خانه
بلاگ
حساب کاربری

راهنمای سفر به بالی

سفر به بالی
تاریخ انتشار: 1402/12/21

اگر تصمیم به سفر خارجی گرفته باشید، گزینه‌های زیادی وجود دارد! نظرتان در مورد سفر به جزیره‌ای بین دو اقیانوس هند و آرام چیست؟ سفر به بالی، جزیره‌ای است که در قلب اقیانوس قرار گرفته است و چند روز اقامت در آن می‌تواند یک خاطره هیجان‌انگیز و فراموش نشدنی برای همیشه در ذهن شما به‌جای بگذارد. آرامش این جزیره روحتان را تازه می‌کند و می‌تواند خستگی را از تن خارج کند.

حال اگر بالی را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید اما اطلاعاتی در مورد آن ندارید، با این مقاله از مجله گردشگری توریک همراه ما باشید تا همه‌چیز را در مورد آن بررسی کنیم.

سفر به جزیره بالی؛ یک سفر لذت‌بخش و فراموش نشدنی!

بالی نام جزیره‌ای زیبا، دیدنی و شگفت‌انگیز در قلب اقیانوس است! جزیره‌ای که میان دو اقیانوس هند و آرام قرار گرفته و آرامشی بی‌نظیر برای گردشگران رقم می‌زند. جزیره بالی یکی از مجمع‌الجزارهای کشور اندونزی است و به‌خاطر سوال بسیار زیبا و جذابی که دارد، شهرت زیادی پیدا کرده است. البته جاذبه‌های دیدنی این جزیره هم به قدری زیاد است که سواحل تنها بخشی از آن محسوب می‌شود. با توجه به موقعیت جغرافیایی بسیار خوب این جزیره، مزارع سرسبز برنج در آن قرار دارند و تماشای آن‌ها می‌تواند نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

علاوه بر آن، آتش‌فشان‌های دیدنی که هر لحظه امکان خروش آن وجود دارد در کنار آبشارهای بسیار جذاب و زیبا، باعث شده تا بالی یک مقصد گردشگری عالی برای سفر به حساب بیایید. بنابراین بالی مقصدی است که می‌توانید تعطیلات پیش‌رو را به آن اختصاص دهید و برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید. برای سفر به آن می‌توانید خودتان به آن‌جا بروید یا از تور اندونزی استفاده کنید. قبل از اقدام به سفر اخذ ویزای اندونزی را فراموش نکنید!

سفر به بالی

یک نکته مهم! اگر بار اولی است که می‌خواهید به این جزیره دیدنی و زیبا بروید، پیشنهاد می‌کنیم از تور بالی استفاده کنید. چرا که علاوه بر خدمات ضروری، راهنمایی‌های لازم را هم به شما ارائه می‌کند و می‌توانید با خیال راحت از سفر خود لذت ببرید.

بهترین زمان برای سفر به بالی

برای تجربه یک سفر خارجی، بهتر است بهترین زمان سفر را انتخاب کنید! چرا که اگر در زمان نامناسبی به آن‌جا سفر کنید، ممکن است گرما و سرمای بیش از حد به شما اجازه گردش در این جزیره را نمی‌دهد. بنابراین پیش از سفر به بالی باید بهترین زمان سفر به آن را بررسی کنید. به صورت کلی، بالی دارای دو نوع شرایط آب‌وهوایی است.

  • فصل خشک در بالی

جزیره بالی در بین ماه‌های آوریل تا سپتامبر آب‌وهوای خشک دارد. خورشید تمام آسمان را فرا می‌گیرد و آب‌وهوای گرم و دلپذیری را به گردشگران هدیه می‌کند. سواحل بالی در این فصل پر از گردشگر است.

  • فصل مرطوب در بالی

جزیره بالی در ماه‌های اکتبر تا مارس روزهای مربوطی را تجربه می‌کند! به طوری که حتی یک روز بدون باران هم به خوش نمی‌بینید. آسمان این منطقه در این ماه‌ها همیشه ابری است و روزانه چند ساعت بارندگی وجود دارد. در این فصل بالی سرسبزتر و زیباتر از همیشه است اما تحمل گرما و رطوبت آن برای هر گردشگری کار راحتی نیست.

سفر به بالی

با توجه به این که دو نوع آب و هوا، ماه های جولای و آگوست اوج شلوغی این جزیره است! نه تنها شلوغی شما را اذیت می‌کند، بلکه هزینه‌های سفر شما هم نسبت به مواقع عادی گران‌تر می‌شود. بنابراین اگر زمان آزاد دارید، پیشنهاد می‌کنیم در ماه های می، ژوئن و سپتامبر به این جزیره سفر کنید! چرا که خلوت است، هزینه‌هایتان کم‌تر است و در نهایت، آب‌وهوای عالی باعث می‌شود تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

جاهای دیدنی بالی کدام هستند؟

بالی یک جزیره کوچک در قلب اقیانوس محسوب می‌شود! بنابراین مهم‌ترین جای دیدنی آن سواحل بسیار زیبا و جذاب آن است. البته جاذبه‌های دیدنی آن فقط به سواحل آن ختم نمی‌شود، بلکه مناطق بسیار زیبایی در آن وجود دارد که بازدید از آن می‌تواند نظرتان را به خود جلب کند. در این بخش از مقاله به بررسی مهم‌ترین جاهای دیدنی بالی می‌پردازیم تا بتوانید برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید:

منطقه کوتا

کوتاه نام یکی از مناطق جذاب و پر گردشگر است که در واقع یک ساحل دیدنی محسوب می‌شود! با گشت‌زنی در این منطقه می‌توانید زیبایی‌های این منطقه را ببینید و البته آن را به عنوان یک خاطره جذاب برای همیشه به خودتان هدیه دهید. در این منطقه زیبا و دیدنی کافه‌ها و کلاب‌های زنده وجود دارد! شاید یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت منطقه کوتا در بالی همین مسئله باشد.

سفر به بالی

در این منطقه می‌توانید روزها از سواحل لذت ببرید و شب‌ها از کلاب‌های زنده! با حضور در کافه‌ها و کلاب‌های شبانه می‌توانید سفرتان را به یک سفر هیجان‌انگیز تبدیل کنید و نهایت لذت را از سفر به بالی ببرید.

منطقه ابود بالی

یکی از مناطق زیبا و فرهنگی که در جزیره بالی وجود دارد، منطقه ابود است. در این منطقه هنرمندان و صنعت‌گران زیادی وجود دارند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را ملاقات کنید. آرامش این منطقه به قدری زیاد است که به محض آن که پا به آن‌جا می‌گذارید، روحتان زنده می‌شود. در این منطقه دیدنی، تا چشم کار می‌کند مزارع سرسبز برنج وجود دارند و یک طبیعت بی‌نظیر و بکر ایجاد کرده است.

سفر به بالی

جالب است بدانید که در منطقه ابود پر از آتش‌فشان‌ها و آبشارهای زیبا و جذاب است و بازدید آن‌ها از نزدیک نظرتان را به خودش جلب می‌کند! در این منطقه معابد مختلفی وجود دارد! همچنین می‌توانید محلی‌های منطقه را با لباس‌های زیبا و رنگارنگشان ببینید؛ بسیاری از آن‌ها برای عبادت به این معبدها آمده‌اند

منطقه ساحلی سمینیاک بالی

یکی دیگر از مناطق دیدنی بالی، منطقه ساحلی سمینیاک بالی است. یکی از بهترین‌ مناطقی که برای سفر می‌توانید در آن اقامت داشته باشید. این منطقه در مرکز بالی قرار گرفته است و به همین دلیل، دسترسی به مناطق دیگر از طریق آن بسیار راحت است. منطقه سمینیاک، سواحل بسیار زیبایی دارد و در آن امکانات زیادی در اختیار گردشگران قرار گرفته است. از رستوران‌های بی‌نظیر گران تا انواع هتل‌ها و مراکز خرید.

سفر به بالی

با توجه به این که در ابود بالی انواع هتل‌های ارزان تا گران وجود دارد، بنابراین می‌توانید این منطقه را برای اقامت انتخاب کنید! چرا که امکانات آن حتی در هتل‌های ارزان عالی است و می‌توانید به مراکز خرید برای خرید سوغاتی دسترسی داشته باشید.

معبد اولوواتو

در میان زیبایی‌ها و جاذبه‌های طبیعی، شاید بازدید از یک معبد بتواند نظرتان را به خودش جلب کند! اولوواتو نام یک معبد بزرگ و دیدنی در بالی است که گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. این معبد در منطقه اولوواتو جزیره بالی قرار گرفته است. نه تنها این معبد از جاذبه‌های این منطقه است، بلکه باز هم می‌توانید به سواحل زیبا، جذاب و دیدنی بالی در این محیط دسترسی داشته باشید.

سفر به بالی

وجود استراحت‌گاه‌های مختلف باعث شده تا افراد زیادی در این منطقه اقامت داشته باشند و از سفر خود به بالی نهایت لذت را ببرند.

کانگو

یکی از مناطق ساحلی که در جنوب جزیره بالی قرار گرفته و بسیار زیبا است، ساحل کانگو است! کانگو در همسایگی منطقه سمینیاک بالی قرار دارد. مهم‌ترین دلیل شهرت این منطقه سواحل بسیار زیبای آن است و قرار گرفتن کافه‌های زیبا و جذاب در آن باعث شده تا گردشگران زیادی این منطقه را برای تفریح و بازدید انتخاب کنند. کانگو به قدری زیبا است که بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند در این منطقه اقامت داشته باشند.

سفر به بالی

کافه‌های لوکس و امکانات زیادی که در این منطقه وجود دارد، می‌تواند نظرتان را به خود جلب کند. همچنین در این منطقه می‌توان مزارع سرسبز برنج را هم ببینید و از دیدن همه این زیبایی‌ها در کنار هم نهایت لذت را ببرید.

بهترین تفریحات بالی کدام هستند؟

در جزیره بالی تفریحات مختلفی در انتظار شما است تا سفر شما را به یک سفر به‌خاطرماندنی تبدیل کند. مهم‌ترین تفریحاتی که در سفر به بالی می‌توانید تجربه کنید عبارتند از:

  • بازدید از مراکز خرید مختلف
  • بازدید از مناطق مختلف جزیره و خیابان‌های بالی
  • بازدید از معبد تانا لوط بالی
  • بالا رفتن و فتح کوه باتور
  • بازدید از معبد اولوواتو
  • بازدید از جنگل زیبای میمون (جنگل میمون ابود)
  • لذت بردن از قدم زدن در مزارع پلکانی برنج
  • تجربه هیجان در پارک آبی واتروبوم
  • بازید از معبد قرن هفدهمی اولون دانو براتان
  • بازدید از آبشار جذاب سکومپول بالی
  • بازدید از معبد تیرتا آمپول در مرکز بالی
  • تفریحات آبی در ساحل زیبای بالی
  • بازدید از معبد پورا بساکی
  • بازدید از پارک فیل‌ها در بالی
  • طبیعت‌گردی و سافاری در جاذبه‌های دست‌نخورده و بکر
  • موج‌سواری لذت‌بخش در بالی
  • چشمه‌های آب گرم بالی
  • خدمات ماساژ

این موارد تنها بخشی از تفریحات جزیره بالی هستند! با سفر به این منطقه می‌توانید از تفریحات متنوع و ارزشمند دیگری هم بهره‌مند شوید.

هزینه سفر به بالی چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در مورد جزیره زیبای بالی می‌شود، این است که سفر به این منطقه چقدر هزینه دارد! واقعیت این است که سفر هر فرد بر اساس سلیقه، سبک زندگی و تفریحاتی که انتخاب می‌کند هزینه‌های متفاوتی دارد. اما به صورت کلی می‌توان هزینه‌های زیر را در نظر گرفت:

  • هزینه اقامت در بالی روزانه: 7 تا 8.5 دلار آمریکا به ازای یک اتاق از هتل مناسب در بالی
  • هزینه غذا خوردن در بالی: به صورت میانگین 8.6 دلار آمریکا به ازای غذای خوب
  • هزینه سرگرمی در بالی: 6.5 دلار برای ورودی دو معبد (Tanah Lot و Uluwatu)
  • هزینه حمل و نقل در بالی: 10.8 دلار به صورت میانگین برای سفرهای درون‌شهری با تاکسی

بنابراین سفر به بالی به صورت روزانه 32.8 دلار هزینه دارد که به پول این جزیره حدود 456 هزار روپیه می‌شود.

زبان بومی و فرهنگ مردم بالی

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای گردشگران جزیره بالی پیش می‌آید، این است که زبان بومی مردم آن چیست! با توجه به این که بالی در مجمع‌الجزایر اندونزی قرار گرفته است، طبیعتاً زبان بومی مردم آن هم اندونزیایی است. البته با توجه به این که این جزیره یکی از مقاصد گردشگری بزرگ در دنیا محسوب می‌شود، مردم آن با زبان انگلیسی آشنایی دارند. بنابراین برای سفر به این جزیره کافی است زبان انگلیسی بلد باشید تا با خیال آسوده کارهای خود را در این جزیره انجام دهید.

البته این موضوع در مورد مناطقی است که گردشگر زیاد دارد! بنابراین در بافت شهری جزایر بالی ممکن است این موضوع برایتان چالش باشد! چرا که در این مناطق کمتر کسی پیدا می‌شود که انگلیسی را خیلی خوب بلد باشد.

یکی دیگر از سوالاتی که برای گردشگران بالی پیش می‌آید، این است که دین و فرهنگ مردم بالی چگونه است! در این جزیره فرهنگ‌های مختلفی به چشم می‌خورد که هر کدام از آن‌ها جذابیت‌های خاص خود را دارند. همچنین اهالی این جزیره کوچک پیرو مذهب هندو هستند! اعتقاد آن‌ها به این مذهب زیاد است و معتقدند این مذهب راهی برای رسیدن به سعادت و آرامش ابدی است. جالب است بدانید که در هر گوشه و کنار این جزیره، یک معبد قدیمی وجود دارد! در سفر به بالی بازدید از آن‌ها را فراموش نکنید که یک تجربه جدید و جذاب برایتان خواهد بود.

حمل و نقل عمومی در بالی چگونه است؟

در سفر به کشورهای خارجی مسئله حمل‌ و نقل عمومی برای ما ایرانی‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد! چرا که با توجه به هزینه‌های ارز، استفاده از حمل و نقل عمومی گزینه بهتری نسبت به دیگر روش‌ها است. در بالی وضعیت حمل و نقل خیلی مناسب نیست! چرا که با توجه به کوچک بودن جزیره امکان استفاده از مترو وجود ندارد و حتی از اتوبوس هم خبری نیست! تنها سرویس‌های حمل و نقل در این جزیره موتور برقی و تاکسی‌ها هستند.

سفر به بالی

استفاده از موتور برقی

موتور برقی یکی از گزینه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید هزینه‌های حمل‌ و نقل را کاهش دهید! از طریق برنامه‌های Go-Jek و Grab امکان سفارش یک موتور برقی به همراه راننده وجود دارد و هزینه هر بار استفاده از آن فقط 1 دلار آمریکا است. البته اگر خودتان موتور سواری بلد باشید، می‌توانید یک موتور اجاره کنید و به هر جایی که دوست داشتید، بروید. هزینه اجاره آن حدود 3.6 دلار آمریکا است اما می‌توانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

استفاده از تاکسی‌های شهری و اینترنتی

تاکسی شهری و اینترنتی یکی دیگر از گزینه‌های حمل و نقل عمومی است اما دردسرهای خودش را دارد! چرا که تاکسی‌های محلی هزینه بسیار زیادی از مسافران دریافت می‌کنند و تاکسی‌های اینترنتی گزینه بهتری هستند. با کمک اپلیکیشن‌های Go-Jek و Grab امکان اجاره تاکسی اینترنتی هم وجود دارد. البته استفاده از تاکسی اینترنتی در برخی مناطق مانند Canggu مرکزی و Seminyak ممنوع است! چرا که رانندگان تاکسی‌های محلی با تاکسی‌های اینترنتی رابطه خوبی ندارند.

سفر به بالی، یک سفر جذاب و فراموش نشدنی برای گردشگران است!

اگر تصمیم گرفته‌اید یک تور خارجی فراموش نشدنی را تجربه کنید، سفر به بالی گزینه مناسبی است! جزیره‌ای که در میان دو اقیانوس پهناور قرار دارد و اطراف آن را سواحل بسیار زیبا فرا گرفته است. تفریحات جذاب و گوناگونی در آن وجود دارد و می‌تواند یک سفر به یاد‌ ماندنی برای افراد مختلف باشد. در این مقاله سعی کردیم به بررسی کامل سفر به بالی و هر چیزی که لازم است بدانید، بپردازیم.

اگر شما هم تجربه سفر به بالی یا نظری در مورد آن دارید، آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *