خانه
بلاگ
حساب کاربری

10 شهر خطرناک اروپا، شهرهایی که نباید ببینید!

10 شهر خطرناک اروپا| 10 شهر اروپایی که نباید ببینید
تاریخ انتشار: 1402/5/24

لقب خطرناک زمانی به یک شهر داده می‌شود که آمار جرم و جنایت، دزدی، تجاوز، زورگیری و… در آن بالا باشد. یک تصور عمومی وجود دارد که کشورهای قاره اروپا همگی از امنیت بالایی برخوردار هستند، اما این یک تصور غلط است. در اروپا هم شهرهایی هست که شرایط خوبی ندارند و باید در لیست خطرناک‌ترین شهرها قرار گیرند.

در این مطلب قصد داریم 10 تا از خطرناک‌ترین شهرهای اروپا را معرفی کنیم که بیشترشان در کشورهای مشهور و بسیار گردشگر پذیر اروپایی واقع شده‌اند! اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب از توریک همراه باشید.

۱. ایتالیا، شهر ناپول

ایتالیا. شهر ناپل - شهرهای خطرناک اروپا

Naples

ناپول یکی از شهرهای کشور ایتالیاست که نامش در لیست خطرناک‌ترین شهرهای اروپا قرار دارد. برای سفر به این شهر اخذ ویزای توریستی لازم است. این شهر که در جنوب ایتالیا قرار دارد، دارای یک میلیون جمعیت است. وقوع جرم در ناپول با نرخ بالایی اتفاق می‌افتد. رکود اقتصادی و بیکاری هم در این شهر نسبت به کل اروپا بالاست و این را باید یکی از دلایل افزایش وقوع جرم و جنایت در آن دانست.

OSAC در سال 2015 آماری منتشر کرد که براساس آن می‌توان گفت سرقت از خانه، جیب‌بری، سرقت از داخل خودرو، کیف‌قاپی، ضرب‌وشتم و قاچاق مواد مخدر در ناپول رایج است. بنابراین باوجود اینکه گردشگران زیادی این شهر را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و قصد دارید با اخذ ویزای ایتالیا و رزرو تور ایتالیا به ناپول هم سفر کنید، مراقب اموال خود باشید.

۲. روسیه، شهر روستوف نا دونو

روسیه، شهر روستوف نا دونو - شهرهای خطرناک اروپا

Rostov on Don

شهر اروپایی بعدی که در لیست خطرناک‌ترین‌ها قرار می‌گیرد، روستوف نا دونو است. این شهر که در جنوب روسیه و قسمت فدرالی این کشور قرار گرفته، بیش از یک میلیون جمعیت دارد. براساس آمار وبسایت  Numbeo در سال‌های اخیر نرخ جرم و جنایت در این شهر افزایش چشم‌گیری داشته است.

روستوف نا دونو با منطقه جنگ‌زده دونباس در کشور اوکراین هم‌مرز است و این به میزان خطرناک بودنش اضافه می‌کند. از مهم‌ترین جرم‌هایی که در این شهر اتفاق می‌افتد می‌توان به جنایت، قاچاق غیرقانونی اسلحه و درگیری‌های داخلی اشاره کرد!

اگر با ویزای روسیه به این کشور سفر کردید پیشنهاد می‌کنیم از 5 کیلومتری این شهر نیز عبور نکنید!

۳. فرانسه، شهر لیل

فرانسه، شهر لیل - شهرهای خطرناک اروپا

Lille

در منطقه نورد فرانسه شهری به نام لیل قرار دارد که بخش زیادی از جمعیت آن را دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل داده‌اند. وبسایت «Numbeo»در یک رده‌بندی مشخص کرده که شهر لیل نزدیک 60 درصد جرم و جنایت اتفاق می‌افتد که این آمار در سال‌های اخیر افزایش هم پیدا کرده است! ناامنی ناشی از بیکاری، تبهکاری جوانان، آزار و اذیت جنسی زنان و فعالیت‌های خلافکاران زیرزمینی از جمله جرم و جنایت‌هایی است که در این کشور اتفاق می‌افتد. برای سفر به این منطقه لازم است ویزای فرانسه را داشته باشید.

 

۴. انگلستان، شهر کاونتری

انگلستان، شهر کاونتری - شهرهای خطرناک اروپا

Coventry

شهر خطرناک بعدی کاونتری نام دارد، در این شهر که در مرکز انگلستان واقع شده است؛ براساس آمار وبسایت Numbeo نزدیک به 60 درصد جرم و جنایت اتفاق می‌افتد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید میانگین وقوع جرم در این شهر از هر 100 نفر ۴٫۷۸ است. بیشترین جرم و جنایت‌هایی که در این شهر اتفاق می‌افتد، عبارتند از رفتارهای ضد اجتماعی، دزدی از منازل، سرقت، قاچاق مواد مخدر، زورگیری، تجاوز جنسی و سرقت از فروشگاه‌ها! اگر با ویزای توریستی انگلیس به این کشور سفر کردید پیشنهاد می‌کنیم اصلا سمت کاونتری نروید.

۵. اسکاتلند؛ شهر گلاسکو

اسکاتلند؛ شهر گلاسکو - شهرهای خطرناک اروپا

Glasgow

گلاسکو به عنوان بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند در لیست شهرهای خطرناک اروپا قرار دارد. این شهر بندری که نزدیک به 600 هزار نفر جمعیت است، معمولا با مشکلاتی همچون وجود گروه‌های تبهکار، درگیری‌های متعدد با چاقو و جرم‌های مربوط به موادمخدر درگیر است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید گلاسکو در  سال ۲۰۱۳، رتبه خشن‌ترین شهر ناحیه بریتانیا را به خود اختصاص داده است.

۶. هلند، شهر روتردام

هلند؛ شهر روتردام - شهرهای خطرناک اروپا

Rotterdam

شهر روتردام هلند را هم باید یکی از شهرهای خطرناک اروپا دانست. در این شهر که در جنوب هلند قرار دارد، قاچاق انواع مواد مخدر رایج است. جیب‌بری، سرقت خودرو، ربوده شدن تلفن همراه، لپ‌تاپ و دیگر اشیای قیمتی نیز از دیگر اتفاقاتی است که امکان دارد هنگام اخذ ویزای هلند و سفر به این شهر برایتان بیافتد.

۷. ایتالیا، شهر تورین

ایتالیا، شهر تورین - شهرهای خطرناک اروپا

Torino

یکی دیگر از شهرهای خطرناک ایتالیا، تورین است، این شهر که در شمال ایتالیا قرار دارد و جمعیتش تا 2 میلیون نفر هم می‌رسد. آمار وقوع جرم در این شهر بسیار بالاست. این آمار تا سال 2016 تا 63 درصد هم می‌رسد. در این شهر چندین گروهک ضد دولتی وجود دارد که هر از گاهی آشوب‌هایی را برپا می‌کنند. سرقت، دزدی از خانه و آسیب به اموال عمومی نیز از دیگر جرائم رایج در این شهر است.

۸. بوسنی هرزگووین، شهر سارایوو

بوسنی هرزگووین، شهر سارایوو - شهرهای خطرناک اروپا

Sarajevo

در این لیست 10 تایی باید از شهر سارایوو در کشور بوسنی هرزگویین نیز نام ببریم. این شهر به‌عنوان پایتخت بوسنی 44 هزار نفر جمعیت دارد و اگرچه نرخ جرم و جنایت در حد نرمال و معمولی است اما گاهی هم از حد نرمال بالاتر می‌رود.

از میان جرم و جنایت‌هایی که در این شهر اتفاق می‌افتد می‌توان به قتل، تجاوز، سرقت خودرو، ورود غیرقانونی به منازل، تیراندازی و دزدی اموال به اضافه جرم‌های موچک‌تری همچون جیب‌بری و ضرب‌وشتم اشاره کرد. در این شهر حتی جرم‌های سازماندهی شده مانند انتقال مواد مخدر، اسلحه و  قاچاق انسان نیز اتفاق می‌افتد!

۹. فرانسه، شهر مارسی

فرانسه، شهر مارسی - شهرهای خطرناک اروپا

Marseille

شهر بندری مارسی در جنوب فرانسه هم جزو خطرناک‌ها به شمار می‌رود. جمعیت این شهر تا سال 2014، 855 نفر بود. براساس آمار اعلام شده از وبسایت Numbeo نرخ جرم و جنایت در این کشور نزدیک به 70 درصد است. از میان رایج‌ترین جرایمی که در شهر مارسی اتفاق می‌افتد می‌توان به ضرب‌وشتم، دزدی از داخل خودرو، کیف‌قاپی، جنگ بین تبهکاران، تبعیض نژادی، قتل، قاچاق مواد مخدر تحت کنترل گروه‌های تبهکاری، فساد پلیس و جرم‌های سازمان‌دهی شده اشاره کرد.

۱۰. ایتالیا، شهر باری

ایتالیا، شهر باری - شهرهای خطرناک اروپا

Bari

آخرین شهری که باید در این لیست به معرفی آن بپردازیم، شهر باری از کشور ایتالیاست. این شهر در کرانه دریای آدریاتیک قرار دارد و فعالیت‌های مجرمانه در آن بالاست. از میان جرم‌هایی که در این شهر رخ می‌دهد می‌توان به دزدی خیابانی، جرم‌های مربوط به رکود اقتصادی و بیکاری، فعالیت گروهک‌های مافیایی، فعالیت‌های گروه‌های تبهکاری، کشمکش بر سر مسئله کنترل مواد مخدر، سلاح و قاچاق سیگار و… اشاره کرد.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *