خانه
بلاگ
حساب کاربری

‌تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای انگلیس

‌تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای انگلیس
تاریخ انتشار: 1403/5/24

بدیهی است که اخذ ویزای انگلستان برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا، چه برای تحصیل و چه برای کار و سفر، برای ورود به این کشور ضروری محسوب می‌شود.

متقاضیان ایرانی که برای دریافت ویزای انگلستان درخواست می‌دهند علاوه بر مدارک شناسایی، باید مدارکی را برای اثبات تمکن مالی نیز به سفارت این کشور ارائه دهند.

درصورتی‌که متقاضی نتواند تمکن مالی موردنیاز سفارت را ارائه دهد، درخواست ویزای او ریجکت می‌شود. توجه داشته باشید که تمکن مالی که سفارت انگلستان تعیین می‌کند، نسبت‌ به هدف و انگیزه سفر یا مهاجرت متقاضیان ممکن است متغیر باشد.

در این راهنما از مجله گردشگری توریک همراه ما باشید تا به بررسی میزان تمکن مالی موردنیاز برای هر یک از انواع ویزاهای انگلیس بپردازیم.

تمکن مالی چیست و چه کاربردی دارد؟

تمکن مالی جزو مدارک بسیار مهم در روند صدور ویزای توریستی، تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری کشورهایی مانند انگلستان، کانادا، ایتالیا، آلمان و سایر کشورها است که توسط تمامی بانک‌های داخل کشور بنا بر درخواست متقاضیان صادر می‌شود.

ارائه این گواهی به سفارت بدان معنی است که متقاضی توانایی مالی لازم برای برآورده‌کردن هزینه‌های سفر به انگلیس در طول اقامت خود را دارد.

تمکن مالی درواقع به‌عنوان تضمینی برای دانشگاه یا سفارت کشور مقصد عمل می‌کند و گواه این موضوع است که متقاضی سرمایه کافی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل یا سفر و اقامت خود را دارد.

تمکن مالی برای سفارت انگلستان چقدر است؟

تمکن مالی برای سفارت انگلستان چقدر است؟

گواهی تمکن مالی که برای صدور ویزای توریستی انگلیس یا ویزای کاری و تحصیلی به سفارت این کشور ارائه می‌دهید، معمولاً به زبان انگلیسی است و طبق درخواست شما به دلار یا یورو صادر می‌شود.

مبلغ تمکن مالی که ارائه می‌دهید، باتوجه‌به انواع ویزا و شرایط متقاضی متفاوت است.

حداقل تمکن مالی تعیین شده از سوی سفارت انگلیس در حال حاضر ۴۰۰ میلیون تومان است که این مبلغ می‌تواند بسته به نوع ویزای درخواستی متقاضیان (ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری، توریستی) متفاوت باشد.

تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای توریستی انگلیس

متقاضیان ایرانی که قصد دارند به‌صورت توریستی به انگلستان سفر کنند، به هنگام درخواست برای ویزای توریستی، باید مدارک مبتنی بر اثبات تمکن مالی برای برآورده‌کردن هزینه‌های اقامت و تفریح در طول سفر را ارائه دهند.

تمکن مالی ویزای توریستی  انگلیس 10 هزار پوند است.

تمکن مالی موردنیاز برای ویزای تحصیلی انگلیس

برخلاف برخی از کشورهای اروپایی، هزینه تحصیل در انگلیس رایگان نیست و متقاضیانی که نتوانند از دانشگاه‌ها و کالج‌ها بورسیه تحصیلی بگیرند باید تمام شهریه دانشگاه، اقامت و تحصیل را خودشان بپردازند.

افرادی که قصد دارند به‌صورت تحصیلی به انگلستان مهاجرت کنند، پس از اخذ پذیرش از دانشگاه دلخواهشان باید علاوه بر نامه پذیرش و مدارک هویتی و تحصیلی، مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در انگلیس را ارائه دهند.

تمکن مالی موردنیاز برای ویزای تحصیلی انگلیس، با‌توجه‌به شرایط هر فرد، نوع دانشگاه و محل زندگی تعیین می‌شود.

تمکن مالی معمولاً برای تأمین هزینه یک سال زندگی در انگلیس تعیین می‌شود که این مبلغ نیز در برگه تأییدیه پذیرش تحصیلی متقاضیان اعلام شده است.

به‌طور کلی تمکن مالی موردنیاز برای تحصیل در لندن و دیگر شهرهای انگلیس به شرح زیر است:

  • ماهانه ۱۳۳۴ پوند، برای دوره‌های تحصیلی در لندن (تا ۹ ماه)
  • ماهانه ۱۰۲۳ پوند برای دوره‌های تحصیلی در سایر شهرهای انگلیس.

تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای کاری انگلیس

تمکن مالی که متقاضیان برای ویزای کاری انگلستان ارائه می‌دهند، باتوجه‌به نوع و شرایط کار در این کشور متفاوت است.

روش‌های مهاجرت به انگلیس از طریق ویزای کاری، انواع مختلفی دارد و به دو نوع کوتاه‌مدت و بلند‌مدت تقسیم‌بندی می‌شود.

طبق سیستم امتیازی انگلستان، تمامی متقاضیانی که از اروپا و یا دیگر کشورها از جمله ایران، برای کار به انگلیس مهاجرت کرده‌اند و مجوز کار ندارند، باید ویزای Skilled Worker دریافت کنند؛ این ویزا برای متقاضیانی که قصد دارند در یک شغل خاص برای کارفرماهای انگلیسی کار کنند، ارائه می‌شود.

توجه داشته باشید که علاوه بر حداقل هزینه تمکن مالی سفارت، در صورت درخواست برای ویزای اسکیل ورکر، باید حدود ۶۱۰ تا ۱۴۰۸ پوند نیز برای فرایند صدور ویزا پرداخت کنید؛ البته این مبلغ نیز نسبت به شرایط متقاضی ممکن است افزایش و یا کاهش یابد.

ویزای استارتاپ نیز نوع دیگری از ویزای کاری انگلستان است و بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد دارند کسب‌و‌کار جدیدی در انگلستان راه‌اندازی کنند.

متقاضیانی که می‌خواهند برای ویزای Innovator درخواست دهند، باید حداقل تمکن مالی  ۵۰۰۰۰ پوند را به سفارت ارائه دهند تا روند صدور ویزا برای آن‌ها انجام شود.

در جدول زیر می‌توانید تمکن مالی موردنیاز سفارت انگلستان برای انواع ویزاهای کار را مشاهده کنید:

نوع ویزا تمکن مالی درخواستی سفارت
ویزای جنرال برای کارگران ماهر حداقل ۱,۲۷۰ پوند پس‌انداز در حساب بانکی تا ۲۸ روز قبل از درخواست برای ویزا
ویزای ICT یا انتقال درون‌ شرکتی ۴۱٫۵۰۰ پوند در سال برای کارمندان و حداقل ۲۳,۰۰۰ پوند در سال برای کارآموزان
ویزای ورزشی حداقل ۹۴۵ پوند پس‌انداز در حساب تا سه ماه قبل از درخواست ویزا
ویزای کارگر موقت حداقل ۹۴۵ پوند پس‌انداز در حساب تا سه ماه قبل از درخواست ویزا

تمکن مالی موردنیاز برای ویزای همراه انگلیس

برای اخذ ویزای همراه انگلیس نیز، داشتن تمکن مالی فرد اسپانسر که قصد دارد خانواده خود را به کشور مقصد ببرد، یکی از مدارک ضروری و مهم است.

برای این منظور، فرد اسپانسر باید توانایی و تمکن مالی معادل حداقل ۱۸۶۰۰ پوند برای همسر و والدین، ۳۸۰۰ پوند برای فرزند اول و همچنین ۲۴۹۰ پوند برای فرزندان دیگر خود در یک سال را داشته باشد.

چه مواردی باعث افزایش مبلغ تمکن مالی موردنیاز انگلیس می شود؟

چه مواردی باعث افزایش مبلغ تمکن مالی موردنیاز انگلیس می شود؟

در برخی موارد، ممکن است فرد متقاضی مهاجرت به انگلیس، با افزایش مبلغ تمکن مالی مواجه شود. مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل این موضوع این است که فرد قصد دارد همسر و فرزندان خود را نیز همراه با خود، به کشور مقصد، یعنی انگلیس بیاورد.

به‌ عبارت بهتر، در شرایطی که همسر و فرزندان فرد متقاضی به لحاظ مالی به او وابسته باشند، یعنی همسر او استقلال مالی نداشته نباشد و فرزندان نیز به سن قانونی نرسیده باشند، مبلغ تمکن مالی افزایش می‌یابد.

چطور می توان تمکن مالی موردنیاز برای ویزای انگلیس را اثبات کرد؟

برای مهاجرت به انگلیس، تنها داشتن تمکن مالی کافی نیست و درعین‌حال این تمکن باید به سفارت انگلستان اثبات شود.

سفارت کشور انگلستان از تمام متقاضیان، مدارکی تحت عنوان شواهد مالی درخواست می‌کند تا از توانایی متقاضیان در تأمین هزینه‌های اقامت در انگلستان مطمئن شود. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • صورت‌حساب بانکی: صورت‌حساب بانکی، روشی معمول برای اثبات تمکن مالی انگلستان است. در این روش از متقاضیان خواسته می‌شود تا بسته به نوع ویزایی که درخواست داده‌اند، صورت‌حساب‌های بانکی رسمی ۲۸ الی ۹۰ روز گذشته خود را ارائه دهند.
  • نامه حمایتی از حامیان مالی: درصورتی‌که والدین یا قیم قانونی فرد متقاضی در کشور انگلستان از او حمایت مالی می‌کنند، فرد می‌تواند یک نامه محضری به سفارت ارائه کند که نشان‌ دهد این افراد تمام هزینه‌های اقامت فرد در انگلستان را بر عهده می‌گیرند. در این نامه باید دلایل، شیوه‌ها و منابع حمایت مالی نیز ذکر شوند.
  • بورسیه تحصیلی: اگر متقاضی برای ویزای تحصیلی درخواست داده باشد، دریافت بورسیه تحصیلی از یک مؤسسه معتبر نیز، یکی از روش‌های دیگر برای اثبات تمکن مالی است. در مواردی که بورسیه تحصیلی موردنظر، تنها بخشی از هزینه‌های زندگی را تحت پوشش قرار می‌دهند، باید مدارک حساب بانکی خود که مابقی مبلغ را پوشش می‌دهد، نیز ارائه کنید.

سخن پایانی

مدرک تمکن مالی، یکی از مدارک مهم و ضروری است که هنگام ارسال درخواست ویزای انگلستان، از افراد متقاضی خواسته می‌شود.

در واقع، اگر قصد مهاجرت به انگلستان را دارید، در صورت نداشتن تمکن مالی موردنیاز سفارت انگلستان و عدم توانایی در اثبات آن، درخواست ویزای شما از سوی سفارت این کشور ریجکت خواهد شد.

در این مطلب تلاش کردیم تا به طور کامل و جامع به موضوع تمکن مالی ویزای انگلستان پرداخته و اطلاعات مهم در این‌ باره را ارائه دهیم.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *