خانه
بلاگ
حساب کاربری

بهترین زمان سفر به کیش از نظر قیمت، تفریحات و آب‌و‌هوا

بهترین زمان سفر به کیش
تاریخ انتشار: 1403/3/14

بهترین زمان برای سفر به کیش چه موقع است؟ آیا باید بهار را انتخاب کرد یا پاییز و زمستان گزینه‌های بهتری هستند؟ سفر با خود تجربه‌های زیادی را به‌همراه می‌آورد و انتخاب زمان مناسب، هتل مناسب و بسیاری از موارد دیگر، همه دست‌به‌دست هم می‌دهند تا یک خاطره دلنشین برای گردشگر ایجاد کنند.

یکی از بهترین مقاصد تور داخلی، تور کیش است؛ کمتر کسی پیدا می‌شود که سفر به این جزیره زیبا را دوست نداشته باشد. این جزیره خوش‌رنگ در قلب آب‌های نیلگون خلیج‌فارس قرار دارد و به نگین خلیج مشهور است. برای رهایی از مشغله‌های زندگی در شهرهای آلوده و گردوغبار، سفر به کیش می‌تواند پیشنهادی وسوسه‌انگیز باشد؛ چراکه هوای تمیز کیش را در کمتر جایی در ایران خواهید یافت. بنابراین، انتخاب زمان مناسب برای سفر به این جزیره بسیار مهم است. در ادامه این مطلب از توریک قصد داریم اطلاعات کاملی در این خصوص ارائه دهیم.

بهترین فصل برای سفر به کیش

جزیره کیش یک مقصد چهار فصل است، بنابراین هر فصلی که برای سفر انتخاب کنید، جذابیت‌های خاص خود را دارد. بسیاری از افراد معتقدند که کیش بهترین مقصد برای سفرهای زمستانی است، در حالی که این نکته را در نظر نمی‌گیرند که گاهی دمای هوا در کیش در فصل زمستان به منفی ۹ درجه هم می‌رسد.

بنابراین، بهترین زمان سفر به کیش تنها زمستان نیست. باید مطابق با اولویت‌ها، علایق و تفریحات مورد علاقه‌تان زمان مناسب را برای سفر به کیش در نظر بگیرید. در ادامه این مطلب قصد داریم به مزایا و معایب سفر به جزیره کیش در هر یک از فصل‌های بهار، تابستان، پاییز و زمستان بپردازیم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

فصل بهار کیش

تعطیلات عید نوروز بهترین زمان برای کسانی است که به دلیل مشغله‌های کاری، فرصت کافی برای سفر ندارند. جزیره کیش در فصل بهار آب‌وهوای بسیار مطبوع و خنکی دارد و رطوبت هوا نیز در حدی نیست که کلافه‌کننده باشد.

با انتخاب این فصل می‌توانید از تفریحات آبی متنوعی نیز بهره‌مند شوید. به طور کلی، بهترین زمان سفر به کیش در فصل بهار، ماه اردیبهشت است که با وجود آب‌وهوای فوق‌العاده می‌توانید از اقامت خود در این جزیره نهایت لذت را ببرید.

فصل تابستان کیش

شاید برای بسیاری از افراد پذیرفتن این مسئله دشوار باشد، اما افراد زیادی وجود دارند که ترجیح می‌دهند در فصل تابستان به جزیره کیش سفر کنند. در تابستان، به‌ویژه ماه مرداد، دمای هوا در جزیره کیش گاهی به ۵۰ درجه می‌رسد. این امر باعث می‌شود بسیاری از علاقه‌مندان به تفریحات آبی، این فصل را بهترین زمان برای شنا و غواصی در آب‌های گرم جزیره و دریای صاف آن بدانند.

یکی از مزیت‌های سفر به کیش در تابستان، برگزاری انواع جشنواره‌ها و قرعه‌کشی‌های هیجان‌انگیز ساحلی است که باعث می‌شود افرادی که به دنبال تجربه‌های جدید هستند، تابستان را بهترین زمان برای سفر به کیش بدانند.

فصل پاییز کیش

فصل پاییز در جزیره کیش به‌دلیل تغییرات غیرقابل پیش‌بینی در آب‌وهوا، برای برخی مسافران ممکن است چالش‌برانگیز باشد. به‌عنوان مثال، گاهی رطوبت هوا به بیش از ۶۰ درصد می‌رسد و باران‌های ناگهانی نیز احتمال وقوع دارند. بنابراین، اگر از باران‌های غیرمنتظره لذت نمی‌برید، ممکن است بخواهید زمان دیگری را برای سفر به این جزیره زیبا انتخاب کنید.

با این حال، بسیاری از افراد فصل پاییز را بهترین زمان برای سفر به کیش می‌دانند. وزش نسیم خنک در حالی که در سواحل خلیج‌فارس قدم می‌زنند، برایشان بسیار لذت‌بخش و خوشایند است. این فصل مزایای دیگری نیز دارد: برگزاری جشنواره‌های تخفیفی پاییزی، تخفیف‌های ۵۰ درصدی به مناسبت ۲۰ آبان (روز کیش)، و کاهش قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما از جمله دلایلی است که افراد زیادی را به سفر در پاییز ترغیب می‌کند.

مهر ماه در جزیره کیش، حال‌وهوای تابستانی دارد و میزان بارندگی کمتری نسبت به سایر ماه‌های پاییز دارد. آبان ماه، با کاهش رطوبت و باران‌های کمتر نسبت به زمستان، گزینه‌ای معتدل‌تر است. اما آذر ماه یکی از پرباران‌ترین ماه‌های سال در جزیره کیش محسوب می‌شود. هر کدام از این ماه‌ها طرفداران خاص خود را دارند و هر کسی براساس سلیقه و اولویت‌های خود، ماه مناسبی از این فصل را برای سفر به کیش انتخاب می‌کند.

بهترین زمان سفر به کیش

فصل زمستان کیش

اگر در فصل زمستان به جزیره کیش سفر کنید، تقریباً هر روز شاهد هوای بارانی خواهید بود. زمستان‌های کیش به باران‌های تند موسمی معروف هستند، بارش‌هایی که به‌طور ناگهانی شروع می‌شوند و می‌توانند تا عمق انسان را خیس کنند.

بنابراین، اگر زمستان را برای سفر به کیش انتخاب می‌کنید، حتماً چتر به همراه داشته باشید. کسانی که در زمستان به کیش سفر می‌کنند نباید انتظار آفتاب گرفتن یا انجام تفریحات آبی داشته باشند.

اما هوای فوق‌العاده معتدل بین ۹ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد، جذابیت خاصی برای این فصل دارد، به‌خصوص برای افرادی که از گرمای هوا ناراحت می‌شوند. ماه اسفند بهترین زمان سفر به کیش در زمستان محسوب می‌شود؛ زیرا به فصل بهار نزدیک‌تر است و هوای بسیار دلپذیری دارد.

بهترین زمان سفر برای خرید در کیش

اگر انگیزه اصلی شما از سفر به جزیره کیش خرید و گشت‌وگذار در بازارهای جذاب آن است، بهتر است ارزان‌ترین فصل را برای سفر انتخاب کنید! در فصل پاییز، کیش پر از جشنواره‌های حراج بزرگ و به‌یادماندنی است که همه چیز از بلیت هواپیما تا رزرو هتل را ارزان‌تر می‌کند.

بهترین زمان سفر به کیش

پاییز بهترین زمان برای سفر به کیش جهت خرید و بازارگردی است. علاوه بر گشت‌وگذار در بازارها، می‌توانید در رویدادها و قرعه‌کشی‌های مختلف شرکت کنید و هیجان بیشتری به سفر رؤیایی خود بیفزایید.

بهترین زمان برای سفر ارزان به کیش

علاوه بر پاییز که مملو از جشنواره‌ها و حراج‌های بزرگ ۵۰ درصدی است و هزینه‌های سفر را به حداقل می‌رساند، فصل تابستان نیز به‌دلیل گرما و رطوبت زیاد هوا، بهترین زمان سفر به کیش از نظر ارزانی و خلوتی جزیره است. در این فصل، انواع رویدادها و ایونت‌های فرهنگی برگزار می‌شود که می‌تواند به‌خوبی شما را سرگرم کند.

بهترین زمان برای سفر ارزان به کیش می‌تواند مردادماه باشد، زیرا در این ماه به دلیل اوج گرما و کم‌تر بودن مسافران، هزینه‌های اجاره انواع اتاق هتل در کیش پایین‌تر است. همچنین اواخر فروردین‌ماه که تعطیلات به پایان رسیده و اکثر مردم به شهرهای خود بازگشته‌اند، زمان مناسبی برای لذت بردن از طبیعت بکر کیش است.

یا می‌توانید اوایل پاییز، که مصادف با بازگشایی مدارس و خلوتی دفاتر مسافرتی است، سفر خود به این جزیره زیبا را آغاز کنید. در هر صورت، انتخاب زمان سفر به کیش بستگی به شرایط و انگیزه‌های شما دارد تا سفری ارزان و درعین‌حال رؤیایی را تجربه کنید!

بهترین زمان برای شرکت در جشنواره‌ها

یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به کیش، هنگامی است که این جزیره کوچک و زیبا پر از جشنواره‌های فرهنگی، هنری و موسیقی می‌شود. با رسیدن تابستان، می‌توانید از جشنواره‌ای به جشنواره دیگر و از کنسرتی به کنسرت دیگر در جزیره کیش بروید. این جشنواره‌ها و رویدادها معمولاً از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور برگزار می‌شوند.

بهترین زمان سفر به کیش

زمان برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی در کیش شامل جشنواره آبنبات‌چوبی، جشنواره خرید، جشنواره سلامت و مسابقات رالی و تور خانوادگی است. هر یک از این جشنواره‌ها می‌تواند هیجان و جذابیت بیشتری به مسافرت شما ببخشد.

اگر دوست دارید نمایش دلفین‌ها، حراج‌های بزرگ برای خرید، و انواع مسابقات و قرعه‌کشی‌ها را از نزدیک ببینید و در آن‌ها شرکت کنید، فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به کیش خواهد بود.

خلوت ترین فصل برای سفر به کیش

تقریباً در هر فصلی می‌توان بهترین زمان سفر به کیش را از لحاظ خلوتی پیدا کرد. به‌طور کلی، سفر در وسط هفته می‌تواند خلوتی سفر شما را تضمین کند. در فصل بهار، به‌دلیل آب‌و‌هوای مناسب و گرم‌شدن تدریجی جزیره، خردادماه بهترین زمان مسافرت از نظر خلوت‌بودن به کیش است.

در فصل تابستان، مردادماه به‌دلیل گرمای شدید هوا می‌تواند گزینه‌ای ایدئال‌تر نسبت به تیرماه و شهریور برای سفر به کیش از نظر خلوتی باشد، البته به شرطی که بتوانید اوج گرمای جزیره را تحمل کنید.

فصل پاییز و زمستان معمولاً جزو خلوت‌ترین فصل‌های سفر به کیش محسوب می‌شوند. به‌دلیل بارندگی، شروع مدارس و دانشگاه‌ها، میزان سفر به جزیره کیش کاهش پیدا می‌کند و این فرصت فوق‌العاده‌ای برای کسانی است که به‌دنبال خلوتی جزیره هستند.

همچنین پاییز و زمستان علاوه بر خلوتی، فصل ارزانی جزیره کیش نیز هستند، پس این فصل‌ها ممکن است بهترین زمان برای سفر به کیش همراه عزیزانتان باشد.

خلوتی کیش به معنای تعطیلی کیش نیست. سرویس‌دهی بهترین رستوران های کیش و تجربه تفریحات این جزیره در صورت وجود شرایط جوی مساعد برای مسافران در دسترس است و چالشی از این بابت ندارید.

بهترین زمان برای تفریحات آبی کیش

تقریباً در تمام چهار فصل سال می‌توان در جزیره کیش از تفریحات ساحلی مختلف لذت برد، چرا که آب‌و‌هوای گرم و شرجی آن چنین امکانی را فراهم می‌کند. اما نکته مهم این است که برای برگزاری تمامی این تفریحات، هوا باید آفتابی و دریا صاف و غیر‌طوفانی باشد. به همین دلیل، بهترین زمان سفر به کیش برای غواصی و تجربه تفریحات آبی کیش معمولاً فصل بهار و تابستان است.

بهترین زمان سفر به کیش

برای تجربه یک غواصی ناب در سواحل جزیره کیش و آب‌های خلیج فارس، بهتر است به‌درستی شرایط آب‌و‌هوا را از قبل بررسی کنید و برنامه‌ریزی کنید که صبح زود یا ظهر، وقتی آفتاب بالای آسمان است، به غواصی بروید. زیرا آماده‌شدن برای غواصی‌کردن ممکن است کمی طول بکشد و اگر به عصر یا شب بیفتد، شنا‌کردن عملاً غیرممکن می‌شود و اجازه نخواهید داشت غواصی کنید.

جمع بندی

همان‌طور که در این مقاله مشاهده کردید، بهترین زمان سفر به کیش بسته به عوامل مختلف می‌تواند متفاوت باشد. با این حال، بسیاری از گردشگران نیمه دوم سال را برای سفر به این جزیره زیبا انتخاب می‌کنند. به یاد داشته باشید که سفر به کیش در هر فصلی از سال خاطره‌انگیز خواهد بود و یکی از بهترین تجربه‌های سفر شما خواهد شد.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *