خانه
بلاگ
حساب کاربری

با ویزای انگلیس به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

با ویزای انگلیس به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟
تاریخ انتشار: 1403/5/3

همه ما می‌دانیم برای سفر به انگلیس چه با تور مسافرتی و چه به صورت شخصی و بازدید از خاک این کشور باشکوه، نیاز به اخذ ویزای توریستی است که اجازه اقامت موقت به شخص دارنده ویزا را ارائه می‌دهد.

نکته شگفت‌انگیزی که درباره ویزای انگلیس وجود دارد؛ این است که شما می‌توانید با اخذ این سند معتبر نه‌تنها به خاک انگلیس سفر کنید، بلکه به چندین کشور دیگر در جهان نیز سری بزنید!

این امر به‌خاطر ارزش و اعتبار بالای ویزای انگلیس است که تحت عنوان “uk visa” شناخته می‌شود و اجازه بازدید بیش از ۴۰ کشور مختلف جهان را به متقاضیان می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر دررابطه‌با شرایط اخذ ویزای انگلیس، زمان اعتبار، هزینه‌ها و … با ما تا پایان این مقاله همراه شوید.

انواع ویزای انگلیس کدام‌اند؟

انگلیس یک کشور بسیار قدرتمند و مستقل است که جزو حوزه شنگن محسوب نمی‌شود، اما ویزای آن به‌تنهایی اعتبار سفر به سایر کشورهای مشهور دنیا را برای شما صادر می‌کند.

بیشتر اعتبار این نوع ویزای محبوب را می‌توان سخت‌گیری افسران انگلیسی در پروسه صدور آن دانست، چراکه شرایط پیچیده‌ای برای ورود به خاک انگلیس وجود دارد.

بااین‌حال، ویزای انگلیس به دسته‌بندی‌های متفاوتی تقسیم‌بندی می‌شود که نسبت به اهداف مسافرین، صادر می‌گردند؛ انواع ویزای انگلیس را می‌توان به شرح زیر دانست:

با ویزای توریستی انگلیس به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

دریافت ویزای توریستی یکی از محبوب‌ترین روش‌های سفر به انگلیس یا سایر حوزه‌های زیرمجموعه آن است که در مدت‌زمان‌های مختلف برای متقاضیان صادر می‌گردد.

توجه داشته باشید که این نوع ویزا تنها با اهداف مختلف گردشگری و بازدید از خاک بریتانیا صادر می‌شود؛ این بدان معنا است که اعتبار آن محدود است و اجازه اقامت موقت در این کشور را می‌دهد.

باتوجه‌به این موضوع، دارندگان ویزای توریستی بریتانیا، تنها می‌توانند برای بازدید و گشت‌وگذار به مدت محدود وارد خاک این منطقه شده و اجازه کار، تحصیل، زندگی برای طولانی‌مدت و … را نخواهند داشت. برخی از کشورهایی که می‌توان با استفاده از ویزای انگلیس به آنها سفر کرد، به شرح زیر هستند:

  • آمریکا شمالی
  • سوئیس
  • مکزیک
  • کوبا
  • قطر
  • ترکیه
  • ارمنستان
  • جامائیکا
  • ولز
  • بلاروس
  • اسکاتلند
  • ایرلند شمالی
  • پرو
  • پاناما
  • استرالیا
  • آفریقا جنوبی
  • نیوزلند
  • ژاپن
  • سنگاپور
  • هنگ‌کنگ و …

با ویزای توریستی انگلیس به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

با ویزای کاری انگلیس به کجاها می توان سفر کرد؟

ویزای کاری انگلیسی شامل دریافت جاب آفر از یک کارفرمای انگلیسی و یا راه‌اندازی یک شرکت و استارتاپ است که برای متقاضیان به‌صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت صادر می‌شود.

ویزای کاری انگلیس جزو ویزاهای بسیار معتبر و پرطرف‌دار است و برای افرادی که قصد دارند در یک سیستم اقتصادی و شغلی باثبات مشغول به کار شوند، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.

درصورتی‌که بتوانید ویزای کاری انگلیس را اخذ کنید، می‌توانید تا ۵ سال و بدون نیاز به تمدید اقامت خود در انگلستان مشغول به کار شده و حتی برای اخذ اقامت دائم نیز درخواست دهید.

درواقع شما با ویزای کاری انگلیس نه‌تنها می‌توانید در شهرهای مختلف انگلیس اقامت داشته باشید و تعطیلات خود را در جاهای مختلف این کشور بگذرانید، بلکه همچنین می‌توانید بدون نیاز به اخذ ویزای توریستی به بسیاری از کشورها سفر کنید.

با ویزای کاری انگلیس می‌توانید به مدت حداکثر ۹۰ روز و در بازه‌های زمانی ۱۸۰ روزه، به‌تمامی کشورهای حوزه شنگن مانند ایتالیا، فرانسه، بلژیک، اسپانیا، اتریش، مجارستان، سوئیس، هلند، دانمارک، فنلاند و…سفر کنید.

همچنین، به کمک ویزای کاری انگلیس امکان سفر به کشورهای مشترک‌المنافع مانند استرالیا، نیوزلند، کانادا و کشورهای حوزه کارائیب را خواهید داشت.

سفر با ویزای تحصیلی انگلیس به کجاها مقدور است؟

انگلیس با دارابودن معتبرترین دانشگاه‌های دنیا و همچنین سابقه درخشان خود در نظام آموزشی، یکی از مقاصد محبوب مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی و به‌ویژه ایرانی است.

متقاضیانی که قصد دارند تحصیلات تکمیلی و دانشگاهی خود را در انگلیس بگذرانند، با تکمیل فرم درخواست در وب سایت دانشگاه‌های این کشور و آماده‌کردن مدارک خواسته شده، می‌توانند برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های انگلیس اپلای کنند.

دانشجویانی که موفق به دریافت پذیرش تحصیلی از انگلیس می‌شوند، با مراجعه به سفارت این کشور و پرداخت هزینه ویزا، می‌توانند ویزای تحصیلی انگلیس را اخذ کنند.

پس از دریافت ویزای تحصیلی، دانشجویان می‌توانند علاوه بر بهره‌مندی از امکانات تحصیلی و اقامتی و خدمات بهداشتی و اجتماعی، بدون نیاز به دریافت ویزای مجدد، به کشورهای اروپایی حوزه شنگن سفر کنند. همچنین سفر به کشورهای انگلیس مانند ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی بدون نیاز به اخذ ویزا امکان‌پذیر است.

سفر با ویزای تحصیلی انگلیس به کجاها مقدور است؟

سفر به انگلیس و مناطق حومه آن با ویزای پزشکی

یکی دیگر از انواع ویزاهای انگلیس، ویزای مدیکال یا پزشکی و درمانی است. ازآنجایی‌که این کشور سیستم بهداشت و درمان بسیار قوی دارد، هر سال متقاضیان زیادی با ارائه مدارک پزشکی خود برای اخذ ویزای پزشکی و شروع روند درمان به این کشور سفر می‌کنند.

توجه داشته باشید که برخلاف ویزای تحصیلی و کاری که به شما امکان می‌دهند در حین اقامت به کشورهای حوزه شنگن سفر کنید؛ با ویزای پزشکی انگلیس، در طول دوره درمان فقط می‌توانید به انگلیس و کشورهای حومه آن مانند ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی سفر کنید.

درصورتی‌که بخواهید در حین اقامت در انگلیس با ویزای پزشکی به دیگر کشورهای اروپایی سفر کنید، باید ویزای شنگن اخذ کنید.

با ویزای خانوادگی انگلیس به کجا می توان سفر کرد؟

اگر می‌خواهید به همسر و یا یکی از اعضای خانواده نزدیک خود در انگلیس بپیوندید، باید برای ویزای خانوادگی انگلیس درخواست دهید.

ویزای خانوادگی با توجه به مدت اعتبار، زمان، هزینه پردازش و همچنین رابطه با خویشاوندان متفاوت است. متقاضیانی که برای اخذ ویزای دائمی خانوادگی انگلیس درخواست می‌دهند، می‌توانند به‌صورت نامحدود در این کشور اقامت داشته باشند و حتی برای اقامت دائم نیز اقدام کنند.

پس از دریافت ویزای خانوادگی انگلیس، متقاضیان می‌توانند به کشورهای اروپایی حوزه شنگن از جمله ایتالیا، فرانسه، بلژیک، اسپانیا، اتریش، مجارستان، سوئیس، هلند، دانمارک، فنلاند و همچنین کشورهای خود انگلیس و کشورهای دیگر از جمله استرالیا، آمریکای شمالی، کانادا، بلاروس و قطر و … سفر کنند.

نکات مهم برای اخذ ویزای توریستی انگلیس

اگر می‌خواهید سفر خوبی به انگلیس یا سایر مناطق جهان به کمک ویزای این کشور داشته باشید، باید به نکات مهمی توجه ویژه داشته باشید تا ویزای شما باطل نشود. برخی از این نکات شامل موارد زیر می‌شود:

  • ویزای انگلیس برای افراد زیر ۱۸سال تنها ۱۸ماه اعتبار دارد
  • اثبات تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای انگلیس برای رفت‌و‌برگشت به این کشور الزامی است
  • ارائه دلیل قانع‌کننده برای سفر و اطمینان خاطر برای بازگشت از سفر ضروری محسوب می‌شود
  • مدارک مربوط به محل اقامت در حین سفر باید ارائه شوند
  • ساخت حساب کاربری در سایت کارگزاری ویزای انگلیس و تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی حتما باید انجام شود
  • افراد زیر ۱۸سال باید با اجازه‌نامه از سوی والدین سفر کنند.

سخن پایانی

ویزای انگلیس یکی از معتبرترین نوع ویزاها است که امکان سفر به اقصی‌نقاط مختلف جهان را به دارندگان ارائه می‌کند.

این نوع ویزا در انواع توریستی، کاری، تحصیلی و … دسته‌بندی می‌شود که هر یک از آنها شرایط متفاوتی برای صدور دارند.

ویزای توریستی انگلیس از حساسیت‎های زیادی برای صدور پیروی می‌کند و به همین دلیل است که دارندگان این نوع ویزا می‌توانند به بیش از ۴۰ کشور جهان سفر کنند.

شایان‌ذکر است با دریافت ویزای توریستی انگلیس تنها باهدف سفر و گشت‌وگذار به خاک این کشور وارد خواهید شد و نمی‌توانید بیشتر از ۶ ماه در انگلستان بمانید.

اگر تمایل به زندگی و یا اقامت طولانی‌مدت در این کشور را دارید، باید برای اخذ سایر ویزاهای تجاری، تحصیلی، پزشکی و … اقدام نمایید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *