خانه
بلاگ
حساب کاربری

دبی بریم یا دوحه؟ مقایسه دو مقصد محبوب ایرانیان برای سفر

دبی بریم یا دوحه؟ مقایسه دو مقصد محبوب ایرانیان برای سفر
تاریخ انتشار: 1402/11/5

دبی و دوحه، دو شهر مدرن و لوکس و مهم‌ترین شهرهای دو کشور امارات و قطر در خاورمیانه هستند که در سال‌های اخیر به قطب‌های گردشگری منطقه تبدیل شده‌اند. این دو شهر با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری متنوع، امکانات رفاهی و تفریحی پیشرفته و موقعیت جغرافیایی استراتژیک، سالانه میلیون‌ها گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند.

در این مقاله از توریک، به مقایسه امارات و قطر در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری، موقعیت جغرافیایی، فرهنگ، اقتصاد، حمل و نقل و … می‌پردازیم.

دبی و دوحه؛ دو شهر مدرن در قلب خلیج فارس

موقعیت جغرافیایی قطر و امارات تا حدودی مشابه است و هر دوی آن‌ها جزو خاورمیانه هستند و در غرب آسیا قرار دارند. زبان رسمی دبی و دوحه عربی بوده و دین آن‌ها نیز اسلام است.

به‌طورکلی بهتر است بدانید که قطر شبه‌جزیره‌ای کوچک است؛ اما امارات کشور بزرگ‌تری است و خط ساحلی بیشتری از خلیج‌فارس را در اختیار دارد؛ بنابراین موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی امارات به‌مراتب بهتر از قطر است.

مقایسه آب‌وهوای دبی و دوحه

مقایسه آب‌وهوای دبی و دوحه

آب‌وهوای دبی و دوحه (بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر قطر) نیز به دلیل موقعیت خاصی که دارند تقریباً مشابه است. قرارگرفتن این شهرها در نزدیکی خط استوا و کنار خلیج‌فارس باعث می‌شود که بیشتر طول سال آب‌وهوایی گرم و آفتابی داشته باشند. به‌طورکلی امارات و قطر:

  • در تابستان بالاترین دمای خود را تجربه می‌کنند و احتمالاً گرما و شرجی آن‌ها باعث اذیت شما خواهد شد.
  • از اواخر پاییز تا اواخر فروردین نیز آب‌وهوایی معتدل‌تر خواهند داشت که بهترین زمان برای گشت‌وگذار است.دمای دبی و دوحه در این زمان بین ۱۴ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد است. تور دبی در این زمان فروش بالایی دارد. میانگین دمایی دبی و دوحه حدود ۴۲ درجه سانتی‌گراد است که در زمستان حدود ۱۵ درجه پایین‌تر می‌رود.

مقایسه دبی و دوحه از نظر گردشگری؛ از مدرنیته تا سنت

تفریحات و خدمات رفاهی و گردشگری امارات و قطر

قطر در زمینه میزبانی مسابقات فوتبال معروف است که استادیوم‌های ورزشی متعددی دارد که انواعی از بازی‌های بین‌المللی را میزبانی می‌کند و همین موضوع، قطر را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای طرفداران ورزش تبدیل می‌کند. استادیوم بین‌المللی خلیفه و ورزشگاه الجنوب از مهم‌ترین استادیوم‌های قطر هستند.

امارات و اللخصوص شهر دبی بیشتر به معماری مدرن و جذابش معروف است، برای مثال برج خلیفه و جزایر مصنوعی باورنکردنی نخل جمیرا، از شاهکارهای معماری این شهر هستند که گردشگران زیادی را جذب می‌کنند.

دررابطه‌با جاذبه‌های تاریخی هم امارات و قطر بسیار غنی هستند و موزه‌های تاریخی شگفت‌انگیزی در خود جای داده‌اند. از طرفی، قطر منطقه‌ای هنری و فرهنگی برای علاقه‌مندان به فرهنگ است و گالری‌های زیادی دارد که هنر و تاریخ باورنکردنی این کشور را به نمایش می‌گذارند. فراموش نکنید قبل از سفر به این شهر، ویزای دبی را دریافت کنید چرا که طبق قوانین ایرانیان برای ورود به خاک امارات نیاز به اخذ ویزای توریستی دارند.

تفریحات شبانه دبی و دوحه؛ دو شهر شب زنده‌دار

دبی و قطر هر دو کلوپ‌های شبانه زیادی دارند که سروصدا و نورپردازی‌های آن‌ها، توجه هر کسی را جلب می‌کند.

با اینکه دوحه کلوپ‌های فراوانی دارد؛ اما تعداد و جذابیت آن‌ها به‌پای تفریحات شبانه دبی نمی‌رسد. در دبی تعداد کلوپ‌ها بیشتر است و زرق‌وبرق و سروصدای بیشتری هم دارند؛ به‌طوری‌که برخی از آن‌ها در سطح جهانی معروف شده‌اند.

تفریحات رایگان دبی و دوحه برای ایرانیان

هزینه سفر به این دو کشور بسیار بالاست. اما تفریحات رایگان دبی از دوحه بیشتر است. همین گزینه می‌تواند هزینه سفر شما را تا حد بسیار زیادی کاهش بدهد.

وضعیت حمل‌ونقل در امارات بهتر است یا قطر؟

وضعیت حمل‌ونقل در امارات بهتر است یا قطر؟

امارات و قطر دو مکان پیشرفته و معروف در جهان با سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی و بسیار مدرن هستند.

بهترین راه برای رفت‌وآمد در دبی تاکسی یا مترو است. مترو گزینه‌ای مناسب و مقرون‌به‌صرفه برای بازدید از مناطق مختلف شهر در تعطیلات است که مشکل گیرکردن در ترافیک هم ندارد. میانگین قیمت بلیت در آن نیز فقط ۱.۲۰ دلار است. درصورتی‌که با چمدان سفر می‌کنید یا به مناطقی می‌روید که دسترسی به مترو ندارند، تاکسی گزینه بهتری است. البته این روزها با توجه به هزینه‌های حمل‌و‌نقل عمومی، بازار اجاره خودرو در دبی نیز بسیار داغ است.

دوحه نیز از سیستم حمل‌ونقل مدرن مثل مترو، قطار و اتوبوس برخوردار است که روش مناسبی برای رفت‌وآمد هستند. کرایه کردن ماشین نیز ممکن است؛ اما به علت ترافیک طاقت‌فرسا، استفاده از راننده خصوصی پیشنهاد می‌شود.

قطر همچنین در سال ۲۰۱۹، متروی سریع‌السیر تازه‌ساخت خود را بهره‌برداری کرد که یکی از پرسرعت‌ترین متروهای جهان به شمار می‌رود. هزینه استفاده از مترو در دوحه قطر برای یک سفر فقط ۳ ریال قطر (۰.۸۲ دلار) و برای یک روز کامل ۹ ریال قطر (۱.۲۰ دلار) است.

دبی و دوحه؛ دو شهر امن در قلب خاورمیانه

امنیت در شهرهای دبی و دوحه تقریباً یکسان و بالا است؛ زیرا کشورهای امارات و قطر جزو کشورهایی هستند که بالاترین سطح امنیت را در شهرهای خود ایجاد کرده‌اند و نرخ جرم و جنایت در آن‌ها بسیار پایین است.

سرمایه‌گذاری در امارات بهتر است یا قطر

سرمایه‌گذاری در امارات بهتر است یا قطر

امارات و قطر هر دو شرایط فوق‌العاده‌ای برای سرمایه‌گذاری ملک دارند و جزو مناطق پررونق اقتصادی در خاورمیانه به شمار می‌روند؛ اما در حال حاضر دبی به دلیل شرایط عالی در زمینه صنعت املاک، از امن‌ترین شهرهای دنیا برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. برخی از شرایط خوب خانه‌های دبی عبارت‌اند از:

  • کیفیت بالای خانه‌های ساخته‌شده
  • استفاده از باکیفیت‌ترین و مدرن‌ترین تجهیزات در ساخت املاک
  • عدم نیاز به پرداختن مالیات

دبی یا دوحه؟ دو مقصد محبوب برای مهاجرت ایرانیان

زندگی در قطر برای ایرانیان

مهاجرت به قطر و زندگی در این کشور برای هر فرد ایرانی بر اساس نحوه زندگی متفاوت از دیگری است؛ اما به‌طورکلی برخی از مواردی که ایرانیان مقیم قطر از آن ناراضی هستند شامل دمای بالای هوا در تابستان، رانندگی نامناسب، نژادپرستی آشکار، قیمت بالای خوراکی‌ها و مواد غذایی اساسی مانند برنج و گوشت (به علت وارداتی‌بودن) است.

مزیت زندگی در قطر برای ایرانیان هم شامل قیمت نسبتاً پایین بنزین و نرخ پایین بیکاری است.

زندگی در دبی برای ایرانیان

مهاجرپذیری بالای دبی باعث شده است که مردم زیادی از سراسر دنیا از جمله ایران در این کشور زندگی کنند؛ درنتیجه ایرانیان در این شهر احساس غربت کمتری می‌کنند. از طرفی هم رفتار مردم دبی با ایرانیان خوب است و به علت فاصله کم با ایران، از لحاظ دینی و فرهنگی شباهت زیادی با کشور ما دارند.

سؤالات متداول مقایسه دبی و دوحه

قطعاً دبی. دبی یکی از بزرگ‌ترین شهرهای مهاجرپذیر دنیا است که حتی جمعیت مهاجران آن از مردم محلی بیشتر است؛ درحالی‌که قطر خیلی کشور مهاجرپذیری نیست و مردمی به‌شدت نژادپرست دارد.
فاصله دبی تا قطر با ماشین، ۶۹۵ کیلومتر است و از طریق پرواز هم فقط ۴۰ دقیقه با هم فاصله دارند.
فاصله هوایی تهران تا دبی ۷۶۷ مایل (۱۲۳۵ کیلومتر) است که نهایتاً ۵ ساعت طول می‌کشد. از طرفی فاصله زمینی تهران تا دبی با ماشین نیز ۲۳۹۸.۴ کیلومتر است.
فاصله زمینی ایران تا قطر، ۵۱۳ مایل (۸۲۵ کیلومتر) است که از طریق اتوبوس، قطار، کشتی یا ماشین شخصی طی می‌شود؛ اما سریع‌ترین راه رفتن به قطر مسیر هوایی است که با هواپیما فقط ۵۵ دقیقه زمان می‌برد.
0 3
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. رضایی گفت:

    قطعا دوحه بهتره. من تجربه سفر به هردو شهر را داشتم. دوحه توازن و ویژگاهی مختلف زیادی داره از جمله موزه های بی نظیر در حالی که دبی بیشتر برج و هتل هست.

  2. رضایی گفت:

    درضمن دبی در حال حاضر در لیست امن ترین شهرهای جهان رتبه هفتم رو داره ابوظبی اوله دوحه دوم.

    • touric گفت:

      با سلام و تشکر از بیان نظرتون در این مورد.
      بله انتخاب مقصد سفر به قصد از سفر و موارد بسیار زیادی بستگی داره.