خانه
بلاگ
حساب کاربری

8 مقصد زیبا و به‌طرز شگفت‌انگیزی خطرناک!

8 مقصد زیبا و به‌طرز شگفت‌انگیزی خطرناک
تاریخ انتشار: 1402/6/6

بعضی از مقاصد در دنیا هستند که زیبایی‌شان و برخی از مقاصد هم وحشتناک بودنشان نفستان را حبس می‌کند! اگر از آن دسته افراد هستید که ترکیبی از این دو مقصد را دوست دارید، توجه‌تان را به لیست برخی از مکان‌های” زیبا اما به‌طور غیرمنتظره خطرناک‌” در جهان معطوف خواهیم کرد. برای تهیه این لیست از اطلس مکان‌های نفرین‌شده از اولیویه لو کارر و خطرناک‌ترین مکان‌های جهان از رابرت پلتون استفاده شده است.

اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب از توریک، همراه باشید.

۱. کارائیب

کارائیب - مقاصد خطرناک دنیا

Caribbean

کارائیب‌ را حتما از سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب به‌خاطر دارید اما شاید ندانید که این مکان درواقعیت هم به همان اندازه که در فیلم خطرناک به نظر می‌رسید؛ ترسناک است! رابرت پلتون در کتاب خود درباره کارائیب نوشت: ” احتمال آمار مرگ در کارائیب که شامل غرق شدن، حمله قلبی یا تصادف رانندگی می‌شود، بسیار بالاست.” اما شاید برایتان جالب باشد که درصد مرگ در اثر غرق شدن نسبت به دیگر نکات دنیا مثلا آب‌های خطرناک کاستاریکا، مکزیک یا باماها کمتر است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کارائیب در قاره آمریکا قرار دارد اما به آن جزایر کارائیب هلند نیز می‌گویند و باید آن را جزو قلمرو پادشاهی هلند دانست. اما برای سفر به منطقه کارائیب لازم نیست به دنبال اخذ ویزای هلند باشید، بلکه باید ویزای کارائیب دریافت نمایید.

۲. گواتمالا

گواتمالا - مقاصد خطرناک دنیا

Guatemala

چند سال پیش یک مقاله در ” Esquire” منشر شد که در آن از گواتمالا به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین مکان‌های روی کره زمین یاد کردند. در این مقاله به زمین‌لرزه‌ای اشاره شده بود که با وقوع آن 27 نفر به کام مرگ کشیده شدند. در گواتمالا موارد دیگری همچون کودتا، اختلافات ارضی، فوران آتشفشان و… هم جان انسان را می‌گیرد.

اما چرا می‌گوییم گواتمالا یک مقصد زیبا برای سفر است؟ زیرا می‌توان در این کشور معماری درخشان مایاها را دید و از دیدن ساحل ماسه سیاه مونتریکو در مجاورت اقیانوس آرام لذت برد. همچنین یک دریاچه به‌نام آتیتلان در ارتفاعات گواتمالا وجود دارد که باید آن را یکی از زیباترین دریاچه‌های جهان دانست.

اگر به‌نظرتان دیدن تمام این زیبایی‌ها ارزش خطر کردن را دارید، سعی کنید حتما در طول این سفر از حمل اشیاء با ارزش خودداری کنید و پیمایش‌هایتان را برای روشنایی روز بگذارید.

۳. دره پادشاهان مصر

دره پادشاهان مصر - مقاصد خطرناک دنیا

Egypt

در غرب رود نیل، جایی به نام دره پادشاهان را می‌توان پیدا کرد که از لایه‌های سنگ آهک و مارن، صخره‌های دندانه‌دار را به وجود آورده‌اند. بین قرن 11 الی 16 قبل از میلاد، در سایه این صخره‌ها 63 مقبره ساخته شده که معماری منحصر به فردی دارند، سازندگان درواقع هزارتویی از دخمه‌ها ساخته‌اند و در این دخمه‌ها گنج‌هایی را مدفون کرده‌اند تا مطمئن شوند پادشاهان برای زندگی پس از مرگشان در کنار خود گنجینه‌ای دارند.

اما چرا این منطقه ترسناک است و بسیاری از افراد آن را یکی از خطرناک‌ترین عجایب دنیا می‌دانند. در دره پادشاهان اتفاقات عجیبی برای کاوشگران کنجکاو رخ داده است. درواقع شایعاتی مبنی بر این وجود دارد که هرکس به این مقبره‌ها یورش برده، به‌طور مرموزی در اثر یک نفرین مرده است. اما به‌نظر می‌رسد این واقعیت ندارد. درواقع برخی از حفاران این منطقه در طی کارشان از بیماری‌های مربوط به پشه جانشان را از دست داده بودند نه یک نفرین مرموز!

۴. ایسلند

ایسلند - مقاصد خطرناک دنیا

Eyjafjallajökull

ایسلند را باید کشور آتش و یخ دانست. یخ را طبیعت سرد این کشور رقم زده و منظور از آتش هم پرتاب آتشفشان Eyjafjallajökull است. سال 2010 بود که خاکستر این آتشفشان در هوا پخش شد و مشکلاتی را نه تنها در هوای ایسلند بلکه در سراسر اروپا ایجاد کرد. آتشفشان هکلا در این کشور نیز فشار بیشتری را نسبت به قبل تحمل می‌کند و هر آن امکان فورانش وجود دارد.

۵. میانمار

میانمار - مقاصد خطرناک دنیا

Myanmar

براساس گزارش‌های مختلف، کشور میانمار با سرعت به سمت خطرهای بیشتر پیش می‌رود. پس از لغو تعداد زیادی از تحریم‌هایی که روی این کشور اعمال شده بود در سال 2012، گردشگری در آن رونق گرفت اما از نظر امنیت میانمار هنوز آنطورکه باید پیشرفت نکرده و این یعنی هنگام سفر باید مراقب پول و وسایل ارزشمند خود باشید.

همچنین در طول این سفر هنوز هم امکان برخورد با گروه‌های نظامی وجود دارد. اما با وجود همه این خطرات بسیاری از افراد معتقدند این سفر و بازدید از معابد تاریخی متعدد مانند باگان و آناندا و همچنین صومعه قصر طلایی و بزرگ‌ترین کتاب جهان به خطراتش می‌ارزد.

۶. فیلیپین

فیلیپین - مقاصد خطرناک دنیا

Philippines

فیلیپین پر از سواحل درخشان و کلیساهای تاریخی است اما هشدارهایی آدم‌ربایی‌های اخیر تروریست‌ها در این کشور هم وجود دارد. اگرچه در قسمت‌های زیادی از فیلیپین نظامی‌ها حضور دارند اما باز هم خطراتی گردشگران را تهدید می‌کند. گروه‌های منفجره گه‌گاه شهرهای مختلف را منفجر می‌کنند و همچنین نگرانی‌هایی هم درباره حمله پشه‌ها و خارپشت‌های کشنده وجود دارد.

فراموش نکنید که مشاورین مجرب ویزای توریستی توریک، همیشه آماده خدمت‌رسانی به متقاضیان ویزای تمامی کشورهای جهان هستند، پس فاصله شما تا کشور مقصدتان، تنها به اندازه یک تماس با آژانس توریک است!

۷. جاده مرگ بولیوی

جاده مرگ بولیوی - مقاصد خطرناک دنیا

Bolivia’s Death Road

جاده مرگ بولیوی همانطور که از نامش پیداست، مکانی مرگبار محسوب می‌شود و باید آن را یکی از خطرناک ترین جاده‌های جهان دانست. این جاده که به آن یونگاس نیز می‌گویند، جنگل‌های بارانی شمال بولیوی را به آمازون را به پایتخت متصل می‌کند. جاده مرگ با شیب پانزده هزار فوتی شروع می‌شود. این شیب کم‌کم اوج می‌گیرد و در نهایت دوباره پایین می‌آید. قسمتی از این جاده کاهش 11 هزار فوتی دارد که بسیاری از افراد برای تجربه هیجان دوست دارند از آن بپرند و خودشان را در خطر می‌اندازند.

۸. آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا - مقاصد خطرناک دنیا

Victoria Falls

مقصد زیبای بعدی که بازدید از آن می‌تواند خطرناک باشد، آبشار ویکتوریا در مرز زیمباوه و زامبیا است. یعنی شما برای دیدن این جاذبه باید ویزای زامبیا یا زیمباوه را بگیرید. این آبشار دو برابر آبشار نیاگارا در آمریکای شمالی ارتفاع دارد.  از رودخانه زیمبابوه هر دقیقه بیش از 132 میلیون گالن روی آبشار ویکتوریا می‌ریزد. از دور که نگاه کنید، انگار دنیایی از ابرهای مه‌آلود را می‌بینید. در این آبشار هجوم آب 400 فوتی از روی یک صخره نوک تیز آغاز می‌شود و با شدت پایین می‌ریزد. این فروریزی آب در طول سال یک فرسایش ایجاد کرده‌اند که به آن استخر شیطان می‌گویند.

فقط در اواخر تابستان و اوایل پاییز می‌توان در این استخر شنا کرد. البته در این ایام نجات غریق‌هایی در این منطقه هستند تا به کمک تازه‌کارها بیایند. بیشتر خطر این آبشار مربوط به شنا در فصل‌های غیرمجاز و همچنین پرش از بالای آبشار است.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *