خانه
بلاگ
حساب کاربری

تاکسی‌های اینترنتی سنگاپور؛ بررسی کامل شرایط و هزینه‌ها

تاکسی‌های اینترنتی سنگاپور؛ بررسی کامل شرایط و هزینه‌ها
تاریخ انتشار: 1403/3/8

سنگاپور به‌عنوان یکی از کشورهای توریستی پرطرفدار در جهان شناخته می‌شود و سالانه میزبان گردشگران بسیاری خواهد بود. برای سفر به این کشور، اخذ ویزا ضروریست. برای گردشگرانی که موفق به اخذ ویزای سنگاپور شده‌اند و قصد دارند مدتی در این کشور مدرن به گشت‌وگذار بپردازند، چگونگی حمل‌ونقل و جابه‌جایی بسیار مهم است. نحوه دسترسی به وسایل حمل‌ونقل و هزینه‌های آن‌ها برای گردشگران به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مهم شناخته می‌شود. گردشگران در کنار استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی می‌توانند از تاکسی‌های اینترنتی که این روزها در اکثر کشورها دیده می‌شود، استفاده کنند. برای اطلاع از چگونگی دسترسی به تاکسی‌های اینترنتی سنگاپور در ادامه این مقاله از توریک با ما همراه باشید.

بررسی حمل‌ونقل عمومی در سنگاپور

بیابید در ابتدا با حمل‌ونقل عمومی در این کشور کوچک و توسعه‌یافته آشنا شویم. شما برای گشت‌وگذار در کشور سنگاپور می‌توانید به سراغ تاکسی، اتوبوس، موتور، دوچرخه، قطارهای شهری و مترو بروید. بعد از آنکه به فرودگاه بزرگ و پیشرفته چانگی رسیدید، در صورت نداشتن سرویس حمل‌ونقل روی تور خود، می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید و خود را به هتل یا اقامتگاه مورد نظرتان برسانید. جالب است بدانید که قیمت تاکسی در سنگاپور در مقایسه با دیگر کشورهای پیشرفته ارزان‌تر است؛ ازاین‌رو شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که به عنوان هزینه سفر به سنگاپور در نظر گرفته‌اید، با خیال راحت با استفاده از تاکسی عمومی یا تاکسی‌های اینترنتی خود را به محل مورد نظر برسانید. به‌خصوص که در خیابان‌های سنگاپور ترافیک‌های سنگین و شدید دیده نمی‌شود.

بهترین اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین در سنگاپور

بسیاری از شرکت‌های بزرگ تاکسیرانی در سنگاپور، اپلیکیشن‌هایی را برای رزرو سریع تاکسی در این کشور توسعه داده‌اند. امروزه حدود ده شرکت برتر در این زمینه فعالیت دارند که از میان آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اپلیکیشن Grab

اپلیکیشن Grab

Grab Taxi اپلیکیشن‌های مختلفی مانند JustGrab، GrabHitch و Grab Taxi را منتشر کرده و بیش از ۱۰۰ هزار راننده در سرتاسر سنگاپور دارد. این اپلیکیشن امکانات مختلفی را برای شما فراهم می‌کند؛ برای مثال اگر کودک ۴ تا ۷ساله دارید، برای داشتن یک سفر ایمن‌تر، می‌توانید خودرویی با قابلیت تنظیم صندلی بر اساس قد را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید برای راحتی بیشتر در مسیرهای طولانی، خودروهای شیک‌تر را درخواست دهید.

اپلیکیشن

ComfortDelGro

بهترین اپلیکیشن تاکسی اینترنتی در سنگاپور، ComfortDelGro است که حتی در ساعت‌های شلوغی یا روزهای بارانی هم سرویس‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید ۲۰ آدرس منتخب در این اپلیکیشن داشته باشید تا در زمان لازم برای رزرو سفر، صرفه‌جویی شود. همچنین یک عملکرد ردیابی موقعیت مکانی هم برای تأمین ایمنی سفر در اختیار شما قرار گرفته است.

اپلیکیشن موبی تاکسی

موبی تاکسی با چندین شرکت تاکسیرانی در سنگاپور همکاری دارد و ناوگان بزرگی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین برای زمانی که فرصت بسیار کمی دارید، می‌توانید گزینه چک‌کردن را روشن کنید تا به رانندگان اطراف شما اطلاع‌رسانی کرده و نزدیک‌ترین راننده را پیدا کند.

از دیگر برنامه‌های تاکسی آنلاین در سنگاپور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Taxi Master
  • SMRT and Taxi guide
  • Go-taxi
  • Taxi On Call
  • Uber

کرایه تاکسی اینترنتی در سنگاپور

کرایه تاکسی اینترنتی در سنگاپور

زمانی که مبدأ و مقصد خود را در اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین در سنگاپور وارد کنید، بهترین مسیر و مقدار کرایه برای شما نمایش داده می‌‌شود. باید دقت کنید که این قیمت، ممکن است در روزهای بارانی و ساعت‌های ۶ تا ۹:۳۰ صبح یا ۶ بعدازظهر تا نیمه‌شب، افزایش داشته باشد. اما از نیمه‌شب تا ۶ صبح به دلیل خلوت‌شدن خیابان‌ها، کاهش می‌یابد. هزینه تاکسی اینترنتی در مقایسه با تاکسی معمولی کمتر است؛ زیرا هم نزدیک‌ترین راننده به شما معرفی می‌شود و هم بهترین مسیر به راننده نمایش می‌دهد تا بتواند با طی‌کردن کمترین مسافت به مقصد برسد. نیازی نیست نگران صحبت‌کردن با راننده‌های تاکسی سنگاپور باشید؛ چرا که بیشتر آن‌ها به زبان انگلیسی تسلط خوبی دارند؛ البته شاید لهجه مالایی آن‌ها شما را کمی گیج کند. برای پرداخت کرایه تاکسی آنلاین سنگاپور هم می‌توانید از ایزی لینک استفاده کنید.

مزایای تاکسی اینترنتی در سنگاپور

اپلیکیشن‌هایی که برای تاکسی اینترنتی در سنگاپور استفاده می‌شوند، توانسته‌اند تغییرات زیادی را در روند رفت‌وآمد ایجاد کنند. از مهم‌ترین مزایای استفاده از تاکسی اینترنتی در سنگاپور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

راحتی استفاده از برنامه‌های آنلاین تاکسی

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از تاکسی اینترنتی در سنگاپور، راحتی آن است. تنها کافیست یک برنامه را در گوشی هوشمند خود دانلود کرده و با ایجاد یک حساب کاربری، در عرض چند دقیقه، شروع به رزرو سفر کنید. این برنامه‌ها معمولاً خدمات خود را در سه دسته اقتصادی، استاندارد و ممتاز ارائه می‌دهند که شما بسته به نیاز و بودجه خود می‌توانید از هر کدام استفاده کنید.

شفافیت درباره جزئیات سفر

یکی دیگر از مزایای تاکسی اینترنتی سنگاپور، داشتن شفافیت است. شما می‌توانید به‌راحتی مشخصات، رتبه‌بندی و نظرات مسافران درباره راننده را قبل از رزرو مشاهده کنید. همچنین کرایه تاکسی را قبل از سوارشدن می‌دانید و هیچ غافلگیری درباره هزینه‌های پنهان نخواهید داشت.

ایمنی بسیار بالا

برنامه‌هایی که برای تاکسی اینترنتی در سنگاپور استفاده می‌شوند، ویژگی‌های زیادی را برای امنیت سفر در اختیار شما قرار می‌دهند. برای مثال ردیابی زنده، دکمه‌های اضطراری و شناسایی راننده، امنیت شما را تضمین می‌کنند. از سوی دیگر، هر اپلیکیشن برای ثبت‌نام راننده‌ها، سابقه کامل و گواهی رانندگی معتبر از آنها می‌خواهد تا امنیت شما تحت هیچ شرایطی به خطر نیفتد.

صرفه‌جویی در وقت و هزینه

به‌جای اینکه در خیابان منتظر تاکسی بایستید، این اپلیکیشن‌ها بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب می‌کنند. همچنین امکان پرداخت اینترنتی از طریق برنامه هم وجود دارد. ضمن اینکه می‌توانید سوابق همه سفرها و پرداخت‌های خود را در اپلیکیشن ببینید.

نکات مهم درباره تاکسی‌های اینترنتی سنگاپور

نکات مهم درباره تاکسی‌های اینترنتی سنگاپور

  • برای پیدا کردن سریع و راحت تاکسی می‌توانید از اپلیکیشن‌های رزرو تاکسی مانند کامفورت (Comfort) و یا گراب (Grab) استفاده کنید. این اپلیکیشن‌ها به شما اجازه می‌دهند تا به‌راحتی مسیر سفر و اطلاعات مقصد مورد نظرتان را مشخص کنید و خیلی سریع و بدون کوچک‌ترین مشکلی به جایی که می‌خواهید برسید.
  • کرایه تاکسی‌های سنگاپور را با تاکسی‌متر محاسبه می‌کنند. اگر می‌خواهید مورد سوءاستفاده قرار نگیرید و در پرداخت کرایه با مشکلی مواجه نشوید، از تاکسی‌هایی استفاده کنید که این وسیله را داشته باشند.
  • هزینه تاکسی اینترنتی در سنگاپور از تاکسی‌های کنار خیابان پایین‌تر است. اگر می‌خواهید در ساعت‌های اوج ترافیک در شهر تردد داشته باشید، استفاده از تاکسی آنلاین سنگاپور روشی مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.
  • توصیه می‌کنیم قبل از آن که سفر خود را آغاز کنید، تمام اپلیکیشن‌های لازم که مربوط به تاکسی‌های اینترنتی می‌شوند را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید تا مشکلی در این باره نداشته باشید.
  • برای پرداخت کرایه تاکسی به‌صورت آنلاین می‌توانید از طریق اپلیکیشن گراب (Grab) و کارت اعتباری خود استفاده کنید. این روش سریع‌تر خواهد بود و سرعت عمل شما را در پرداخت کرایه تاکسی بیشتر می‌کند.

جمع‌بندی

بهترین راه داشتن حمل‌ونقلی راحت و با آرامش در کشور پیشرفته سنگاپور، استفاده از تاکسی‌های اینترنتی است. برای رفت‌وآمد با تاکسی‌های اینترنتی باید اپلیکیشن‌های لازم مانند Grab یا Uber را در گوشی‌های خود نصب کنید تا به‌راحتی با مشخص کردن مسیر، تاکسی درخواستی شما در محل مورد نظر ظاهر شود. البته اگر که به دنبال ارزان‌تر بودن هزینه‌های حمل‌ونقل خود هستید، بهترین راه استفاده از اتوبوس، قطارهای شهری و مترو است.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *