خانه
بلاگ
حساب کاربری

10 مکان گردشگری ملبورن که باید دید!

جاهای دیدنی ملبورن بازگشتی به دنیایی از هنر و ارزش‌های انسانی
تاریخ انتشار: 1402/5/21

ملبورن کلانشهر ساحلی و پایتخت فرهنگی استرالیاست که با جاذبه‌های گردشگری بسیاری که دارد، تجربیات متنوعی از هنر، فرهنگ و طبیعت را ارائه می‌دهد. خیابان‌های مملو از کافه‌ها و مغازه‌ها، پارک‌های موضوعی و ساختمان‌های سر به فلک کشیده، موزه‌ها و گالری‌های متعدد، از جمله جاهای دیدنی ملبورن هستند که مقاصد جذابی برای گشت و گذار محسوب می‌شوند و سالانه مسافران بسیاری با اخذ ویزای توریستی استرالیا به این کشور سفر می‌‎کنند.

اگر شما نیز قصد اخذ ویزای توریستی و سفر به استرالیا را دارید، در این راهنما از شرکت خدمات گردشگری توریک همراه ما باشید تا جاهای دیدنی ملبورن را به شما معرفی کنیم.

۱. برج Eureka

یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری ملبورن، برج Eureka است که نمی‌توانید بازدید از آن را از دست بدهید. این برج که در ارتفاع سر به فلک کشیده 297 متری قرار دارد، یک آسمان خراش نمادین در ملبورن است که مناظر پانورامای خیره کننده‌ای از شهر و اطراف آن ارائه می‌دهد. این برج که در منطقه شلوغ Southbank واقع شده است، دارای یک سکوی رصد در طبقه ۸۸ است که به نام Eureka Skydeck شناخته می‌شود و آن را به یکی از مکان‌های دیدنی ملبورن تبدیل می‌کند.

۲. چرخ و فلک ستاره ملبورن

چرخ و فلک ستاره ملبورن - جاهای دیدنی ملبورن

چرخ و فلک ستاره ملبورن یکی از جذاب‌ترین و هیجان انگیزترین دیدنی‌های ملبورن است که به صورت ستاره هفت پر در ارتفاع ۱۲۰ متری ساخته شده است. سواری با این چرخ و فلک،  یکی از راه‌های عالی برای دیدن تمام جاذبه‌های شهر ملبورن است. هر کابین این چرخ و فلک از هر طرف دارای دیوارهای شیشه‌ای است که منظره‌ای بدون مانع از شهر را برای شما به نمایش می‌گذارد.

۳. آکواریوم SEA LIFE ملبورن

آکواریوم SEA LIFE از دیگر جاهای دیدنی ملبورن است که با بازدید از آن می‌توانید در یک دنیای زیر آب باشکوه کاوش کنید، که میزبان گونه‌های متنوعی از حیات دریایی است که در چندین منطقه موضوعی قرار دارند. با بازدید از این آکواریوم همچنین می‌توانید پنگوئن‌های زیر قطب جنوب را از نزدیک ببینید! در این آکواریوم  کوسه‌ها و ماهی‌های خاردار که در اطراف مجسمه‌های شگفت‌انگیز پری دریایی شنا می‌کنند را نیز خواهید.

آکواریوم SEA LIFE برای افرادی که علاقه‌مند به دریا و دنیای زیر آب هستند، یک تجربه به یاد ماندنی خواهد بود.

۴. باغ گیاه شناسی سلطنتی

باغ گیاه شناسی سلطنتی - جاهای دیدنی ملبورن

باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی ملبورن از زیباترین و خاص‌ترین جاذبه‌های دیدنی در جهان هستند. این باغ‌ها که در سال 1846 تأسیس شدند، ملبورن و کرانبورن را در بر می‌گیرند. باغ‌های ملبورن در قلب پارک سرسبز واقع در جنوب رودخانه یارا قرار دارند. این باغ‌های بکر و دیدنی یکی از جاهای دیدنی ملبورن استراليا هستند که با مساحت 38 هکتاری، زیستگاه بیش از 10000 گونه گیاهی از سراسر جهان هستند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این باغ‌های سلطنتی، باغ کودکان بنیاد یان پاتر است که برای تشویق نسل بعدی باغبان‌ها طراحی شده است. در فصل تابستان تئاترهای جذابی که در میان چمن‌های چرخان، دریاچه‌ها و درختان بزرگ برپا می‌شود، به محبوبیت این باغ سلطنتی می‌افزاید.

بازدید از این باغ برای بازدیدکنندگان رایگان است و به مدیریت هزنیه سفر به استرالیا کمک خواهد کرد.

۵. گالری ملی ویکتوریا

ملبورن به خاطر فرهنگش مشهور است و گالری ملی ویکتوریا مانند جواهری است که در این شهر جذاب می‌درخشد. گالری ملی ویکتوریا قدیمی‌ترین گالری هنری عمومی در استرالیا و یکی از جاهای دیدنی ملبورن است که بیشترین محبوبیت را در میان مردم بومی و گردشگران دارد. در این گالری می‌توانید بیش از 70000 اثر هنری اروپایی، آسیایی و آمریکایی را تماشا کنید. این مجموعه بین المللی در ساختمان خیابان سنت کیلدا قرار دارد که در ابتدا در سال 1968 افتتاح شد.

این ساختمان به خاطر سالن بزرگ خود شهرت دارد، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند به سقف شیشه‌ای رنگارنگ خیره شوند و از هنر آیینه کاری سقف لذت ببرند. مجموعه نمایشگاه استرالیایی نیز در گالری یان پاتر در میدان فدراسیون برگزار می‌شود و تاریخ هنر استرالیا را به نمایش می‌گذارد.

یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های این نمایشگاه  قالب سه‌گانه بزرگ، The Pioneer اثر فردریک مک‌کوبین است. در گالری ملی ویکتوریا همیشه چیزهای جدیدی برای دیدن وجود دارد و بیش از 40 نمایشگاه در سال و همچنین رویدادهای ویژه، برنامه‌های کودکان، تورها و اجراهای مختلف ارائه می‌شود که امکان بازدید از آن برای عموم مردم رایگان است.

۶. میدان فدراسیون ملبورن

میدان فدراسیون ملبورن - جاهای دیدنی ملبورن

میدان فدراسیون که در سال 2002 افتتاح شد، یکی  از دیدنی‌های ملبورن محسوب می‌شود و یکی از قطب‌های حمل و نقل شهری در این شهر است که هر سال بیش از هزاران نمایشگاه و رویداد در آن برگزار می‌شود. طراحی بسیار مدرن ساختمان از فضاهای باز و بسته در تضاد با معماری ویکتوریایی اطراف است.

سرگرمی‌های جذاب در این میدان، توجه مردم محلی و گردشگران را به خود جذب می‌کند. علاوه بر رویدادها و نمایش‌های متعدد، در این میدان کافه‌ها و رستوران‌های زیادی نیز وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها طعم لذیذ غذاها و دسرهای استرالیایی را بچشید.

موزه‌ها و گالری‌ها یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازدید از میدان فدراسیون هستند. مرکز یان پاتر که به هنر استرالیا اختصاص دارد، مرکز تصاویر متحرک (ACMI) که میزبان نمایشگاه‌های تعاملی جذابی در زمینه فرهنگ و هنر است و Koorie Heritage Trust، که آثار هنری، عکس‌ها و مصنوعات مردم بومی Koorie را که از بخش‌هایی از ویکتوریا و نیو ساوت ولز آمده‌اند، به نمایش می‌گذارد، همگی این‌ها جزو خاص‌ترین نمایشگاه‌ها و گالری‌هایی هستند که می‌توانید در طول سفر خود به ملبورن از آن‌ها بازدید کنید.

۷. موزه ملبورن و ساختمان نمایشگاه سلطنتی

موزه ملبورن یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این شهر است که توسط باغ‌ها و پارک‌های زیبا احاطه شده است. این موزه مدرن و هدفمند مجموعه‌ای متنوع را در خود جای داده است که جامعه و فرهنگ‌های مختلف و همچنین علم و محیط زیست را به تصویر می‌کشد. از جمله دیدنی‌های این موزه، مرکز فرهنگی بومیان بونجیلاکا، نمایشگاه Phar Lap و گالری کودکان است که شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های عملی جذاب برای کودکان و نوجوانان است.

در کنار موزه ملبورن، ساختمان سلطنتی نمایشگاه قرار دارد که جزو جاذبه‌های دیدنی ملبورن محسوب می‌شود. این ساختمان که در سال 1880 برای میزبانی نمایشگاه بین المللی ملبورن ساخته شد، اولین پارلمان مشترک المنافع استرالیا را نیز در سال 1901 برگزار کرد و هنوز هم از این ساختمان برای نمایشگاه‌ها و رویدادهای خاص استفاده می‌شود.

۸. باغ وحش ملبورن

باغ وحش ملبورن - جاهای دیدنی ملبورن

دوستداران حیوانات در باغ وحش ملبورن می‌توانند گونه‌های متنوع حیوانات و پرندگان را از نزدیک ببینند. اگرچه قدمت این باغ وحش به سال 1862 بازمی‌گردد، اما با بیش از 250 گونه از حیوانات، دارای بهترین امکانات مدرن در محوطه‌های پیشرفته است. در این باغ وحش که یکی از جاهای دیدنی ملبورن است، حیواناتی را از سراسر این کره خاکی خواهید یافت. مسیر فیل‌ها، پناهگاه اورانگوتان‌ها و کانگوروها و کوالاها از جمله محبوب‌ترین حیوانات این باغ وحش هستند که بازدید آن‌ها از نزدیک، می‌تواند تجربه خاص و منحصر به فردی برای شما باشد.

۹. کلبه کاپیتان کوک، باغ فیتزروی

کلبه کاپیتان کوک، از خانه بومی کاپیتان جیمز کوک در یورکشایر انگلستان به ملبورن آورده شد و در باغ فیتزروی ساخته شده است. این کلبه عجیب و غریب که یکی از جاهای دیدنی ملبورن استراليا است، بینشی از زندگی و زمان ماجراهای دریایی و اکتشاف کاپیتان کوک در استرالیا و سایر نقاط جهان است.

باغ فیتزروی نیز یکی از زیباترین باغ‌های به جا مانده از دوران ویکتوریا است که در میان آن می‌توان دریاچه‌های تزیینی، مسیرهای درختی، ماکت روستای تودور و مجسمه‌های دیدنی را مشاهده کرد. با وجود جانورانی مانند خفاش‌ها و جغدها و سایر جانوران بومی، این باغ و کلبه جزو محبوب‌ترین دیدنی‌های ملبورن محسوب می‌شود.

۱۰. موزه مهاجرت ملبورن

موزه مهاجرت ملبورن - جاهای دیدنی ملبورن

موزه مهاجرت یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های ملبورن است که داستان‌های واقعی مردمی را روایت می‌کند که از سراسر جهان به اینجا نقل مکان کرده‌اند. هر فردی که به ملبورن مهاجرت کرده، داستان‌های تلخ و شیرین خود را روایت کرده است که همگی آن‌ها در این موزه نگهداری می‌شوند. موزه در گمرک خانه زیبای قدیمی واقع شده است و نمایشگاه تعاملی و ویژه‌ای که در این موزه برگزار می‌شود، به جذابیت آن می‌افزاید. اگر شما نیز به داستان‌ زندگی دیگران علاقه دارید، بازدید از این موزه در این شهر توریستی استرالیا را از دست ندهید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *