خانه
بلاگ
حساب کاربری

نمایشگاه اکسپو دبی: سفری به آینده

اکسپو دبی: سفری به آینده
تاریخ انتشار: 1402/7/25

نمایشگاه‌های تجاری یکی از بهترین پلتفرم‌ها را در سراسر جهان برای نمایش محصولات، خدمات و سیستم‌های مختلف و متنوع به شما ارائه می‌دهند. در چنین نمایشگاه‌هایی می‌توانید با فروشندگان، خریداران، تصمیم‌گیرندگان و متخصصان حوزه‌ها و حرفه‌های مختلف ملاقات کنید و به دنیای تازه‌ای از علم و دانش پا بگذارید. هر ساله نمایشگاه‌های تجاری زیادی در کشورهای مختلف سراسر جهان برگزار می‌شود که یکی از بزرگترین و معروف‌ترین آن‌ها نمایشگاه اکسپو است که هر دفعه در یک کشور برگزار می‌شود. در سال ۲۰۲۱ این نمایشگاه تحت عنوان اکسپو دبی به میزبانی کشور امارات متحده عربی در این شهر چندفرهنگی، با مشاغل و حوزه‌های مختلف و متنوع به مدت 181 روز و با شرکت 192 کشور برگزار شد.

نمایشگاه اکسپو دبی می‌تواند فرصت‌های بیشتری برای کسب و کار شما و قوی‌تر کردن برندتان به شما ارائه دهد. طبق آنچه اعلام شده، امسال نیز این نمایشگاه در دبی برگزار خواهد شد. از همین رو، در این مطلب قصد داریم تا همه چیز را درباره اکسپو دبی و زمان و مکان برگزاری آن عنوان کنیم. با ما همراه باشید.

نمایشگاه بین‌المللی اکسپو چیست؟

این نوع از نمایشگاه‌ها، رویدادهای جهانی‌ای هستند که به یافتن راه‌حل‌هایی برای چالش‌های اساسی پیش روی بشریت می‌پردازند؛ و این کار را از طریق ارائه سفری در درون یک موضوع انتخابی از طریق فعالیت‌های جذاب و فراگیر انجام می‌دهند. این رویدادهای عمومی بزرگ که توسط دولت‌ها سازماندهی و تسهیل می‌شوند و کشورها و سازمان‌های بین‌المللی را گرد هم می‌آورند، در توانایی خود برای جمع‌آوری میلیون‌ها بازدیدکننده، ایجاد پویایی‌های جدید و تسریع تغییرات در شهرهای میزبان خود بی‌رقیب هستند. در واقع نمایشگاه‌های جهانی را می‌توان بستری برای گفتگوی بین‌المللی به نفع پیشرفت و همکاری عنوان کرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اکسپو است.

به طور کلی اکسپو یک رویداد و نمایشگاه جهانی معروف است که در حوزه‌های مختلفی چون علم، فناوری، صنعت، گردشگری، تجارت و هنر برگزار می‌شود. در سال ۲۰۲۰ از بین چند شهر امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه و برزیل، دبی برای برگزاری اکسپو انتخاب شد که به دلیل شیوع همه‌گیر کرونا، در سال ۲۰۲۱ تحت عنوان اکسپو دبی با شعار فرصتی طلایی برای حضور نوآوری‌ها و اختراعات چشمگیر از سراسر دنیا برگزار شد. نمایشگاه اکسپو که به المپیک فرهنگی معروف است، شرکت‌کنندگان بین‌المللی را به تبادل ایده‌ها و بهترین شیوه‌ها، ارائه راه حل‌ها و توسعه اشکال جدید همکاری در یک محیط تشویق می‌کند. ایده برگزاری این مدل نمایشگاه‌ها به کشور فرانسه بر‌می‌گردد، نخستین دوره نمایشگاه جهانی نیز در سال 1851 و پس از انقلاب صنعتی لندن برگزار و پس از آن، در شهرها و کشورهای مختلف برگزار شد.

ایونت اکسپو دبی

اکسپو دبی

اکسپو دبی یک نمایشگاه جهانی بود که از 1 اکتبر 2021 تا 31 مارس 2022 توسط دبی، در امارات متحده عربی میزبانی شد. اکسپو دبی در ابتدا برای تاریخ 20 اکتبر 2020 تا 10 آوریل 2021 برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل همه‌گیری COVID-19 در امارات متحده عربی به تعویق افتاد. با وجود به تعویق افتادن، برگزارکنندگان نام اکسپو 2020 را برای اهداف بازاریابی و برندسازی حفظ کردند. این رویداد در طول مدت شش ماهه خود بیش از 24 میلیون بازدید را ثبت کرده بود. مکان اصلی اکسپو 2020 دبی منطقه‌ای به مساحت 438 هکتار بود که بین شهرهای دبی و ابوظبی، در نزدیکی مرز جنوبی دبی با ابوظبی قرار داشت. از جمله جاذبه‌های گردشگری در این نمایشگاه می‌توان به فواره آبی، گنبد الوصل پلازا، پاویون ویژن، دور دنیا و پاویون زنان اشاره کرد.

دستاوردهای نمایشگاه اکسپو دبی

طول مدت زمان اکسپو دبی 181 روز بود که با شرکت 192 کشور از سراسر جهان در کشور امارات متحده عربی به‌عنوان یک فرصت استثنایی برای خاورمیانه برگزار شده و این کشور توانست نوآوری و پیشرفت خود در زمینه‌های مختلف را به جهانیان نشان دهد. موضوع expo دبی ارتباط ذهن‌ها با یکدیگر و رقم زدن آینده بود. این نمایشگاه به سه منطقه موضوعی بزرگ تقسیم شده بود که هر یک به یکی از موضوعات نمایشگاه 2020 یعنی فرصت (The Opportunity Pavilion)، تحرک (The Mobility Pavilion) و پایداری (The Sustainability Pavilion) اختصاص داشته و دارای غرفه خاص خود بودند. در ماه‌های آینده نیز دبی مجدداً میزبان این رویداد خواهد بود که به همین دلیل افراد زیادی تمایل دارند تا با تور دبی به این شهر سفر کرده و از نزدیک شاهد برگزاری این نمایشگاه باشند.

اکسپو 2023 دبی امارات

نمایشگاه اکسپو دبی 2023 نیز به مدت 182 روز میزبان جهان خواهد بود که می‌توان آن را رویدادی سرشار از تجربیات جدید و زمان ایجاد نوآوری و همکاری عنوان کرد. به احتمال زیاد اکسپو دبی که یک رویداد مهم در سطح جهانی است، در ماه اکتبر و یا نوامبر ۲۰۲۳ برگزار شده و بازدیدکنندگان می‌توانند در آن دستاوردهای برجسته‌ای در حوزه‌های مختلف را کشف کرده و مشاهده کنند. تمرکز اصلی این نمایشگاه بر روی آینده سیاره است.

محوطه نمایشگاه اکسپو که در حومه شهر و در مرکز میدان الوصل با گنبدی غول پیکر قرار دارد به پنج قسمت تقسیم شده است که بر اساس رنگ بر روی نقشه قرار گرفته‌اند و غرفه‌های کشورهای مختلف نیز به راحتی قابل مشاهده هستند. در این نمایشگاه هر غرفه طراحی خاص و منحصر به فرد خود را دارد و همچنین یک میدان محلی برای نمایش اسب‌ها و سایت موزه آینده دبی نیز در آن وجود دارد. بازدیدکنندگان هیجان زیادی دارند تا با دریافت ویزای دبی و سفر به این شهر، با چیزهای جالبی که ممکن است در اکسپو دبی 2023 مشاهده کنند، رو‌به‌ر‌و شوند. گردشگران اجازه دارند نه تنها موارد ارائه شده در نمایشگاه را مشاهده کنند، بلکه آنها را به صورت ویدئویی نیز فیلمبرداری کنند.

تاریخ و اطلاعات برگزاری اکسپوی دبی در سال 2023

تاریخ برگزاری اکسپوی دبی در سال 2023

همان طور که گفته شد، اکسپو دبی در ماه نوامبر یا اکتبر ۲۰۲۳ برگزار شده و شما تا 31 مارس 2024 می‌توانید از این نمایشگاه بی‌نظیر بازدید کنید.طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مدت زمان برگزاری 6 ماه است که برای آشنایی با نمایشگاه‌های مختلف کافی است. شما می‌توانید زمان بازدید خود را در زمان خرید بلیط تعیین کنید. غرفه‌های مهمان از چهارشنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 12 صبح و پنجشنبه و جمعه از ساعت 10 صبح تا 2 بامداد دایر هستند. برگزارکنندگان همچنین یک نمایشگاه مجازی برای کسانی که نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند به صورت فیزیکی در نمایشگاه حضور داشته باشند نیز ارائه می‌دهند. اگر تصمیم به رفتن به نمایشگاه را دارید، نقشه نمایشگاه را از قبل در گوشی خود دانلود کنید تا با مسیرهای آن آشنایی کامل داشته باشید.

قیمت بلیط ایونت بین‌المللی اکسپو دبی چقدر است؟

هزینه بلیط expo 2023 دبی به خدمات انتخاب شده شما بستگی دارد. کسانی که از خطوط هوایی امارات برای سفر به امارات استفاده کرده باشند، خدمات را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد. البته این قابلیت و تخفیف فقط برای بازدید یک روزه از نمایشگاه جهانی دبی اعمال می‌شود. همچنین شما می‌توانید یک بلیط یک بار بازدید یا یک بلیط قابل استفاده مجدد که به شما فرصت می‌دهد تا 30 روز یا بیشتر به بازدید از غرفه‌ها بپردازید، خریداری کنید. هزینه بلیط یکبار بازدید بزرگسالان 95 درهم و هزینه بلیط قابل استفاده مجدد نیز 195 درهم است. ورود کودکان، افراد دارای معلولیت و دانش‌آموزان نیز رایگان است. لازم به ذکر است خرید بلیط تنها به صورت آنلاین در وب سایت رسمی نمایشگاه به زبان انگلیسی انجام می‌شود.

چگونه به مرکز ایونت اکسپو 2023 در دبی برویم؟

چندین راه وجود دارد که به شما امکان رفتن به اکسپو دبی را می‌دهد. یکی از آن‌ها مترو  است که گزینه‌ای سریع و ارزان می‌باشد. با مترو می‌توانید به راحتی و سرعت به ایستگاه اکسپو برسید و از آنجا تا مرکز برگزاری چند دقیقه پیاده‌روی کنید. برای رفتن به اکسپو از اتومبیل نیز می‌توانید استفاده کنید. اتوبوس، همچنین گزینه خوبی است، چرا که ایستگاه‌های اتوبوس زیادی در سطح شهر وجود دارند. همچنین در این نمایشگاه فضاهای پارکینگ رایگانی نیز در نظر گرفته شده است که در ساعات 8:30 تا 0:30 از شنبه تا چهارشنبه و در روز‌های پنجشنبه، جمعه و تعطیلات رسمی از ساعت 8:30 تا 2:30 قابل استفاده هستند.

محل اقامت در نزدیکی اسکپو دبی

هتل ROVE EXPO 2020 نزدیک‌ترین و راحت‌ترین هتل به اکسپو دبی در نظر گرفته می‌شود که دارای 19 سوئیت و 300 اتاق استاندارد می‌باشد. هزینه اقامت در آن نیز بسته به شرایط 272-800 دلار است. همچنین هتل‌هایی مانند هتل فورچون پارک، ماریوت دبی و میسان نیز از دیگر هتل‌های نزدیک به محل برگزاری اکسپو هستند. با هماهنگی تور از آژانس توریک، هیچ نگران محل اقامت و هزینه‌های خود نباشید؛ چرا که راحتی تمام قسمت‌های سفر شما، توسط متخصصان ما برنامه‌ریزی خواهد شد.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *