خانه
بلاگ
حساب کاربری

کشورهایی که برج ایفل دارند!

مگه فقط پاریس برج ایفل داره؟! - برج‌های ایفل دنیا
تاریخ انتشار: 1402/7/5

برج‌های زیبای بسیاری در سراسر دنیا توسط برترین معماران ساخته ‌شده‌اند که زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند. همه ما با برج معروف ایفل در شهر پاریس آشنا هستیم و می‌دانیم که سالانه افراد زیادی تنها به قصد تماشای این برج را دارند. زیبایی این برج باعث شده است که طراحان و معماران با الهام از آن، سازه‌های مشابه برج ایفل در سراسر جهان بسازند. برج های ایفل دنیا در کشورهای مختلفی ساخته شده‌اند که تماشای آن‌ها از نزدیک می‌تواند شما را برای دریافت ویزای آن کشور ترغیب کنید.

نمونه‌های دیگر برج ایفل در دیگر نقاط جهان نیز می‌توانند تماشایی باشند و چشم‌انداز زیبایی از شهر و منطقه مورد نظر را به نمایش بگذارند. برج‌های ایفل خارج از فرانسه تنها تفاوت‌های کمی با نمونه اصلی دارند. اگر می‌خواهید بدانید که برج‌های ایفل دنیا در چه کشورهایی قرار دارند، در ادامه این مطلب از آژانس توریک با ما همراه شوید.

 

۱. برج ایفل چین، نسخه‌ی های کپی از برج اصلی

چین از بزرگ‌ترین کپی کننده‌های جهان است که یک ماکت 108 متری از برج ایفل چین در ساحل شرقی خود ساخته است. این برج چشم‌انداز خوبی را به ‌سوی شهر تیاندوچنگ در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. شما با اخذ ویزای چین می‌توانید از این شهر زیبا دیدن کرده و علاوه بر برج ایفل چینی، از تماشای بلوارهای شهر که شبیه به بلوارهای پاریس است، لذت ببرید. در واقع برای ساخت بسیاری از قسمت‌های این شهر چینی از شهر پاریس الهام گرفته‌اند.

 

 

۲. برج ایفل برلین آلمان، محل سخنرانی بزرگان

در برلین آلمان برج فونکتورم قرار دارد که از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبای این شهر است. اسکلت فلزی آن یادآوری از برج ایفل پاریس است که برای ساخت آن، دو سال زمان صرف شد. اینشتین در سال 1930 در پای این برج زیبا سخنرانی مربوط به افتتاحیه هفتمین نمایشگاه رادیو آلمان را اجرا کرد. این برج، ارزش بسیاری برای مردم برلین دارد و از زیباترین برج ایفل‌های دنیا به حساب می‌آید.

 

 

۳. برج ایفل ژاپن، یک برج سفید و قرمز

برج ایفل ژاپن، یک برج سفید و قرمز

 

دریافت ویزای ژاپن می‌تواند به شما فرصت تماشای برج ایفل دیدنی این شهر را بدهد. زمانی که بعد از جنگ جهانی دوم شروع به بازسازی توکیو کردند، در این شهر کپی‌هایی از معروف‌ترین ساختمان‌های دنیا ساخته شد. برج ایفل توکیو از جمله آن‌هاست که یک برج سفید و قرمز با ارتفاع بیشتر از 333 متر است. برج ایفل توکیو از جاذبه‌های مشهور توریستی ژاپن به شمار می‌رود که هرساله سه میلیون بازدیدکننده دارد.

 

 

۴. برج ایفل سیدنی استرالیا، بلندترین سازه قدیمی در این کشور

برج AWA که در سیدنی استرالیا قرار دارد، یک ساختمان اداری است که سال تأسیس آن به 1939 برمی‌گردد. روی این برج یک فرستنده ساخته شده است تا محدودیت‌های حداکثر ارتفاع ساختمان‌ها در سیدنی را دور بزنند. ساختمان برج، شبیه به برج ایفل است؛ البته شباهت بسیار کمی بین این دو دیده می‌شود. در یک بازه طولانی‌مدت، این برج را بلندترین سازه استرالیا می‌دانستند.

 

 

۵. برج ایفل یونان، برجی با فلزهای خاکستری

اگر قصد دریافت ویزای یونان را دارید، بهتر است تماشای برج ایفل فیلاترای آن را در برنامه کاری خود بگذارید. این برج در روستای فیلاترا و در نزدیکی مسینیا قرار دارد. ارتفاع آن 18 متر است و ساخت آن به دهه 60 برمی‌گردد. فلز خاکستری به‌کاررفته در ساخت این برج، باعث شده تا شباهت بسیار کمی به نسخه اصلی ایفل داشته باشد؛ البته شاید در نگاه اول احساس کنید که کاملاً شبیه به برج ایفل فرانسه است.

 

۶. برج ایفل روسیه، ایستگاه مخابراتی به زیبایی برج

برج ایفل روسیه، ایستگاه مخابراتی به زیبایی برج

 

برج ایفل روسیه در دهکده کوچکی به نام پاریژ قرار دارد. این دهکده در استان چلیابینسک واقع شده است. زمانی که روسیه در جنگ با ناپلئون پیروز شد، نام این دهکده را پاریژ گذاشتند. این برج ایفل در پاریژ به‌ عنوان یک ایستگاه مخابراتی عمل می‌کند. در صورت علاقه‌مندی به تماشای برج ایفل روسیه می‌توانید به تماشای این برج در دهکده پاریژ بروید.

 

 

۷. برج ایفل تگزاس، برجی با کلاه گاوچران

در تگزاس ماکت 19 متری شبیه به برج ایفل پاریس قرار گرفته است که جوشکاران و لوله‌سازان محلی در سال 1994 آن را ساختند. در بالاترین نقطه این برج یک کلاه گاوچران قرمزرنگ به نمایش گذاشته شده و بسیار کوچک‌تر از برج ایفل فرانسه است.

 

 

۸. برج ایفل لاهور پاکستان، برجی با زیباترین منظره

برج ایفل لاهور پاکستان، برجی با زیباترین منظره

 

شاید باور نکنید که برج ایفل در کشورهایی مانند پاکستان ساخته شده باشد. برج ایفل لاهور پاکستان بسیار شبیه به نسخه اصلی است و از زیباترین برج ایفل‌های دنیا به شمار می‌رود. امکان بالا رفتن از این برج برای بازدیدکنندگان وجود دارد تا از تماشای منظره زیبای شهر لذت ببرند. برای این برج نمی‌توان ارزش معماری و تاریخی قائل شد.

 

۹. برج ایفل رومانی با صاحبی ثروتمند

از دیگر کشورهایی که می‌توان ماکت برج ایفل را در آن مشاهده کرد، رومانی است. ماکت این برج در 75 مایلی بخارست قرار دارد و در ارتفاع 54 متری ساخته شده است. این نسخه کپی شده از برج ایفل را یک رومانیایی ثروتمند ساخته است. نورپردازی برج در شب‌ها قابل‌ مشاهده است.

 

جمع‌بندی

در این مقاله درباره اینکه برج ایفل در کدام کشورها نمونه‌ مشابه دارد، به بحث پرداختیم. تعدادی از آن‌ها از زیباترین برج ایفل‌های دنیا هستند. البته برای برخی نمی‌توان هیچ ارزش تاریخی یا معماری قائل شد؛ زیرا هدف سازندگان تنها ایجاد یک کپی از برج اصلی در شهر عاشقان بوده است. بااین‌حال تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست و بخشی از سفر گردشگری شما را به خود اختصاص می‌دهد.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *