خانه
بلاگ
حساب کاربری

فعالسازی اینترنت در ترکیه (سیمکارت ترک و ایرانی) + قیمت

فعالسازی اینترنت در ترکیه
تاریخ انتشار: 1403/6/23

فعالسازی اینترنت در ترکیه یکی از نیازهای اساسی و ضروری در سفر به این کشور است. در تور خارجی نیاز به پیدا کردن لوکیشن خاص، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و ارتباط با دوستان خود دارید که بدون داشتن اینترنت ممکن نیست. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، احتمالاً یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برایتان پیش می‌آید این است که چطور اقدام به فعال‌سازی اینترنت در ترکیه کنید؟

در این مقاله از توریک قصد داریم به بررسی کامل راهنمای فعال‌سازی اینترنت در ترکیه بپردازیم و تمام نکاتی که باید بدانید را بررسی کنیم.

نحوه فعال‌سازی اینترنت موبایل در ترکیه

اگر قصد فعال‌سازی سیم‌کارت در ترکیه را دارید، ابتدا باید راه‌های دسترسی به آن را بشناسید. در ترکیه امکان خرید سیم‌کارت ترکی برای گردشگران ایرانی وجود دارد اما تنها راه‌کار دسترسی به اینترن نیست! بلکه راه‌های دیگری برای استفاده از سیم‌کارت و دسترسی به اینترنت هم وجود دارد که در این بخش از مقاله مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

فعالسازی اینترنت در ترکیه

فعالسازی اینترنت سیم‌کارت ترکی

اولین، بهترین و راحت‌ترین راه‌کار برای دسترسی به اینترنت و تماس با دوستان خود استفاده از سیم‌کارت ترکی است. در ترکیه هم مانند ایران اپراتورهای مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها شرایط، مزایا و معایب خاص خود را دارند. در حال حاضر بهترین اپراتورهای سیم‌کارت ترکی عبارتند از: ترکسل (Turk Cell)، ودافون (Vodafone) و ترک تلکام (Turk Telekom).

  • برای فعال کردن اینترنت سیم‌کارت ترکسل باید *123# را شماره‌گیری کنید. همچنین برای دیدن میزان باقی‌مانده از بسته اینترنتی خود باید *159# بگیرید و از جزئیات اینترنت سیم‌کارت ترکسل مطلع شوید.
  • برای فعال کردن اینترنت سیم‌کارت ودافون باید شماره 3636 را شماره‌گیری کنید. همچنین برای اطلاع از باقی‌مانده و جزئیات بسته اینترنت باید عبارت OZET را به شماره 7000 ارسال کنید.
  • برای فعال کردن اینترنت سیم‌کارت تلکام ابتدا یک پیامک خالی به سرشماره 5555 ارسال کنید و پس در از دریافت پیامک از طرف آن، کلمه EVET را به 2438 بفرستید. برای دیدن جزئیات بسته اینترنت کافی است *122# را شماره‌گیری کنید.

اگر سیم‌کارت ترکی دارید، با کمک راه‌های بالا به راحتی می‌توانید بسته اینترنت موردنظرتان را فعال کنید.

سیم‌کارت همراه اول

اگر در سفر خود از سیم‌کارت همراه اول استفاده می‌کنید، پیش از هر چیزی باید حالت رومینگ همراه‌اول را فعال کنید. برای فعال کردن رومینگ کافی است *10*291# را شماره‌گیری کنید تا فعال شود. پس از فعال‌سازی رومینگ باید حواستان باشد که بسته اینترنت تهیه کرده باشید تا هزینه‌های آن خیلی زیادی نباشد.

سیم‌کارت ایرانسل

اگر در سفر خود از سیم‌کارت ایرانسل استفاده می‌کنید، باز هم لازم است تا حالت رومینگ را فعال کنید. برای این کار کافی است *1111*1# را وارد کنید تا حالت رومینگ فعال شود. البته از طریق اپلیکیشن ایرانسل هم به راحتی می‌توانید حالت رومینگ را فعال کنید که کافی است وارد بخش منو > پرونده > خدمات رومینگ شوید. به همین راحتی رومینگ روی خط ایرانسل شما فعال شد و می‌توانید در کشور ترکیه از آن استفاده کنید.

سیم‌کارت سایر اپراتورها

اگر قصد استفاده از سیم‌کارت اپراتورهای دیگر در سفر به ترکیه را دارید، باید بر اساس همان اپراتور رومینگ را فعال کنید. توجه داشته باشید که کد دستوری هر اپراتور برای فعال کردن رومینگ و اینترنت متفاوت است و باید به دنبال کد مربوط به آن باشید.

هزینه فعالسازی اینترنت در ترکیه

هزینه فعالسازی اینترنت سیمکارت ترکی در ترکیه بین 120 الی 200 لیر ترکیه و بری رومینگ سیمکارت ایرانی حدود 500 تومان برای هر دقیقه است. البته هزینه‌های اینترنت سیم‌کارت ترکی با رومینگ کمی متفاوت است که در این بخش به بررسی آن می‌پردازیم.

هزینه فعالسازی اینترنت در ترکیه

هزینه اینترنت سیم‌کارت‌ ترکی

اگر قصد خرید سیم‌کارت ترکی هنگام سفر به ترکیه را گرفته‌اید، یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید بدانید هزینه بسته‌های اینترنت و مکالمه آن است. معمولاً طرح‌های سیم‌کارت توریستی در ترکیه بر اساس اپراتون آن متفاوت است اما میانگین هزینه‌های آن به صورت زیر است:

  • بسته اول: 6 گیگابایت اینترنت، 500 دقیقه مکالمه، 500 عدد پیامک = 120 لیر
  • بسته دوم: 10 گیگابایت اینترنت، 750 دقیقه مکالمه، 750 عدد پیامک = 150 لیر
  • بسته سوم: 14 گیگابایت اینترنت، 1000 دقیقه مکالمه، 1000 عدد پیامک = 200 لیر

بر اساس نیاز و میزان مصرف خود می‌توانید بهترین بسته را انتخاب و خریداری کنید.

البته این هزینه در زمان نمایشگاه‌های ترکیه با تخفیفات خاصی برای شرکت کنندگان در نمایشگاه های تکنولوژی همراه است.

هزینه رومینگ در ترکیه

اگر قصد استفاده از رومینگ در ترکیه را دارید، بستگی به نوع اپراتور شما هزینه‌های آن متفاوت است.

هزینه رومینگ همراه اول به صورت زیر است:

  • هزینه مکالمه داخلی به ازای هر دقیقه:500 تومان
  • هزینه تماس از ترکیه به ایران با همراه اول:500 تومان
  • هزینه دریافت مکالمه به ازای هر دقیقه:500 تومان
  • هزینه ارسال پیامک به ازای هر عدد:000 تومان
  • هزینه دریافت پیامک: رایگان
  • هزینه اینترنت آزاد به ازای هر مگابایت:000 تومان

همچنین هزینه رومینگ ایرانسل به صورت زیر است:

  • هزینه مکالمه داخلی به ازای هر دقیقه:500تومان
  • هزینه تماس از ترکیه به ایران با ایرانسل:500 تومان
  • هزینه دریافت مکالمه به ازای هر دقیقه:500 تومان
  • هزینه ارسال پیامک به ازای هر عدد:000 تومان
  • هزینه دریافت پیامک: رایگان
  • هزینه اینترنت آزاد به ازای هر مگابایت:000 تومان

با توجه به هزینه‌های بالا و میزان مصرف خود باید ببینید که خرید سیم‌کارت ترکی برایتان به‌صرفه است یا استفاده از رومینگ. چرا که خرید سیم‌کارت در کارت علاوه بر هزینه بسته‌ها، هزینه اولیه هم دارد که به صورت میانگین برای اپراتورهای مختلف حدود 350 لیر است.

آنتن‌دهی اینترنت در ترکیه

یکی دیگر از مهم‌ترین سوالاتی که در مورد اینترنت ترکیه پیش می‌آید، این است که آنتن‌دهی اینترنت در ترکیه برای سیم‌کارت‌های ترک و رومینگ چگونه است؟ در این بخش از مقاله پاسخ این سوال را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

آنتن‌دهی اینترنت در ترکیه

آنتن‌دهی سیم‌کارت‌های ترک

اگر قصد خرید سیم‌کارت ترک در کشور ترکیه را دارید، یکی از مسائلی که باید بررسی کنید میزان آنتن‌دهی آن است. در واقع باید ببینید کدام اپراتور بیشترین سطح آنتن‌دهی را دارد. در حال حاضر بهترین اپراتور از نظر آنتن‌دهی و خدمات در ترکیه را شرکت ترکسل دارد. پس از آن می‌توانید از سیم‌کارت شرکت ودافون استفاده کنید که در بسیاری از نقاط ترکیه دسترسی به آنتن دارید. جالب است بدانید که سیم‌کارت هر دو شرکت به صورت رومینگ در ایران هم قابل استفاده است.

شرکت تلکوم هم یکی دیگر از ارائه‌دهندگان سیم‌کارت است که آنتن‌دهی آن در داخل شهرهای ترکیه خوب است اما در خارج از شهرهای آن ممکن است با کمی چالش روبرو شوید. بنابراین بهترین انتخاب برای خرید سیم‌کارت ترک، شرکت ترکسل است که البته هزینه استفاده از خدمات آن کمی بیشتر از اپراتورهای دیگر است. اگر به هر دلیلی از سیم‌کارت ترکسل استفاده نکردید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ شرکت ودافون بروید. در واقع این دو اپراتور سطح پوشش آنتن خوبی دارند و هنگام استفاده از آن با چالش روبرو نمی‌شوید.

موارد بالا برای شهرهای مختلف ترکیه نیز صدق می‌کند. مثلا شما در تور استانبول یا تور آنکارا که جزو شهرهای اصلی ترکیه به حساب می‌آید، انتن دهی بهتری نسبت به شهر های کوچکتر ترکیه دارید.

آنتن‌دهی رومینگ در ترکیه

اگر قصد استفاده از رومینگ در ترکیه را دارید و نمی‌خواهید از سیم‌کارت ترک استفاده کنید، طبیعتاً مهم‌ترین سوالی که پیش می‌آید در مورد آنتن‌دهی رومینگ است. اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در ترکیه آنتن دارند و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. تنها مسئله‌ای که باید حواستان به آن باشد، هزینه زیادی رومینگ در ترکیه است که اگر استفاده زیادی از مکالمه، پیامک و اینترنت دارید بهتر است همان ابتدا یک سیم‌کارت گردشگری تهیه کنید.

فعال‌سازی اینترنت در ترکیه؛ مهم‌ترین نیاز گردشگران خارجی!

گردشگران خارجی زمانی که به شهرهای توریستی ترکیه یا هر کشور دیگری سفر می‌کنند، برای تماس با دوستان یا اشتراک‌گذاری لحظات خوش در شبکه‌های اجتماعی نیاز به فعال‌سازی اینترنت دارند. اگر قصد سفر به ترکیه را داشته باشید، اولین چیزی که باید به فکر آن باشید فعال کردن اینترنت موبایلتان است. در این مقاله از مجله گردشگری توریک به بررسی هر چیزی که لازم است در مورد راهنمای فعال‌سازی اینترنت در ترکیه بدانید، پرداختیم. اگر سوالی دارید یا تجربه‌ای در این زمینه دارید، از طریق بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

فعالسازی اینترنت در ترکیه

بیشترین سرعت اینترنت همراه در ترکیه مربوط به شرکت ترکسل است که در حال حاضر توانسته حداکثر سرعت 71.49 مگابایت را به کاربران خود ارائه کند.
در حال حاضر بهترین اپراتور ترکیه شرکت ترکسل است که خدمات ارزشمندی ارائه می‌کند. همچنین از نظر اینترنت هم بالاترین سرعت اینترنت و بیشترین پوشش در سطح ترکیه را دارد.
این موضوع کاملاً بستگی به میزان استفاده شما از اینترنت و مکالمه دارد! اگر از آن دسته افرادی باشید که همیشه در حال استفاده از اینترنت موبایل خود هستید، بهتر است سیم‌کارت ترکی خریداری کنید. در غیر این صورت، استفاده از رومینگ موبایل گزینه بهتر و کم هزینه‌تری برایتان خواهد بود.
بهترین اپراتور اینترنت همراه در ترکیه شرکت ترکسل است. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به بالاترین سطح پوشش اینترنت، بسته‌های مناسب، حداکثر سرعت و... اشاره کرد.
0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *