خانه
بلاگ
حساب کاربری
هوشمندانه سفر کن! خرید آنلاین تور و ویزا در توریک

فهرست مطالب

ویزای همراه کانادا (جامع‌ترین راهنمای 2024)

ویزای همراه کانادا (جامع‌ترین راهنمای 2024)
تاریخ انتشار: 1402/9/11

ویزای همراه کانادا نوعی ویزای مختص به خانواده درجه یک دارندگان ویزای کانادا است. به این منظور که افراد پس از اخذ ویزای خود، می‌توانند از این طریق برای گرفتن ویزا برای خانواده درجه یک خود اقدام کنند. از جمله معروف‌ترین ویزاهای همراه می‌توان به ویزای همراه توریستی و تحصیلی (دانش آموزی و دانشجویی) اشاره کرد.

ویزای همراه کانادا، برای متقاضیانی مناسب است که همسر یا فرزند آنها در خاک کانادا مشغول به کار یا تحصیل می‌باشد. هزینه اخذ ویزای کانادا برای هر فرد معادل 100 دلار کانادا به همراه هزینه بیومتریک است. شما می‌توانید همزمان یا پس از اخذ ویزای کاری یا تحصیلی فرد اصلی، برای ویزای همراه درخواست دهید. میزان تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای همراه برای استان‌های خارج از کبک، حدود 12 هزار دلار می‌باشد.

چه کسانی مشمول ویزای همراه کانادا می‌شوند؟

تنها اگر واجد یکی از شرایط زیر باشید، می‌توانید برای اخذ ویزای همراه کانادا درخواست دهید:

  • همسر متقاضی یا دارنده ویزای دانشجویی کانادا باشید.
  • فرزند وابسته یا متقاضی دارنده ویزای دانشجویی کانادا باشید.
  • والدین متقاضی یا دارنده ویزای دانش‌آموزی کانادا باشید.

مزایای اخذ ویزای همراه کانادا چیست؟

مزایای اخذ ویزای همراه کانادا چیست؟

درخواست ویزای کاری

در صورتی که همسر شما ویزای تحصیلی کانادا را اخذ کند و شما نیز بتوانید ویزای همراه کانادا را اخذ دریافت کنید، اجازه خواهید داشت بدون نیاز به جاب آفر برای دریافت Open Work Permit یا ویزای مشاغل آزاد کانادا اقدام کنید. از طریق این ویزا شما می‌توانید برای شغل های پاره وقت یا تمام وقت در کانادا اقدام کنید این در حالی است که دارنده ویزای تحصیلی در اکثر اوقات تنها تا 20 ساعت در هفته اجازه کار دارد.

دریافت Study Permit

در صورتی که سفارت کانادا به شما اجازه همراهی همسر یا فرزندتان را در طی دوره تحصیل بدهد، با توجه به قوانین کشور کانادا، شما می‌توانید بدون نیاز به Study Permit در دوره‌های آموزشی که کمتر از 6 ماه طول می‌کشند شرکت کنید.

اجازه تحصیل رایگان فرزندان زیر 18 سال

در صورتی که شما بتوانید موفق به اخذ ویزای همراه برای فرزندان زیر 18 سال خود شوید، آنها می‌توانند تا زمانی که شما اجازه اقامت در کشور کانادا را دارید، به طور رایگان در مدارس دولتی کشور کانادا تحصیل کنند.

مناسب برای دانشجویان دارای ویزای تحصیلی

دانشجویانی که متقاضی دریافت ویزای دانشجویی کانادا هستند یا موفق به دریافت آن شده‌اند، می‌توانند برای دریافت ویزای همراه برای همسر خود درخواست بدهند. مجوز ویزای همراه کاری در کانادا، برای کل مدت تحصیل شما در کانادا معتبر خواهد بود.

اجازه کار به همسر دانشجو

در صورتی که همسر دارنده ویزای دانشجویی کانادا، موفق به اخذ ویزای همراه کاری کانادا شود، اجازه کار تمام وقت به دست آورده و حتی می‌تواند برای دریافت ویزای Open Work Permit یا کار تمام وقت در کانادا درخواست دهد. هزینه درخواست ویزای همراه 155 دلار کانادا می‌باشد که البته پیش از آن باید احراز بیومتریک انجام دهید.

امکان درخواست این ویزا در داخل یا خارج از کانادا

افراد می‌توانند برای دریافت ویزای همراه کاری کشور کانادا، در داخل یا خارج از کشور درخواست دهند. توجه داشته باشید که برای اخذ این ویزا نیازی به داشتن جاب آفر نیست.

مراحل دریافت ویزای همراه کانادا

مراحل دریافت ویزای همراه کانادا

به طور کلی اخذ هر نوع ویزای همراه در کانادا، مراحل مشخص و ثابتی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

مرحله اول: جمع‌آوری مدارک

در ابتدا باید کلیه مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کنید. مدارک شخصی فرد متقاضی به همراه مدارک تحصیلی فرد دانشجو، باید به ترتیب درخواست سفارت، در یک فایل PDF که حجمی کمتر از 4 مگابایت دارد قرار بگیرد. نیازی نیست فایل عکس را به PDF تبدیل کنید.

مرحله دوم: ساخت اکانت در وبسایت CIC

در مرحله دوم، باید به وب‌سایت رسمی دولت کانادا  به آدرس www.canada.ca مراجعه کرده و اقدام به ساخت اکانت کنید.

مرحله سوم: پر کردن فرم اپلیکیشن و پاسخگویی به سوالات

پس از ساخت اکانت شخصی خود، باید به سوالاتی که در فرم اپلیکیشن از شما می‌شود پاسخ دهید. شما باید کلیه اطلاعات شخصی خود را به دقت و بدون هیچگونه خطایی پاسخ داده و به سوالات اپلیکیشن با دقت و صادقانه پاسخ دهید. هر گونه اشکال در انجام این مرحله می‌تواند باعث ریجکت ویزای کانادا شما بشود.

مرحله چهارم: آپلود فرم‌ها و مدارک مورد نیاز اپلیکیشن

سپس با توجه به این که درخواست اخذ کدام یک از انواع ویزای کانادا را دارید، مدارک مورد نیاز را در سایت آپلود کنید. توجه داشته باشید که حجم فایل‌ها و فرمت آنها متناسب با درخواست سایت باشد و فایل‌ها از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

مرحله پنجم: پرداخت هزینه اپلیکیشن

در این مرحله باید هزینه اپلیکیشن فی کانادا را پرداخت کنید. مقدار اپلیکیشن فی متناسب با ویزای درخواستی شما می‌باشد. به طور مثال اگر متقاضی ویزای کاری همراه کانادا هستید 255 دلار و اگر می‌خواهید برای اخذ ویزای توریستی کانادا اقدام کنید، باید 100 دلار بپردازید.

مرحله ششم: بیومتریک

یکی از مراحل مهم در دریافت ویزای همراه، انجام فرایندهای اداری مربوط به انگشت نگاری است که از طریق ایمیلی با عنوان Biometric Instruction Letter به شما اعلام می‌شود. در این ایمیل به شما اطلاع رسانی می‌شود که باید برای انجام پروسه انگشت نگاری و احراز هویت، یک وقت ملاقات در یکی از سفارت‌های کانادا تنظیم کنید.در ابتدا باید هزینه 85 دلاری بیومتریک کانادا را پرداخت کنید تا پس از آن برای شما یک وقت انگشت نگاری در یکی از مراکز صدور ویزا صادر شود.

معمولا پرداخت هزینه بیومتریک و اپلیکیشن فی با هم انجام می‌شود و باید پرداخت آن را از طریق کارت اعتباری بین المللی مثل مستر کارت یا ویزا کارت انجام دهید. متقاضیانی که مستر کارت یا ویزا کارت ندارند، برای پرداخت این هزینه‌ها باید به یک مرکز ارزی مراجعه کنند.

مرحله هفتم: اخذ ویزا

اگر پس از طی مراحل قبلی ایمیل Pass Request را دریافت کردید، یعنی با درخواست ویزای شما موافقت شده است. این ایمیل شما اعلام می‌دارد برای درج برچسب لیبل ویزا، پاسپورت خود را به سفارت ارسال کنید. شما می‌توانید به شخصه برای بردن اصل پاسپورت خود به سفارت بروید و یا از شرکت های پیکاپ ویزا که کارشان حمل پاسپورت شما تا یکی از مراکز صدور ویزای سفارت کانادا و سپس بازگرداندن پاسپورت شما پس از خوردن مهر ویزای کانادا در آن است کمک بگیرید. پس از ارسال شدن پاسپورت، فرایند دریافت ویزا، چند هفته‌ای طول می‌کشد و پس از درج لیبل ویزا، شما امکان سفر به کشور کانادا را از طریق ویزای همراه خواهید داشت.

دلایل رد شدن یا ریجکت شدن ویزای همراه کانادا چیست؟

  • مشخص نبودن دلیل سفر: اگر در انگیزه‌نامه خود به طور شفاف و با بیان دلایل محکم علت سفر خود به کانادا را شرح ندهید، درخواست شما رد خواهد شد.
  • عدم اطمینان از بازگشت به کشور مبدا: در صورتی که مدارک کافی برای اثبات بازگشت خود به محل اصلی زندگیتان ارائه ندهید، افسر مهاجرت پرونده شما را رد خواهد کرد.
  • سابقه ضعیف سفر: اگر پیش از این تجربه سفر به کشور خارجی دیگری را نداشته باشید، ممکن است پرونده شما رد شود.
  • عدم اثبات تمکن مالی: اگر نتوانید تمکن مالی مورد نیاز برای دریافت ویزا را اثبات کنید، درخواست شما رد خواهد شد.
  • عدم رعایت پیش‌نیاز دوره آموزشی: اگر برای شرکت در یک دوره آموزشی قصد گرفتن ویزای همراه کانادا را داشته باشید اما پیش‌نیاز و تحصیلات مرتبط با آن رشته را نداشته باشید، احتمال رد شدن درخواست شما بسیار زیاد است.
  • نقص در مدارک: در صورتی که نقص‌هایی در مدارک شما وجود داشته باشد و مدارک مربوط به تمکن مالی و پیوندهای خانوادگی شما به اندازه کافی نباشد، پرونده شما رد خواهد شد.

آنچه باید در مورد ویزای همراه توریستی کانادا بدانید:

  • ویزای همراه توریستی کانادا یا ویزای اقامت موقت کانادا با نام TRV شناخته می‌شود. این ویزا برای کسانی مناسب است که می‌خواهند به عنوان توریست، دانش‌آموز یا دانشجو در کانادا اقامت داشته باشند. مدت زمان این ویزا با توجه به پاسپورت کشور فرد متقاضی، می‌تواند 5 یا 10 ساله باشد و به دارندگان مجوز اقامت در کانادا را در هر سال به مدت 6 ماه می‌دهد.
  • برای درخواست ویزای توریستی کشور کانادا، باید مبلغ 100 دلار کانادا را به عنوان هزینه ویزا و 85 دلار نیز برای هزینه بیومتریک بپردازید. در صورتی که یک خانواده برای انجام احراز هویت بیومتریک اقدام کنند، هزینه بیومتریک 170 دلار خواهد بود.

مدارک لازم برای ویزای همراه توریستی

ویزای توریستی همراه تنها به متقاضیانی داده می‌شود که توانایی اثبات شواهد لازم برای داشتن ارتباطات کافی با کشور محل زندگی خود را داشته باشند. از این طریق همراه شما اجازه اقامت موقت(در هر سال 6 ماه) را در کشور کانادا خواهد داشت و افسر مهاجرت، با توجه به شرایط دارنده ویزا، تاریخ ابطال ویزای همراه را مشخص خواهد کرد.

شرایط اخذ ویزای همراه توریستی کانادا

برای دریافت ویزای اقامت موقت یا ویزای همراه توریستی کشور کانادا، شما باید بتوانید ارتباطات کافی خود را با کشور محل زندگیتان اثبات کنید. برای این کار باید مشمول شرایط زیر باشید:

  • بتوانید اسناد و مدارکی را ارائه دهید که به افسر مهاجرت ثابت کند، پس از پایان مدت اعتبار، شما کشور کانادا را ترک خواهید کرد.
  • بتوانید گواهی تمکن مالی را ارائه دهید که به کشور کانادا اثبات کند شما توانایی تامین هزینه های خود در مدت اقامتتان در این کشور را دارید.
  • باید بتوانید اثبات کنید که تمایلی برای کار و یا تحصیل در کشور کانادا ندارید.
  • دارای سوء پیشینه مرتبط با جرائم مهاجرتی نباشید.
  • تهدیدی برای امنیت کشور کانادا به شمار نیایید.
  • از طریق انجام آزمایش مدیکال کشور کانادا، بتوانید سلامت کامل جسمانی خود را تایید کنید.
  • بتوانید تمامی اسناد و مدارک کافی را جهت دریافت ویزا ارائه دهید.

آنچه باید در مورد ویزای همراه تحصیلی کانادا بدانید

ویزای همراه تحصیلی کانادا برای دانش آموزان و دانشجویان کاربردارد. همچنین باید بدانید که اخذ ویزای همراه برای فرزندان والدین دارای ویزای تحصیلی یا کاری در کانادا و والدینی که فرزندان آنها مشغول به تحصیل در کانادا هستند ممکن است.

اخذ ویزای همراه تحصیلی برای فرزندان 5 تا 18 ساله

والدین می‌توانند برای اخذ ویزای تحصیلی برای فرزندان 5 تا 18 ساله خود اقدام کنند. اگر می‌خواهید در طی تحصیل فرزند دانش‌آموز خود در کنار او حضور داشته باشید، دولت کانادا امکاناتی را برای این کار فراهم کرده‌است. اگر فرزند شما ویزای تحصیلی کشور کانادا را کسب کند، شما نیز می‌توانید ویزای مخصوصی را دریافت کنید تا در حین تحصیل در کنار فرزندتان باشید.

ویزای والدین یا همراه دانش‌آموزان به پدر و مادرهایی داده می‌شود که می‌خواهند در حین تحصیل فرزندانشان در کشور کانادا، در کنار آنها حضور داشته و بر روند تحصیل آنها نظارت کنند. شما می‌توانید همزمان یا پس از اخذ ویزای دانش‌آموزی فرزندتان، برای دریافت ویزای والدین اقدام کنید.

امکان کسب اقامت کانادا از طریق ویزای همراه

اگر به عنوان همراه فرزند دانش‌آموز خود و از طریق ویزای کاری در کشور کانادا اقامت دارید، پس از ورود به این کشور می‌توانید با دریافت جاب آفر یا پیشنهاد شغلی معتبر از کارفرماهای کانادایی، می‌توانید از قانون تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا استفاده کنید. از این طریق هزینه تحصیل فرزند شما در کانادا رایگان شده و خودتان هم پس از گذشت یک سال می‌توانید درخواست اقامت دائم کنید. به خاطر داشته باشید که کارفرمای برای دادن پیشنهاد شغلی به شما باید دارای مجوز LIMIA  از وزارت کار کانادا باشد و کار پیشنهادی نیز باید جزو مشاغل سطوح TEER 0, 1, 2, 3 باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای فرزندان همراه دانشجوی کانادا

  • اسکن صفحه اول پاسپورت و تمام صفحات مهردار
  • گواهی اشتغال به تحصیل (در صورتی که فرزند شما در حال تحصیل باشد)
  • ترجمه شناسنامه
  • یک قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵
  • فرم e5257
  • فرم ) 5257bفرم سابقه سفر(

اجازه تحصیل به فرزندان وابسته

در جدول زیر می‌توانید شرایط تحصیل فرزندان همراه را در کشور کانادا ببینید. اگر فرزند مجرد زیر 22 سال دارید، او از لحاظ قانون کشور کانادا به شما وابسته می‌باشد. همچنین در صورتی که فرزند شما بالای 22 سال سن دارد اما به دلیل مشکلات فیزیکی یا ذهنی توانایی استقلال مالی ندارد، آن فرزند نیز وابسته به شمار می‌رود.

شهریه فرزندان همراه رایگان(در مدارس دولتی)
وضعیت فرزندان همراه پس از سن قانونی نیاز به دریافت مجوز تحصیل
طول مدت ویزای تحصیلی مدرسه برای فرزندان تا زمان پایان اعتبار مجوز تحصیل والدین
شرایط تحصیل فرزندان همراه بدون مجوز تحصیل قابل انجام در مقاطع ابتدایی و متوسطه (زیر سن قانونی)

ویزای همراه دانشجویی کانادا برای والدین دانشجو

اگر فرزند بالای 18 سال شما، موفق به اخذ ویزای دانشجویی کشور کانادا شده است، دولت کانادا به شما این امکان را می‌دهد که برای دیدن فرزند خود درخواست ویزا بدهید. ویزای والدین دانشجو نوعی ویزای توریستی است که هدف از دریافت آن دیدن فرزند دانشجو باشد.

ویزای همراه دانشجو به عنوان همسر

اگر شما متقاضی دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا هستید و تمایل دارید همسرتان شما را در این سفر همراهی کند، باید این مورد را در تقاضانامه خود ذکر کنید. اگر همسر شما بتواند ویزای همسر دانشجو را دریافت، واجد شرایط برای اخذ مجوز کار و Open Work Permit می‌باشد.

فردی که موفق به اخذ ویزای همسر دانشجو در کانادا بشود، می‌تواند بدون داشتن پیشنهاد شغلی معتبر از طرف کارفرمای کانادایی و ارزیابی شرایط کاری توسط دولت کانادا، برای یافتن شغل در کانادا اقدام کند. بدین ترتیب ویزای همسر دانشجو می‌تواند به فرد دانشجو و همسرش این امکان را بدهد که یک نفر به تحصیل بپردازد و دیگری برای تامین هزینه‌های زندگی به طور تمام‌وقت کار کند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه دانشجو به عنوان همسر

  • مدارک فردی:
  • اسکن صفحه اول پاسپورت و تمام صفحات مهردار
  • ترجمه آخرین مدرک و ریزنمرات تحصیلی
  • گواهی شغلی
  • سه فیش حقوقی آخر
  • سابقه بیمه (در صورت وجود)
  • مدرک زبان (الزامی نیست – در صورت وجود)
  • کارت خدمت سربازی یا کارت معافیت
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • یک قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵
  • مدارکی که نسبت فرد همراه با دانشجو را نشان دهد:
  • سند ازدواج
  • شناسنامه
  • عکس از مراسم عقد و ازدواج (برای افرادی که به تازگی ازدواج کرده‌اند)
  • مدارکی که تمکن مالی همسر دانشجو را نشان دهد:
  • نامه تمکن بانکی
  • ریز گردش حساب ترجیحا ۴ ماهه
  • اسناد ملکی مانند سند خانه، زمین، آپارتمان، مغازه، ماشین و غیره
  • اجاره نامه ملک (در صورت وجود)
  • سورس تمکن بانکی (در صورت وجود)
  • مدارکی که وضعیت تحصیلی دانشجو را در کانادا نشان دهد
  • اسکن پاسپورت دانشجو با درج لیبل ویزای دانشجویی کانادا در آن
  • استادی پرمیت دانشجو
  • نامه ثبت نام دانشگاه
  • مدارک انتخاب واحد دانشجو
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه
  • فرم‌های درخواست ویزای همراه:
  • در صورتی که فرد همراه برای ویزای همراه کاری اپن ورک پرمیت (Open Work Permit) اقدام کند:
  • فرم ۱۲۹۵
  • فرم b۵۲۵۷که فرم سابقه سفر هم نامیده می‌شود.
  • ‌فرم ۵۷۰۷ که فرم خانواده یا فمیلی هم گفته می‌شود.

همچنین در صورتی که فرد متقاضی ویزای دانشجویی و همسر او به طور همزمان برای دریافت ویزا اقدام کنند، امکان ارائه مدارک تمکن مالی به طور مشترک وجود دارد.

نحوه تبدیل ویزای همراه همسر دانشجو به ویزای کاری

اگر از طریق ویزای همسر دانشجو به کشور کانادا وارد شدید، می‌توانید برای تبدیل ویزای خود به ویزای کاری و دریافت مجوز Open Work Permit درخواست دهید. در صورت ارائه دلایل کافی، سفارت کانادا با درخواست شما موافقت می‌کند.

مدارکی که برای دادن درخواست Open Work Permit به سفارت کانادا نیاز دارید، در داخل و خارج از خاک کانادا یکسان است. اما مدت زمان انتظار شما برای رسیدگی به درخواست، در داخل خاک کانادا کوتاه‌تر خواهد بود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه کاری کانادا چیست؟

ویزای همراه کاری در کانادا می‌تواند راه‌های زیادی را برای کسب اقامت و کار دائم در کانادا و یا حتی دیگر کشورها پیش روی افراد قرار دهد. به همین دلیل است که برای اشخاص زیادی این ویزا، بسیار مناسب است. برای دادن درخواست همراه کاری کشور کانادا، شما به مدارک زیر نیازمند هستید:

  • یک نسخه کپی از تمامی صفحات پاسپورت
  • شناسنامه رسمی به همراه ترجمه‌های آن
  • نامه گردش حساب چهار ماهه که نشان از تمکن مالی افراد داشته باشد
  • گردش حساب مربوط به درآمد ماهیانه افراد
  • فرم‌های دریافت ویزا
  • ارائه فرم اطلاعات خانوادگی
  • ارائه عکس با پس زمینه سفید و ابعاد مشخص
  • ترجمه اسناد ملکی مربوطه
  • ترجمه مدارک شغلی؛ به طور مثال جوازهای کسب، نامه‌های فیش حقوقی و…
  • مدارک دعوتنامه‌های شغلی از کشور کانادا
  • ترجمه اسناد ازدواج برای اثبات رابطه خانوادگی

مدت زمان صدور ویزای همراه کانادا چقدر است؟

مدت زمان صدور ویزای همراه کانادا چقدر است؟

پروسه صدور ویزای همراه، مدت زمانی است که از ثبت درخواست ویزای شما در سایت تا رد یا پذیرش این درخواست توسط سفارت کانادا طول می‌کشد. این پروسه زمان مشخصی ندارد اما برای ایرانیان ممکن است بعضا حتی تا 12 ماه نیز طول بکشد. با این حال شما می‌توانید با مراجعه به این لینک و وارد کردن مشخصات خود، مراحل رسیدگی به درخواست ویزای خود را پیگیری کنید.

میزان تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای همراه کانادا چه مقدار است؟

گواهی تمکن مالی، در واقع نشان‌دهنده توانایی فرد متقاضی ویزا، برای حمایت و پشتیبانی مالی از خود در مدت زمان اقامتش در کشور کانادا می‌باشد. اگر به طور خانوادگی برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنید، میزان تمکن مالی که باید نشان دهید افزایش خواهد یافت.

جدول زیر نشان‌دهنده میزان تمکن مالی مورد نیاز شما برای دریافت ویزای دانشجویی یا دانش‌آموزی به صورت فردی یا به همراه خانواده در استان‌های به غیر از کبک است.

خارج از استان کبک

افرادی که به کانادا سفر می‌کنند هزینه زندگی سالانه
(بدون شهریه)
هزینه زندگی ماهانه
(بدون شهریه)
دانشجو / دانش آموز ۱۰,۰۰۰ دلار ۸۳۳ دلار
اولین عضو خانواده ۴,۰۰۰ دلار ۳۳۳ دلار
هر عضو دیگری از خانواده ۳,۰۰۰ دلار ۲۵۵ دلار

در استان کبک

افرادی که به کانادا سفر می‌کنند هزینه زندگی سالانه
(بدون شهریه)
هزینه زندگی ماهانه
(بدون شهریه)
۱ نفر زیر ۱۸ سال (دانش آموز) ۶,۵۶۹ دلار ۵۴۷ دلار
۱ نفر با ۱۸ سال سن یا بیشتر (دانشجو) ۱۳,۱۳۴ دلار ۱,۰۹۵ دلار
۲ نفر با ۱۸ سال سن یا بیشتر ۱۹,۲۶۴ دلار ۱,۶۰۵ دلار
۲ نفر با ۱۸ سال سن یا بیشتر و ۱ نفر زیر ۱۸ سال ۲۱,۵۷۹ دلار ۱,۷۹۸ دلار
۲ نفر با ۱۸ سال سن یا بیشتر و ۲ نفر زیر ۱۸ سال ۲۳,۲۹۰ دلار ۱,۹۴۱ دلار

اگر برای دریافت ویزای کاری به طور فردی اقدام می‌کنید، باید به اندازه هزینه یک سال زندگی خود در کشور کانادا، تمکن مالی ارائه دهید. اگر هزینه هر ماه زندگی را به طور متوسط 1000 دلار کانادا در نظر بگیریم، برای یک سال زندگی شما باید بتوانید 12000 دلار تمکن مالی ارائه دهید. البته در صورتی که پیش از این همسر شما خانه ای تهیه کرده باشد، از این مقدار هزینه مسکن کم می‌شود.

متقاضیانی که از ایران اقدام می‌کنند، لازم است تمکن مالی بیشتری ارائه دهند.

هزینه یک ماه زندگی در کشور کانادا، چیزی حدود 2000 دلار است. چون ویزای همراه کانادا 6 ماهه است پس شما باید به اندازه 6 ماه زندگی خود در کشور کانادا تمکن مالی ارائه دهید. اما شهروندان ایرانی معمولا نیاز است مبلغی بیش از این مقدار را به عنوان تمکن مالی ارائه دهند. اینگونه افسر مهاجرت از اینکه شما چیزی به هزینه‌های زندگی همسرتان اضافه نمی‌کنید و توانایی تامین هزینه‌های خود را دارید مطمئن می‌شود.

در مجموع تمکن مالی مورد نیاز برای دریافت ویزای همراه 12000 دلار می‌باشد اما با احتساب هزینه‌های بیمه درمانی و اینکه شما شهروند ایران هستید! نیاز است بیشتر از این مقدار تمکن مالی ارائه دهید.

سوالات متداول ویزای همراه کانادا

هزینه های تمدید ویزا
ویزای همراه، به جز اثبات تمکن مالی، دارای هزینه‌های جانبی دیگری نیز برای دارندگان ویزا می‌باشد. از جمله این هزینه ها، هزینه تمدید ویزا می‌باشد که باید هر 6 ماه یکبار انجام گیرد و در هر بار باید 100 دلار پرداخته‌شود.
هزینه آزمایش‌های بیومتریک
علاوه بر هزینه تمدید ویزا، شما باید هزینه ای در حدود 85 دلار برای یک نفر را به عنوان هزینه بیومتریک بپردازید. البته در صورتی که شما دارای ویزای کار یا تحصیل در کشور کانادا باشید، این هزینه‌ها کاهش یافته و برای مجموع خدمات تمدید ویزا+بیومتریک باید 155 دلار بپردازید.
هزینه صدور ویزا، با توجه به نوع آن متفاوت است. اما به طور کلی هزینه صدور ویزای همراه همسر یا فرزند 100 دلار کانادا به ازای هر فرد می‌باشد.
اعتبار ویزای همراه می‌تواند از 6 ماه تا 5 سال باشد. اعتبار این ویزا به مدت اعتبار ویزای همسر یا فرزند شما دارد. در صورتی که مشغول گذراندن یک دوره آموزشی در کشور کانادا هستید اما مدت ویزای همراه شما رو به اتمام است و شما زمان بیشتری نیاز دارید، باید برای اخذ Study Permit اقدام کنید.
باید با توجه به شرایط خانوادگی و شرایط پرونده خود، تصمیم بگیرید که می‌خواهید به صورت تکی برای دریافت ویزا اقدام کنید یا همزمان اما به طور کلی میتوان گفت که درخواست ویزای کاری یا تحصیلی همزمان با ویزای مهمان، شرایط پرونده مهاجرت شما را سخت‌تر و زمان‌بر تر می‌کند. با این حال باید با توجه به شرایط خودتان تصمیم بگیرید.
برای تمدید ویزای همراه کانادا، باید در ابتدا از داشتن اعتبار ویزای همسر یا فرزند خود مطمئن شوید چرا که مهلت ویزای شما به طور مستقیم به تاریخ انقضای ویزای او بستگی دارد. در صورتی که همسر یا فرزند شما هیج مشکلی برای ماندن در کانادا در 6 ماه آینده نداشته باشد، شما می‌توانید برای تمدید ویزای همراه خود اقدام کنید.
همسر دانشجو تنها اجازه شرکت در دوره های آموزشی را دارد که کمتر از 6 ماه به طول می‌انجامند. در صورتی همسر دانشجو قصد تحصیل یا گذراندن دوره‌های آموزشی را داشته باشد که بیشتر از 6 ماه طول می‌کشند، باید برای اخذ Study Permit اقدام کند.
فرزندان وابسته شما که اجازه تحصیل در کانادا را دریافت کرده‌اند، در صورتی که بخواهند برای شغل خاصی درخواست دهند، می‌بایست در ابتدا مجوز کار دریافت کنند. کارفرمایی که به فرزند وابسته شما درخواست کار می‌دهد نیز باید دارای مجوز LMIA باشند.
0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *