خانه
بلاگ
حساب کاربری

کارناوال گوا هند ۲۰۲۳؛ بزرگترین کارناوال هند

کارناوال گوا هند 2023؛ بزرگترین کارناوال هند
تاریخ انتشار: 1401/11/30

هند کشور فستیوال‌ها و جسنواره‌های هیجان‌انگیزی است که ریشه در فرهنگ کهن آن دارند. محبوب‌ترین این جشنواره‌ها در شهر گوا برگزار می‌شود که آن را با نام کارناوال گوا هند می شناسند. شهر گوا یکی از شهر‌های زیبای هند است که سواحل آن مورد توجه بسیاری از گردشگران جهان واقع می‌شود. به طوری که عده‌ای از آن‌ها تنها برای دیدن سواحل دیدنی و همینطور شرکت در کارناوال بزرگ گوا، به هند سفر می‌کنند. اگر شما هم این مقاله را بخوانید، مطمئنا بار سفر به هند، برای شرکت در این کارناوال بزرگ را می‌بندید. پس همینطور به خواندن ادامه دهید که با شما کار داریم! باید به صورت مجازی سری به گوا بزنیم و از نزدیک با کارناوال گوا هند آشنا شویم. پس منتظر چه هستید؟

 


قصد سفر به گوا رو داری؟ همین حالا برای ویزای هند اقدام کن!

 

 

کارناوال گوا هند

گردشگرانی که ویزای هند را دریافت و به گوا سفر می‌کنند، می‌توانند در تمام طول سال در جشنواره‌های ساحلی شرکت کنند و لذت ببرند. اگر به عنوان یک گردشگر به کارناوال و فستیوال ‌ها علاقه دارید و شرکت در آن‌ها شما را هیجان‌زده می‌کند، سفر به گوا برای شما خالی از لطف نیست. چون این شهر سواحل بی‌نظیری دارد چشم‌اندازی زیبا از اقیانوس هند را در زاویه چشمان شما قرار می‌دهد. در این شهر می‌توانید به تفریحات ساحلی بپردازید. اما اجازه بدهید که برگردیم به همان بحث اصلی‌مان که کارناوال گوا هند است. شما در زمان‌های مختلف به هر نقطه از گوا که بروید، فستیوالی را می‌بینید که در حال برگزاری است و می‌توانید در آن شرکت کنید. کارناوال گوا یکی معروف‌ترین کارنوال‌ها در این شهر و حتی کل شبه قاره هند محسوب می‌شود.

این کارناوال ترکیبی از رقص و موسیقی و هیجان را در پیش روی شما قرار می‌دهد که حضور در آن قلب شما را به تپش می‌اندازد. کارناوال گوا در یک دوره زمانی خاصی برگزار می‌شود و تمام قسمت‌های شهر توریستی گوا را به محل رقص و پایکوبی و اجرای مراسمات و نمایش‌های مختلف تبدیل می‌کند.

 

تاریخچه کارناوال گوا هند

تاریخچه کارناوال گوا هند

 

قدمت برگزاری کارناوال گوا هند به ۵۰۰ سال قبل برمی‌گردد. یعنی زمانی که پرتغالی‌های بخش‌هایی از کشور پهناور هند را به تصرف و به تحت استعمار خود در آورده بودند. در واقع گوا در هند نیز مثل کارناوال ریو در برزیل، توسط پرتغالی‌های مهاجر و یا استعمارگر، وارد فرهنگ این شهر شد. پرتغالی‌ها قصد داشتند که سرزمین‌های اشغالی را که گوا هم یکی از آن‌ها بود را از نظر فرهنگی هم تحت تاثیر قرار دهند. به همین دلیل بود که این فستیوال را برای اولین بار در گوا برگزار کردند تا به این هدف نه چندان دوستانه خود برسند.

شاید با خواندن این مطالب، فکر کنید که این کارناوال متعلق به کشور پرتغال بوده و از فرهنگ این کشور به وجود آمده است. اما اشتباه می‌کنید! اگر بخواهیم خیلی این قضیه را موشکافی کنیم و در حقیقت کمی تاریخ و فرهنگ اروپا را هم بزنیم، متوجه می‌شویم که برگزاری چنین جشن‌هایی از مناطق دیگری از اروپا به فرهنگ پرتغال وارد شده است. ایده اولیه کارناوال گوا هند از تمدن بسیار غنی روم باستان برای جهان به یادگار مانده است. وقتی که پرتغالی‌ها این فستیوال را به کشور هند و شهر گوا وارد کردند، شیوه برگزاری و اتفاقاتی که در آن رخ می‌داد کمی متفاوت از چیزی بود که امروزه وجود دارد. دلیل این موضوع این است که با گذشت قرن‌ها از ورود  کارناوال هیجان انگیز گوا به هند، به مرور عناصر فرهنگی این کشور هم به آن وارد شد. به طوری که این کارناوال را طبق فرهنگ کهن هندی تغییر داد و در حال حاضر چیزی که از این فستیوال محبوب باقی مانده، بیشتر از پرتغال و فرهنگ رومی، مراسماتی را به نمایش می‌گذارد که ریشه در تاریخ هند فرهنگ هند دارند.

 

شرکت در کارنوال گوا هند نیاز به بلیط دارد؟

شرکت در کارنوال گوا هند نیاز به بلیط دارد؟

 

بعد از این همه تعریفی که از هیجان و زیبایی و محبوبیت کارناوال گوا کردیم، ممکن است در ذهن شما این سؤال به وجود بیاید که آیا برای شرکت در کارناوال گوا هند باید بلیط بخریم و هزینه پرداخت کنیم؟ باید بگوییم که برای شرکت در این فستیوال و رقم زدن تجربیات به یادماندنی و سرشار از هیجان و سرخوشی، نیازی نیست که دست به جیب مبارک‌تان ببرید. چون شرکت در این کارناوال نیاز به بلیط ندارد و می‌توانید بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان در آن شرکت کنید. آیا بهتر از این می‌شود؟ معلوم است که نه! بنابراین شما با گرفتن ویزای توریستی و سفر به هند، می‌توانید با یک تیر، چند نشان بزنید. چراکه نه تنها امکان بازدید از گوا و سواحل خوش‌منظره آن را دارید، بلکه می‌توانید در یک جشنواره هزار رنگ و نقش که شما را غرق در فرهنگ هندوها می‌کند، حاضر شوید. در حالی که اصلا لازم نیست پول بی زبان‌تان را هم خرج کنید. پس باید این فرصت را غنیمت بشمارید. چرا که در کمتر کشوری چنین کارناوال عظیمی برگزار می‌شود. مگر در کشور‌هایی مثل برزیل که فاصله زیادی با ایران دارند. در حالی که به قول گفتنی، هند بیخ گوشتان است و راحت‌تر می توانید خودتان را به گوا برسانید و با شرکت در کارناوال گوا هند، لذت دنیا را ببرید.

 

تاریخ برگزاری کارناوال گوا

تاریخ برگزاری کارناوال گوا

 

تاریخ برگزاری فستیوال گوا هم یکی از مواردی است که برای سفر به این کشور باید آن را مورد توجه قرار دهید. معمولا این کارناوال در روز‌های ۱۱ تا ۱۴ اسفندماه به وقت ایران برگزار می‌شود. برای اینکه از فستیوال گوا جا نمانید باید زمان سفر خود به گوا را با زمانی که همه شهر به خاطر کارناوال گوا غرق در شادی و رقص می‌شود، هماهنگ کنید. طی این ۴ روزی که کارناوال برگزار می‌شود، سیل جمعیت بسیار عظیمی از سراسر دنیا وارد شهر گوا می شود‌. برای همین است که باید به موقع در گوا حضور پیدا کنید. در این صورت است که می‌توانید به این جشنواره برسید. اما اگر به زمان برگزاری آن توجه نداشته باشید، به خاطر شلوغی و ازدحام گردشگران داخلی و خارجی، نمی‌توانید در آن شرکت کنید. این موضوع می‌تواند حسابی حال‌تان را بگیرد. پس برای اینکه این اتفاق نیفتد چند روز قبل از شروع کارناوال گوا هند، به فکر شرکت در آن باشید.

 

در کارناوال گوا هند ۲۰۲۳ چی میبینیم؟

در کارناوال گوا هند 2023 چی میبینیم؟

 

حالا بعد از این همه مقدمه‌چینی وقت آن است که برویم سر اصل مطلب! اصل مطلب اتفاقاتی است که در کارناوال گوا رخ می‌دهد و آن را تا این حد محبوب کرده است. دلیل این محبوبیت می‌تواند به خاص بودن و هیجانی که به شرکت کنندگان منتقل می‌کند، مربوط باشد.

افراد زیادی هر سال منتظر رسیدن ماه اسفند و شرکت در کارناوال گوا می مانند و انتظار می کشند. در این فستیوال چیزی که بیشتر از همه به چشم می‌خورد، رقص و آواز و موسیقی‌های مختلف است که گردشگران را سرگرم می‌کند و آنها را به وجد می‌آورد.

کارناوال گوا با توجه به مسلمان بودن بخش زیادی از مردم این کشور، قبل از ماه رمضان برگزار می‌شود تا شرکت کنندگان جلوی شکم خود را نگیرند و بتوانند از بین جشن و پایکوبی خیره کننده نهایت لذت را برده و بیشترین هیجان را تجربه کنند. این جشن ۴ روزه  و باشکوه توسط شاه مومو شروع می‌شود. در واقع شاه مومو اصلی‌ترین نقش را در این کارناوال بازی می‌کند و یکی از عوامل اصلی است که هر سال باید در آن حضور داشته باشد. البته ناگفته نماند که شاه مومو تنها منحصر به کارناوال گوا هند نیست و در سایر کارنوال‌ها هم نقش اساسی او حس می‌شود. بعد از شروع کارناوال، باید به مدت ۴ روز رژه و پیاده‌روی را در شهر گوا انجام دهید.

در زمان پیاده‌روی دسته‌های بزرگی از نوازندگان و رقصنده‌های شروع به رقص و تولید آهنگ‌های خاصی می‌کنند. در کنار رقصندگان، آکروبات‌ بازها و همینطور دلقک‌ها را مشاهده می‌کنید که هر کدام از این گروه‌ها نقشی مربوط به خود را بازی می‌کنند. ترکیب فعالیت‌های گروه‌های مختلف مثل آکروبات باز‌ها، دلقک‌ها، رقصنده‌ها و نوازندگان، کارناوال گوا را به جشنی پر سرو صدا و تماشایی تبدیل می‌کند. به طوری که از حضور در آن لذت می‌برید و دوست ندارید که هیچوقت تمام شود.

شما در تمام مدت برگزاری این جشنواره، باید از میدان اصلی شهر گوا رژه بروید و پیاده‌روی کنید. بعد از گذشت ۴ روز و تمام شدن کارناوال، نوبت به میل کردن غذا‌های مختلف می‌رسد. در واقع مثل همه فستیوال‌ها در جهان، غذا خوردن در فستیوال گوا هند خیلی می چسبد. اما باید بدانید که غذا جزو بخش‌ها و عناصر این کارناوال محسوب نمی‌شود. بلکه به دلیل استقبال افراد از نوش جان کردن غذا در حین مراسم، مغازه‌ها و رستوران‌هایی که کارشان پخت و فروش غذا است، کسب و کارشان سکه می‌شود. در حین برگزاری کارناوال گوا انواع مختلفی از غذا‌ها مخصوصا غذا‌های سنتی شهر گوا در دسترس شما قرار می‌گیرد تا بعد از یک رژه و پیاده‌روی جانانه، حسابی به شکم‌تان برسید و دلی از عزا در بیاورید.

 

نتیجه‌گیری

کارناوال گوا هند یکی از جشن‌هایی است که نمونه آن در کشور‌های مختلف آسیا و حتی کل دنیا برگزار می شود. برای مثال با دریافت ویزای دبی می توانید به تفریح و شرکت در فستیوال‌های سنتی گوناگونی برسید. کارناوال گوا هم یکی از محبوب‌ترین جشن‌های سالانه در سراسر آسیا شمار می‌رود. هر ساله افراد زیادی برای سفر به گوا و شرکت در این کارناوال وسوسه می شوند. بنابراین اگر در ماه اسفند به این کشور بروید، گردشگران بسیار زیادی را می‌بینید که به هندوستان آمده‌اند تا در کارناوال گوا شرکت کنند و تجربه منحصر به فردی را رقم بزنند.

 

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *