خانه
بلاگ
حساب کاربری

راهنمای کامل ویزای مدیکال انگلیس برای ایرانیان

راهنمای کامل ویزای مدیکال انگلیس
تاریخ انتشار: 1402/3/10

افراد زیاری از کشورهای مختلف جهان هر ساله برای دریافت درمان‌های پزشکی به انگلیس سفر می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید برای دریافت درمان پزشکی با جدیدترین و نوین‌ترین علم پزشکی به انگلیس سفر کنید، باید در قدم اول نسبت به اخذ ویزای مدیکال انگلیس اقدام کنید. ویزای درمانی انگلیس به متقاضیان این امکان را می‌دهد تا به مدت ۶ ماه و در طول دوره درمان در انگلستان اقامت کنند، اما پس از اتمام دوره درمانی باید کشور را ترک کنند. در واقع دریافت ویزای مدیکال انگلیس شرایط و مراحل خاص خود را دارد که در این راهنما از آژانس توریک به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

 

ویزای مدیکال انگلیس

ویزای درمانی و یا مدیکال انگلیس برای افرادی ارائه می‌شود که قصد دارد پروسه درمان خود را در انگلستان بگذرانند. در واقع این نوع ویزا یک اقامت کوتاه ‌مدت ۶ یا ۱۱ برای گذراندن دوره درمانی در انگلیس است. در ویزای مدیکال، تا زمانی که ویزای شما اعتبار داشته باشد، می‌توانید چندین بار به انگلستان سفر کنید، اما اگر ویزای درمانی شما از نوع یک بار ورود باشد، در طول دوره درمان حق خروج از کشور را نخواهید داشت. افرادی که ویزای مدیکال انگلیس را دریافت کرده‌اند، می‌توانند از امکانات درمان خصوصی در بریتانیا بهره‌مند شوند و در طول پروسه درمان و مدت زمان اعتبار ویزا به این کشور سفر کرده و با خانواده و یا دوستان خود ملاقات کنند.

اما برای اینکه متقاضیان بتوانند برای ویزای درمانی بریتانیا درخواست دهند،  باید ثابت کنند که به یک بیماری خاص مبتلا هستند که به درمان و یا مشاوره خصوصی در انگلستان نیاز دارند، توانایی پرداخت هزینه‌های پزشکی در انگلستان را دارند، تمکن لازم برای حمایت از خود بدون کمک‌های دولتی و سفر یا بازگشت به کشور دیگر را دارند و همچنین پس از اتمام پایان دوره درمانی یا اتمام اعتبار ویزای درمانی انگلیس، کشو را ترک خواهند کرد. شما نیز با دریافت ویزای انگلیس از نوع مدیکال می‌توانید از خدمات پزشکی این کشور بهره‌مند شده و پروسه درمان خود را در انگلستان طی کنید.

 

 

ویزای درمانی انگلیس برای چه کسانی صادر می‌شود؟

ویزای درمانی انگلیس برای چه کسانی صادر می‌شود؟

 

ویزای مدیکال انگلیس برای درمان پزشکی و یا مشاوره پزشکی در مورد برخی از بیماری‌های خاص برای اتباع سایر کشورها صادر می‌شود. البته شهروندان برخی از کشورها برای دریافت درمان پزشکی بریتانیا می‌توانند بدون دریافت ویزا وارد این کشور شده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. شهروندان اتحادیه اروپا که برای درمان پزشکی به انگلیس می‌آیند، اگر پروسه درمان آن‌ها کمتر از ۶ ماه باشد، به ویزای پزشکی انگلیس نیازی ندارند؛ این در حالی است که شهروندان ایرانی باید شرایط و مراحل خاصی را طی کنند تا ویزای مدیکال برای آن‌ها صادر شود و تنها در این صورت است که بیمار می‌تواند تا ۶ ماه تحت درمان در بیمارستان‌ها یا کلینیک‌های خصوصی انگلیس باشد.

 

 

شرایط اخذ ویزای مدیکال انگلیس

کشور انگلیس به دلیل داشتن دانشگاه‌های طراز اول جهان و همچنین پیشرفته بودن علم پزشکی با متدهای نوین، می‌تواند بهترین گزینه برای درمان برخی از بیماری‌های خاص در خارج از کشور باشد. هر ساله بیماران زیادی که از درمان بیماری خود در کشورشان نا‌امید شده‌اند و یا قصد دارند پروسه درمان‌ خود را با بهترین امکانات و مشهورترین متخصصان دنیا طی کنند، نسبت به اخذ ویزای مدیکال انگلیس اقدام می‌کنند.

دلیل اصلی که بیشتر بیماران برای دریافت ویزای مدیکال اقدام می‌کنند، ممکن است عدم تبحر پزشک متخصص و یا کمبود تجهیزات پزشکی در کشور خود بیمار باشد. با این حال این افراد پس از طی دوره درمان و بهبودی به کشور باز‌میگرددند. متقاضیانی که قصد دارند برای دریافت ویزای پزشکی انگلیس اقدام کنند، باید  ابتدا شرایط عمومی مورد نیاز برای سفر به این کشور را داشته باشند و معیارهای مورد نظر برای دریافت خدمات درمانی در انگلیس را به سفارت این کشور ارائه دهند.

حتی شهروندان اتحادیه اروپا نیز برای دریافت خدمات درمانی در بریتانیا باید مدارک پزشکی خود را به مقامات مرزی این کشور ارائه کنند. همچنین متقاضیانی که می‌خواهند برای اخذ ویزای پزشکی کشور انگلیس درخواست دهند، باید نامه‌ای از پزشک خود داشته باشند که موارد زیر در آن به طور کامل توضیح داده شود:

  • شرح حال و وضعیت پزشکی متقاضی که درخواست طی پروسه درمان در انگلیس را دارد
  • هزینه‌های تقریبی پروسه درمان و اثبات توانایی مالی بیمار برای پرداخت هزینه‌ها و همچنین مدت ‌زمان اقامت در انگلیس برای طی دوره درمان
  • بیمارستان و یا کلینیکی که بیمار در آن مورد درمان یا مشاوره قرار خواهد شد
  • همچنین بازرس پزشکی سفارت باید مطمئن شود که متقاضیان دریافت ویزای درمانی، دارای یک بیماری مسری نیستند و خطری برای سلامت عمومی ندارند.

 

هزینه‌های مربوط به درمان در انگلیس

هزینه‌های مربوط به درمان در انگلیس

 

هزینه‌های درمان در کشور بریتانیا اغلب از طریق مالیات مستقیم تأمین می‌شود. در سال ۲۰۱۷، این کشور ۱۹۷٫۴میلیارد پوند از بودجه خود را برای مراقبت‌های بهداشتی تخصیص داد. پرداخت این هزینه‌ها به صورت دولتی، کشور انگلیس را به ده کشور برتر در زمینه تامین هزینه‌های پزشکی و بهداشتی در اتحادیه اروپا تبدیل کرده است. بيشتر خدمات پزشکی که  در این کشور به شهروندان ارائه می‌شوند، کاملاً رایگان هستند.

همچنین درمان‌‌های بیمارستانی نیز برای  شهروندان این کشور رایگان می‌باشند. البته این مسئله به پرداخت مالیات، مشارکت بیمه و همچنین دارا بودن شماره NHS یا مالکیت ملک در بریتانیا بستگی دارد.

 

 

مراحل اخذ ویزای مدیکال انگلیس

بهترین زمانی اتباع کشورهای خارجی می‌توانند برای دریافت ویزای مدیکال کشور انگلیس از نوع خدمات پزشکی درخواست دهند، معمولاً سه ماه قبل از ورود به این کشور‌ها است. معمولاً روند بررسی مدارک و صدور ویزا سه هفته طول می‌کشد و بنابراین برای درخواست ویزای درمانی این کشور، ابتدا می‌بایست فرم استاندارد ویزای بازدیدکننده VAF ۱ را داشته باشید. در صورتیکه یکی از اعضای خانواده شما اقامت یا شهروندی انگلستان را داشته باشد، باید آن را با جزئیات در فرم ارائه شده اعلام کنید.

پس از اینکه فرم آنلاین درخواست ویزا را تکمیل کردید، باید وقت سفارت خود را تعیین کرده و در زمان مقرر در سفارت حاضر شده و با افسر سفارت مصاحبه کنید. در جلسه مصاحبه نیز باید تمامی مدارک خواسته شده را  ارائه دهید تا مورد بررسی و تایید قرار گیرند. پس از اینکه مدارک تایید و ویزای شما صادر شد، می‌توانید برای ۶ ماه برای به منظور طی مراحل درمان خود به انگلیس سفر کنید. اما توجه داشته باشید که پس از اتمام درمان و منقضی شدن اعتبار ویزا باید کشور انگلستان را ترک کنید.

 

 

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای درمانی انگلیس

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای درمانی انگلیس

همانطور که گفتیم، برای دریافت ویزای مدیکال انگلیس، باید مدارکی را ارائه دهید، که این مدارک به صورت زیر می‌باشد:

  • ارائه پاسپورت فعلی با حداکثر اعتبار ۶ ماه به همراه سایر مدارک شناسایی معتبر
  • ارائه عکس پرسنلی که اخیراً گرفته شده است
  • ارائه یک نامه معتبر از یکی از پزشکان انگلیس که نشان می‌دهد اقدامات لازم برای درمان بیماری شما انجام شده است.
  • ارائه یک نامه از پزشک متخصص برای مشخص شدن روند درمان شما در انگلستان
  • ارائه اسناد مالی و گردش حساب بانکی برای اثبات تمکن مالی در پرداخت هزینه‌های درمانی انگلیس
  • ارائه ترجمه رسمی هر مدرکی که به زبان انگلیسی نباشد
  • ارائه اطلاعات سفر مانند تاریخ رفت و برگشت و جزئیات اقامت در طول دوره درمان در انگلیس

 

 

هزینه صدور ویزای پزشکی انگلیس چقدر است؟

هزینه صدور ویزای پزشکی انگلیس حدود ۱۹۰ پوند است که در سفارت این کشور به صورت نقد دریافت می‌شود. همچنین هزینه‌های مربوط به آزمایش و معاینه پزشکی اجباری برای متقاضیان نیز به این مبلغ اضافه می‌شود. افرادی که قصد دارند برای دریافت خدمات پزشکی و مشاوره پزشکی به انگلیس سفر کنند، باید تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه‌های پزشکی و هزینه‌های مربوط به اقامت را داشته باشند.

همچنین اگر متقاضی بخواهد یکی از نزدیکان خود را به عنوان همراه با خود به این کشور ببرد، باید هزینه‌های مربوط به ویزای همراه را نیز بپردازد. بنابراین به هنگام درخواست ویزای مدیکال انگلیس باید هزینه‌های مربوط به ویزا، وقت سفارت، اقامت در انگلیس و هزینه‌های مربوط به درمان و دارو را برآورد کنید.

 

اعتبار ویزای درمانی انگلیس

اعتبار ویزای درمانی انگلیس

 

ویزای درمانی انگلیس در مدت زمان ۶ یا ۱۱ ماهه برای متقاضیان صادر می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که تا زمان اعتبار ویزای خود در این کشور اقامت داشته باشید و از خدمات درمانی آن بهره‌مند شوید. اگر ویزای مدیکال صادر شده برای شما از نوع چند بار ورود باشد، می‌توانید در طول بازه زمانی که ویزای شما معتبر است، چندین بار وارد این کشور شده و یا از آن خارج شوید. در صورتیکه پروسه درمان بیماری شما بیش از ۶ یا ۱۱ ماه طول بکشد، می‌توانید نسبت به تمدید ویزای درمانی خود درخواست دهید.

البته توجه داشته باشید که درخواست تمدید ویزا را باید قبل از اتمام اعتبار ویزا و زمانی که در انگلستان اقامت دارید، ثبت کنید. همچنین توجه داشته باشید که برای درخواست تمدید ویزا باید ثابت کنید که درمان شما به زمان بیشتری نیاز دارد و شما در این مدت توانایی پرداخت هزینه‌های اقامت و درمان را خواهید داشت.

0 2
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. پرنیا گفت:

    سلام باید به سفارت انگلیس در ایران بریم درسته؟و اینکه اگر شرایط دادن هزینه رو نداشته باشیم قضیه چیه?اینکار انجام نمیشع؟

    • touric گفت:

      با سلام به شما توریکی عزیز.
      سفارت انگلیس در ایران فعال نیست و شما باید درخواست ویزای خود را در وبسایت اداره مهاجرت انگلستان ثبت نمایید.
      در صورتی که شما توانایی اثبات تمکن مالی برای سفر به انگلستان رو نداشته باشید، احتمال ریجکت درخواست ویزای شما بالا خواهد رفت.
      با تشکر.