خانه
بلاگ
حساب کاربری

راهنمای سفر به پاتایا؛ قبل رفتن باید بدونی!

راهنمای سفر به پاتایا؛ قبل رفتن باید بدونی!
تاریخ انتشار: 1402/9/20

اگر از علاقه‌مندان رزرو تور سفر به شهرهای زیبای تایلند هستید، با تهیه تور پاتایا می‌توانید سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیز را برای خود و همراهانتان به ارمغان بیاورید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از آنکه پایتان به مقصد برسد، راهنمای سفر به پاتایا را مطالعه کنید و اطلاعات کاملی درباره سفر خود و این شهر به دست آورید. این اطلاعات به شما کمک خواهند کرد تا بهترین برنامه‌ریزی را برای داشتن سفری خاطره‌انگیز داشته باشید. ما در این راهنمای سفر به پاتایا قصد داریم تا نکات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی مختصری از شهر پاتایا

به طور کلی تور تایلند و سفر به شهرهای آن در میان گردشگران در سراسر جهان محبوبیت زیادی دارد. اخذ ویزای توریستی برای سفر به این مقصد پرطرفدار اجباری‌ست. پاتایا یک مقصد گردشگری زیباست که در شمال شرقی تایلند قرار دارد و نزدیک‌ترین تفرجگاه به بانکوک است. این مقصد در فاصله 100 کیلومتری بانکوک قرار دارد و برای علاقه‌مندان به تفریحات ساحلی و ورزش‌های آبی بسیار دل‌انگیز است. جالب است بدانید تور بانکوک نیز از تورهای پرطرفدار میان عاشقان تایلند است. در دهه 1960 این شهر به‌ عنوان یک دهکده ماهیگیری بسیار آرام بود که سربازان آمریکایی در جنگ ویتنام آن را کشف کردند. این جزیره، فرهنگی غنی و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی دارد. فرهنگ پاتایا با فرهنگ‌های سنتی آغاز شده و اکنون به جامعه‌ای مدرن تبدیل شده است.

بررسی آب و هوای پاتایا

بررسی آب و هوای پاتایا

پاتایا در دسته شهرهایی قرار دارد که از اقلیم گرمسیری برخوردار هستند. آب و هوای این جزیره بسیار شبیه به بانکوک است، اما ساحلی بودن آن باعث شده تا کمی خنک‌تر باشد. بارش باران در این جزیره رگباری است و زمستان‌ها، آب و هوای مطلوبی دارد. از اواسط بهمن تا میانه‌های خرداد این جزیره گرم و خشک است و اگر می‌خواهید باران‌های رگباری آن را مشاهده کنید، خرداد تا آبان بهترین زمان خواهد بود. ضمن اینکه روزهای سرد به میانه‌های آبان تا بهمن تعلق می‌گیرد.

بهترین زمان سفر به پاتایا

همواره بهتر است که قبل از سفر، درباره آب و هوای مقصد اطلاعات لازم را به دست آورید. آب و هوای بد می‌تواند سفر رؤیایی شما را به خاطره‌ای تلخ تبدیل کند. بهترین زمان سفر به پاتایا از 5 آذر تا 5 فروردین خواهد بود. برای سفر در ماه‌های گرم سال، فروردین، اردیبهشت و خرداد بهترین زمان است؛ دمای هوا در فروردین ماه به 33 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بنابراین برای لذت بردن از تفریحات ساحلی بهتر است در این ماه‌ها برای تهیه تور پاتایا اقدام کنید.

اگر می‌خواهید سفری مقرون به صرفه به پاتایا داشته باشید، ماه‌های بارانی سال، زمان مناسبی خواهد بود. البته باران در تایلند تنها چند ساعت است و بعد از آن ابرها کنار رفته و آفتابی داغ خودنمایی می‌کند؛ بنابراین اغلب در تمام روزهای سال گردشگران به پاتایا می‌آیند و از آب و هوای دلپذیر آن نهایت لذت را می‌برند. برای تهیه دیگر تورهای تایلند مانند تور سامویی حتماً آب و هوا را قبل از خرید تور در نظر بگیرید.

محبوب‌ترین غذاهای پاتایا

محبوب‌ترین غذاهای پاتایا

اغلب غذاهای تایلندی با ذائقه ما ایرانی‌ها سازگار نیست؛ اما باز هم می‌توان غذاهایی را پیدا کرد که خوردن آن‌ها برای اولین بار تا حدودی خوشایند باشد. از غذاهای تایلندی معروف در شهر پاتایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماهی نمکی کبابی با لیمو
  • سوپ برنج
  • نودل سرخ‌شده
  • برنج سرخ شده با میگو
  • سوپ میگو تند
  • سالاد تند پاپایا سبز
  • مرغ همراه با برنج چسبناک

البته غذاهایی مثل همبرگر و پیتزا نیز می‌توان در رستوران‌های پاتایا پیدا کرد.

بهترین محل اقامت در پاتایا

داشتن اقامتگاهی مناسب می‌تواند لذت سفر را دوچندان کند. پیداکردن اقامتگاه باکیفیت در پاتایا می‌تواند برای افرادی که بار اول است به این شهر سفر می‌کنند، دشوار باشد. به همین علت ما در ادامه، تعدادی از بهترین اقامتگاه‌های پاتایا را به شما معرفی می‌کنیم:

  • هتل پنج ستاره Hilton Pattaya
  • هتل پنج ستاره Amari Pattaya
  • هتل پنج ستاره Dusti Thani Pattaya
  • هتل پنج ستاره Grand Center Point
  • هتل چهار ستاره Acqua
  • هتل چهار ستاره Amber Pattaya
  • هتل سه ستاره Atlantis Condo Resort Jomtien TLH
  • هتل سه ستاره Unixx Pattaya by Alvin

وضعیت حمل و نقل در پاتایا

وضعیت حمل و نقل در پاتایا

در این قسمت از راهنمای سفر به پاتایا درباره وضعیت حمل و نقل این شهر صحبت می‌کنیم. پاتایا شهری کوچک است و بنابراین نیاز به سیستم حمل و نقل پیشرفته‌ای ندارد. شما برای حمل و نقل عمومی در تایلند و شهر پاتایا می‌توانید از اتوبوس‌های محلی، تاکسی و تاکسی موتوری و وانت‌های معروف به سانگسیو استفاده کنید. همچنین برخی از مسیرهای پاتایا را می‌توانید با پای پیاده در این شهر بروید. البته گزینه‌های اجاره موتور و اجاره ماشین نیز پیش روی شما قرار دارد.

دیدنی‌های پاتایا

علاوه بر تفریحات ساحلی و آبی پاتایا شما می‌توانید وقتی را برای بازدید از دیدنی‌های زیبای این جزیره اختصاص دهید. از جاذبه‌های گردشگری تایلند در پاتایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجسمه بودای بزرگ
  • پارک سنگی و مزرعه تمساح پاتایا
  • پناهگاه مذهبی حقیقت
  • سیلوریک
  • دهکده فیل‌ها

بلیط هواپیما پاتایا

در این قسمت از راهنمای سفر به پاتایا لازم است بدانید که در این شهر فرودگاهی وجود ندارد و باید برای سفر به این جزیره، بلیط بانکوک را تهیه کنید و از آنجا به وسیله تاکسی یا ون به پاتایا بروید. از بانکوک تا پاتایا باید فاصله‌ای نزدیک به یک ساعت و چهل و پنج دقیقه را با تاکسی طی کنید. همچنین برای سفر به پاتایا لازم است که ویزای تایلند را تهیه کنید؛ در نتیجه باید در نظر بگیرید که این کار ممکن است قدری طول بکشد. بنابراین از چند وقت قبل از تهیه بلیط هواپیما پاتایا، باید برای درخواست ویزا اقدام کنید. توریک در این زمینه به شما کمک می‌کند و صفر تا صد دریافت ویزا را برایتان آسان می‌نماید.

1 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *