خانه
بلاگ
حساب کاربری
قصد سفر داری؟ بی دردسر ویزا بگیر

فهرست مطالب

دلایل ریجکت ویزای انگلیس و راهنمای اعتراض و رفع ریجکتی

ریجکت ویزای انگلیس
تاریخ انتشار: 1403/1/13

اگر تصمیم به اخذ ویزای انگلیس گرفته باشید، نگرانی‌های زیادی وجود دارد. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌هایی که به سراغ هر فرد می‌رود، ریجکت شدن ویزای انگلیس است. فرقی هم نمی‌کند که شما تصمیم به ویزای توریستی گرفته باشید یا ویزای کاری. در هر صورت، باید شرایط و مدارک لازم را به دولت انگلستان ارائه کنید تا ویزای شما ریجکت نشود.

حال اگر ویزای توریستی انگلیس یا هر ویزای دیگری که قصد دریافت آن را دارید، ریجکت شود باید چه کار کنید؟ در این مقاله می‌خواهیم به بررسی مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای انگلیس، نکات مهم آن و راه‌های رفع ریجکت ویزا بپردازیم.

ریجکت شدن ویزای انگلستان

برای سفر به انگلستان روش‌های زیادی وجود دارد که متناسب با هدف سفرتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید! البته در همه روش‌ها به ویزای انگلیس نیاز دارید. بنابراین فرقی نمی‌کند که هدفتان اخذ ویزای توریستی کاری یا تحصیلی باشد. در هر صورت باید ویزای انگلستان دریافت کنید و بدون آن امکان ورود به مرزهای این کشور وجود ندارد. ویزای انگلستان باید متناسب با هدف سفرتان باشد؛ مثلاً اگر هدفتان از سفر به انگلستان گردشگری است، نیاز به ویزای توریستی انگلیس دارید.

ریجکت شدن ویزا انگلیس یکی از مهم‌ترین مسائل و نگرانی‌های افرادی است که قصد سفر به این کشور را دارند! به‌خصوص زمانی که افراد به صورت شخصی برای دریافت ویزای انگلیس اقدام می‌کنند. در چنین شرایطی تجربه و تخصص کافی در این زمینه را ندارند و همین مسئله احتمال ریجکت شدن ویزای انگلیس را افزایش می‌دهد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتماً از یک موسسه معتبر نظیر توریک برای اخذ ویزای انگلیس اقدام کنید تا در کمترین زمان آن را دریافت کنید.

مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای انگلیس

برای دریافت هر نوع ویزای انگلیس، باید حتماً شرایط لازم را داشته باشید و مدارک موردنیاز ارائه کنید. در غیر این صورت، امکان صدور و دریافت آن وجود ندارد! در چنین شرایطی با مسئله ریجکت شدن ویزای انگلستان روبرو می‌شوید. حال اگر بخواهید با چنین مسئله‌ای روبرو نشوید، بهتر است با مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای انگلیس آشنا شوید تا با رعایت این مسائل، خیالتان بابت دریافت ویزای این کشور راحت باشد.

در این بخش از مقاله می‌خواهیم به بررسی مهم‌ترین دلایل آن بپردازیم تا پیش از اقدام برای دریافت ویزا، شرایط و مدارک خود را فراهم و تکمیل کنید.

اعتبار پایین پاسپورت

برای ورود به خاک انگلستان پاسپورت شما باید بالای 6 ماه اعتبار داشته باشد! بنابراین یکی از مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای انگلیس اعتبار کم پاسپورت است. اگر اعتبار پاسپورت شما کم است، اقدام به افزایش اعتبار آن کنید تا از ریجکت شدن ویزا جلوگیری کنید.

مدارک ناقص، اشتباه یا جعلی

هر کدام از انواع ویزای انگلیس شرایط و مدارک خود را دارد! بنابراین هنگام طی کردن فرآیند اخذ ویزا باید آن را ارائه کنید. یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث ریجکت شدن ویزا می‌شود، نقص مدارک است. اگر مدارک شما ناقص، اشتباه یا جعلی باشد امکان صدور ویزا وجود ندارد. بنابراین باید متناسب با نوع ویزای درخواستی مدارک لازم را ارائه کنید.

توجه داشته باشید که ارائه مدارک ناقص یا جعلی فقط منجر به ریجکت شدن ویزای انگلستان نمی‌شود! بلکه شانس شما را برای اقدام مجدد جهت صدور ویزا کمتر می‌کند و فرآیند پیچیده‌تر خواهد شد. بنابراین همان ابتدا که مدارک لازم را تهیه می‌کنید، حتماً در مورد آن تحقیق کنید تا مدارک را به صورت کامل ارائه کنید.

اخراج یا دیپورت شدن از یک کشورویزای مدیکال انگلیس

اگر از آن دسته افرادی هستید که سابقه اخراج یا دیپورت شدن در یکی از کشورهای خارجی را دارید، احتمال ریجکت شدن وجود دارد! به خصوص که اگر دلیل اخراج شما بی‌نظمی یا عدم احترام به قوانین کشور مقصد باشد. در این صورت افسر پلیس انگلستان احتمال می‌دهد که شما باز هم این اشتباه را تکرار کنید که در این صورت، ویزای شما را ریجکت می‌کند. البته این موضوع قطعی نیست و بستگی به شرایط و مسائل اخراج یا دیپورت شدن هم دارد.

ناقص بودن اطلاعات فرم درخواست ویزا

ساده‌ترین دلیل برای ریجکت شدن ویزا انگلستان ناقص بودن مدارک و اطلاعات است! اگر اطلاعات خود را در فرم درخواست ویزا ناقص پر کرده باشید یا اشتباهی در آن وجود داشته باشد، قطعاً با ریجکت شدن ویزا روبرو می‌شوید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم هنگام پر کردن فرم دقت بالایی داشته باشید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

اگر از خدمات توریک برای اخذر ویزای انگلیس استفاده کنید، کارشناسان ما در کنار شما هستند تا این اطلاعات را با دقت پر کنند. در این صورت اطلاعاتتان درست و دقیق است و احتمال ریجکت شدن ویزا تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

عدم تطابق هدف سفر با نوع ویزای انگلیس

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که سبب ریجکتی ویزا می‌شود، عدم تطابق هدف سفر و ویزای درخواستی است! برای مثال اگر هدفتان تحصیل است اما در حال طی کردن فرآیند اخذ ویزای توریستی انگلستان هستید، شک نکنید که ویزای شما ریجکت می‌شود. دلیل آن هم تطابق نداشتن هدف و نوع ویزای درخواستی است. پس حتماً درخواست ویزای مناسب بدهید تا با مشکل ریجکت روبرو نشوید! اگر نمی‌دانید کدام نوع ویزا برای شما مناسب است، به راحتی می‌توانید از توریک مشاوره رایگان دریافت کنید.

استفاده نکردن فرد از ویزای انگلیس در گذشته

در گذشته برای صدور ویزای انگلستان اقدام کرده‌اید و ویزا برای شما صادر شده است؟ اگر به هر دلیلی از ویزای خود استفاده نکرده باشید، احتمال ریجکت شدن ویزای شما وجود دارد. البته احتمال آن نسبت به دلایل دیگر ریجکت شدن ویزا کمتر است اما باز هم وجود دارد.

پیروی نکردن از فرآیند دریافت ویزای انگلستان

دولت انگلستان برای ورود افراد ایرانی سخت‌گیری‌های بیشتری دارد؛ بنابراین فرآیند دریافت ویزا برای افراد ایرانی کمی سخت‌تر از افراد دیگر است. حال اگر فرآیند را به درستی طی نکنید، احتمال ریجکت شدن ویزای انگلستان وجود دارد. این فرآیند به صورت کلی شامل تکمیل فرم درخواست ویزا، ارائه مدارک، انگشت‌نگاری، پرداخت هزینه و مصاحبه نهایی است. حال اگر این فرآیند را به درستی و به ترتیب طی نکنید، احتمال ریجکت شدن ویزا بیشتر می‌شود.

سوابق کیفری یا سوء پیشینه در پرونده افراد

برای پذیرش متقاضیان در انگلستان، مانند هر کشور دیگری، سوابق کیفری مورد بررسی قرار می‌گیرد! اگر سوابق آن‌ها زیاد و سنگین باشد، احتمال صدور ویزا بسیار کم می‌شود. برای مثال اگر جرم شما به نحوی باشد که محکوم به 4 سال حبس شده باشید، تقریباً هیچ شانسی برای دریافت ویزای انگلستان نخواهید داشت. برخی افرادی سعی می‌کنند سوابق خود را پنهان کنند! در این صورت نه تنها سودی به حال آن‌ها ندارد، بلکه اگر در استعلام مشخص سوابق کیفری مشخص شود قطعاً با مسئله ریجکت شدن ویزا روبرو خواهید شد.

عدم ارائه مدارک متاهلی در صورت داشتن همسر

اگر متاهل هستید، باید حتماً مدارک لازم را ارائه کنید! این مدارک برای اثبات تاهل ضروری است و بدون آن، امکان دریافت ویزا برای همسر وجود ندارد. چرا که در این صورت همسر شما تنها یک همراه به حساب می‌آید و لزومی برای صدور ویزای برای چنین فردی وجود ندارد. پس اگر متاهل هستید و همراه همسر خود قصد سفر به انگلستان را دارید، باید مدارک لازم را در اختیار افسر پلیس قرار دهید.

عدم ارائه مدارک کافی برای بازگشت به کشور خود

کشور انگلستان نگران این است که پس از پایان سفر به کشور خود بازنگردید! به همین دلیل است که باید دلایل کافی برای بازگشت به کشور خود ارائه کنید. این موضوع هنگام مصاحبه سفارت مورد بررسی قرار می‌گیرد و از شما پرسیده می‌شود! بنابراین باید دلایل کافی داشته باشید تا هنگامی که از شما پرسیده می‌شود، ارائه کنید. از مهم‌ترین این مدارک می‌توان به دارایی‌های داخل کشور، مدارک شغلی و تحصیلی، وابستگی‌های خانوادگی و… اشاره کرد. این مدارک تحت عنوان گواهی تای (Tie) شناخته می‌شود.

اقامت طولانی‌تر نسبت به مدت مجاز در سفرهای قبلی

اگر در سفر قبلی خود به انگلستان مدت زمان بیشتری نسبت به مدت زمان مجاز اقامت داشته باشید، احتمال ریجکت شدن ویزا بالا است! چرا که در این صورت قوانین ویزا و کشور انگلستان را رعایت نکرده‌اید و این کشور احتمال می‌دهد که باز هم این کار را انجام دهید. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم پیش از زمان تعیین شده به کشور خود بازگردید تا دریافت ویزای کشور موردنظر برای دفعات بعدی با مشکل خاصی روبرو نشود.

ناقص بودن مدارک و گواهی بانک برای اثبات تمکن مالی

یکی از مدارک لازم برای صدور ویزای توریستی انگلستان یا هر ویزای دیگری، ارائه مدارک و نامه تمکن مالی است. حال اگر این مدارک جعلی، اشتباه یا ناقص باشد شانس زیادی برای دریافت ویزا نخواهید داشت.

گاهی اوقات افراد مقدار زیادی پول را در حساب بانکی خود نگهداری می‌کنند که هیچ سند و مدرکی برای آن وجود ندارد. این موضوع هم منجر به ریجکت شدن ویزای انگلستان می‌شود! تمکن مالی باید بر اساس اسناد و مدارک کافی باشد و این پول در گردش مالی چند ماه گذشته شما وجود داشته باشد.

مشخص نبودن هدف سفر یا نوع ویزای درخواستی انگلستان

هر فرد، هدفی برای سفر یا مهاجرت به انگلیس دارد! دولت انگلستان باید این هدف را بداند تا به شما اجازه ورود و صدور ویزا بدهد. تا زمانی که هدفتان از سفر به انگلستان مشخص نباشد، طبیعتاً نمی‌توانید ویزای موردنظر را دریافت کنید و با مسئله ریجکت شدن ویزا روبرو می‌شوید. پس بهتر است قبل از سفر، حتماً هدف خود را مشخص کنید و حتی برنامه دقیقی از جزئیات سفر داشته باشید. این موضوع احتمال ریجکت شدن ویزا را می‌گیرد و شانس شما را برای دریافت ویزای انگلیس بیشتر می‌کند.

ریجکت ویزای انگلیس

نکاتی برای جلوگیری از ریجکتی ویزای انگلیس

در بخش قبلی تقریباً همه دلایلی که باعث ریجکت شدن ویزای انگلیسی می‌شود را مطرح کردیم! اکنون زمان آن رسیده است که به بررسی مهم‌ترین نکات برای جلوگیری از ریجکتی ویزای انگلیس بپردازیم تا با رعایت آن‌ها، شانس خود را برای صدور ویزای انگلستان بیشتر کنید.

از یک موسسه معتبر و باتجربه کمک بگیرید!

اگر تخصص و تجربه کافی در زمینه دریافت ویزا را ندارید، خودتان دست به کار نشوید! شما می‌توانید با پرداخت هزینه مناسب به یکی از موسسات معتبر نظیر شرکت خدمات گردشگری توریک، فرآیند دریافت ویزای توریستی انگلیس را به مجموعه کاربلد و باتجربه بسپارید.

ویزای راحت‌تر برای سفر انتخاب کنید!

اگر هدف خاصی برای سفر به انگلستان دارید، باید شرایط خود را در نظر بگیرید! گاهی اوقات شرایط دریافت ویزا بسیار سخت است و بهتر است به سراغ ویزای دیگری بروید. در این صورت می‌توانید خیلی راحت‌تر ویزای موردنظر را بدون احتمال ریجکتی دریافت کنید. انتخاب راه‌های منطقی برای ورود به کشور انگلستان به دلیل سخت‌گیری‌های زیاد، یک راه‌کار عالی به حساب می‌آید.

مدارک خود را تا قبل از وقت سفارت تکمیل کنید!

پیش از آن که زمان سفارت برسد، مدارک خود را تکمیل کنید! در صورتی که شرایط و مدارک لازم را نداشته باشید، ویزای انگلستان برای شما صادر نمی‌شود. پس بهتر است پیش از زمان سفارت به فکر تکمیل کردن آن‌ها باشید تا با ریجکتی ویزای انگلیس روبرو نشوید.

به شرایط دریافت ویزای همراه دقت کنید!

یکی از نکاتی که باید دقت کنید، این است که کشور انگلستان برای همه متقاضیان ویزای همراه صادر نمی‌کند! بنابراین پیش از آن که برای ویزای همراه اقدام کنید باید شرایط لازم را با شرایط خود تطبیق دهید. اگر شرایط لازم را داشتید، سپس اقدام کنید تا با مسئله ریجکتی ویزای انگلیس روبرو نشوید.

از حداقل اعتبار 6 ماهه پاسپورت خود مطمئن شوید!

 پیش از مراجعه به سفارت حتماً زمان اعتبار پاسپورت خود را بررسی کنید! در صورتی که پاسپورت شما اعتبار زیادی نداشته باشد، احتمالاً ویزای شما ریجکت می‌شود.

برنامه دقیق سفر خود را به سفارت ارائه کنید!

در صورتی که اقدام به دریافت ویزای توریستی انگلیس کرده باشید، بهتر است برنامه دقیق به سفارت ارائه کنید! در این صورت سفارت از سفر شما مطمئن می‌شود و احتمال صدور ویزا افزایش پیدا می‌کند.

گواهی بازگشت (Tie) به سفارت ارائه کنید!

گواهی تای همان ضمانت بازگشت به کشور خودتان است! باید این گواهی را به سفارت ارائه کنید؛ فرقی هم نمی‌کند که هدفتان از سفر به انگلستان چه باشد.

دریافت ویزای شینگن برای افزایش اعتبار پاسپورت

در صورت امکان، پیش از دریافت ویزا انگلیس، ویزای سینگن دریافت کنید تا اعتبار پاسپورت شما افزایش پیدا کند.

روش‌های رفع ریجکتی ویزای انگلستان

اگر مسائل و نکات بالا را رعایت کنید، احتمال ریجکت شدن ویزای انگلیس بسیار کم است! با این حال، اگر با این مسئله روبرو شدید باید چه‌کار کنید؟ در این بخش از مقاله به بررسی مهم‌ترین روش‌های رفع ریجکتی ویزای انگلیس می‌پردازیم.

درخواست مجدد برای اخذ ویزای انگلیس

بهترین و ساده‌ترین راه‌کار رفع ریجکتی ویزای انگلستان درخواست دوباره ویزا است! البته این روش زمان زیادی نیاز دارد و برای کسانی مناسب است که با محدودیت زمانی روبرو نباشند. در این صورت می‌توانید نقص مدارک خود را برطرف کنید و دوباره برای درخواست ویزا اقدام کنید.

یادتان باشد که سفر یا مهاجرت سختی‌های خاص خود را دارد و ریجکت شدن ویزا هم یکی از آن‌ها است! بنابراین اگر تصمیم به سفر گرفته‌اید، ممکن است بارها و بارها نیاز به تلاش برای اخذ ویزای انگلستان داشته باشید. برای آن که تعداد تلاش‌ها و زحمات شما کمتر شود، باید از شرایط و مدارک لازم اطلاع دقیق پیدا کنید تا همان بار اول ویزای موردنظر برای شما صادر شود.

اعتراض به ریجکت ویزای انگلیس

روش دوم برای رفع ریجکتی ویزای انگلستان، اعتراض است! در این روش باید فرآیند طولانی‌تر، پیچیده‌تر و زمان‌بری را نسبت به روش قبلی طی کنید. برای استفاده از این روش باید یک نامه اعتراض به ریجکتی ویزا برای سفارت ارسال کنید تا فرآیند بررسی آن شروع شود.

البته حواستان باشد که همه ویزاهای انگلستان حق اعتراض ندارند و تنها کسانی می‌توانند به ریجکت شدن ویزا اعتراض کنند که در ایمیل به آن‌ها اطلاع‌رسانی شده باشد. معمولاً ویزای کارگر ماهر (Tier2)، ویزای سرمایه‌گذاری (Tier1) و ویزای ورزشکاری و فعالیت‌های داوطلبانه (Tier5) امکان اعتراض به ریجکت ویزای انگلستان را ندارند.

درخواست بررسی مجدد پرونده و مدارک

اگر شما جزء آن دسته از ریجکتی‌هایی باشید که حق اعتراض به آن را ندارند، می‌توانید درخواست بررسی پرونده بدهید! در این روش پرونده و مدارک شما مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد و اگر اشتباهی صورت گرفته باشد، امکان رفع ریجکتی وجود دارد.

البته باز هم باید بگوییم که در این روش همه افراد قادر به درخواست بررسی مجدد پرونده نیستند! بلکه تنها کسانی قادر به این کار هستند که به دلیل نقص مدارک ویزای آن‌ها ریجکت شده است. در این صورت اجازه دارند دوباره مدارک خود را تکمیل و ارسال کنند تا شانس خود را برای دریافت ویزا امتحان کنند.

ریجکت شدن ویزای انگلیس؛ یک مسئله ناراحت‌کننده اما قابل رفع است!

هنگامی که اقدام به درخواست برای اخذ ویزای یک کشور می‌کنید، با هزار امید و آرزو منتظر نتیجه آن می‌نشینید! حال اگر پس از مدتی که منتظر آن بوده‌اید، با موضوع ریجکت شدن ویزا روبرو شوید، طبیعتاً این موضوع شما را ناراحت می‌کند. به خصوص ریجکتی ویزای انگلیس زیاد اتفاق می‌افتد. با وجود آن که احتمال وقوع این موضوع وجود دارد، اما با دانستن دلایل و نکات آن می‌توانید جلوی این اتفاق را بگیرید.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای انگلیس، نکات و روش‌های رفع ریجکتی آن بپردازیم. اگر سوالی در این زمینه دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

همچنین اگر قصد دریافت ویزای توریستی انگلیس را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات توریک استفاده کنید! مجموعه توریک با تخصص و تجربه‌ کاری فراوان در خدمت شما است تا در کمترین زمان ممکن ویزای موردنظر را برای شما دریافت کند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *