خانه
بلاگ
حساب کاربری

بلک‌لیست ویزای امارات (دلایل + روش‌های رفع آن)

دلایل قرار گرفتن در بلک لیست ویزای امارات
تاریخ انتشار: 1402/10/25

ایجاد بلک‌لیست یکی از اقدامات دولت‌ها برای حفظ امنیت و جلوگیری از ایجاد اختلال در نظم کشور توسط مهاجران است. قرارگیری اسم افراد در بلک‌لیست ویزای کشور امارات می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد؛ اما به‌طورکلی رعایت‌نکردن قوانین این کشور و ارتکاب جرم در امارات باعث می‌شود امارات برای حفظ امنیت کشور خود از ورود دوباره شما به خاک این کشور جلوگیری کند.

بلک‌لیست دبی (امارات) چیست؟

بلک‌لیست دبی (امارات) به لیست افرادی گفته می‌شود که به دلایل مختلف از ورود به امارات متحده عربی منع شده‌اند. این افراد اجازه دریافت ویزای دبی را نداشته (حتی با تور دبی به صورت توریستی هم نمی‌توانند وارد امارات شوند) و در صورت ورود به این کشور، بازداشت و دیپورت می‌شوند.

اداره مهاجرت امارات، اطلاعات شخصی شما را بررسی می‌کند و در صورت مشاهده هرگونه اقدامی که منطبق با قوانین این کشور نباشد، اجازه ورود شما به امارات را نمی‌دهد. تفاوتی ندارد که شما تا کنون به امارات سفرکرده‌اید یا خیر، به‌هرحال ممکن است نام شما در بلک‌لیست ویزای امارات قرار داشته باشد.

افسران اداره مهاجرت امارات پروتکل سخت‌گیرانه‌ای را برای جلوگیری از ورود افرادی که اسم آنها در بلک‌لیست ویزای این کشور است اجرا می‌کنند. یکی از روش‌های شناسایی این افراد بررسی شبکیه چشم است. درصورتی‌که داده‌های بیومتریک یک مسافر نشان بدهد که او در بلک‌لیست قرار دارد، از ورود او به کشور جلوگیری شده و دیپورت می‌شود. تلاش برای ورود غیرقانونی به امارات ممکن است حتی مجازات زندان نیز داشته باشد.

دلایل قرار گرفتن در بلک لیست ویزای امارات

قرارگرفتن در بلک‌لیست ویزای کشور امارات ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. سرپیچی از قوانین کشور امارات باعث قرارگیری نام شما در بلک‌لیست ویزا می‌شود، در ادامه به برخی از مواردی که ممکن است باعث رفتن نام شما در بلک‌لیست شود اشاره خواهیم کرد:

ارتکاب جرم در امارات

اگر فردی در امارات مرتکب جرم شود، ممکن است توسط دادگاه این کشور به اخراج محکوم شود. در این صورت، نام او در بلک لیست ویزای امارات قرار می‌گیرد.

سابقه کیفری در یکی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس

امارات متحده عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس است. اگر فردی در یکی از کشورهای عضو این شورا دارای سابقه کیفری باشد، ممکن است نام او در بلک لیست ویزای امارات قرار گیرد.

فعالیت‌های غیرقانونی

اگر فردی در امارات فعالیت‌های غیرقانونی مانند قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، یا پولشویی انجام دهد، ممکن است نام او در بلک لیست ویزای امارات قرار گیرد.

عدم رعایت قوانین امارات

اگر فردی در امارات قوانین این کشور را رعایت نکند، ممکن است نام او در بلک لیست ویزای امارات قرار گیرد. برخی از نمونه‌های عدم رعایت قوانین امارات عبارتند از:

  • اقامت غیرقانونی در امارات
  • کار بدون مجوز در امارات
  • استفاده غیرقانونی از ویزا

راه‌های چک‌کردن و رفع بلک‌لیست ویزای امارات

راه‌های چک‌کردن و رفع بلک‌لیست ویزای امارات

قرارگیری در بلک‌لیست کشور امارات در اغلب اوقات به این معنا نیست که شما به طور مادام‌العمر اجازه ورود به خاک این کشور را ندارید؛ چه با ویزای توریستی و چه دیگر انواع ویزا! درصورتی‌که جرم سنگینی مرتکب نشده باشید، می‌توانید با انجام برخی اقدامات نام خود را از بلک‌لیست این کشور خارج کنید. البته اولین اقدام شما باید این باشد که بفهمید چرا نام شما در بلک‌لیست قرار گرفته است. باوجوداینکه بسیاری از خدمات مهاجرتی کشور امارات به‌صورت آنلاین قابل‌دسترسی هستند، اما برای رفع مشکل قرارگرفتن در بلک‌لیست نمی‌توانید به طور آنلاین اقدام کنید و بهترین راه پیگیری از طریق روش‌های زیر است:

  • مراجعه به سفارت: در ابتدا باید با مدارک شخصی خود مثل کپی پاسپورت به سفارت کشور امارات بروید و علت قرارگیری در بلک‌لیست این کشور را جویا شوید. اگر فکر می‌کنید علت قرارگیری شما در بلک‌لیست بدهی‌های مالی است، و هم‌اکنون توانایی بازپرداخت این بدهی را دارید، به سفارت اعلام کنید و برای پرداخت بدهی‌های خود اقدام کنید تا از بلک‌لیست خارج شوید. اما درصورتی‌که علت قرارگیری نام شما در بلک‌لیست ارتکاب جرم سنگینی است و شما در واقع پس از ارتکاب جرم از این کشور گریخته‌اید، باید بدانید که ممکن است به‌محض ورود به سفارت دستگیر و بازداشت شوید.
  • پیگیری از طریق اداره مهاجرت امارات: می‌توانید از طریق یکی از آشنایان و نزدیکان خود، علت رد درخواست ویزای خود را مستقیماً از اداره مهاجرت امارات جویا شوید. نزدیکان شما با داشتن مدارک شخصی شما و مراجعه به اداره مهاجرت می‌توانند پیگیری کنند که علت ریجکت ویزا شما چه بوده و اگر نام شما در بلک‌لیست ویزای امارات است، چرا این اتفاق افتاده و راه پاک‌شدن اسم شما از این لیست چیست؟
  • استخدام وکیل: درصورتی‌که هیچ فرد قابل‌اعتمادی را در کشور امارات ندارید تا علت ریجکت‌شدن ویزای شما را از اداره مهاجرت این کشور جویا شود، می‌توانید یک وکیل استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. البته توجه داشته باشید که انجام این کار هزینه بیشتری دارد.
  • گواهی ترخیص پلیس: اگر همچنان در امارات حضور دارید؛ اما متوجه شده‌اید که در بلک‌لیست قرار گرفته و نمی‌توانید ویزای خود را تمدید کنید، باید در ابتدا به سایت پلیس امارات مراجعه کرده و واردکردن اطلاعات شخصی خود، متوجه شوید که علت ممنوعیت اقامت مجدد شما در این کشور چیست. اگر متوجه شدید که در بلک‌لیست امارات قرار گرفته‌اید و قصد خروج از این کشور را داشتید، باید با مراجعه به یک ایستگاه پلیس، گواهی ترخیص دریافت کنید.

باوجوداینکه راهکارهای متعددی برای چک‌کردن علت قرارگیری در بلک‌لیست امارات و تلاش برای خروج از بلک‌لیست این کشور وجود دارد، اما توصیه ما استخدام یک وکیل ماهر است. وکیل با آگاهی کامل از قوانین مهاجرت امارات، بهترین راه را برای رفع این مشکل انتخاب می‌کند و می‌تواند به طور تخصصی برای استعلام علت ممنوعیت ورود شما و رفع این ممنوعیت تلاش کند. باوجوداینکه این راه هزینه بیشتری دارد، اما در نهایت شما اطمینان خاطر بیشتری خواهید داشت و مشکل شما سریع‌تر حل خواهد شد.

سؤالات متداول بلک لیست ویزای امارات

تا زمانی که علت قرارگیری نام شما در بلک‌لیست ویزا مشخص نشود و این مشکل رفع نشود، پروسه درخواست ویزای شما پیش نمی‌رود.
ممکن است از 1 تا 7 روز زمان ببرد.
0 20
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. فرزاد تیموری گفت:

    کسی که غیر قانونی امارات رفته و دیپورت شده تا چه مدت بلک لیسته؟

    • touric گفت:

      با سلام.
      در صورتی که به هر دلیلی فرد در بلک لیست امارات قرار بگیرد، دیگر امکان اخذ ویزای امارات را ندارد.
      رفع این مشکل تنها با پیگیری قانونی فرد قابل پیگیری است و به صورت خودکار پاک خواهد شد.
      با تشکر از نظر شما

      • .... گفت:

        با سلام
        اگر خانمی را به جرم فحشا و تن فروشی در امارات دستگیر کنند و دیپورت شود بلک لیست مادام العمر است یا موقت ؟

        • touric گفت:

          با سلام به شما توریکی عزیز.
          گروه خدمات گردشگری توریک اطلاعاتی در این باره نداره و لازمه برای اطلاعات بیشتری به مراجع قانونی دولت امارات مراجعه کنید.
          با تشکر از سوال شما.

      • مهدی توسلی فرد گفت:

        خو

        • محمدآصف گفت:

          با سلام
          اقامه من در حال اجرا بود که متاسفانه بعد از انجام تیست خون و اکسری ردی گرفتم که منجر به دیپورتی ام شد هنوز نمیدانم آیا بلک لیست شده ام‌ یا خیر چون هنوز هیچ مشکلی در وجودم دیده نمیشه و نشده صدها تیست انجام داده ام
          آیا میتوانم دوباره درخواست ویزه کنم یا خیر
          با سپاس از همراهی تان

          • touric گفت:

            با سلام.
            بهتر است موارد گفته شده را از سمت سفارت امارات بررسی نمایید تا متوجه دلایل دیپورت و استعلام بلک لیست امارات خود شوید.
            با تشکر از نظرتان

        • علی گفت:

          با سلام و وقت بخیر
          من در کشور عمان زندگی میکنم
          مدتی قبل دبی رفتم با ویزای مقيمين دول الخليج و موقع خارج شدن از امارات از فرودگاه شارجه میخواستم خارج بشم ولی متاسفانه من رو یک روز در فرودگاه نگه داشتن و فرداش فرستادنم عمان و بلک لیست کردن بدون دلیل چطور میتونم پیگیری کنم

          • touric گفت:

            با سلام.
            در قدم اول نیاز به تماس با مقامات مربوطه در امارات متحده عربی است تا درباره دلیل قرار گرفتن در فهرست سیاه خود پرس‌وجو کنید.
            بسته به ماهیت ممنوعیت، ممکن است این شامل دپارتمان مهاجرت دبی، وزارت کشور امارات متحده عربی یا سایر نهادهای دولتی مرتبط باشد.
            اگر درباره دلیل فهرست سیاه خود مطمئن نیستید یا به کمک نیاز دارید، صحبت با یک مشاور حقوقی یا وکیلی که تجربه در امور مهاجرت و حقوقی امارات متحده عربی دارد، گزینه مناسبی است.
            با تشکر از نظر شما.

  2. فراز گفت:

    من سال 96 در دبی به جرم سرقت گوشی موبایل دستگیر شدم ،که شخصی دیگر گوشی را در سیتی سنتر و در کافه داخل جیب توری بغل کوله ام گذاشته بود که موقع اومدن بیرون انتظامات سیتی سنتر اومد جلوم اونوقت متوجه ماجرا شدم.در پاسگاه پلیس پول گوشی را پرداخت کردم،اما منو به دادگاه فرستادن و متاسفانه به علت آشنا نبودن با زبان اونا محکوم شدم و سه ماه زندان و دیپورت شدم.لطفا راهنمایی فرمایید به چه صورت میتونم رفع دیپورتی کنم؟؟؟

    • touric گفت:

      با سلام.
      با توجه به مشکلی که شما دارید و به زندان افتادن شما در این کشور احتمال رفع سابقه برای شما ممکن نیست.
      البته شما باید با وکلای مهاجرت در این باره صحبت داشته باشید تا اطلاعات پرونده شما را دقیق تر بررسی کنند.
      با تشکر از نظر شما.

    • وحید گفت:

      می تونید در سفارت امارات مطرح کنید یا در خود دبی توسط آشناهاتون پیگیری کنید و رفع ریجکتی

  3. Shadi گفت:

    سلام وقت بخیر
    همسر من سال ۲۰۲۰ ویزا و اقامت دبی رو گرفته اما بنا به مشکلاتی نرفته دبی و اعلام کرده که ویزا و اقامت من رو لغو کنید اما ظاهرا اون شخصی که ویزا و اقامت رو گرفته لغو نکرده حالا دوباره امسال که برای ویزا اقدام کردیم رد شد و گفتن بلک لیست هست
    چطور باید از بلک لیست در بیاریم؟

    • touric گفت:

      با سلام. ابتدا از مراجع قانونی دولت امارات استعلام دلیل این امر را خواستار و ب کمک وکیل برای رفع بلک لیست اقدام نمایید.

    • احسان گفت:

      سلام بنده به علت فشار عصبی مشکلاتی برام پیش امد انتقال یافتم به بیمارستان یک هفته بودم دو روزم بازداشت بعد دی‌پورت شدم و هیچگونه مصرف مواد مخدر یا مستی چیزی نبدوم خبر فوت خواهرم دادن عصبی شدم و حالا نمیدونم ایا از بلک لیستی در میام یا اقدام به ویزا کنم ؟

      • touric گفت:

        با سلام.
        در بسیاری از موارد دیپورت موجب قرار گرفتن نام شما در بلک لیست خواهد شد.
        بهتر است قبل از اقدام برای ویزا از وضعیت بلک لیست خودتون با پیگیری از سازمان مربوطه اقدام نمایید.

      • مجید گفت:

        سلام وقت بخیر یکی ازدوستانم در دبی دستیگر شده و گفته من همدست اش بودم نمیدانم راست میگوید در بلک لیست هستم یانه حالا از اونجا میخاین برام پول واریز کنن از بانک امارات ایا بخاطر که بلک لیست باشم مشکلی پیش میاید یانه مقدار پول زیاد هست

        • Touric گفت:

          با سلام.
          در صورت ثبت درخواست ویزای دبی، کارشناسان توریک وضعیت بلک لیست ویزای شما را بررسی و در صورت عدم وجود مشکل، ویزای امارات برای شما صادر خواهد شد.
          در صورت صدور ویزای امارات، چالشی از بابت بلک لیست ویزا برای شما وجود نخواهد داشت.

          • مجید گفت:

            خوب الان من بلک لیست هستم و حساب بانکی هم تا مشکل من حل نشود باز نمیشود باید بروم دبی حالا جرمی از من اثبات نشده.
            به بلک لیست رفتم. در صورت سفر مشکلی برای من پیش میاد؟

          • Touric گفت:

            در صورتی که استعلام بلک لیست شما مثبت باشه امکان دریافت ویزای دبی برای شما وجود ندارد.
            در این صورت باید از مراجع قانونی امارات برای رفع بلک لیست اقدام نمایید و از مشاور وکیل استفاده کنید.