خانه
بلاگ
حساب کاربری

بهترین زمان سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی
تاریخ انتشار: 1403/5/21

تقریباً تمام کسانی که قصد سفر به دبی را دارند، یک سوال مشترک برایشان پیش می‌آید و آن هم این که؛ بهترین زمان سفر به دبی کِی است؟ هدف هر گردشگری از سفر به دبی، متفاوت است! فردی برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی و دیگری ممکن است با هدف خرید به دبی سفر می‌کند. بنابراین بهترین زمان برای سفر به دبی برای هر فرد با توجه به هدفی که دارد، فرق می‌کند.

حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که بر اساس هدفتان، بهترین زمان سفر به دبی چه موقع است؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین وقت سفر به دبی بپردازیم و هر چیزی که لازم است در مورد آن بدانید را بررسی کنیم.

هنگامی که صحبت از سفر به دبی می‌شود، اولین چیزی که به ذهن گردشگران می‌رسد آسمان‌خراش‌های آن است. این در حالی است که دبی فقط به واسطه برج‌هایش شهرت پیدا نکرده، بلکه جاذبه‌های مختلفی در آن وجود دارد؛ از تفریحات هیجان‌انگیزش گرفته تا فستیوال‌های جذاب آن.

بهترین زمان سفر به دبی بر اساس هدفتان کدام است؟

دبی یکی از محبوب‌ترین شهرهای گردشگری در دنیا است که به هتل‌های لوکس، تفریحات ورزشی ساخل الجمیرا، آسمان‌خراش‌های بی‌نظیر و… معروف است. سفر به این شهر دیدنی در هر فصلی جذاب است اما اگر بخواهید بهترین سفر را تجربه کنید، بهتر است زمان سفر را درنظر بگیرید. برای انتخاب بهترین زمان سفر به دبی، باید پیش از هر چیزی ببینید که هدفتان از سفر به دبی چیست؟

زمان سفر به دبی از نظر آب‌وهوا بر اساس اهداف زیر مشخص می‌شود:

  • بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب و هوا
  • بهترین زمان بازدید از جاذبه‌های دیدنی دبی
  • بهترین زمان شرکت در جشنواره‌های دبی
  • بهترین زمان سفر به دبی برای خرید
  • ارزان‌ترین زمان سفر به دبی
  • بهترین زمان برای تفریحات دبی

هر کدام از این اهداف سفر، فصل خاص خود را دارند که در بخش بعدی به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

چه زمانی به دبی سفر کنیم؟

سفر به دبی در هر فصلی می‌تواند نظرتان را به خود جلب کند. همین مسئله باعث شده تا زمان دریافت ویزای دبی سفر به دبی را بر اساس اهداف مختلف بررسی کنیم تا بر اساس آن بتوانید برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

فصل‌های مختلف در دبی کدام هستند؟

فصل‌های آب و هوایی در کشورهای مختلف شرایط خاص خود را دارند اما جالب است بدانید که در دبی، علاوه بر فصل‌های آب و هوایی، فصل‌های گردشگری هم تعریف شده است.

بهترین زمان بازدید از جاهای دیدنی دبی

به‌صورت کلی 3 فصل گردشگری در دبی وجود دارد:

های سیزن (High season) در دبی

شلوغ‌ترین فصل گردشگری دبی، های سیزن است! این فصل از ماه نوامبر (اواسط آبان تا آذر) شروع شده و تا ماه آپریل (اواسط فروردین تا اردیبهشت) به پایان می‌رسد. هوای دبی در های سیزن بسیار خنک است و آفتابی ملایم به این شهر می‌تابد. زمستان‌های دبی برخلاف دیگر کشورهای دنیا که خلوت هستند، پر از جشنواره‌ها، تورها، رویدادهای زنده، کنسرت‌ها و… است. البته باید این موضوع را درنظر بگیرید که این فصل گران‌ترین زمان برای سفر به دبی محسوب می‌شود.

لو سیزن (low season) در دبی

لو سیزن دبی خلوت‌ترین فصل دبی است که از ماه مِی (اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد) تا ماه آگوست (اواسط مرداد تا اواسط شهریور) ادامه دارد. این فصل ارزان‌ترین فصل سفر به دبی محسوب می‌شود و برای افرادی که بودجه کمی برای سفر دارند، مناسب است. البته در این فصل گرمای طاقت‌فرسایی حاکم است و احتمالاً نتوانید از تفریحات آبی و سواحل دبی نهایت استفاده را ببرید.

شولدر سیزن (Shoulder season) در دبی

این فصل تحت عنوان فصل معمولی سفر به دبی شناخته می‌شود که از از سپتامبر (شهریور تا مهر) شروع شده و  تا اکتبر (از اواسط مهر تا اواسط آبان) ادامه پیدا می‌کند. این فصل را بهترین فصل برای استفاده از پارکهای آبی دبی می‌دانند. دلیل خلوت بودن این فصل نسبت به های سیزن این است که فصل مدارس است و فرزند بسیاری از گردشگران امکان سفر ندارد. در نهایت، شولدر سیزن یکی از جذاب‌ترین فصل‌های سفر به دبی است؛ به شرط آن که امکان سفر داشته باشید.

بهترین زمان از نظ‌ر آب‌وهوا

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در سفر خارجی باید درنظر بگیرید، آب‌وهوای آن است. دبی از شهرهایی است که در منطقه گرم‌سیری قرار گرفته و با توجه به قرار گرفتن آن در حوزه خلیج فارس، رطوبت آن در روزهای بهار و تابستان زیاد است. همچنین با توجه به قرارگیری آن در پایین خط استوا، سالانه بارش‌های کمی دارد و این موضوع هم روی گرمای هوا تاثیر بسیار زیادی دارد.

اگر به دنبال آب‌وهوای خوب برای سفر هستید، بهتر است در فصل زمستان به آن سفر کنید. چرا که در فصل زمستان هوا خیلی گرم نیست و گاهی اوقات بارش‌هایی در این منطقه صورت می‌گیرد. زمستان‌های دبی بهاری است و میانگین هوای دما در روز 23 درجه سانتی‌گراد است که بهترین آب‌و‌هوای دبی برای مسافرت است.

بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی

اگر به دنبال بهترین زمان سفر به دبی برای بازدید از طبیعت هستید، باید فصلی را انتخاب کنید که خیلی گرم نباشد! به‌خصوص که اگر به جاذبه‌های طبیعی نظیر کویرنوردی علاقه دارید باید حتماً در فصل‌های خنک سال به این منطقه گردشگری سفر کنید. زمستان آب‌وهوا معتدل است و احتمال بارندگی هم در آن وجود دارد. بنابراین سفر به دبی در زمستان برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی، گزینه بسیار مناسبی است.

فصل تابستان به دلیل گرما و رطوبت بیش از حد هوا امکان بازدید بسیاری از جاذبه‌های طبیعی وجود ندارد. در البته در چنین ایامی جاذبه‌های گردشگری سرپوشیده با استفاده از کولر خنک می‌شوند اما در محیط بیرون نمی‌توانید از جایی دیدن کنید.

بهترین زمان رزرو هتل در دبی

بهترین زمان کویر نوردی در دبی

اگر از آن دسته مسافرانی هستید که به سافاری دبی علاقه زیادی دارید، حتماً می‌دانید که در دبی کویرهای بسیار زیبا و دیدنی وجود دارد. البته در فصل‌های گرم هوا بسیار گرم است و با توجه به گرمای طاقت‌فرسان امکان استفاده از تفریحات و کویر نوردی وجود ندارد. بهترین زمان برای کویر نوردی در دبی فصل‌های پاییز و زمستان است. البته باید این موضوع را هم بدانید که در این فصل‌ها، کویر عصر و اول صبح بسیار سرد است و احتمال بارندگی هم وجود دارد.

بنابراین اگر قصد چادر زدن در کویر و اقامت در آن را دارید، لازم است حتماً لباس گرم همراه خود داشته باشید. تورهای کویرنوردی معمولاً بیش از 3 ساعت هستند و گاهی صبح تا شب طول می‌کشد. در برخی تورها، برنامه‌ریزی طوری است که گردشگران طلوع آفتاب و غروب آن را ببینند. چرا که کویر طلوع و غروب بسیار زیبایی دارد و نظرتان را به خود جلب می‌کند.

ارزانتری زمان برای خرید و تخفیف‌ها

هدف بسیاری از گردشگران دبی، خرید و استفاده از تخفیف‌های ویژه است. در دبی مراکز خرید بسیار زیادی وجود دارد و همیشه با تخفیف‌های مختلفی روبرو می‌شوید. البته این موضوع را هم باید درنظر بگیرید که هزینه سفر به دبی در دبی زمانی است که مسافران کمتری در آن حضور داشته باشند. در این صورت قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و می‌توانید خریدهای خود را با هزینه بسیار کمتر انجام دهید.

بهترین زمان سفر به دبی برای خرید و استفاده از تخفیف‌های ویژه، ژانویه (دی ماه) است. در چنین زمان‌هایی با خیالی آسوده می‌توانید خریدتان را با قیمت بسیار کمتری انجام دهید. البته به شرط آن که قبل از سفر به دبی حتماً لیست بهترین مراکز خرید دبی را ببینید و آشنا شوید.

بهترین زمان تجربه تفریحات دبی

گران‌ترین فصل برای سفر به دبی؛ کِی سفر نکنیم؟

بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب و هوا، تریحات آبی و بسیاری از موارد دیگر پاییز و زمستان است. در این فصل تفریحات مختلفی نظیر تورهای کویر هم بسیار لذت‌بخش هستند و تقریباً تمام تفریحات دبی قابل استفاده هستند. همین مسئله باعث شده تا گردشگران زیادی به این شهر سفر کنند و شلوغی بیش از حد آن، باعث می‌شود تا سفرتان گران تمام شود.

بنابراین ماه‌های آبان، آذر، دبی و بهمن جزء گران‌ترین زمان‌های سفر به دبی هستند و تمام مراکز گردشگری حداکثر قیمت را دارند. همچنین بلیط هواپیما هم در این فصل به دلیل شلوغی بسیار بالا است و نباید انتظار پیدا کردن بلیط با کمترین قیمت را داشته باشید.

بهترین زمان برگزاری فستیوال

دبی شهری است که در آن فستیوال‌های مختلفی برگزار می‌شود! از جشنواره Omega Dubai Desert Classic گرفته تا نمایشگاه بین‌المللی دبی. بسیاری از جشنواره‌ها تنها یک بار در سال برگزار می‌شوند و اگر به دنبال شرکت در جشنواره خاصی هستید، باید زمان مربوط به آن پیدا و سپس برای رزرو تور دبی اقدام کنید.

اگر جشنواره خاصی مدنظرتان نیست، بهتر است های سیزن (نوامبر تا اپریل) را برای سفر انتخاب کنید. چرا که آب و هوا بسیار خنک است و می‌توانید علاوه بر جشنواره‌ها، از پارک‌های آبی دبی هم لذت ببرید.

برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • فستیوال خرید دبی
  • جشنواره بازی‌های Omega Dubai Desert Classic
  • جشنواره میراث فرهنگی المرموم
  • سورپرایزهای تابستانی دبی
  • جشنواره فیلم و کمیک خاورمیانه (MEFCC)
  • نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل

بنابراین اگر هدفتان از سفر به دبی برگزاری فستیوال است، بهتر است در مورد فستیوال‌های مختلفی که در دبی برگزار می‌شود تحقیق و سپس تور دبی را رزرو کنید.

چه زمانی بریم دبی؟ بهترین زمان را انتخاب کنید!

اگر قصد سفر به دبی را دارید، پیش از هر چیزی باید بهترین زمان سفر را انتخاب کنید. در این مقاله سعی کردیم به بررسی کامل بهترین زمان سفر به دبی بپردازیم و بر اساس هدفتان، بهترین فصل را معرفی کنیم. اگر تجربه‌ای در زمینه زمان سفر به دبی دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا ما و سایر گردشگران هم از تجربه شما استفاده کنیم.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *