خانه
بلاگ
حساب کاربری

آیا ویزای شنگن برای اخذ ویزای کانادا ضروری است؟

آیا ویزای شنگن برای اخذ ویزای کانادا ضروری است؟
تاریخ انتشار: 1403/5/29

آیا ویزای شنگن برای دریافت ویزای کانادا الزامی است؟ چرا ویزای شنگن از اهمیت بالایی برخوردار است؟ شانس گرفتن ویزای کانادا بدون ویزای شنگن چقدر است؟ اینها سؤالات رایج و پر اهمیتی هستند که هنگام اقدام برای دریافت ویزای توریستی کانادا یا انواع دیگر ویزای این کشور، ممکن است از خود بپرسید.

اپلای ویزای کانادا که برای بسیاری از مسافرین از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، ممکن است به‌راحتی انجام نشده و مستلزم ارائه پیش‌نیازهای قوی است.

یکی از این پیش‌نیازهای قوی را می‌توان ویزای شنگن دانست که تأثیر زیادی بر دریافت ویزای کانادا دارد؛ اما آیا حتما باید ویزای شنگن برای رفتن به کانادا دریافت کنیم؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال و همچنین همه چیز درباره ارتباط ویزای شنگن و ویزای کانادا، با مجله گردشگری توریک تا پایان این مقاله همراه شوید.

تأثیر ویزای شنگن برای ویزای کانادا

بدیهی است که ویزای شنگن یکی از قدرتمندترین و معتبرترین ویزاهای جهان به شمار می‌رود که داشتن این نوع ویزا تأثیر بسیار خوبی بر روی جواب ویزای کانادا می‌گذارد.

همان‌طور که می‌دانید، برای دریافت ویزای توریستی یا دیگر انواع ویزای کانادا، متقاضیان باید مدارک و پیش‌نیازهای مهمی را به سفارت این کشور ارائه دهند تا آفیسرهای سفارت با درخواست ویزا موافقت کنند.

اگر این مدارک خواسته شده از نظر آفیسر کانادایی معتبر نبوده و رد شود، ویزا ریجکت و سفر به کانادا کنسل خواهد شد که ضرر و زیان بزرگی به متقاضی وارد می‌کند.

ویزای شنگن دقیقاً از چنین اتفاق ناگواری جلوگیری می‌کند! درواقع در پاسخ به سؤال “آیا ویزای شنگن برای اخذ ویزای کانادا ضروری است؟” باید بگوییم که خیر، داشتن ویزا شنگن برای رفتن به کانادا الزامی نیست؛ اما می‌تواند کمک بزرگی به قبولی ویزا کند.

البته، این تصور که با داشتن ویزای شنگن می‌توان ۱۰۰ درصد ویزای کانادا را نیز دریافت کرد هم اشتباه است! چراکه داشتن ویزای شنگن اعتبار خوبی به درخواست ویزای شما اضافه می‌کند، اما معتبر و کامل‌بودن مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای کانادا نیز شرط است.

ویزای شنگن چگونه به گرفتن ویزای کانادا کمک می‌کند؟

شاید از خود بپرسید، چرا داشتن ویزای شنگن به اخذ ویزای کانادا کمک می‌کند؟ در این باره باید بگوییم که زیرا ویزای شنگن یکی از مهم‌ترین و معتبرترین ویزاهای جهانی است و سابقه سفر یا تراول هیستوری خوبی را در پاسپورت شما ثبت می‌کند.

بگذارید واضح‌تر توضیح دهیم؛ برای دریافت ویزای کانادا و رفتن به این کشور، سابقه سفر یکی از ملزومات در پرونده درخواست ویزا محسوب می‌شود.

اگر متقاضی ویزای کانادا قبلا ویزای کشورهای حوزه شنگن مانند ، ویزای اسپانیا، پرتغال، سوئد، ویزای فرانسه ، آلمان و … سفرکرده باشد از سابقه سفر خوبی برخوردار بوده و خیلی راحت‌تر می‌تواند ویزای کانادا را دریافت کند.

ویزای شنگن چیست و چرا اهمیت دارد؟

ویزای شنگن یک توافقنامه بین برخی از کشورهای حوزه اروپا است که به فرد دارنده اجازه ورود به این کشورها را می‌دهد.

ویزای شنگن اقامت کوتاه‌مدت برای گردشگران را امکان‌پذیر می‌کند که در حال حاضر، شامل حدود ۲۹ کشور اروپایی می‌شود.

درواقع با داشتن این نوع ویزا، دیگر نیازی نیست برای رفتن به ۲۹ کشور اروپایی جهان ویزای مجزا دریافت کنید؛ بلکه با ویزای شنگن می‌توانید به‌تمامی این کشورها سفر کنید.

اهمیت ویزای شنگن را می‌توان سخت‌گیری‌های آفیسرهای آن دانست! اگر شما ویزای شنگن داشته باشید، این بدان معنا است که شما از تمکن مالی بالا برای سفر و سایر الزامات دریافت ویزا بهره‌مند هستید.

از همین روی، شنگن به‌عنوان یک ویزای معتبر و ارزشمند معرفی می‌شود که دریافت آن مانند داشتن یک شاه‌کلید به کشورهای اروپایی است!

آیا بدون اخذ ویزای شنگن می‌توان ویزای کانادا دریافت کرد؟

آیا بدون اخذ ویزای شنگن می‌توان ویزای کانادا دریافت کرد؟

بله، یقیناً بدون ویزای شنگن نیز می‌توانید برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنید؛ اما سخت‌گیری‌ها بر روی مدارک شما بیشتر شده و ممکن است احتمال شانس دریافت ویزا کاهش یابد.

البته، اگر تمامی مدارکی که برای گرفتن ویزا نیاز است را به‌خوبی آماده کرده باشید، مجدداً شانس شما برای تأییدشدن ویزایتان افزایش میابد.

شانس دریافت ویزای کانادا بدون ویزای شنگن چقدر است؟

داشتن سابقه سفر با ویزای شنگن به کشورهای حوزه اروپایی هر چقدر بیشتر باشد، شانس دریافت ویزای کانادا نیز بالاتر می‌رود.

درحالی‌که ویزای شنگن نداشته و نمی‌خواهید این نوع ویزا را دریافت کنید، بهتر است سایر مدارک، به‌خصوص تمکن مالی را به شکل محکم‌تری ارائه دهید.

همچنین، شما می‌توانید از اعتبار ویزاهای معتبر دیگری نیز استفاده کنید که سابقه سفر خوبی در پرونده شما ایجاد کنند؛ در ادامه، این نوع ویزاها را نام برده‌ایم.

چه ویزاهای دیگری به‌ غیر از ویزای شنگن برای اخذ ویزای کانادا مناسب هستند؟

درست است که ویزای شنگن تأثیر بسزایی در موافقت با درخواست ویزای کانادا می‌گذارد، اما شنگن تنها ویزایی نیست که می‌توان برای اعتبار بخشیدن به سابقه سفر مورداستفاده قرار داد.

ویزاهای معتبر دیگری نیز وجود دارند که احتمال دریافت ویزای کانادا را افزایش می‌دهند؛ این ویزاها به شرح زیر هستند:

با داشتن ویزاهایی که در بالا ذکر شد، مهر لیبلی محکمی در پاسپورت شما قرار می‌گیرد که می‌تواند دلیل خوبی برای موافقت درخواست آفیسرهای کشورهای دیگر باشد و بر نظر آنها تأثیر مثبتی بگذارد.

چگونه بدون ویزای شنگن برای گرفتن ویزای کانادا اقدام کنیم؟

چگونه بدون ویزای شنگن برای گرفتن ویزای کانادا اقدام کنیم؟

اگر می‌خواهید بدون ویزای شنگن برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنید، باید یا از ویزای کشورهای دیگر برخوردار بوده که در بخش قبلی توضیح دادیم؛ یا از روش معمولی برای این کار استفاده کنید.

منظور از روش معمولی این است که شما باید مدارک موردنیاز برای درخواست ویزای خود را آماده کرده و منتظر پاسخ آفیسرهای سفارت کانادا بمانید. برای دریافت ویزای کانادا بدون ویزای شنگن، باید از موارد زیر برخوردار باشید تا احتمال ریجکتی شما کاهش یابد:

  • داشتن دعوت‌نامه
  • سابقه سفر مناسب
  • نداشتن سوء‌پیشینه
  • تمکن مالی بالا
  • اسناد ملکی معتبر که وابستگی شما را به کشورتان تضمین کند.

سخن پایانی

داشتن ویزای شنگن برای موافقت آفیسرهای کانادایی با درخواست ویزای کانادا الزامی نیست، اما تأثیر زیادی بر پروسه اخذ ویزای این کشور دارد.

اگر می‌خواهید ویزای توریستی کانادا را به‌راحتی دریافت کرده و به این مقصد محبوب سفر کنید، ابتدا باید پیش‌نیازهایی را ارائه دهید تا با درخواست مبنی بر دریافت ویزای این کشور موافقت شود.

ویزای شنگن به‌ طور مستقیم برای اخذ ویزای کانادا نیاز نیست، اما می‌تواند نظر سفارت کانادا برای ورود شما به این کشور را مثبت کند.

چراکه ویزای شنگن جزو ویزاهای معتبر جهان قرار داشته و سابقه سفر خوبی را در پرونده ویزای شما قرار می‌دهد.

البته، متقاضیان می‎توانند با دارابودن ویزاهای مهم دیگری همچون ویزای آمریکا، استرالیا، کره جنوبی، ژاپن، امارات و … نیز شانس خود را برای دریافت ویزای کشورهای دیگر از جمله کانادا، افزایش دهند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *