خانه
بلاگ
حساب کاربری

شغل‌های پردرآمد روسیه در سال ۲۰۲۴

شغل‌های پردرآمد روسیه در سال 2023
تاریخ انتشار: 1402/2/24

سالانه افراد زیادی به منظور توسعه کسب و کار و یا داشتن درآمد بالاتر در حوزه تخصصی خود به کشورهای خارجی مهاجرت می‌کنند. در این میان روسیه به دلیل دارا بودن ثبات اقتصادی، بازار کار مناسب و همچنین نوآوری و حقوق بالا، یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت کاری ایرانیان محسوب می‌شود. سطح درآمد مشاغل مختلف در روسیه نیز ممکن است متفاوت باشد و ممکن است برخی از نمایندگان یک حرفه نسبت به سایرین درآمد بسیار بیشتری داشته باشند. اما شغل‌های پردرآمد روسیه کدام‌ها هستند و چه مشاغلی بیشترین حقوق را در بازار کار روسیه دارند؟ توجه داشته باشید که سطح درآمد در مناطق مختلف روسیه به طور قابل توجهی متفاوت است.

در روسیه، سطح حقوق و دستمزد همیشه به صورت ماهانه بیان می‌شود، و بر اساس گزارش سرویس آمار فدرال ایالتی، متوسط ​​حقوق در روسیه در سال 2019، 42595 روبل در ماه بوده است که برای مهاجران ایرانی که به دنبال ویزای کاری در این کشور هستند، مبلغ قابل توجهی است. اکر شما نیز به دنبال موقعیت شغلی مناسب برای کار در روسیه هستید، در این راهنما از آژانس توریک با معرفی شغل‌های پردرآمد روسیه همراه ما باشید!

درآمد در روسیه چگونه است؟

به گزارش timechamp از ژوئن ۲۰۲۳، متوسط حقوق سالانه در روسیه حدود ۱،۲۴۰،۰۰۰ روبل است که تقریباً معادل ۱۴،۷۷۱ دلار آمریکا است.

میانگین حقوق در روسیه نسبتاً گسترده است، به طوری که کمترین حقوق متوسط ​​۲۶،۲۰۰ روبل و بالاترین آن ۴۶۳،۰۰۰ روبل است.

حقوق در روسیه

متوسط حقوق ساعتی در روسیه تقریباً ۶۰۰ روبل (۷.۱۵ دلار آمریکا) است.

میانگین حقوق در روسیه

در روسیه، متوسط حقوق ماهانه تقریباً ۹۴،۹۰۰ روبل (۱،۱۳۰ دلار آمریکا) است. این رقم میانی معیار مهمی است زیرا نشان می دهد که نیمی از جمعیت شاغل کمتر از این مبلغ درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر درآمد بیشتری دارند و امکان تصویر دقیق تری از توزیع درآمد در کل جمعیت را فراهم می کند.

حداکثر و حداقل حقوق ماهانه در روسیه

اختلاف زیاد بین کمترین و بالاترین حقوق متوسط ​​در روسیه، تنوع اقتصادی این کشور را نشان می دهد.

این اختلاف بین ۲۶،۲۰۰ روبل و ۴۶۳،۰۰۰ روبل نه تنها نشان دهنده تفاوت در عناوین شغلی و صنایع، بلکه همچنین نشان دهنده نابرابری های اقتصادی این کشور است.

 

 

۱. بهترین شغل‌های روسیه، جراحان و پزشکان

بهترین شغل‌های روسیه، جراحان و پزشکان

 

جراحان و پزشکان به دلیل ماهیت حیاتی شغلشان در اول لیست مشاغل پردرآمد روسیه قرار دارند. کار جراحان و پزشکان مستلزم ریسک بالا و نیاز به دانش گسترده و یک مسیر طولانی یادگیری است و از این رو محدوده درآمد آن‌ها در سال 2024 از 181000 روبل تا 610000 روبل متغیر است. پزشکان در کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند عمان و امارات نیز درآمد بسیار بالایی دارند.

 

 

 

۲. قاضی یکی از بهترین مشاغل روسیه

قاضی یکی از بهترین مشاغل روسیه

 

قاضیان به دلیل مسئولیت‌های بزرگ مرتبط با شغلشان حقوق بسیار بالایی دریافت می‌کنند. تصمیم گیری در مورد سرنوشت افراد کار آسانی نیست و داشتن دستمزد بالا کاملاً موجه است. محدوده حقوق قاضیان روسیه از 152000 روبل تا 512000 روبل متغیر است. متاسفانه این شغل گزینه مناسبی برای کار در روسیه ایرانیان نیست زیرا انتخاب قاضی در روسیه پروسه بسیار پیچیده ای دارد و امکان انتخاب قاضی در میان ایرانیان وجود ندارد.

 

۳. وکلا

وکلا - شغل‌های پردرآمد روسیه

 

وکیلان نیز در لیست شغل‌های پردرآمد روسیه قرار می‌گیرند. دلیل اصلی که وکلا دستمزدهای زیادی دریافت می‌کنند، کار ارزشمند آن‌ها برای موکلان است که می‌توانند سرمایه را برگردانند و آن‌ها را از مجازات‌های سنگین قانونی و یا احتمالاً اعدام معاف کنند. متوسط حقوق برای وکلا در سال 2024 بین 123000 روبل تا 415000 روبل متغیر است. اگر به دنبال کار وکالت در روسیه به عنوان یک وکیل هستید باید قوانین این کشور را مطالعه و به کسب اعتبار در روسیه بپردازید. از همین رو این گزینه کار در روسیه برای ایرانیان بسیار پر دردسر به شمار می‌رود.

 

۴. مدیران بانک در روسیه‌‌

مدیران بانک در روسیه‌‌ - شغل‌های پردرآمد روسیه

 

مدیران بانکی با در اختیار داشتن صدها میلیون سرمایه و سرمایه‌گذاری با تمام ریسک‌های مرتبط، یکی دیگر از شغل‌های پردرآمد روسیه محسوب می‌شوند که وظایف بسیار مهمی را به عهده دارند.

 

 

 

۵. مدیران ارشد مالی

مدیران ارشد مالی - شغل‌های پردرآمد روسیه

 

هر شغلی که در مورد مدیریت پول و سرمایه باشد به طور خودکار واجد شرایط دریافت دستمزد بالا است. مدیران مالی مدیریت بودجه، هزینه‌ها و درآمد را مدیریت می‌کنند که مستقیماً بر عملیات سازمان‌های مختلف کشور تأثیر می‌گذارد. محدوده حقوق مدیران ارشد مالی در روسیه از 102000 روبل تا 341000 روبل متغیر است.

 

۶. اساتید دانشگاه در روسیه

اساتید دانشگاه در روسیه - شغل‌های پردرآمد روسیه

 

اساتید دانشگاه در لیست پردرآمدترین و معتبرترین مشاغل روسیه قرار می‌گیرند. تدریس در کالج‌های بین المللی کار آسانی نیست و به پشتکار و سواد علمی بسیار بالایی نیاز دارد و به همین دلیل است که آنها درآمد بیشتری دارند.

 

 

 

۷. خلبانان

خلبانان - شغل‌های پردرآمد روسیه

 

خلبانی با محدوده حقوق 72500 روبل تا 244000 روبل، از جمله پردرآمدترین شغل در روسیه محسوب می‌شود. خلبانان برنامه‌های آموزشی سختی را پشت سر می‌گذارند و مسئولیت ایمنی هزاران نفر را هر روز بر عهده دارند و از این رو درآمد بسیار بالایی دارند.

 

 

 

۸. مدیران بازاریابی

مدیران بازاریابی - شغل‌های پردرآمد روسیه

 

مدیران بازاریابی نیز با میانگین حقوقی 65300 روبل تا 219000 روبل، در لیست شغل‌های پردرآمد روسیه قرار می‌گیرند. مدیران بازاریابی مسئول افزایش درآمد سازمان خود هستند. آنها مستقیماً مسئول ایجاد تجارت با شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر هستند و به همین دلیل دستمزد خوبی دریافت می‌کنند.

 

۹. مدیر ریسک و کارشناس ارزیابی ریسک مالی

مدیر ریسک و کارشناس ارزیابی ریسک مالی - شغل‌های پردرآمد روسیه

 

مدیران ریسک و بودجه، کارشناسانی هستند که می‌توانند برای بانک‌ها و شرکت‌های بیمه و در بخش اقتصادی کار کنند. وظایف این مدیران شامل ارزیابی ریسک بر اساس آمار سال‌های گذشته و شرایط فعلی است که بر اساس تحقیقات انجام شده برنامه‌ای برای جلوگیری از زیان‌های اقتصادی و مالی شرکت‌ها ارائه می‌شود. این حرفه در مشاغل بزرگ، بیشترین تقاضا را دارد و میانگین حقوقی آن بین 100000 روبل تا حداکثر 350000 روبل متغیر است.

 

۱۰. برنامه نویسان IOS و Android در روسیه

برنامه نویسان IOS و Android در روسیه

 

برنامه نویسانی که برنامه‌های کاربردی برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی را در دو پلتفرم محبوب iOS و Android ایجاد می‌کنند نیز، در لیست مشاغل پردرآمد روسیه قرار دارد. این حرفه در تمام سازمان‌های تجاری که برنامه‌های تلفن همراه را توسعه و پشتیبانی می‌کنند، مورد نیاز است. در حالی که تقاضا برای برنامه نویسان بسیار بیشتر از عرضه است، متوسط ​​حقوق آنها در حدود 140000 روبل نوسان دارد و حداکثر آن حدود 240000 روبل است. اگر شما نیز در این زمینه تخصص دارید، با دریافت ویزای تجاری روسیه می‌توانید برای این عنوان شغلی درخواست دهید.

 

۱۱. تحلیلگر داده

تحلیلگر داده - شغل‌های پردرآمد روسیه

 

مهندس نرم افزاری که با حجم زیادی از داده‌ها با درجات و ساختار متفاوت کار می‌کند، به عنوان تحلیلگر داده شناخته می‌شود. امروزه تجزیه و تحلیل کلان داده به طور گسترده در فناوری اطلاعات، بازاریابی، بانکداری، مدیریت دولتی و کشاورزی استفاده می‌شود. بنابراین، میانگین حقوق یک متخصص کلان داده بین 140000 روبل و حداکثر آن حدود 250000 روبل متغیر است.

 

۱۲. برنامه‌نویس جاوا و روبی

برنامه‌نویس جاوا و روبی - شغل‌های پردرآمد روسیه

 

متخصصی که برنامه‌های کاربردی وب و انواع برنامه‌ها را در زبان‌های برنامه‌نویسی جاوا یا روبی توسعه می‌دهد، در لیست شغل‌‌های پردرآمد روسیه قرار می‌گیرد. همه دانشگاه‌های IT روسیه به این زبان‌های بسیار محبوب در جهان تسلط ندارند، بنابراین برای تسلط بر آنها نیاز به انگیزه، پشتکار و توانایی یادگیری مستقل و گذراندن دوره‌های معتبر در این زمینه است. میانگین حقوق برنامه‌‌نویسان جاوا و روبی 160000 روبل و حداکثر 470000 روبل است.

به دلیل عدم نیاز به یادگیری کامل زبان روسی برای این رده شغلی، برنامه نویسی جاوا گزینه بسیار مناسبی برای کار در روسیه برای ایرانیان به شمار می‌رود و امکان کار به صورت ریموت و حضوری را برای شما فراهم می‌کند.

 

۱۳. کاپیتان کشتی

کاپیتان کشتی - شغل‌های پردرآمد روسیه

 

کاپیتان‌های کشتی‌های بزرگ و کشتی‌های اقیانوس پیما، بیشترین درآمد را در لیست مشاغل روسیه دارند. میانگین حقوق آنها 185000 روبل و حداکثر 500000 روبل است. اما برای کاپیتان شدن، حضور در آکادمی‌های دریایی کافی نیست، بلکه باید به عنوان ناوبر یا دستیار ناخدا کار کرد، تجربه یک ناوبر را به دست‌آورد و تنها پس از آن ترفیع مورد نظر را دریافت کرد.

 

درخواست ویزای کاری برای مشاغل روسیه

برای دریافت درآمد بالا باید بر مهارت‌های خاصی که مورد تقاضای این کشور هستند، تمرکز کرد. این فهرست ممکن است بسته به ویژگی‌های یک موقعیت شغلی یا یک صنعت و سازمان خاص تنظیم شود. با این وجود شرایط اساسی برای متخصصانی که به دنبال یک موقعیت پردرآمد در روسیه هستند، به صورت زیر است:

 

  • سابقه کار در صنعت مرتبط 5-10 سال؛
  • دانش خوب زبان‌های خارجی (حداقل انگلیسی)؛
  • آموزش تخصصی (به ویژه دانشگاه‌های بزرگ خارجی معتبر)؛
  • مدرک MBA؛
  • مدیریت استرس در شرایط حساس؛
  • مهارت‌های مدیریت پرسنل؛
  • داشتن توصیه نامه از کارفرمایان قبلی

 

اگرچه برخی از شرکت‌های چند ملیتی از فرم‌های درخواست آنلاین استفاده می‌کنند، اما رزومه‌ها و توصیه نامه‌ها راهی معمولی برای درخواست کسب و کار در روسیه در هستند. فرمت نامه‌ای که به شرکت‌های روسی برای درخواست کار ارائه می‌دهید، باید رسمی باشد و نشان دهد که چقدر برای موقعیت شغلی مناسب هستید و جاه طلبی‌های شما برای آینده و صلاحیت‌ها و تجربه کاری شما را مشخص کند. اگر شما نیز به دنبال موقعیت شغلی با درآمد بالا در کشور روسیه هستید، برای دریافت ویزای این کشور یا سایر کشورها می‌توانید به وب سایت رسمی توریک مراجعه کنید.

مشاغل مورد نیاز روسیه

پیدا کردن موقعیت شغلی در روسیه ممکن است بسته به سابقه شما آسان نباشد. گزینه های موجود برای انگلیسی زبانان شامل تدریس زبان انگلیسی (همچنین دوره های تدریس زبان مادری دیگری مانند فرانسه یا آلمانی وجود دارد)، کار برای یک شرکت چند ملیتی در بخش هایی مانند انرژی، امور مالی یا ساخت و ساز، یا ترجمه در صورت دو زبانه بودن شما می شود. معلمان انگلیسی باید به BKC International و English First مراجعه کنند.

مشاغل مورد نیاز در مسکو

  • فناوری اطلاعات
  • توسعه کسب و کار
  • امور مالی
  • منابع انسانی
  • پزشکی و دارویی

مشاغل مورد نیاز در سن پترزبورگ

  • متخصصان فروش
  • رانندگان
  • مهندسان
  • متخصصان فنی

شرایط کار در روسیه

همه اتباع خارجی که مایل به کار در روسیه هستند باید مجوز کار داشته باشند. سرویس مهاجرت فدرال روسیه مجوزهای کاری صادر می‌کند که قبل از درخواست ویزای کار به آن نیاز خواهید داشت. اکثر اتباع خارجی که قصد کار در کشور روسیه را دارند، به ویزای کاری نیاز دارند، اما در این مورد استثناهایی نیز وجود دارد:

 

  • کسانی که دارای مجوز اقامت دائم هستند؛
  • کسانی که به طور موقت برای یک کشور خارجی کار می‌کنند یا اغلب به خارج از کشور سفر می‌کنند؛
  • کسانی که در نمایندگی‌های دیپلماتیک یا سازمان‌های بین المللی کار می‌کنند؛
  • نمایندگان رسانه‌ای؛
  • معلمان با دعوت به کار در یک موسسه آموزشی
  • نیازی به دریافت ویزای کاری روسیه ندارند.

 

مشاغل پردرآمد در روسیه برای 5-10 سال آینده

در کشور روسیه اغلب تقاضا برای نیروی کار وجود دارد زیرا صنعت به سرعت در حال توسعه است و سیستم آموزشی ضعیف عمل می‌کند و زمان کافی برای آماده‌سازی یک متخصص واجد شرایط وجود ندارد. بیشترین تقاضا در زمینه فناوری اطلاعات به این واقعیت مربوط می‌شود که دانشگاه‌ها متخصصان فناوری اطلاعات را در سطح مورد نیاز برای به عهده گرفتن وظایف یک کارفرما تربیت نمی‌کنند.

برای مثال، می‌توان در دانشگاه به یک برنامه‌نویس یا متخصص امنیت اطلاعات تبدیل شد، اما در عین حال، یک فرد می‌تواند با گذراندن دوره‌های مرتبط و پیشرفته به‌ طور حرفه‌ای به سطح یک برنامه نویس یا تحلیل‌گر Big Data برسد. بنابراین در آینده‌ای نزدیک، چنین متخصصانی در روسیه مورد تقاضا خواهند بود و حقوق بالایی خواهند داشت.

حوزه‌های پردرآمد در روسیه که در آن کارکنان تا 5 تا 10 سال آینده مورد تقاضا خواهند بود عبارتند از:

 

  • فناوری اطلاعات
  • صنعت مالی
  • صنایع استخراجی و شیمیایی

 

با این حال، به یاد داشته باشید که کمبود متخصصان در یک منطقه یا کشور ممکن است متوقف شود و سطح حقوق کاهش یابد. بنابراین، حرفه‌ای را با توجه به علاقه و توانمندی‌های خود انتخاب کنید تا بتوانید به یک متخصص در آن حیطه تبدیل شوید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *