خانه
بلاگ
حساب کاربری

گران‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی

گران‌ترین شهرهای کانادا
تاریخ انتشار: 1402/9/19

کانادا به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا ممکن است جذابیت زیادی را برای افرادی داشته باشد که قصد مهاجرت از کشور خود به کشورهای دیگر را دارند. این کشور دارای شهرهای مختلفی است که می‌توانید باتوجه‌به سرمایه‌ای که در اختیار دارید یکی را انتخاب کنید. در این مقاله از گروه گردشگری توریک به بررسی گران‌قیمت‌ترین شهرهای این کشور خواهیم پرداخت و در مورد ویژگی‌های مختلف هر کدام از آنها صحبت خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به کانادا را دارید با ما همراه باشید.

متوسط هزینه زندگی در شهر های مختلف کانادا

جدول میانگین هزینه زندگی در شهر های مختلف کانادا شامل میانگین قیمت مسکن، هزینه زندگی و حقوق در این شهرها:

شهر میانگین قیمت خانه

(به دلار کانادا)

میانگین اجاره‌خانه یک‌خوابه

(به دلار کانادا)

میانگین هزینه زندگی یک نفر

(به دلار کانادا)

حقوق خالص میانگین در این شهر (بعد از کسر مالیات) به دلار کانادا
Vancouver 1131600 1437 2739 4446
Toronto 1089800 1441 2816 3987
Victoria 894400 1220 2587 3588
Hamilton 830900 1148 2435 3256
Ottawa 623500 1286 2562 3754
Halifax 479600 1094 2345 3074
London 575500 1052 2258 3778
Calgary 509300 1115 2484 4544
Winnipeg 330000 1127 2331 3434
Montreal 501000 880 2036 3655

ده مورد از گران‌قیمت‌ترین شهرهای کشور کانادا عبارت‌اند از:

متوسط هزینه مسکن در کانادا در سال ۲۰۲۳

اجاره مسکن: متوسط اجاره یک آپارتمان یک خوابه در کانادا در ماه ۱۵۷۹ دلار است. این رقم در برخی از شهرهای بزرگ، مانند تورنتو، ونکوور و مونترال، می تواند تا ۲۵۰۰ دلار یا بیشتر نیز برسد. برای ریز اطلاعات  اجاره مسکن در کانادا به این مقاله از توریک مراجعه نمایید.

خرید خانه: متوسط قیمت خرید یک خانه در کانادا در سال ۲۰۲۳ حدود ۷۰۰ هزار دلار است. این رقم در برخی از شهرهای بزرگ، مانند تورنتو، ونکوور و مونترال، می تواند تا بیش از ۱ میلیون دلار نیز برسد.

هزینه مسکن در کانادا در سال ۲۰۲۳ همچنان در حال افزایش است. این امر به دلیل عوامل مختلفی از جمله کمبود عرضه، افزایش تقاضا و نرخ بهره پایین است.

1. ش‎هر Vancouver

بر اساس آمار ونکور گرانترین شهر کانادا برای زندگی است و هزینه زندگی در شهر ونکوور بیشتر از شهرهایی مثل نیویورک، پاریس و توکیو است و می‌توان این شهر را در رتبه ششم شهرهای گران‌قیمت دنیا قرارداد.

ونکور کانادا

هزینه‌های زندگی در شهر ونکوور

ونکوور گرانترین شهر کانادا برای زندگی است. هزینه ها در رتبه اول گران‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی به قدری بالاست که حتی اگر بخواهید به‌عنوان یک خانوار تک‌نفره هم به این شهر نقل‌مکان کنید هزینه‌های سرسام‌آوری را در پیش خواهید داشت. برخی از ویژگی‌های این شهر عبارت‌اند از:

هزینه خرید مسکن و اجاره خانه در ونکوور

ونکوور گران‌قیمت‌ترین شهر در کانادا است و حتی زندگی در حومه‌های این شهر هم ممکن است در توان بسیاری از مردم نباشد. مسکن در این شهر بسیار پر هزینه است و درصورتی‌که بخواهید یک‌خانه مستقل یا همان ویلایی را در این شهر تهیه کنید باید حداقل 1 میلیون دلار هزینه کنید. متوسط هزینه لازم برای خرید یک آپارتمان در این شهر هم حدود ۷۲۰ هزار دلار است که تأمین آن می‌تواند برای هر کسی سخت باشد.
یکی از دلایلی که باعث می‌شود هزینه مسکن در این شهر بسیار زیاد باشد این است که از املاک در این شهر برای سرمایه‌گذاری‌های کلان استفاده می‌شود.

در واقع می‌توان آپارتمان‌های فراوانی را در شهر ونکوور پیدا کرد که خالی از سکنه هستند و صاحبان این املاک تنها برای سرمایه‌گذاری از آنها نگهداری می‌کنند. علاوه‌برآن هزینه‌های ساخت‌وساز مسکن هم به‌شدت بالا رفته است که همه این موارد باعث می‌شوند که عرضه مسکن در این شهر کمتر از تقاضای مردم آن باشد و در نتیجه هزینه تهیه مسکن در این شهر بالا برود.

هزینه حمل‌ونقل عمومی و خودروی شخصی در ونکوور

شهر ونکوور دارای سیستم حمل‌ونقل بسیار پیشرفته ای است که می‌تواند سفرهای درون‌شهری را راحت کند؛ اما از طرفی هزینه زندگی در این شهر را هم بالا ببرد. درصورتی‌که بخواهید از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید باید بین ۱۰۲ تا ۱۰۷ دلار را به شکل ماهانه کنار بگذارید و اگر بخواهید از خودروی شخصی خود هم استفاده کنید باید به طور متوسط حدود ۱۳۹۰۰ دلار را به شکل سالانه خرج کنید.

قیمت مواد غذایی در ونکوور

قیمت مواد غذایی در شهر ونکوور هم از سایر شهرهای کانادا گران‌تر است و ۲۱ درصد از میانگین ملی کشور کانادا بیشتر است. دلیل این موضوع را می‌توان دشوار بودن شرایط حمل‌ونقل مواد غذایی به این شهر دانست.

گردشگری و غذاخوری در رستوران های ونکور

هر وعده‌غذایی در رستوران‌های ارزان‌قیمت شهر ونکوور به طور متوسط ۲۲ دلار خرج دارد و این مقدار در رستوران‌های متوسط به ۵۰ دلار می‌رسد. برای اینکه از جاذبه‌های گردشگری این شهر مثل پارک‌ها و موزه‌ها و گالری‌های هنری دیدن کنید باید بین ۲۰ تا ۴۰ دلار هزینه را در نظر بگیرید.

هزینه مالیات و محاسبه آن در ونکوور

مالیات دریافتی در شهر ونکوور هم از میانگین ملی کشور کانادا کمی بالاتر است و به حدود ۳۵ درصد می‌رسد.

اطلاعات کلی درباره شهر ونکوور

جمعیت ونکوور

این شهر در سال ۲۰۲۱ دارای ۶۶۲۲۴۸ نفر جمعیت بوده است که نشان‌دهنده رشد ۹/۵ درصدی جمعیت آن از سال ۲۰۱۶ به بعد است.

مساحت و تراکم جمعیت

این شهر دارای ۱۱۵ کیلومترمربع مساحت است که در هر کیلومترمربع بیش از ۲۰ هزار نفر تراکم جمعیت وجود دارد.

سیستم آموزشی در شهر ونکور

حدود ۶۰ درصد مدرسه‌های این شهر را مدارس دولتی و مابقی را مدارس خصوصی تشکیل می‌دهند. دانشگاه بریتیش کلمبیا هم در این شهر قرار دارد که دانشگاهی بسیار شناخته شده است.

سیستم درمانی ونکور

این شهر دارای بیمارستان‌های متعددی است که بیمارستان عمومی ونکوور، بیمارستان سنت پل و بیمارستان کودکان بی سی چند مورد از آنها هستند.

امکانات شهری ونکور

شهر ونکوور دارای بیشتر از ۲۰۰ پارک، ۳۰ موزه، ۲۰ سالن و ۲۰ کتابخانه است. این امکانات رفاهی می‌توانند این شهر را به محلی ایده‌آل امام کران قیمت برای زندگی تبدیل کنند.

وضعیت اقتصادی شهروندان ونکور

ونکوور دارای اقتصادی پویا و در حال پیشرفت است که می‌تواند آن را پیداکردن فرصت‌های شغلی مناسب ایده‌آل کند. نرخ بیکاری در این شهر حدود ۵/۴ درصد است که بسیار پایین است و نشان‌دهنده اقتصاد قدرتمند آن است. این شهر دارای تولید ناخالص داخلی ۱۰۰ میلیارددلاری است.

گران‌قیمت‌ترین محله‌های شهر ونکوور

  • West Vancouver
    این محله که در مجاورت اقیانوس قرار دارد و خیابان‌های آن پر شده از خانه‌های مجلل و لوکس که می‌تواند گران‌قیمت‌ترین محله برای زندگی گران‌ترین شهر کانادا باشد. قیمت هر خانه مستقل در این محله حداقل ۱/۵ میلیون دلار است و حتی هزینه تهیه مواد غذایی هم در این محله بیشتر از سایر محله‌های ونکوور است.
  • Shaughnessy
    برای تهیه یک‌خانه مستقل در این محله باید حدود ۴/۷ میلیون دلار هزینه کنید و برای تهیه مواد غذایی هم حدود ۱۰ درصد بیشتر از میانگین ملی کشور کانادا پول بردارید که این موارد این محله را به یکی از گران‌قیمت‌ترین محله‌های ونکوور تبدیل می‌کنند.
  • Point Grey
    برای تهیه یک‌خانه مستقل در این محله ثروتمند که در نزدیکی دانشگاه بریتیش کلمبیا قرار دارد باید حدود ۸/۶ میلیون دلار هزینه کنید. مواد غذایی این محله هم حدود ۱۲ درصد گران‌قیمت‌تر از سایر محله‌های ونکوور هستند.
  • Kerrisdale
    این محله که می‌تواند یک محل ایده‌آل برای زندگی خانواده‌ها باشد دارای مدارس عالی و خیابان‌های زیبا است. برای تهیه یک‌خانه مستقل در این محله باید حدود ۴/۵ میلیون دلار هزینه کنید و برای تهیه مواد غذایی هم حدود ۸ درصد بیشتر از میانگین ملی کشور کانادا پول بپردازید.
  • Kitsilano
    برای تهیه خانه مستقل در این محله باید حدود ۲/۵ میلیون دلار را کنار بگذارید که آن را به محله‌ای بسیار ثروتمند تبدیل می‌کند. هزینه‌های حمل‌ونقل هم در این محله بسیار بالا هستند و علاوه‌برآن هزینه تهیه مواد غذایی این محله هم ۱۰ درصد بیشتر از سایر محله‌های شهر ونکوور است.

2.شهر Toronto

تورنتو به‌عنوان صدمین شهر گران‌قیمت دنیا و دومین شهر گرانقیمت کانادا معرفی شده است و هزینه زندگی در آن هر ساله بیشتر می‌شود.

هزینه زندگی در تورنتو

هزینه‌های زندگی در شهر Toronto

نزدیکی این شهر به ایالات متحده آمریکا، جمعیت بالای آن و درآمد بالای ساکنین این شهر موجب شده است که هزینه‌های زندگی در این شهر بالا بروند. برخی از ویژگی‌های این شهر عبارت‌اند از:

هزینه خرید و اجاره مسکن در تورنتو

تورنتو دومین شهر گران‌قیمت کانادا به شمار می‌رود که تهیه مسکن در آن می‌تواند هزینه زیادی را نیاز داشته باشد. برای تهیه یک آپارتمان در این شهر باید حداقل حدود یک میلیون دلار سرمایه داشته باشید که این عدد برای خانه‌های مستقل به ۲/۱ میلیون دلار هم می‌رسد. با توجه به بحران مسکن در کانادا مشکلات دیگری نیز در سال 2024 در این شهر وجود خواهد داشت که اطلاعات آن در مقاله بحران مسکن کانادا بررسی شده است.

هزینه حمل‌ونقل عمومی و وسایل نقلیه شخصی در تورنتو

درصورتی‌که بخواهید از وسایل نقلیه عمومی برای رفت‌وآمد در شهر تورنتو استفاده کنید باید حدود ۵/۱۲۸ تا ۵/۱۸۲ دلار را به شکل ماهانه کنار بگذارید که این عدد در صورت استفاده از وسیله نقلیه شخصی می‌تواند تا ۱۲۷۰۰ دلار به شکل سالانه هم‌افزایش پیدا کند.

خرید مواد غذایی

هزینه تهیه مواد غذایی هم در شهر کانادا گران است و می‌تواند حدود ۹ درصد بالاتر از میانگین ملی کشور کانادا باشد. دلیل این موضوع هم وابستگی تورنتو به واردات مواد غذایی از شهرها و استان‌های دیگر است. برای مشاهده ریز قیمت خرید مواد غذایی در تورنتو می توانید به وبسایت numbo مراجعه نماید و هزینه‌های خرید را با سایر شهر های کانادا مقاسیه کنید.

غذاخوری و گردشگری در رستوران های تورنتو

هزینه غذاخوردن در یک رستوران ارزان‌قیمت در شهر تورنتو حدود ۲۰ دلار است که این عدد در رستوران‌های متوسط به ۴۹ دلار هم می‌رسد. درصورتی‌که بخواهید از جاذبه‌های گردشگری این شهر مثل موزه سلطنتی انتاریو هم دیدن کنید باید حدود ۲۵ تا ۴۰ دلار هزینه کنید.

محاسبه مالیات در تورنتو

مالیات دریافتی از ساکنین شهر تورنتو هم بالاتر از میانگین ملی کشور کانادا است که حدود ۳۴ درصد تخمین زده می‌شود.

اطلاعات کلی درباره شهر Toronto

جمعیت شهر

این شهر دارای جمعیت ۲۷۹۴۳۱۴ نفری در سال ۲۰۲۱ است که نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش ۶/۵ درصدی را داشته است.

مساحت و تراکم جمعیت

این شهر دارای مساحت حدود ۶۴۰ کیلومترمربع است که در هر کیلومترمربع از آن تراکم ۳۱۲۰۰ نفری جمعیت وجود دارد.

سیستم آموزشی در تورنتو

حدود ۵۰۰ مدرسه دولتی و بیشتر از ۱۰۰ مدرسه خصوصی در این شهر وجود دارند و علاوه‌برآن دانشگاه‌های معتبری مثل دانشگاه رایرسون و دانشگاه یورک هم در این شهر واقع شده‌اند.

 سیستم درمانی تورنتو

شهر تورنتو دارای بیشتر از ۴۰ بیمارستان و کلینیک تخصصی است که آن را از شهرهای پیشرو از نظر مسائل پزشکی در کانادا تبدیل می‌کند.

امکانات شهری تورنتو

بیشتر از ۱۵۰۰ پارک، ۸۰ موزه، ۵۰ سالن و ۹۰ کتابخانه در شهر تورنتو وجود دارد که نشان‌دهنده امکانات بالای این شهر است.

وضعیت اقتصادی

تورنتو هم یکی از شهرهای قدرتمند کانادا از نظر اقتصادی است که این موضوع باعث پایین آمدن نرخ بیکاری در آن به حدود ۵/۵ درصد می‌شود. تولید ناخالص داخلی این شهر ۳۵۰ میلیارد دلار است.

گران‌قیمت‌ترین محله‌ها در شهر Toronto

  • Bridle Path
    برای تهیه یک‌خانه مستقل در این محله که برای زمین‌های گلف اختصاصی و ساختمان‌های مجلل مشهور است باید حدود ۸/۷ میلیون دلار هزینه‌کرد.
  • Forest Hill South
    خانه‌های مستقل موجود در این محله مجلل می‌توانند حدود ۹/۶ میلیون دلار هزینه نیاز داشته باشند که نشان‌دهنده کیفیت بالای این محله است.
  • Rosedale
    تهیه یک‌خانه مستقل در این محله که در مرکز شهر تورنتو قرار دارد به حدود، ۲/۶ میلیون دلار هزینه نیاز دارد.
  • York Mills
    تهیه یک‌خانه مستقل در این محله که می‌تواند برای زندگی خانواده‌ها ایده‌آل باشد حدود ۸/۵ میلیون دلار هزینه نیاز دارد.
  • Lawrence Park
    این محله هم که دارای مدارس عالی‌رتبه و خانه‌های مجلل فراوان است یکی از گران‌قیمت‌ترین محله‌های شهر تورنتو به شمار می‌رود. برای تهیه یک‌خانه مستقل در این محله باید حداقل ۵/۵ میلیون دلار کنار بگذارید.

3. شهر Victoria

سومین شهر گران کانادا ویکتوریا است. شهر ویکتوریا یکی دیگر از شهرهای گران‌قیمت کانادا است که پایتخت استان بریتیش کلمبیا به شمار می‌رود.

هزینه زندگی در کانادا

هزینه‌های زندگی در شهر Victoria

این شهر با قرارگرفتن در رتبه ۱۳۴ گران‌قیمت‌ترین شهرهای دنیا ممکن است مقصد خوبی برای افرادی که دارای سرمایه زیادی نیستند نباشند.

هزینه‌های زندگی در این شهر عبارت‌اند از:

هزینه اجاره و مسکن در ویکتوریا

برای اینکه بتوانید یک‌خانه مستقل را در شهر ویکتوریا تهیه کنید باید حداقل 890 هزار دلار هزینه کنید.

هزینه حمل‌ونقل عمومی و خودروی شخصی در ویکتوریا

درصورتی‌که بخواهید از وسایل نقلیه عمومی در این شهر استفاده کنید باید ماهانه بین ۵/۹۴ تا ۵/۱۴۱ دلار هزینه کنید. ازآنجایی‌که هزینه تهیه بنزین در این شهر گران‌تر از میانگین ملی کشور کانادا است هزینه‌های حمل‌ونقل شما درصورتی‌که از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنید بیشتر هم خواهد شد.

قمت خرید مواد غذایی در ویکتوریا

قیمت مواد غذایی در شهر ویکتوریا هم از سایر شهرهای کانادا بیشتر است که دلیل این موضوع واردات مواد غذایی از استان‌های دیگر به این شهر است.

هزینه غذاخوری و گردشگری در رستوران های ویکتوریا

هزینه غذاخوردن در رستوران‌های این شهر هم بالاتر از سایر شهرهای کانادا است و علاوه‌برآن برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر ویکتوریا هم باید بیشتر از میانگین ملی کشور کانادا هزینه کنید.

محاسبه هزینه مالیات در ویکتوریا

ازآنجایی‌که ساکنین شهر ویکتوریا باید سه نوع مختلف مالیت از جمله مالیات‌های فدرال، استانی و شهری را بپردازند مجبورند که بیشتر از مقدار متوسط کشور به دولت مالیت بپردازند.

اطلاعات کلی درباره شهر Victoria

جمعیت ویکوریا

جمعیت این شهر در سال ۲۰۲۱ حدود ۹۱۵۳۶ نفر بوده است که نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش ۹/۴ درصدی داشته است.

مساحت و تراکم جمعیت

این شهر دارای حدود ۴/۱۹ کیلومترمربع مساحت است که تراکم جمعیت آن را به حدود ۱۰ هزار نفر در هر کیلومترمربع می‌رساند.

سیستم آموزشی

این شهر دارای بیشتر از ۳۰ مدرسه دولتی و حدود ۱۰ مدرسه خصوص است و دانشگاه‌های ویکتوریا و کاموسون هم درون آن قرار دارند.

سیستم درمانی ویکتوریا

شهر ویکتوریا از نظر امکانات درمانی هم یک شهر پیشرفته به شمار می‌رود که دلیل آن وجود بیمارستان‌های فراوانی مثل بیمارستان سلطنتی جوبیلی، گلنبروک و مواردی ازاین‌دست درون این شهر هستند.

امکانات شهری ویکتوریا

شهر ویکتوریا دارای بیش از ۲۰۰ پارک، ۳۰ موزه، ۲۰ سالن و ۱۰ کتابخانه است که نشان‌دهنده امکانات رفاهی بالای این شهر است.

وضعیت اقتصادی مردم

شهر ویکتوریا هم دارای یکی از قوی‌ترین اقتصادها دریان شهرهای کشور کانادا است که این موضوع موجب می‌شود درصد بیکاری در آن حدود ۵/۴ درصد باشد.

گران‌قیمت‌ترین محله‌های شهر Victoria

  • Oak Bay
    برای تهیه یک‌خانه مستقل در این محله که در قسمت شرقی شهر ویکتوریا قرار دارد باید حدود ۷/۱ میلیون دلار هزینه کنید. این محله گران‌ترین منطقه شهر ویکتوریا به شمار می‌رود.
  • Uplands
    این قسمت از شهر که با خانه‌های مجلل و تاریخی خود شناخته می‌شود دارای خانه‌های مستقل باارزش حداقل ۵/۱ میلیون‌دلاری است.
  • Southgate
    قیمت خانه‌های مستقل در این محله شهر ویکتوریا می‌تواند از ۴/۱ میلیون دلار شروع شود که این موضوع این محله را به یکی از گران‌قیمت‌ترین محله‌های این شهر تبدیل می‌کند.
  • James Bay
    درصورتی‌که قصد تهیه یک‌خانه مستقل در این محله شهر ویکتوریا را دارید باید حداقل ۳/۱ میلیون دلار کنار گذاشته باشید. این محله یک محله تاریخی در شهر ویکتوریا به شمار می‌رود و دارای خانه‌های جذاب و مجلل زیادی است.
  • Rockland
    خانه‌های مستقل این محله هم در نزدیکی دانشگاه شهر ویکتوریا قرار دارد با هزینه حداقل ۲/۱ میلیون‌دلاری به فروش می‌رسند.

4. شهر Hamilton

همیلتون چهارمین شهر گران کانادا برای زندگی است. شهر همیلتون در رتبه ۱۱۳ گران‌قیمت‌ترین شهرهای دنیا قرار می‌گیرد که ممکن است در نگاه اول رتبه قابل‌توجهی نباشد؛

همیلتون کانادا

هزینه‌های زندگی در شهر Hamilton

هزینه‌های زندگی در این شهر می‌تواند بر افرادی که سرمایه بالایی ندارند فشار زیادی وارد کند‌.

برخی از هزینه‌های زندگی در این شهر عبارت‌اند از:

قیمت اجاره خانه و خرید مسکن در همیلتون

شهر همیلتون یکی دیگر از شهرهای گران‌قیمت در کانادا به شمار می‌رود که به دلیل احاطه‌شدن توسط دریاچه انتاریو و اسکارپپمنت نیاگارا نمی‌تواند رشد زیادی را از نظر جغرافیایی داشته باشد. در واقع این موضوع باعث می‌شود که عرضه مسکن در این شهر کم باشد و از طرفی وجود تعداد زیادی سرمایه‌گذار در این شهر باعث می‌شود که تقاضا برای خرید خانه هم در آن بالا برود.
همه این موارد موجب می‌شوند که مسکن در شهر همیلتون بسیار گران‌قیمت باشد. برای اینکه بتوانید یک‌خانه مستقل را در شهر همیلتون تهیه کنید باشد حداقل 830 هزار دلار هزینه کنید =

هزینه حمل‌ونقل عمومی و خودروی شحصی در همیلتون

قیمت بنزین در شهر همیلتون هم از میانگین ملی کشور کانادا بیشتر است. در نتیجه برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی در این شهر باید به شکل ماهانه بین ۵/۹۱ تا ۵/۱۳۷ دلار هزینه کنید که این عدد در صورت استفاده از وسیله نقلیه شخصی بیشتر هم خواهد شد.

قیمت خرید مواد غذایی

مواد غذایی شهر همیلتون هم دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر قسمت‌های کانادا است که دلیل این موضوع بالابودن هزینه حمل‌ونقل این مواد غذایی به شهر همیلتون است.

غذاخوری و گردشگری در رستوران های همیلتون

درصورتی‌که بخواهید برای غذاخوردن به رستوران‌های شهر همیلتون مراجعه کنید باقیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و منطقی روبرو خواهید شد. این موضوع در مورد جاذبه‌های گردشگری این شهر هم صدق می‌کند.

محاسبه مالیات در همیلتون

میزان مالیات برای ساکنین شهر همیلتون به مقدار زیادی از میانگین ملی کشور کانادا بیشتر نیست و نمی‌توان آن را یکی از دلایل اصلی بالابودن هزینه‌های زندگی در این شهر محسوب کرد؛ اما این موضوع قابل‌توجه است.

اطلاعات کلی درباره شهر Hamilton

برخی از اطلاعات کلی در مورد شهر همیلتون عبارت‌اند از:

جمعیت

این شهر در سال ۲۰۲۱ دارای جمعیت ۵۶۹۲۴۵ نفری بوده است که نشان‌دهنده رشد ۹/۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ است.

مساحت و تراکم جمعیت

شهر همیلتون دارای مساحتی با وسعت ۴/۱۱۱ کیلومترمربع است که به‌ازای هر کیلومترمربع حدود ۱۵۵۰۰ نفر تراکم جمعیت در این شهر وجود دارد.

سیستم آموزشی

این شهر دارای بیش از ۶۰ مدرسه دولتی و ۱۰ مدرسه خصوصی است که به همراه دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه مک مستر، موهاک و ریدمر سیستم آموزشی این شهر را شکل می‌دهند.

سیستم درمانی

شهر همیلتون از نظر وجود مراکز بهداشتی و درمانی هم شهری پیش رفته به شمار می‌رود. مراکز بهداشتی مختلفی مثل سنت جوزف همیلتون وبیمارستان‌هاییی مثل ژوراوینسکی برخی از مراکز درمانی واقع در این شهر هستند.

امکانات

این شهر دارای بیشتر از ۱۲۰ پارک، ۱۰ موزه، ۱۰ سالن و ۲۰ کتابخانه است که آن را به یکی از مرفه‌ترین شهرهای واقع در کانادا تبدیل می‌کند.

وضعیت اقتصادی

وجود صنایعی مثل صنعت فولاد در شهر همیلتون باعث شده است که این شهر دارای اقتصادی قدرتمند باشد و در نتیجه نرخ بیکاری در آن پایین باشد. نرخ بیکاری در این شهر حدود ۵ درصد است. تولید ناخالص این شهر حدود ۴۰ میلیارد دلار است.

گران‌قیمت‌ترین محله‌ها در شهر Hamilton

  • Crown Point West
    برای خرید یک‌خانه مستقل در این محله به حداقل ۱/۱ میلیون دلار پول نیاز خواهید داشت. این محله دارای خانه‌های مجلل با چشم‌اندازهای خیره‌کننده است.
  • Dundurn
    قیمت خانه‌های مستقل واقع در این ناحیه که یک محله تاریخی در شهر همیلتون به شمار می‌رود می‌تواند از حدود ۹۸۰ هزار دلار شروع شود.
  • Ancaster
    خانه‌های مستقل واقع در این محله که می‌تواند برای زندگی خانواده‌های ایده‌آل باشد دارای حداقل قیمت ۹۵۰ هزاردلاری هستند البته این که خانه مدنظر شما قدیمی یا جدیدی باشد می‌تواند بر این قیمت تأثیرگذاری باشد.
  • Westdale
    خانه‌های مستقل واقع در این محله که در نزدیکی دانشگاه مک مستر قرار دارد می‌توانند با حداقل قیمت ۹۲۰ هزار دلار به فروش برسند.
  • Ambleside
    این محله هم که در نزدیکی باغ گیاه‌شناسی سلطنتی قرار دارد می‌تواند دارای خانه‌های گران قیمتی باشد. قیمت خانه‌های مستقل در این محله از ۹۰۰ هزار دلار شروع می‌شود.

شهر Ottawa کانادا

اتاوا به‌عنوان هفتمین شهر گران‌قیمت در کشور کانادا شناسایی شده است که نشان‌دهنده هزینه‌های بالای زندگی در پایتخت کانادا است.

شهر Ottawa کانادا

هزینه زندگی در شهر Ottawa

برخی از هزینه‌های زندگی در این شهر عبارت‌اند از:

قیمت مسکن و هزینه اجاره خانه Ottawa

نزدیکی این شهر به رودخانه اتاوا باعث می‌شود که عرضه مسکن در این شهر به دلیل محدودیت‌های جغرافیایی کاهش پیدا کند و از طرفی جمعیت بالای ساکنین این شهر موجب افزایش تقاضا برای مسکن شود. ازآنجایی‌که اوضاع اقتصادی این شهر هم مطلوب است، درآمد ساکنین این شهر نسبتاً بالا می‌رود و در نتیجه هزینه‌های زندگی مثل تأمین مسکن هم در آن بالا می‌روند. برای تهیه یک‌خانه مستقل در شهر اتاوا باید به طور متوسط 623 هزار دلار هزینه کنید.

هزینه حمل‌ونقل عمومی و خودروش شخصی در Ottawa

برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر اتاوا باید بین ۵/۱۱۸ تا ۵/۱۷۸ دلار هزینه کنید که دلیل آن بالاتر بودن قیمت بنزین در این شهر نسبت به میانگین ملی کشور کانادا است. درصورتی‌که بخواهید از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنید طبیعتاً این عدد بالاتر خواهد بود.

قیمت مواد غذایی در ottawa

تهیه مواد غذایی در شهر اتاوا هم می‌تواند گران‌قیمت‌تر از سایر شهرهای کشور کانادا باشد که یکی از مهم‌ترین دلایل آن واردات مواد غذایی از استان‌های دیگر به این شهر است.

غذاخوری و گردشگری در رستوران های Ottawa

اینکه هزینه غذاخوری در رستوران‌های اتاوا و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر تا چه حد برای شما هزینه داشته باشد می‌تواند تحت‌تأثیر منطقه‌ای باشد که درون آن زندگی می‌کنید. بااین‌وجود به‌طورکلی می‌توان گفت که هزینه این موارد در شهر اتاوا منطقی بوده و خیلی زیاد نیست.

هزینه مالیات و محاسبه آن در Ottawa

نرخ مالیات در شهر اتاوا هم نسبت به میانگین ملی کشور کانادا کمی بیشتر است؛ اما این مقدار به حدی زیاد نیست که قابل‌توجه باشد.

اطلاعات کلی درباره شهر Ottawa

جمعیت Ottawa

جمعیت این کشور در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰۰۷۴۳۸ نفر بوده است که این جمعیت نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش ۴/۳ درصدی را داشته است.

مساحت و تراکم جمعیت Ottawa

این شهر دارای مساحتی به وسعت ۸۴/۲۷۹۹ کیلومترمربع است و در هر کیلومترمربع آن بیشتر از ۳ هزار نفر تراکم جمعیت وجود دارد.

سیستم آموزشی Ottawa

دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه اتاوا، کاراتون و سنت پل در شهر اتاوا قرار دارند و علاوه‌برآن بیشتر از ۱۶۰ مدرسه دولتی و ۲۰ مدرسه خصوص هم در این شهر واقع شده‌اند.

سیستم درمانی Ottawa

شهر اتاوا از نظر خدمات درمانی و بهداشتی هم شهری پیشرفته محسوب می‌شود و دارایبیمارستان‌هاییی مثل بیمارستان اتاوا، مؤسسه قلب اتاوا و… است.

امکانات شهری Ottawa

شهر اتاوا دارای بیشتر از ۱۰۰۰ پارک، ۴۰ موزه، ۲۰ سالن و ۳۰ کتابخانه است که این موارد نشان‌دهنده رفاه بالای زندگی در این شهر هستند.

وضعیت اقتصادی شهر Ottawa

اتاوا هم یکی دیگر از شهرهای کانادا با اقتصاد. بسیار قدرتمند است که اقتصاد قوی این شهر موجب می‌شود نرخ بیکاری در آن حدود ۲/۵ درصد باشد. تولید ناخالص داخلی این شهر حدود ۱۳۰ میلیارد دلار است.

گران‌قیمت‌ترین محله‌های شهر Ottawa

  • Rockcliffe Park
    خانه‌های مستقل در این محله که در امتداد رودخانه اتاوا قرار گرفته است با حداقل قیمت ۹/۱ میلیون‌دلاری به فروش می‌رسند.
  • McClellan Heights
    این محله که با عمارت‌های بزرگ و نزدیکی خود به پارک راک کلیف مشهور است یکی از گران‌قیمت‌ترین محله‌های اتاوا به شمار می‌رود. برای تهیه یک‌خانه مستقل در این محله باید به طور متوسط ۷/۱ میلیون دلار بپردازید.
  • Westboro
    خانه‌های مستقل در این محله هم که در نزدیکی رودخانه اتاوا قرار دارد با حداقل قیمت ۴/۱ میلیون دلار به فروش می‌رسند.
    Wellington
  • این محله که آن را با نام روستای ولینگتون هم می‌شناسند و در غرب شهر اتاوا قرار دارد می‌تواند از محله‌های گران‌قیمت این شهر محسوب شود. برای خرید یک‌خانه مستقل در این محله باید حداقل ۳/۱ میلیون دلار هزینه بپردازید.

شهر Halifax کانادا

هالیفاکس یکی دیگر از شهرهای گران‌قیمت در کانادا است که در مرکز استان نوا اسکوشیا قرار دارد.

شهر Halifax کانادا

هزینه‌های زندگی در شهر Halifax

شهر هالیفاکس در رتبه ۱۲۶ گران‌قیمت‌ترین شهرهای دنیا قرار دارد که این موضوع می‌تواند نشان دهد زندگی در این شهر برای افزاید که سرمایه زیادی ندارند مناسب نخواهد بود.

برخی از هزینه‌های زندگی در این شهر عبارت‌اند از:

قیمت مسکن و هزینه اجاره خانه در Halifax کانادا

این شهر به دلیل قرارگرفتن در مجاورت اقیانوس دارای محدودیت‌های جغرافیایی خاصی است که این موضوع موجب کمبود زمین برای ساخت مسکن می‌شود. جمعیت بالای این شهر و هجوم سرمایه‌گذاران به آن هم موجب شده که رقابت برای تهیه مسکن در این شهر بالا برود و در نتیجه هزینه‌های زندگی در آن بالا بروند. برای تهیه یک‌خانه مستقل در این شهر باید به طور متوسط 479 هزار دلار هزینه کنید.

هزینه حمل‌ونقل عمومی و خودرو شخصی در Halifax

درصورتی‌که می‌خواهید از وسایل حمل‌ونقل عمومی در این شهر استفاده کنید باشد ماهانه بین ۵/۹۴ تا ۵/۱۴۱ دلار هزینه کنید که این عدد در صورتی استفاده از وسایل نقلیه شخصی بیشتر هم خواهد بود.

قیمت مواد غذایی در Halifax

مواد غذایی شهر هالیفاکس هم از سایر شهرها و استان‌های کشور کانادا وارد می‌شوند که این موضوع موجب می‌شود هزینه تأمین این مواد غذایی از میانگین ملی کشور کانادا بیشتر باشد.

هزینه غذاخوری و گردشگری در رستوران‌های Halifax

هزینه غذاخوری در رستوران‌های شهر هالیفاکس هم ممکن است کمی از سایر شهرهای کانادا بیشتر باشد؛ اما درصورتی‌که بخواهید از جاذبه‌های گردشگری این شهر دیدن کنید باقیمت‌های منطقی و ایده‌آلی روبرو خواهید شد.

هزینه مالیات و محاسبه آن در Halifax

نرخ مالیات در شهر هالیفاکس هم کمی بیشتر از میانگین ملی کشور کانادا است؛ اما این مقدار قابل‌چشم‌پوشی است.

اطلاعات کلی درباره شهر Halifax

جمعیت Halifax

جمعیت این شهر در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۱۳۴۷۹ نفر بوده است که نسبت به سال ۲۰۱۶ رشد ۹/۴ درصدی را تجربه کرده است.

مساحت و تراکم جمعیت Halifax

این شهر دارای ۴/۱۹۴ کیلومترمربع وسعت است که در هر کیلومترمربع از ۶ حدود ۴۰۰۰ نفر تراکم جمعیت وجود دارد.

سیستم آموزشی Halifax

سیستم آموزشی این شهر متشکل از بیشتر از ۵۰ مدرسه دولتی و ۱۰ مدرسه خصوص است و دانشگاه‌های معتبری مثل سنت مری و دالهوسی هم در این شهر واقع شده‌اند.

سیستم درمانی Halifax

برخی از بیمارستان‌های شهر هالیفاکس بیمارستان‌های دارتموث، هالیفاکس و… هستند که اجزای سیستم بهداشتی و درمانی قدرتمند این شهر را تشکیل می‌دهند.

امکانات شهری Halifax

این شهر دارای بیشتر از ۲۰۰ پارک، ۲۰ موزه، ۱۰ سالن و ۱۰ کتابخانه در سراسر خود است که همه این موارد نشان‌دهنده امکانات رفاهی بالای زندگی در این شهر هستند.

وضعیت اقتصادی

شهر هالیفاکس هم دارای اقتصادی بسیار قدرتمند است که این موضوع موجب شده درآمد مردم این شهر بالا باشد و در نتیجه هزینه‌های زندگی هم بالا بروند. نرخ بیکاری در این شهر حدود ۵ درصد است. تولید ناخالص داخلی این شهر حدود ۴۰ میلیارد دلار است.

گران‌قیمت‌ترین محله‌های شهر Halifax

  • South End
    این محله که در انتخاب جنوبی شبه‌جزیره هالیفاکس قرار دارد یکی از گران‌قیمت‌ترین محله‌های این شهر محسوب می‌شود. برای تهیه یک‌خانه مستقل در این شهر باید به طور متوسط ۴/۱ میلیون دلار هزینه کنید.
  • McNabs Island
    این محله که به شکل جزیره طراحی شده است به دلیل آرامش خود و چشم‌اندازهای آبی زیبا مشهور است. برای تهیه یک‌خانه مستقل در این جزیره باید به طور متوسط ۲/۱ میلیون دلار هزینه کنید.
  • Point Pleasant Park
    خانه‌های این محله که در نزدیکی بندر قرار دارد و به خانه‌های تاریخی خود مشهور است دارای قیمت متوسط ۱/۱ میلیون دلار هستند.
  • Waterfront
    این محله که در مرکز شهر هالیفاکس قرار دارد یکی از گران‌قیمت‌ترین محله‌های این شهر محسوب می‌شود و برای تهیه یک آپارتمان در این محله باید به طور متوسط ۶۰۰ هزار دلار هزینه کنید.
  • Armdale
    درصورتی‌که قصد خرید یک‌خانه مستقل در این محله را دارید باید به طور متوسط ۱ میلیون دلار هزینه کنید که نشان‌دهنده هزینه‌های بالای زندگی در این شهر است.

شهر London در کانادا

لندن هم یکی دیگر از شهرهای گران‌قیمت کانادا است که در امتداد رودخانه Thames قرار دارد.

شهر London در کانادا

هزینه‌های زندگی در شهر London کانادا

اقتصاد قدرتمند این شهر موجب شده است که درآمد ساکنین آن بیشتر از حد متوسط باشد و در نتیجه هزینه‌های زندگی هم در این شهر بالا بروند. شهر لندن در رتبه ۱۴۵ گران‌قیمت‌ترین شهرهای دنیا برای زندگی قرار دارد.

برخی از هزینه‌های زندگی در این شهر عبارت‌اند از:

قیمت مسکن و هزینه اجاره خانه در London کانادا

عرضه کم مسکن و تقاضای بالای مردم و سرمایه‌گذاران هم از دیگر مواردی است که هزینه تهیه مسکن در این شهر را بالا برده است. برای تهیه یک آپارتمان در شهر لندن باید به طور متوسط 575 هزار دلار هزینه کنید که این عدد درصورتی‌که بخواهید یک‌خانه مستقل بخرید به ۶۲۰ هزار دلار افزایش پیدا می‌کند.

هزینه حمل‌ونقل عمومی و خودروی شخصی در London کانادا

هزینه حمل‌ونقل به‌وسیله وسایل نقلیه عمومی در شهر لندن به شکل ماهانه بین ۵/۱۱۶ تا ۱۶۸ دلار است که این عدد در صورتی استفاده از وسیله نقلیه شخصی طبیعتاً بیشتر خواهد بود.

قیمت مواد غذایی در London

بالابودن هزینه‌های حمل‌ونقل مواد غذایی به شهر لندن موجب شده است که هزینه تهیه این مواد غذایی در این شهر بیشتر از میانگین ملی کشور کانادا باشد.

هزینه غذاخوری و گردشگری در رستوران‌های London کانادا

هزینه غذاخوری در رستوران‌های شهر لندن و جاذبه‌های گردشگری این شهر هم به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید وابسته است؛ اما به‌طورکلی می‌توان گفت که هزینه‌ این موارد در این شهر خیلی بیشتر از سایر شهرهای کانادا نیست و می‌توانید انتظار قیمت‌های منطقی را داشته باشید.

هزینه مالیات و محاسبه آن در London کانادا

نرخ مالیات در شهر لندن هم به مقدار کمی بیشتر از میانگین ملی کشور کانادا است که این مقدار تأثیر زیادی در هزینه‌های زندگی در این شهر ندارد اما می‌توان به آن اشاره کرد.

اطلاعات کلی درباره شهر London کانادا

جمعیت

این شهر دارای جمعیت ۳۸۲۸۲۲ نفری در سال ۲۰۲۱ بوده است که این عدد نسبت به سال ۲۰۱۶ رشد ۶/۳ درصدی را تجربه کرده است.

مساحت و تراکم جمعیت

این شهر دارای مساحتی به وسعت ۳/۲۸۵ کیلومترمربع است که در هر کیلومترمربع از آن حدود ۶ هزار نفر تراکم جمعیت وجود دارد.

سیستم آموزشی

بیشتر از ۶۰ مدرسه دولتی و ۱۰ مدرسه خصوصی در این شهر وجود دارد که به همراه دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه وسترن انتاریو، فنشاو و هورون سیستم آموزی این شهر را تشکیل می‌دهند.

سیستم درمانی

سیستم بهداشتی و درمانی شهر لندن هم قابل‌قبول است که شامل مراکز درمانی مختلفی مثل بیمارستان دانشگاه، سنت جوزف و… است.

امکانات

شهر لندن دارای بیشتر از ۱۳۰۰ پارک، ۲۰ موزه، ۱۰ سالن و ۲۰ کتابخانه در سطح خود است که این موارد کیفیت زندگی در این شهر را بالا برده‌اند.

وضعیت اقتصادی

وجود مراکز تولید فراوان در شهر لندن باعث شده است که این شهر از نظر اقتصادی بسیار قدرتمند باشد نرخ بیکاری در این شهر حدود ۳/۵ درصد است که آمار بسیاری خوبی محسوب می‌شود. این شهر دارای تولید ناخالص داخلی ۳۷ میلیارددلاری است.

گران‌قیمت‌ترین محله‌های شهر London کانادا

• Old North
این محله که در نزدیکی مرکز شهر لندن قرار دارد و به دلیل خانه‌های تاریخی خود مشهور است یکی از گران‌قیمت‌ترین محله‌ها در این شهر است. برای تهیه یک‌خانه مستقل در این محله باید به طور متوسط ۸۰۰ هزار دلار خرج کنید.
• Richmond Row
برای تهیه یک آپارتمان در این محله که در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد باید حدود ۵۵۰ هزار دلار هزینه کنید.
• Masonville
این محله هم که در بخش شمالی شهر لندن قرار دارد از محله‌های گران‌قیمت این شهر محسوب می‌شود که برای تهیه یک‌خانه مستقل در آن باید به طور متوسط ۷۵۰ هزار دلار پول کنار بگذارید.
• Sunningdale
خانه‌های این محله که دارای زمین‌های گلف اختصاصی و عمارت‌های مجلل است به طور متوسط ۷۰۰ هزار دلار ارزش دارند.
• Windermere
خانه‌های مستقل در این محله هم که در نزدیکی دانشگاه غربی انتاریو قرار دارد به حدود ۶۵۰ هزار دلار هزینه نیاز دارند که نشان‌دهنده گران‌قیمت بودن این محله است.
  1. سوالات متداول گران‌ترین و ارزان‌ترین شهر های کانادا برای زندگی

    ایران در رتبه ششم کشورهای دارای دانشجو در کانادا قرار دارد. طبق آمار منتشر شده در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۱۱۱۵ دانشجوی ایرانی در کشور کانادا مشغول به تحصیل هستند.
    طبق آمار سال ۲۰۲۱ حدود ۲۰۰ هزار نفر ایرانی در منطقه تورنتو بزرگ یا GTA ساکن هستند و در رتبه بعدی هم منطقه مونترال قرار دارد که حدود ۱۵ هزار ایرانی در آن زندگی می‌کنند. در رتبه‌های بعدی شهرهای ونکوور، ادمونتون، کلگری و وینیپگ قرار دارند.
    به‌طورکلی می‌توان گفت که اکثریت ایرانی‌های حاضر در کانادا فارس هستند. در رتبه‌های بعدی هم اقوام آذری و کرد قرار دارند که جمعیت زیادی از ایرانی‌های مهاجرت کرده به کانادا را تشکیل می‌دهند.
1 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *