خانه
بلاگ
حساب کاربری

دیدنی‌های ژاپن؛ کشور شکوفه‌های گیلاس!

دیدنی‌های ژاپن؛ کشور شکوفه‌های گیلاس!

ژاپن یکی از مقاصد گردشگری دوست داشتنی است که نظم و ترتیب آن در کل دنیا از غرب گرفته تا شرق، معروف است. وقتی اسم ژاپن را می‌شنویم، ناخودآگاه به یاد ربات‌ها و آدم آهنی‌هایی می‌افتیم که به کمک انسان آمده و  کارهای آن‌ها را به طور دقیق انجام می‌دهند. اما این فکر را از سرتان بیرون کنید! ژاپن، چیزی فراتر از چند تا ربات و آدم آهنی است. جاذبه‌ها و دیدنی‌های ژاپن شامل ساختمان‌های مدرن و تاریخی و فرهنگی است. بنابراین  در این کشور، در کنار ساختمان‌های مدرن، آثار تاریخی بسیار زیادی نیز وجود دارد که نشان دهنده تاریخ کهن و  باستانی  این کشور است. ترکیب مدرنیته و ساختمان‌های قدیمی طرح زیبایی را به وجود آورده که ذهن شما را گاهی به تاریخ و گاهی به پیشرفت‌علمی ژاپن در جهان مدرن می‌برند. این مدرنیته یک فایده برای سفر شما به ژاپن دارد. اینکه سوار بر مترو می‌توانید ۲ ساعت نشده، از شمال تا جنوب این کشور که به کشور آفتاب معروف است را گشت بزنید و جاذبه‌های آن را ببینید. اما  در این مقاله قصد داریم تنها در چند دقیقه به صورت مجازی از شمال تا جنوب این کشور را گشته و شما را با جاذبه‌های ژاپن آشنا کنیم. اگر آماده‌اید پس تا انتهای مطلب با توریک بمانید.

 


قصد سفر به ژاپن رو داری؟ همین حالا برای ویزای ژاپن اقدام کن!

 

 

مکان های دیدنی ژاپن

با گرفتن ویزای ژاپن، مثل ویزای تایلند یا حتی ویزای چین، یک کلید طلایی را در دست دارید که شما را به یک بهشت زیبا و پر نقش و نگار در شرق آسیا خواهد برد. جایی که می توانید جاذبه‌های دیدنی را ببنید که در دیگر نقاط دنیا خبری از آن‌ها نیست. اما عجله نکنید! قبل از اینکه بار سفر را ببندید و  به کشور آفتاب بروید، باید یک کاری را انجام دهید. منظورمان آشنایی با بهترین جاذبه‌های ژاپن است که در این سفر به یادماندنی می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. این کار باعث می‌شود که شما با دیدن عظمت و زیبایی و تنوع دیدنی‌های ژاپن، دست و پاچه نشوید و به راحتی بتوانید جادبه‌هایی را انتخاب کنید که ارزش بیشتری به وقت شما بدهند. برای همین است که در این بخش می‌خواهیم ۷ مورد از دیدنی‌های ژاپن را معرفی کنیم که دیدن آن‌ها تجربه‌ای جدید را برای شما رقم خواهد زد. پس بدون اتلاف وقت می‌رویم سر اصل مطلب! این شما و این هم کشور آفتاب!

 

قصر سلطنتی توکیو

قصر سلطنتی توکیو - مکان های دیدنی ژاپن

 

قصر سلطنتی توکیو یکی از مکان‌های دیدنی ژاپن به شمار می‌رود که در قرن ۱۷ میلادی ساخته شده است. این مکان دارای باغ‌های زیبایی است که در محاصره دیوار‌ها قرار دارد. این قصر برای سکونت خاندان سلطنتی ژاپن بنا شد. شاید تعجب کند! اما در حال حاضر هم خاندان سلطنتی ژاپن در این قصر باشکوه تاریخی ساکن هستند. برای همین است که شما فقط بخش‌های محدودی از آن را می‌توانید ببینید. در حالی که به بیشتر قسمت‌های آن اجازه ورود ندارید. اما نگران نباشید محوطه این باغ به قدری زیبا هست که از خیر دیگر بخش‌های آن بگذرید. قدم زدن در این محوطه بسیار آرامش‌بخش و دلپذیر است. هنگام پرسه زدن در محوطه قصر سلطنتی توکیو، یک پل زیبا را می‌بینید که شما را به بخش دیگر محوطه می‌برد. باغ هیگاشی هم یکی دیگر از بخش‌های این قصر است که گردشگران امکان بازدید آن از نزدیک را دارند. البته برای دیدن این باغ، باید در یک تور ژاپن گردی شرکت کنید و همراه تور لیدر، یک گردش منحصر به فرد در داخل آن را تجربه کنید.

 

جزیره ایتسوکوشیما

جزیره ایتسوکوشیما - مکان های دیدنی ژاپن

 

جزیره ایتسوکوشیما یکی از مکان های مقدس ژاپنی است که بومیان آن منطقه به قصد زیارت، به آنجا می‌روند. این جزیره در خلیج هیروشیما قرار دارد. یعنی شما برای رسیدن به آن باید یک مسافت چند ساعته را با قایق سفر کنید. درست است که خسته می‌شوید. اما اگر بر این خستگی غلبه نکنید بازدید از یکی از خاص‌ترین معابد ژاپن و حتی دنیا را از دست می‌دهید. در این جزیره یک معبد به نام ایتسوکوشیما وجود دارد که باعث نامگذاری این جزیره به این نام شده است. قدمت این معبد به قرن ۸ میلادی برمی‌گردد.

 

این بنا برای یادبود افسانه‌ای به نام دختر خدای باد یعنی سوسانو، بنا شد و امروزه یکی از جاذبه‌های ژاپن و یک جزیره زیارتی و مقدس در خلیج هیروشیما محسوب می‌شود. در واقع این معبد با سبک معماری خاصی ساخته شده است که شما را گول می‌زند. در زیر بنای آن یک حوض یا استخر بزرگ وجود دارد که در بالای این حوض، ساختمان معبد بر روی ستون‌های محکمی قرار گرفته است. اگر در زمان جزر و مد به این ساختمان نگاه کنید، دیگر هیچوقت به چشم‌های خودتان اعتماد نخواهید داشت. چون در این زمان حس می‌کنید که ساختمان معبد بر روی آب شناور شده است. در حالی که این خیالی بیش نیست. در این معبد راهروهایی وجود دارد که قسمت‌های مختلف آن را به هم جوش می‌دهد. با عبور از این راهرو‌ها به تالار‌های مختلفی مثل تالار نیایش، تالار هوندن، تالار سنجوکاکو می‌رسید که هر یک داستان خاص خود را دارند. در این معبد همچنین یک صحنه نمایش وجود دارد که در آن رقص‌ها و موسیقی‌هایی اجرا می‌شوند که ریشه در فرهنگ اصیل ژاپنی دارند.

 

پارک یادمان صلح هیروشیما

 

پارک یادمان صلح هیروشیما از جمله جاذبه‌های ژاپن است که به منظور احترام به قربانیان بمباران اتمی هیروشیما توسط آمریکا در جنگ جهانی دوم ساخته شده است. در واقع صلحی که حدود ۸۰ سال در این شهر برقرار است باید یک یادبودی داشته باشد. همه ساله میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا برای بازدید از شهر هیروشیما که حادثه بسیار تلخی را روایت می‌کند، می‌روند. پارک یادمان صلح هیروشیما در وسط این شهر قرار گرفته است. در این مکان می‌توانید بناهای مختلفی را که به منظور یادبود و احترام به قربانیان بمباران اتمی بنا شده‌اند را ببینید. در موزه‌های این منطقه آثاری وجود دارند که شما را به عمق فاجعه این اتفاق ناگوار در ژاپن می‌برند. علاوه بر این موزه‌ها، برای یادبود قربانیان این حادثه نمایشگاه‌های متعددی برگزار می‌شود. یک قبر نمادین در شهر هیروشیما و گنبد بمب اتمی همگی نماد‌هایی از این حادثه هستند که اجازه فراموش کردن آن را به ساکنان شهر نمی‌دهند. چون در هر خیابانی نمادی از بمباران اتمی هیروشیما مشاهده می‌شود.

 

چشمه‌های آب گرم آنسن

چشمه‌های آب گرم آنسن - مکان های دیدنی ژاپن

 

اگر کمی از مکان‌های تاریخی فاصله بگیرید و به طبیعت ژاپن بروید، ضرر نخواهید کرد. این چشمه‌های را می‌توانید در همه نقاط ژاپن مشاهده کنید. در واقع ژاپنی‌ها چشمه‌های انسان را به عنوان بخشی از فرهنگ کهن خود پذیرفته و احترام خاصی برای آن‌ها قائل هستند. در این چشمه‌های می‌توانید یک حمام دلچسب بکنید. شاید جالب باشد که بدانید علاوه بر انسان‌ها برخی از حیوانات مثل میمون‌ها هم در این چشمه‌ها حمام می‌کنند. یعنی حتی این آفریده‌های معصوم خدا نیز از حمام در آنسن‌‌ها نمی‌گذرند. حمام در این چشمه‌های آب گرم به دلیل وجود مواد معدنی مختلف در آن‌ها یک روش آب درمانی مؤثر نیز به شمار می‌رود. در جذابیت آنسن، همین بس که این چشمه‌ها از جمله مکان‌های پربازدید در طبیعت ژاپن به شمار می‌روند.

 

آبشار شیرایتو

آبشار شیرایتو -مکان های دیدنی ژاپن

 

در ادامه گشت زنی در طبیعت ژاپن، به یکی از زیباترین آبشارهای جهان می‌رسید. آبشار شیرایتو از جمله جاذبه‌های ژاپن است که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این آبشار در مجاورت کوه فوجی قرار دارد. زمانی فرقه فوجی، آبشار شیرایتو را به عنوان یک مکان مقدس به حساب می‌آورند و بسیار به آن احترام می‌گذاشتند. این آبشار زیبا در مرتفع‌ترین نقطه خود ۲۰ متر ارتفاع دارد. پهنای آن هم به حدود ۲۰۰ متر می‌رسد. این جاذبه دیدنی ژاپن، نقش زیادی در گردشگری ژاپن و جذب توریست دارد. چراکه به قدری زیبا و چشم‌نواز است که گردشگران زیادی هر سال فقط به عشق تماشای آبشار شیرایتو به ژاپن سفر می‌کنند. در حقیقت دلیل ثبت این جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز که هیجان را در دل تماشاگران زنده می‌کند، در فهرست میراث جهانی یونسکو، همین زیبایی و اعجاب این آبشار تماشایی است.

 

کوه فوجی

کوه فوجی - مکان های دیدنی ژاپن

 

از جمله معروفترین جاذبه‌های ژاپن، کوه فوجی یا فیجی است که نام آن زیاد به گوش‌تان خوردن است. این کوه آتشفشانی یک نماد فرهنگی از کشور ژاپن در جهان محسوب می‌شود. در واقع این مخروط آتش‌فشانی برای اهالی ژاپن، از نظر تاریخی ، و مذهبی معنای عمیقی دارد. به طوری که در چند قرن اخیر، افراد این کوه را به عنوان زیارتگاهی می‌دانند و به زیارت آن می‌روند. البته شما به عنوان یک ایرانی اگر به دنبال هیجان باشید، همه جا برای شما مثل ایران است. بسیاری از افراد این کوه را به عنوان یک چالش به حساب می‌آورند و تصمیم به فتح قله ۳۷۷۶ متری آن می‌گیرند. برخی دیگر که دوست دارند هیجان بیشتری تجربه کنند، به ورزش پاراگلایدر در ارتفاعات کوه فوجی می‌پردازند. این آتشفشان غیر فعال بلندترین قله در کشور ژاپن محسوب مب‌شود. برای فتح آن ۴ مسیر مختلف وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها به اوج قله برسید. البته باید حتما آب و خوراکی‌ کافی با خود ببرید تا یک وقت زبانم لال، هنگام ماجراجویی از حال نروید.

 

شهر نیکو

شهر نیکو - مکان های دیدنی ژاپن

 

دوست دارید یکی از جاذبه‌های ژاپن که شهری پر برکت برای آن کشور است را ببینید؟ مطمئنا جواب شما بله است. پس به شهر نیکو خوش آمدید. این شهر از نظر وسعت، رتبه سوم را در کشور ژاپن دارد. رودخانه‌های متعددی در نیکو وجود دارد که در حقیقت برای این شهر تبدیل به نعمتی شده‌اند که باید قدر آن را دانست. از این رودخانه‌های پر آب برای تامین برق شهر استفاده می‌شود. به طوری که دیگر باید به جای شانیکو، باید آن را پایگاه برق هیدرولیکی صدا بزنیم. در این شهر آثار تاریخی مختلفی مثل معبد نیکو توشو قرار دارد که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. در شهر نیکو علاوه بر اماکن تاریخی، مکان‌های تفریحی هم وجود دارد. از جمله این اماکن تفریحی می‌توانی به آبشار شیرایتو، مجسمه سه میمون، دریاچه چوزنجی، سرزمین عجایب نیکو و آبشار‌های کیگان اشاره کرد‌.  آبشارهای نیکو مانند آبشارهایی هستند که با اخذ ویزای چین و سفر به این کشور می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

 

جمع‌بندی

ژاپن یک کشور مدرن و پیشرفته است که بافت تاریخی و قدیمی خود را نیز در کنار آن حفظ کرده است. با خواندن این مقاله حتما به این موضوع پی برده‌اید که ژاپن طبیعت خارق‌العاده‌ای دارد که قلب گردشگران برای بازدید به آن به تپش افتاده و وسوسه می‌شوند. اما باید با آمادگی و تجهیزات کامل وارد این طبیعت وحشی شوید تا از سفرتان لذت ببرید. هرچقدر تعداد بیشتری از جاذبه‌های ژاپن را ببینید، بیشتر به این کشور وابسته می‌شوید. در واقع فقط شما اینطوری نیستید. میلیون‌ها نفر آدم در سراسر دنیا وجود دارد که عاشق ژاپن هستند و برای دیدن آن سر و دست می‌شکنند.

حالا که تعدادی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ژاپن را به شما معرفی کردیم، بگویید که جاذبه‌های طبیعی ژاپن را بیشتر می‌پسندید یا آثار تاریخی و فرهنگی آن را؟

البته هر دوی آن‌ها جزو بهترین دیدنیهای ژاپن هستند. اما می‌خواهیم بدانیم که سلیقه شما کدام یک از آن‌ها است؟

 

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *