خانه
بلاگ
حساب کاربری

بهترین پارک‌های آبی استانبول با قیمت و آدرس

بهترین پارک‌های آبی استانبول
تاریخ انتشار: 1402/11/16

شاید تصور کنید به دلیل اینکه استانبول در کنار دریای مرمره قرار گرفته و سواحل بی‌نظیری دارد، نیازی به پارک‌های آبی ندارد. اما تعجب می‌کنید اگر بشنوید بهترین پارک‌های آبی استانبول یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری این شهر هستند.

۱. پارک آبی آکوا کلاب دلفین Aqua Club Dolphin Istanbul

اگر تور استانبول را رزرو کرده‌اید و می‌خواهید در سفرتان یک روز شاد و خاطره‌انگیز را در پارک‌های آبی استانبول بگذرانید، پیشنهاد می‌کنیم پارک آبی آکوا کلاب دلفین را انتخاب کنید.

پارک آبی آکوا کلاب دلفین

این پارک محل بسیار خوبی برای تفریح خانواده و کودکان است. پارک کلاب دلفین در سال ۲۰۱۱ افتتاح شده و هنوز هم هیچ‌یک از پارک‌های استانبول ازنظر وسعت به‌پای آن نمی‌رسند. از امکانات پارک کلاب دلفین می‌توان به سرسره‌های آبی بلند آن اشاره کرد.

همچنین استخرهای متعدد، استخر سونامی، والیبال ساحلی، استخر واترپلو و زمین تنیس هم جزو بخش‌های دیگری هستند که برای تفریح می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

خوبی این استخر این است که بخش شنای کودکان به‌صورت کامل از بخش بزرگ‌سالان جدا شده است. در این پارک یک قسمت هم به نمایش دلفین‌ها و شیرهای دریایی اختصاص داده شده است.

این پارک فاصله کمی تا میدان تقسیم دارد و اگر بخواهید پس از یک تفریح هیجان‌انگیز از مکان‌های دیدنی خیابان تقسیم هم دیدن کنید، خیلی راحت می‌توانید خودتان را به این مراکز گردشگری برسانید. در پارک کلاب دلفین، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارند که انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه را سرو می‌کنند.

لیست تفریحات پارک آبی کوا کلاب دلفین Aqua Club Dolphin Istanbul

  • سرسره‌های آبی
  • تعداد بسیار بالایی استخر
  • استخر سونامی
  • والیبال ساحلی
  • استخر واترپلو
  • زمین تنیس
  • بخش مجزا برای شنای کودکان

اطلاعات زمان بازدید، قیمت ورودی و آدرس

زمان بازدید از پارک همه‌روزه از ۹ صبح تا ۱۹
قیمت بلیط

ورودی پارک

زیر ۴ سال رایگان

۵ تا ۱۲ سال ۵۰ لیر

آقایان ۱۰۰ لیر

بانوان ۹۰ لیر

آدرس محله اسنیورت استانبول- باغچه شهیر- منطقه اسنکنت -خیابان اونور- گونر

نکات مهم در مورد پارک

  1. قیمت بلیط در روزهای تعطیل و یکشنبه بیشتر می‌شود.
  2. قیمت غذاهایی که در رستوران‌های این مجموعه سرو می‌شوند، کمی بالا است. پس اگر به فکر صرفه‌جویی در هزینه‌های سفرتان هستید، می‌توانید از قبل ساندویچ تهیه کنید و به همراه نوشیدنی با خودتان داخل پارک ببرید.

۲. آکوا مارین Aqua Marin Istanbul

یکی دیگر از بهترین پارک‌های آبی استانبول پارک لوکس و مجهز آکوا مارین است. در این پارک سرسره‌های آبی بسیار مرتفع و هیجان‌انگیزی قرار دارند که می‌توانند حسابی شما را سرحال بیاورند. در پارک مارین، موسیقی‌های هیجان‌انگیز هم پخش می‌شود و مکان مناسبی برای تفریحات خانوادگی است.

آکوا مارین Aqua Marin Istanbul

نکته جالبی که درباره پارک آکوا مارین وجود دارد این است که سرویس‌های پارک مسافران را به‌صورت رایگان از ساعت ۸: ۳۰ صبح تا ساعت ۱۰ جابجا می‌کنند. البته هنگام برگشت از پارک دیگر باید کرایه بپردازید. ولی رفتن به پارک آن‌هم رایگان امتیاز خوبی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

از امکانات منحصربه‌فرد پارک آکوا مارین می‌توان به استخرهای متعدد برای گروه‌های سنی مختلف، سرسره‌های آبی مرتفع، چترهای ساحلی، استخر المپیک و پخش موسیقی زنده کنار استخرها اشاره کرد. یک دیجی حرفه‌ای در کنار استخرها حضور دارد و برای هیجان بیشتر مسافران، موسیقی‌های زیبایی را پخش می‌کند. سیاهچاله‌های آبی این پارک و همچنین سقوط آزاد به داخل آب، تفریحاتی دیگری هستند که حتماً باید تجربه کنید. این پارک آبی بزرگ روزانه گنجایش ۳۰۰۰ نفر را دارد. بنابراین اصلاً نگران شلوغی پارک نباشید.

لیست تفریحات آکوا مارین Aqua Marin Istanbul

  • سرسره‌های آبی متعدد
  • پخش موزیک با کیفیت بسیار بالا دیجی
  • ترنسفر ورود به پارک رایگان
  • استخرهای متعدد برای هر گروه سنی به صورت جداگانه (در صورت درخواست شما)
  • چترهای ساحلی
  • استخر المپیک
  • سیاهچاله‌های آبی
  • سقوط آزاد به داخل آب

اطلاعات زمان بازدید، قیمت ورودی و آدرس پارک آکوا مارین

زمان بازدید از پارک همه‌روزه از صبح ساعت ۹ تا ساعت ۱۹ عصر
قیمت بلیط

ورودی پارک

کودکان زیر ۵ سال رایگان

آقایان ۷۰ لیر

بانوان ۶۰ لیر

کودکان ۵ تا ۱۲ سال ۳۰ لیر

آدرس محله بیوک چکمجه استانبول- خیابان فاتح -خیابان کماندو- پلاک ۴

نکته مهم در مورد پارک

متأسفانه این پارک فعلاً تعطیل است.

۳. پارک آبی توزلا مارینا استانبول Marina Aquapark Waterland

واقعاً بی‌انصافی است اگر در تابستان به استانبول بروید و از این پارک با وسعت ۱۵ هزار مترمربع دیدن نکنید. بهتر است حالا که به دنبال تور استانبول برای یک سفر هیجان‌انگیز می‌گردید، طوری برنامه‌ریزی کنید که حتماً از پارک‌های آبی این شهر هم دیدن کنید.

پارک آبی توزلا مارینا استانبول

پارک توزلا مارینا یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی است که به خاطر دارا بودن مرتفع‌ترین سرسره تیوبی در اروپا هم شناخته می‌شود. سرسره تیوبی این پارک دارای ۲۵ متر ارتفاع است. البته ممکن است هرکسی جرات بالا رفتن از این سرسره را نداشته باشد. اما پارک آبی توزلا دارای بخش‌های مختلفی است و می‌تواند هر آنچه گردشگران نیاز داشته باشند را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

ازجمله این امکانات می‌توان به استخر موج، زمین بازی کودکان، جت اسکی، والیبال ساحلی، شاتل، غواصی، فلایبورد، قایق پدالی رینگو و … اشاره نمود. نکته جالب‌ این است که این پارک آبی در بخش ساحل توزلا قرار گرفته و رفتن به آنجا می‌تواند یک تجربه هیجان‌انگیز برای شما باشد.

رستوران‌های لوکس و کافه‌های متعددی هم در این پارک آبی وجود دارند که می‌توانید در آنجا استراحت کنید و از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه هم لذت ببرید.

لیست تفریحات توزلا مارینا استانبول Marina Aquapark Waterland

  • وسعت بسیار بالای پارک
  • مرتفع ترین سرسره تیوپی اروپا 25 متری
  • استخر موج
  • زمین بازی کودکان
  • جت اسکی
  • والیبال ساحلی
  • شاتل، غواصی
  • فلایبورد
  • قایق پدالی رینگو
  • رستوران و کافه

اطلاعات زمان بازدید، قیمت ورودی و آدرس مارینا

زمان بازدید از پارک همه‌روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۹
قیمت بلیط

ورودی پارک

کودکان زیر ۳ سال رایگان

افراد بالای ۳ سال ۵۹۹ لیر

آدرس استانبول- منطقه توزلا –جامی- خیابان باریکچیلار

۴. پارک تفریحی و آبی Vialand Tema Park

شهربازی و پارک تفریحی ویالند یکی دیگر از پارک‌های آبی استانبول است که به خاطر داشتن شهربازی و پارک آبی در کنار یکدیگر، یک پکیج کامل برای تفریحات هیجان‌انگیز است.

پارک تفریحی و آبی Vialand Tema Park

این پارک آبی در بین پارک‌های آبی قاره اروپا توانسته رتبه پنجم را در سال ۲۰۱۵ به دست بیاورد. از امکانات تفریحی پارک آبی در این مجموعه تفریحی، می‌توان به رودخانه وحشی، ترن نفس‌گیر، سرسره وایکینگ، چرخش ۳۶۰ درجه، ترن ماجراجو و برج عدالت اشاره نمود.

یکی از بخش‌های مهیج پارک آبی اسفانبول، جهانگرد کوچک است. این تفریح مناسب کودکان است و آن‌ها را با استفاده از یک قایق در تونل کوچکی به جلو می‌برد. یک بخش دیگر در این پارک، استانبول قدیم را به همراه کوچه و محله‌های قدیمی بازسازی کرده است. بخش دیگری هم دارای تم انگری بردز یا همان پرنده‌های عصبانی است. از امکانات دیگر هم می‌توان به سرسره‌ها و آبشارهای بلند، قطار بازی، سوغاتی فروشی و مجموعه فیلم و عکس یادگاری هم اشاره نمود.

لیست تفریحات پارک تفریحی و آبی Vialand Tema Park

  • امکان استفاده از خدمات شهربازی در کنارت تفریحات آبی
  • رودخانه وحضی
  • ترن نفس گیر
  • سرسره وایکینگی
  • چرخش 360 درجه
  • تفریحات اختصاصی کودکان
  • برج عدالت
  • سرسره‌های مرتفع
  • بخش پرندگان خشمگین

اطلاعات زمان بازدید، قیمت ورودی و آدرس پارک تفریحی و آبی Vialand

زمان بازدید از پارک همه‌روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۱
قیمت بلیط

ورودی پارک

کودکان زیر ۴ سال رایگان

کودکان ۴ تا ۱۵ سال ۹۵۰ لیر

بزرگ‌سالان ۱۰۰۰ لیر

آدرس منطقه ایوب استانبول- محله یشیلپینار- خیابان شهیت متین کایا -شماره ۱۱/۱

۵. پارک آبی جواهیر هیبلی آدا Cavahir Aqua Heybliada

پارک آبی جواهیر در جزیره هیبلی آدا واقع شده است. این پارک آبی علاوه بر یک پارک به‌عنوان یک تفرجگاه ساحلی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. سواحل کم‌عمق جزیره هیبلی آدا، محل مناسبی برای شنا و تفریح است. به همین خاطر شهربازی جواهیر در این جزیره ساخته شده است و فاصله زیادی تا مرکز شهر دارد.

پارک آبی جواهیر هیبلی آدا Cavahir Aqua Heybliada

تنها راه دسترسی به این پارک آبی، قایق‌های مسافربری و کشتی‌ها هستند. رسیدن به این جزیره هم یک ساعت طول می‌کشد و باید از اسکله کاواتاش به‌طرف آنجا حرکت کنید. البته از طریق اسکله بشیکتاش و دو اسکله دیگر نیز می‌توانید به‌طرف جزیره هیبلی آدا بروید. از امکانات پارک نیز می‌توان به ۴ استخر بزرگ، ۱۰ سرسره بلند، تخت‌های آفتاب‌گیر، چتر، دوش و کابین‌های تعویض لباس اشاره نمود.

لیست تفریحات پارک آبی جواهیر در جزیره هیبلی آدا

  • شنای ساحلی
  • قایق سواری
  • استخر
  • سرسره مرتفع
  • تخت آفتابگیری

اطلاعات زمان بازدید، قیمت ورودی و آدرس پارک آبی جواهیر

زمان بازدید از پارک همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۹
قیمت بلیط

ورودی پارک

کودکان زیر ۶ سال رایگان

کودکان ۶ تا ۱۲ سال ۱۰۰ لیر

بزرگ‌سالان ۲۰۰ لیر

آدرس استانبول- آدالار- محله هیبلی آدا -جاده اسکله جدید

۶. کالیسوم استانبول Coliseum Sports ClubSariyer

حالا که به انتهای فهرست بهترین پارک‌های آبی استانبول رسیدیم، بهتر است کالیسوم را هم به شما معرفی کنیم. یک مجموعه ورزشی بسیار بزرگ که دارای پارک آبی، سرسره‌های متنوع، استخر سرپوشیده، استخر موج و قسمت‌های مختلف دیگر است.

کالیسوم استانبول

یکی از بخش‌های جالب این پارک آبی، استخر سکوت است. بازدیدکنندگان می‌توانند بدون هیچ سروصدایی در آنجا روی تخته‌های شناور دراز بکشند و استراحت کنند. به خاطر داشتن استخرهای سرپوشیده، این پارک آبی در فصل‌های سرد سال هم قابل استفاده است.

سایر امکانات کالیسوم اس‎تانبول Coliseum Sports ClubSariyer‎

از امکانات دیگر این مجموعه ورزشی می‌توان به سالن بدن‌سازی، سالن پیلاتس، شنا، اسکواش، ورزش‌های رزمی و ورزش‌های آبی دیگر اشاره نمود.

اطلاعات زمان بازدید، قیمت ورودی و آدرس کالیسوم استانبول

زمان بازدید از پارک به‌جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۸ تا ۲۲

در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸

قیمت بلیط

ورودی پارک

کودکان زیر ۷ سال رایگان

کودکان ۷ تا ۱۱ سال ۸۰ لیر

۱۲ تا ۱۸ سال ۱۴۵ لیر

بزرگ‌سالان ۲۲۰ لیر

آدرس منطقه ساریر استانبول- زکریا کوی- کونوت کورو – اولری

راهنمای خرید بلیط پارک‌های آبی استانبول

احتمالاً پس از آشنایی با بهترین پارک‌های استانبول تصمیمتان را گرفته‌اید و می‌خواهید لذت سفر با تور استانبول را تکمیل کنید. اما نمی‌دانید چطور باید بلیط این مجموعه‌های آبی را تهیه نمایید. 3 راه برای خرید بلیط پارک‌های آبی استانبول دارید.

خرید حضوری

اولین روش مراجعه حضوری به پارک‌های آبی و خرید بلیط است.

خرید آنلاین

روش دوم مراجعه به وب‌سایت پارک‌های آبی و رزرو آنلاین بلیط است. با استفاده از این روش دیگر نیازی نیست مدت طولانی در صف خرید بلیط بایستید و خیلی راحت می‌توانید در زمانتان صرفه‌جویی نمایید.

خرید بلیط روی تور استانبول

روش آخر هم رزرو بلیط پارک‌های آبی استانبول روی تور استانبول است. به این صورت هنگام خرید تور می‌توانید دقیق برنامه‌ریزی می‌کنید و هزینه‌های بلیط پارک‌ آبی را هم از طریق مجموعه‌های گردشگری پرداخت ‌کنید.

کلام آخر

با اینکه این پارکها در میان بهترین پارکهای آبی آسیا در سال 2023 قرار نگرفته است اما ارزش بازدید بسیار بالایی در سفر به استانبول دارد. در سفرتان به استانبول اگر از پارک‌های آبی این شهر دیدن کنید، خاطرات آن را هرگز فراموش نخواهید کرد. تجربه چند ساعت تفریح و هیجان در استخرها و سرسره‌های آبی این پارک‌ها، می‌تواند برای شما و خانواده‌تان جذاب باشد. اگر نمی‌دانید کدام‌یک از پارک‌های آبی استانبول را انتخاب کنید، کافی است فهرستی که ما آماده کرده‌ایم را مشاهده کنید و با توجه به آدرس این پارک‌ها هرکدام که به محل اقامت شما نزدیک‌تر هستند، انتخاب کنید.

1 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *