم پیوند زده است و می‌توانید فرهنگ دو قاره مختلف را در آن ببینید. در ادامه بهترین محله‌های اروپایی و آسیایی را به تفکیک بررسی می‌کنیم تا ببینید کدام یک از آن‌ها برای بازدید در تور استانبول و اقامت شما بهترین گزینه است.

بهترین محله‌های بخش اروپایی استانبول

در این بخش از مقاله لیستی از بهترین محله‌های بخش اروپایی شهر استانبول را بررسی می‌کنیم:

محله فاتح (سلطان احمد)

سلطان احمد یا فاتح یکی از محله‌های تاریخی شهر استانبول است که قدمت بسیار طولانی دارد. جالب است بدانید که این منطقه در طول سالیان دراز بارها و بارها مورد تصرف یونان، روم اشغال و توسط عثمانی‌ها درآمده است.

محله فاتح (سلطان احمد)

مسجد فاتح از جمله جاهای دیدنی این محله است که می‌توانید هنگام اقامت یا بازدید در این محله از آن دیدن کنید. از دیگر جاذبه‌های دیدنی آن هم می‌توان به کاخ توپکاپی، مسجد ایا صوفیه و مسجد آبی اشاره کرد.

محله گالاتا

گالاتا نام یکی از مناطق اروپایی در استانبول است که طرفداران زیادی دارد. این منطقه به دلیل وجود برج گالاتا که یکی از مهم‌ به این نام شهرت پیدا کرده است. جالب است بدانید که به دلیل ارتفاع بلند این برج امکان بازدید از مناطق اطراف آن وجود دارد.

محله گالاتا

پیشنهاد می‌کنیم شب‌های استانبول به این برج سر بزنید تا از زیبایی شب‌های این منطقه لذت ببرید. در این برج یک رستوران باکیفیت هم وجود دارد که می‌توانید از خوردن غذاهای خوشمزه در آن لذت ببرید. از بهترین جاذبه‌های این منطقه می‌توان به کافه لاوازا، کافه مروا اشاره کرد.

محله کاراکوی

کاراکوی یکی از محله‌های قدیمی و با امنیت در استانبول است در زمان‌های قدیم به عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر این شهر شناخته می‌شد. بافت این منطقه همچنان مانند گذشته بوده و دست نخورده باقی مانده است.

محله کاراکوی

البته بسیاری از خانه‌های آن در سال‌های اخیر مورد بازسازی قرار گرفته که رنگ و روی تازه‌ای به آن بخشیده است.

محله بشیکتاش

اگر به دنبال یکی از جذاب‌ترین محله‌های ساحلی استانبول هستید، منطقه بشیکتاش استانبول را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این منطقه را می‌توان یکی از مناطق استراتژیک استانبول دانست که بخش‌های گردشگری زیادی در آن قرار دارد.

محله بشیکتاش

از مهم‌ترین جاهای گردشگری این منطقه زیبا می‌توان به کاخ دلمه باغچه، موزه اورتاکوی، موزه نیروی دریایی و موزه نقاشی و مجسمه اشاره کرد. همچنین کشتی کروز و بازارگردی و تماشای مسابقه فوتبال و پارکهای آبی استانبول از بهترین تفریحات استانبول هستند که در این منطقه قرار دارد و می‌توانید لذت ببرید.

محله کاگیتان

کاگیتان از دیگر محله‌های قدیمی استانبول بوده که در منطقه‌ای جنگلی قرار گرفته است. در مورد این منطقه باید بگوییم که پادشاهان عثمانی از این منطقه برای تفریح به همراه خانواده خود و همچنین برگزاری مهمانی استفاده می‌کردند.

محله کاگیتان

در حال حاضر دلیل شهرت این منطقه نزدیکی به گلدن هورن است که در واقع به یکی از مناطق صنعتی تبدیل شده است.

محله ساریر

تابه‌حال جاذبه‌های تاریخی عثمانی به چشمتان خورده است که چقدر رنگ فیروزه‌ای آن جذاب است؟ در منطقه ساریر از این بناهای تاریخی زیاد به چشم می‌خورد که البته رنگ آبی فیروزه‌ای آن به دلیل سالیان دراز و ترکیبات شیمیایی کمی تغییر رنگ داده است.

محله ساریر

از دیدنی‌های این منطقه می‌توان به قلعه روملی حصار، پارک امیرگان و روملی فنری اشاره کرد.

محله شیشلی

شیشلی یکی از مناطق مرفه‌نشین استانبول است که در منطقه اروپایی آن قرار گرفته است. جالب است بدانید که تاسیس این منطقه به قرن 18 میلادی و زمان مهاجرت غیرمسلمان‌ها برمی‌گردد. در این منطقه ساختمان‌های لوکس، موزه‌ها و کلیساهای فراوانی وجود دارد که نظرتان را جلب می‌کند.

محله شیشلی

مهم‌ترین کلیساهای این منطقه دیدنی می‌توان به کلیسای پیتر و پائول، کلیسای سنت بنو، کلیسای لوتران و کلیسای سنت اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم خوردن شیرنی‌های خوشمزه استانبولی در کنار چای را در این منطقه جذاب از دست ندهید.

محله بی اوغلو

بی اوغلو را می‌توان محبوب‌ترین محله گردشگری در استانبول دانست. این محله اروپایی در خیابان استقلال و میدان تقسیم قرار دارد که تقریباً بهترین جاذبه‌های تفریحی را در اختیار گردشگران قرار داده است. همچنین در این منطقه معماری بیزانسی، موزه‌های مختلف و کلیساها قرار دارد که نظر گردشگران را جلب می‌کند.

محله بی اوغلو

از دیدنی‌های این منطقه می‌توان به موزه گالاتای، موزه هنر مدرن، موزه بانک عثمانی و موزه مینیاتورک اشاره کرد.

بهترین محله‌های بخش آسیایی استانبول

در این بخش از مقاله لیستی از بهترین محله‌های بخش آسیایی شهر استانبول را بررسی می‌کنیم:

محله اسکودار

اسکودار یکی دیگر از مناطق جذاب استانبول محسوب می‌شود که در بخش آسیایی قرار دارد. جالب است بدانید که این محله از پرجمعیت‌ترین مناطق استانبول است که حدود 500 هزار نفر جمعیت در آن حضور دارند. این منطقه از غرب هم‌جوار تنگه بسفر و همسایه محله معروف امینونو است.

محله اسکودار

اگر می‌خواهید با فرهنگ مردمان ترکیه آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً در این منطقه اقامت داشته باشید یا حداقل، از آن بازدید کنید.

محله کادی‌کوی

محله قاضی کوی یا کادی‌کوی از مناطقی است که قدمت آن به قرن پنجم میلادی برمی‌گردد. این محله در کنار دریای مرمر قرار دارد و همین مسئله زیبایی آن را افزایش داده است.

محله کادی_کوی

جالب است بدانید که محله کادی کوی به مزون‌های لباس عروس و لباس مجلسی معروف است که با بهترین قیمت می‌توانید لباس موردنظرتان را خریداری کنید.

محله کانلیکا

کانلیکا یکی از بنادر ماهی‌گیری شهر استانبول است که به دلایل مختلفی شهرت پیدا کرده است. از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به مسجد اسکندر پاشا و قهوه‌خانه اسماعیل آقا اشاره کرد که دو مکان گردشگری بسیار زیبا و جذاب هستند.

محله کانلیکا

اگر به این محله رفتید، حتماً ماست خوشمزه این منطقه که مهم‌ترین سوغاتی استانبول در این منطقه است را میل کنید و لذت ببرید.

محله مودا

مودا نام محله‌ای در استانبول است که روبرو مسجد عثمانی قرار دارد. چشم‌اندازی بی‌نظیر و زیبا رو به آن دارد و می‌تواند نظر هر گردشگری را جلب کند. اگر در قسمت اروپایی حضور دارید و قصد رفتن به قسمت آسیایی اروپا برای رسیدن به این محله را دارید، می‌توانید از کشتی استفاده کنید.

محله مودا

حمل و نقل دریایی بسیار لذت‌بخش و جذاب است و از هر گونه ترافیک سنگین حمل و نقل استانبول به دور خواهید بود.

محله چکور کوما

چکور کوما از معروف‌ترین محله‌های استانبول است که جاهای دیدنی زیادی را در خود جای داده است.

محله چکور کوما

از مهم‌ترین جاهای آن می‌توان به موزه بی‌گناهی، ساختمان‌ها با معماری قدیمی، مغازه‌های عتیقه‌فروشی و کافه‌هایی با فضای دنج اشاره کرد.

محله آتاشهیر

آتاشهیر از مدرن‌ترین محله‌های استانبول است که در آن پاساژها و مراکز خرید استانبول بسیار لوکسی وجود دارد. این محله برای افرادی که عاشق خریدهای لوکس و برند هستند، بهشتی فراموش نشدنی است.

محله آتاشهیر

همچنین کافه و رستوران‌های لوکس مختلفی در آن وجود دارد که اگر به خوردن غذاهای خوشمزه علاقه دارید، نباید آن را از دست بدهید.

محله عمرانیه

عمرانیه آخرین محله آسیایی استانبول است که قصد معرفی آن را داریم. این منطقه دیدنی و جذاب پوشش انبوهی از جنگل و پارک‌های متعدد دارد و می‌توانید حداکثر آرامش را در آن تجربه کنید. جالب است بدانید که در این منطقه بازارهای عمده‌فروشی استانبول وجود دارد و از محله‌های کم جمعیت محسوب می‌شود.

محله عمرانیه

همچنین به بسیاری از مراکز اقتصادی و گردشگری نزدیک است و یکی از بهترین محله‌های استانبول برای اقامت در این شهر دیدنی محسوب می‌شود.

بازدید و اقامت در بهترین محله‌های استانبول را از دست ندهید!

اگر قصد سفر به شهر زیبای استانبول را دارید و می‌خواهید از نقاط دیدنی این شهر زیبا دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً محله‌های دیدنی و مختلف شهر استانبول را بشناسید. چرا که محله‌های استانبول بسیار دیدنی و جذاب هستند و شناخت آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید در محلی با فرهنگ موردعلاقه خودتان اقامت داشته باشید.

در این مقاله از توریک به بررسی بهترین محله‌های استانبول پرداختیم تا بتوانید با فرهنگ آن آشنا شوید و بتوانید در بهترین محله استانبول در طول سفر زندگی کنید. اگر شما هم تجربه بازدید از محله‌های دیدنی استانبول را دارید، از طریق بخش نظرات تجربه خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *